Skocz do zawartości

ToTo - 2 następne pokolenie, reaktywacja czy jak tam.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hoho, widać piękne wyonanie... :shock: . Już wiem dlaczego Twoje modele RC są tak starannie robione - nawyki z modeli redukcyjnych. Popieram staranne wykonanie modeli, sam też swego czasu wykonywałem makiety (zazwyczaj rakiety nośnej ARIANE i zdobywałem liczne medale) i też przykładam się do modeli RC.

 

Na zdjęciu ja (po lewo) z kolega Hubertem i instruktorem WOJCIECHEM KRZYWIŃSKIM:

 

turcja3hh6.jpg

Przepraszam za off topic!

  • Odpowiedzi 250
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Faktycznie jakoś żesmy z tematu wyskoczyli :)

Udało mi się dzisiaj wreszcie dopasować wał silnika do piasty śmigła.

Tak jak wcześniej pisałem, przykręciłem silnik pionowo do "stanowiska obróbczego",

podpiołem regler, zasilanie, odbiornik, właczyłem nadajnik i sru iglakiem po osi.

Po ok 10 minutach delikatnego "toczenia" wał wpasował się w piastę idealnie.

Opublikowano

Brawo!Widzialem loty TOT-a 1 ,dlamnie rewelacja!A moze by tak na zawody go zabrac?W czerwcu beda zawody w Bialymstoku modeli elektro-szybowcow napewno by sie nadal!Zapraszam w imieniu organizatora pozdrawiam Jacek :lol:

Opublikowano

Tomek gorzej jak się okazałoby się, że pobijesz połowę z nich na głowę.

To byłby dopiero afront.

Depron i lata :devil:

Opublikowano

No nastepny kawalarz sie znalazl. Jak tylko go oblatam, zaraz zabieram sie za cos powazniejszego. Ilekroc Tomek patrze na tego Twojego LOSIA takowe mysli mnie nachodza. Ciagnie mnie coraz bardziej w kierunku jakiejs makiety, oczywiście z przewaga depronu.

Opublikowano

Pisalem to jaknajbardziej powaznie to maja byc zawody inne niz te klasowe F5B. W szeroko pojetym skrucie liczy sie czas lotu i celnosc ladowania - mysle ze TOTO napewno sobie poradzi.Organizatorom zalezy na jaknajliczniejszym uczestnictwie-zaproszenie patrz dzial zawody.

Pozdrawiam Jacek 8)

Opublikowano

Wiadomosc z ostatniej chwili nie wymagane sa licencjje ani badania lekarskie!Szykuje sie swietna zabawa naprawde!!!! :mrgreen:

Opublikowano

Jako, że pogoda dzisiaj była nieodpowiednia na oblot modelu, potworny wiatr oblot modelu przenosze na następny weekend. Ale dzięki temu model porozbierałem na elementy pierwsze i całość natryskowo pomalowałem bezbarwnym lakierem dwuskładnikowym.

Fajnie wygląda. :)

Gość Addriano
Opublikowano
Ale dzięki temu model porozbierałem na elementy pierwsze i całość natryskowo pomalowałem bezbarwnym lakierem dwuskładnikowym.

Fajnie wygląda. :)

Tomek długo masz zamiar tak egoistycznie upajać się tym widokiem czy pokazesz nam tez co nieco ;)

Pozdrawiam

Opublikowano

Emocje generalnie mną targają. Oblot mam nadzieję wypadnie w niedzielę.

Waga modelu do lotu 750g. Zastanawiam się czy BM2408-21 nie będzie za słaby do tego modelu.

Opublikowano

Hej

A mam taką prośbę. Mógłbyś policzyc powierzchnię skrzydeł i obciążenie powierzchniowe :) Jeśli byś miał moment to proszę policz ;D

Opublikowano

Dawno się nie odzywałem bo też nic się nie działo. Pomimo szumnych zapowiedzi w temacie oblotu oblotu jeszcze nie było, względy niestety zdrowotne.

Po analizach maści wszelkiej doszłem ( blisko byłem ) do wniosku że BM2408-21 może być za słaby, przeto też zamówiłem u Stośka silnik KEDA A22-15 .Podane na stronie Nastika dane wskazują że powinno go na tym silniku ładnie windować w górę.

Opublikowano

Może funflaja to nie, ale przyznaj że nie ma piękniejszego widoku jak szybowiec idący pionowo w górę przy okazji wykręcający beczkę. Pierwszy raz widziałem coś takiego z 10 lat temu, gdy sędziowałem przy okazji zawody w Gliwicach ( to było moje pierwsze sędziowanie ). Wtedy pierwszy raz zobaczyłem silnik bezszczotkowy, właścicielem był Marcin Szender , był jednym ze startujących w zawodach uczelni lotniczych w USA razem z Jarkiem Hajdukiem, zajęli wtedy pierwsze miejsce. Zajmowali je chyba ze trzy razy. Cena silnika z reglerem wynosiła coś ok 800 dolarów, robiło to wrażenie. A teraz wystarczy kupić "hinczyka" za 80 zł, do tego wsadzić samogrzmota z CD-romu i włala.

Co za czasy :)

Mam nadzieję że mój ToTo na tym silniku pójdzie raźniej, z danych wynika że można go stosować w modelach o wadze 900g akrobaty i 1500 szybowce. Przy wadze mojego ok 750g powinno nieźle śmigać. Jedynym problemem może być śmigło, narazie wkładam CamPropa 8x4, nie wiem czy to nie za mało.

 

EDIT

 

Polska ekipa zajęła w kolejnych konkursach Aero Design następujące miejsca :

 

1991 24 miejsce

1992 25miejsce

1993 7 miejsce

1995 5 miejsce

1997 2 miejsce

1998 2 miejsce

1999 1 miejsce

2000 1 miejsce

2001 1 miejsce

2002 - ekipa nie pojechala na zawody

 

Warto poczytać : Artykuł na temat Aero Design

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.