Skocz do zawartości

Napęd szybowca z przekładnią - zasady eksploatacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oba śmigła porównywalne, 8x4 i 8x5 , Jedno taki rozstaw, że wystaje mocowanie, drugie taki, że się chowa. Napisałem przecież. Tu nie chodzi o pobór prądu, . Tu chodzi o SPRAWNOŚĆ. Rozmiarowo podobnych śmigieł!!!.

Opublikowano

Chyba trochę sie nie rozumiemy. Czyli uchwyt trzymający łopatki jest ten sam, a tylko zmieniasz kołpak? raz większy że mocowania łopatek sie chowają, raz mniejszy że mocowania wystają?

Opublikowano

zawzięcie nie chcesz zmierzyć, tylko wysyłasz zdjęcia - z których to wynika dokładnie to co opisał Ryszard_l

A próby powinny byc robione na tym samym silniku i łopatkach, żeby można było wysnuwać jakiekolwiek wnioski. 8x4 i 8x5 są tylko podobne z wyglądu. 8x5 będzie z definicji pobierało więcej prądu od 8x4 ...a nawet nie wiadomo gdzie masz które

Opublikowano

zawzięcie nie chcesz zmierzyć, tylko wysyłasz zdjęcia - z których to wynika dokładnie to co opisał Ryszard_l

A próby powinny byc robione na tym samym silniku i łopatkach, żeby można było wysnuwać jakiekolwiek wnioski. 8x4 i 8x5 są tylko podobne z wyglądu. 8x5 będzie z definicji pobierało więcej prądu od 8x4 ...a nawet nie wiadomo gdzie masz które

 

I będzie dawało większy ciąg, powinieneś dopisać, a tak niestety nie jest. To czarne jest 8x4. Ryszard nic istotnego nie napisał 8x4 i 8x5 to taka sama średnica !!! Skokiem się różnią.

Pewnie jeszcze się nie rozumiemy,

Co niby mam zmierzyć? oba kołpaki są 40 mm...

Chodzi o to, że mocowanie, co wystaje z kołpaka to czysty opór. I jak mocowanie jest schowane w obrębie kołpaka, to śmigło ma znacznie lepszą sprawność.

Dodam jeszcze, że ten phasor na śmigle GWS HD 10x6 na 2S przy 20 A miał 900 g ciągu. Czyli na mocy o 1/3 mniejszej ciąg był o 1/3 większy. Przy tym aeronaucie to prawie perpetum mobile.

Tak to wygląda ze śmigłami.

Opublikowano

I będzie dawało większy ciąg, powinieneś dopisać, a tak niestety nie jest. To czarne jest 8x4. Ryszard nic istotnego nie napisał 8x4 i 8x5 to taka sama średnica !!! Skokiem się różnią.

Pewnie jeszcze się nie rozumiemy,

Co niby mam zmierzyć? oba kołpaki są 40 mm...

1. nie kołpaki tylko rozstaw punktów mocowania łopatek

2. Śmigła o większym skoku nie muszą dawać większego ciągu...one mocniej obciążają silnik. Jeśli silnik jest za slaby to obraca się wolniej i ani ciągu, ani prędkości. Dodatkowo to 8x5 masz założone na suporcie o większym rozstawie, tak więc rzeczywista średnica śmigła (łopatki + support) jest większa i robi sie jeszcze gorsza sytuacja, którą powoduje zbyt duże obciążenie silnika przez śmigło

 

pozdrawiam

Opublikowano

Chodzi o to , że jak założysz łopatki o średnicy 8" na kołpaki o różnym rozstawie mocowania to średnice tych śmigieł będą różne. I tak jeden komplet będzie miał średnicę 8,5" a drugi 10" a w obu kompletach łopatki są 8".

