Marcin K. Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Ale chodzi o to ze na panelu pokazuje ci ile A pobiera świeca a nie ile panel daje na swiece.
bzik4 Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Marcin, jak byśmy wiedzieli ile nasz kolega ma lat to można by było stwierdzić czy miał już fizykę w szkole czy jeszcze nie
Ramzex Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Opublikowano 22 Lutego 2013 Spokojnie lat mam 14 i bez złośliwości. Wiedzy może rozległej nie mam ale to co potrzeba to w miare wiem. Wczoraj odpalałem pierwszy raz Os maxa 25 FP (czy jakoś tak). Wszystko pięknie od razu zapalił. Próbowałem również 46 LA i doszedłem do wniosku, że może być nie szczelna instalacja. Tylko to jest tak , że gdy zaciągne do karteru tego paliwa to odpali na pół sekundy i nie potrafi sobie więcej zassać więc to jest troszkę dziwne.
Irek M Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Nie potrafi bo musisz mieć nieszczelności jak sam zauważyłeś. Jestem pewien, że uruchomiłbym go od pierwszego razu.
Marcin K. Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 A silnik sam w sobie jest szczelny? Byl rozbierany? A No jak zapali to trzymaj go na zarniku zeby sie rozgrzal.
Ramzex Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Opublikowano 23 Lutego 2013 Myślę że tak, tylko obawiam się, że może mieć małą kompresje, ale tak ogólnie to wygląda jakby wszystko było ok.
Marcin K. Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Odkręc pokrywę cylindra i sprawdź czy tam nie ma jakis śmieci. Moze w tym miejscu ucieka ci kompresja
wapniak Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Podnieś wyżej zbiornik paliwa, tak, żeby paliwo było na wysokości rozpylacza w gaźniku. Paliwo przestanie sie cofać i może wtedy coś z tego wyjdzie. Ważna jest też ciepłota świecy. Ze zbyt zimną silnik może nie chcieć współpracować . Wykręć świecę i sprawdź jak się żaży. Określenie że płynie prąd 1-2 ampery nic nie wnosi.
Ramzex Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Opublikowano 23 Lutego 2013 Przedchwilą przy odpalaniu zauważyłem że spod głowicy wystaje czerwony silikon.Czy to normalnie? I czy bez większych problemów silnik uda mi się zdjąć głowicę bo chcę zobaczyć jak to wygląda? Coś czuję że ten silnik to złom. I nie wiem czy to ważne ale gdy kręce smiglem to słysza jak ucieka powietrze więc nie wiem czy jest się czym martwić.
MASK Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 spróbuj zlokalizować skąd ucieka to powietrze podczas kręcenia. Nie powinno być żadnych silikonów. Na razie nie rozkręcaj silnika,
TOMEK.CEKALA Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Przygotuj sobie wodę z płynem do mycia naczyń i spryskaj nią miejsce łączenia głowicy z cylindrem jeśli będzie nieszczelność zobaczysz bąbelki i dokładnie zlokalizujesz nieszczelność.
Ramzex Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Opublikowano 23 Lutego 2013 Zdjęłęm tłumik i nagrałem uciekające powietrze. Tutaj link : Można oglądać w hd
Irek M Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Tym się jeszcze nie martw. W końcu luz na zimno musi być. Gdy jest gorący to nie będzie już tych nieszczelności.
MASK Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Na moje oko, to silnik jest zużyty. Na jakim paliwie pracował silnik?
Ramzex Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Opublikowano 23 Lutego 2013 Nie wiem. Na filmie może tak nie widać , ale na samym tłoku jest wiele rys. A czy nie jest tak , że przy ciepłym silniku to tuleja się rozszerza jeszcze bardziej ? @MASK Nie wiem, sprzedawca twierdził, że jest sprawny i jest po około 12 litrów paliwa. Jeżeli o paliwo chodzi to nie wiem. Ja odpalam go na 10% nitro/20 olej syntetyczny Arctic Glue. Aż tak to mi go nie szkoda bo dałem za niego 150 zł ale wkurzyłem się bo sprzedawca twierdził, że jest wszystko sprawne i odpala. Tak to juz jest jak ma się te "naście" lat ...
d.a.r.o. Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Tym, że na tłoku są rysy, nie przejmuj się. Konstrukcja tego silnika, to tzw. ABC, czyli aluminiowy tłok bez pierścienia, cylinder wykonany z brązu i pokryty warstwą chromu. W takich silnikach tłoki mają zawsze zarysowania, ponieważ swoją powierzchnią ocierają o cylinder. Tak jak pisze Irek, po rozgrzaniu silnik uszczelni się, ponieważ tłok będzie się mocniej rozszerzał niż cylinder. Spróbuj zmienić świecę na cieplejszą i dokładnie sprawdź wężyki paliwowe (również te wewnątrz zbiornika). To na nich są najczęściej nieszczelności.
Ramzex Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Opublikowano 23 Lutego 2013 Zbiornik jest nówka sztuka. Wężyki też. Nieszczelności nie ma napewno, gdyż odpalałem ostatnio silnik GMS 2000 na tym samym stanowisku (ojca silnik) więc myślę, że problem tkwi w samym silniku. Odpalam go z palca.
d.a.r.o. Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Spróbuj wkręcić święcę z tego silnika, który odpalał bez problemu.
Ramzex Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Opublikowano 23 Lutego 2013 Próbowałem na wszystkich jakie mam (3) . Oryginalna świeca była trochę dłuższa od tych które mam. Trochę mnie to zastanawia. I oryginalna nie ma żadnych oznaczeń.
Rekomendowane odpowiedzi