Opublikowano

A tak przy okazji - nawet łopatki o tym samym rozmiarze rożnych producentów dla mogą generować ciąg różniący się o kilkanaście procent. Dla 2812 i łopatek 8x5 Aeronauta i Graupnera róznica może wynieść 100g. Łopatki montowane z rozstawem 42mm

Więc aby rzetelnie sprawdzić Twoją sytuacje musisz dać ten sam silnik i testować oba kołpaki z tymi samymi łopatkami

Opublikowano

Chodzi o to , że jak założysz łopatki o średnicy 8" na kołpaki o różnym rozstawie mocowania to średnice tych śmigieł będą różne. I tak jeden komplet będzie miał średnicę 8,5" a drugi 10" a w obu kompletach łopatki są 8".

 

Obydwa śmigła są 8 cali i nie da się w nich zamienić łopatek, są różnej konstrukcji.

 

A tak przy okazji - nawet łopatki o tym samym rozmiarze rożnych producentów dla mogą generować ciąg różniący się o kilkanaście procent. Dla 2812 i łopatek 8x5 Aeronauta i Graupnera róznica może wynieść 100g. Łopatki montowane z rozstawem 42mm

Więc aby rzetelnie sprawdzić Twoją sytuacje musisz dać ten sam silnik i testować oba kołpaki z tymi samymi łopatkami

 

Już pisałem , nie chodzi o ciąg, tylko o sprawność. A to nie to samo.

Opublikowano

Zgoda obydwa śmigła mają łopatki 8" ale kołpaki mogą mieć różny rozstaw mocowania łopatek i w efekcie śmigła o łopatkach 8" zamontowanych na różnych kołpakach mogą się różnić średnicą. I tak jeden komplet z łopatkami 8" będzie miał średnicę np. 9" a drugi komplet z łopatkami 8" będzie miał średnicę np. 10".

  • Lubię to 1
Opublikowano

Zrobiłem sam, no może PROXXON troszeczkę pomógł.

A mógłbyś dać jakieś pełne zdjęcie tej kabinki? Moja Alpina nie ma żadnych chrap z przodu (wlotów powietrza) i zamiast dydolić otwory w kadłubie może lepiej zrobić je w kabince... Jak Ci się to sprawuje?

 

Jurku, jeszcze mam jedno pytanko odnośnie kołpaków RF mają różny kąt przesunięcia (w stopniach) - możesz jakoś łopatologicznie wytłumaczyć o co chodzi - sorrki że tyle pytań :)

Opublikowano

Zgoda obydwa śmigła mają łopatki 8" ale kołpaki mogą mieć różny rozstaw mocowania łopatek i w efekcie śmigła o łopatkach 8" zamontowanych na różnych kołpakach mogą się różnić średnicą. I tak jeden komplet z łopatkami 8" będzie miał średnicę np. 9" a drugi komplet z łopatkami 8" będzie miał średnicę np. 10".

 

W moim przypadku obydwa śmigła są 8 cali (całe, kompletne , zacisk, uchwyt, kołpak, łopatki , razem dają 8 cali, w obu śmigłach, różnią się skokiem i konstrukcją, to widać na fotce, po to ją dałem), pisałem już o tym.

Opublikowano

Rozmiar łopatek jest od razu, przez producenta, podawany z uwzględnieniem kołpaka. Na stronach producentów śmigieł, nie wsklepach, są podawane tabele, ile jest doliczane na kołpak. Zresztą łatwo to zauważyć, po zmierzeniu długości śmigła linijką.

Opublikowano

Piotr jeśli mogę doradzić to bierz ten 0 stopni. Ten kąt zwiększa skok śmigła i mówi się wtedy o śmigle przeskokowanym. Np. śmigło o skoku 16" może mieć skok 18". Jeśli chodzi o fotkę kabiny to postaram się za moment zamieścić.

Opublikowano

Ryszard, jesteś po prostu megagość - dzięki!

Myślałem, że przy okazji wezmę sobie taki "kopnięty" (przepraszam, ale jakoś mi się tak kojarzy :)) kołpaczek do mojego Falcona, ale niestety wszystkie są na ośkę 6mm, a mam 5tkę :(

 

PS

Akurat 50tka jest tylko 0 stopni (do Alpiny).

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.