Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie to jest 1cm w dol.. tak że dość sporo. Pierwsze co to poruszam silnikiem i zrobię testy. Może oryginalny kąt okaże sie odpowiedni?

 

Wysłane z mojego HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W końcu doszedłem do ładu z modelem. Ale ile to kosztowało to głową boli. Silnik odsunięty od wregi na tulejkach o 2cm, sklon silnika został zrobiony poprzez zastosowanie tulejek o długości u góry 2cm i dołu 1.5cm. Do tego statecznik poziomy dostał duży kat, pod natarcie statecznika podlozony klocek balsowy 8mm. Model bardzo wolno szybuje, piękne lądowanie, poprawnie zachowuje sie przy starcie i lądowaniu na klapach. I dobrze spisuje sie do holowania szybowca Fox od Hype:) i teraz tak sie zastanawiam nad oświetleniem pozycyjnym do modelu :)

Opublikowano

W końcu doszedłem do ładu z modelem. Ale ile to kosztowało to głową boli. Silnik odsunięty od wregi na tulejkach o 2cm, sklon silnika został zrobiony poprzez zastosowanie tulejek o długości u góry 2cm i dołu 1.5cm. Do tego statecznik poziomy dostał duży kat, pod natarcie statecznika podlozony klocek balsowy 8mm. Model bardzo wolno szybuje, piękne lądowanie, poprawnie zachowuje sie przy starcie i lądowaniu na klapach. I dobrze spisuje sie do holowania szybowca Fox od Hype:) i teraz tak sie zastanawiam nad oświetleniem pozycyjnym do modelu :)

 

 

No wrzuć może jakiś film ?

Opublikowano

Dokładnie tak jak mówisz, rajaner. Majty prawie były pełne.. Po modyfikacji model ładnie lata na plecach a i lot nożowy całkiem wychodzi, pomimo że ster kierunku nie jest największy:) Z dumą moge powiedzieć że model spełnił moje oczekiwania. Duży, z ekonomicznym silnikiem, zdolny wyholować 600g model szybowca, spokojny w powietrzu i nadający się dla mojej narzeczonej :)

Opublikowano

Gratuluję, gratuluję, gratuluję bardzo  :)

 

Ja noża w swoim Wicherku nigdy jeszcze nie próbowałem ale mnie zachęciłeś. 

 

Jako gentelman pewnie będziesz sam zapalał silnik swojej narzeczonej ? 

Opublikowano

Oczywiście! Jej delikatne rączki niech trzymia... drążki:D

A koledzy z lotniska zazdroszczą silnika. Pali z palca, wolne obrotu można na zegarku policzyc. Może słudze sie na jakiś model dwu silnikowym i zastosuje w nim te silniki? Kto wie:)

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!
Buduję wicherka 25 na podstawie Twojej relacji, z zestawu z Szamotuł, po Twoich modyfikacjach. I mam mały problem.
Prośba, czy mógłbyś mi podesłać więcej fotek albo krótki opis, jak wykonałeś połączenie dwóch powierzchni ruchomych steru wysokości? Nie bardzo wiem po co wykonałeś dwa nacięcia w tych ruchomych częściach, w linii zawiasów przy kadłubie, nie wiem, czy dobrze widzę, wzmacniałeś węglem miejsca, gdzie przykręciłeś ramię popychacza do tej ruchomej części steru wysokości? Czy drut łączący obie ruchome części jest wpuszczony w szczelinę w stałej części steru wysokości, na środku, tam gdzie ster jest przykręcony do kadłuba?

Opublikowano

302_Osh: nie łudź się, że orzymasz odpowiedź. Za takie informacje ten gość nie dostanie kasy więc się nie będzie odzywał a poza tym ma za wysokie ego, za dużo teorii nie popartej praktyką i za małą wiedzę :)

Opublikowano

Witam!

Buduję wicherka 25 na podstawie Twojej relacji, z zestawu z Szamotuł, po Twoich modyfikacjach. I mam mały problem.

Prośba, czy mógłbyś mi podesłać więcej fotek albo krótki opis, jak wykonałeś połączenie dwóch powierzchni ruchomych steru wysokości? Nie bardzo wiem po co wykonałeś dwa nacięcia w tych ruchomych częściach, w linii zawiasów przy kadłubie, nie wiem, czy dobrze widzę, wzmacniałeś węglem miejsca, gdzie przykręciłeś ramię popychacza do tej ruchomej części steru wysokości? Czy drut łączący obie ruchome części jest wpuszczony w szczelinę w stałej części steru wysokości, na środku, tam gdzie ster jest przykręcony do kadłuba?

 

 

Powierzchnia ruchoma  SW jest łączona klasycznie przy pomocy drutu w kształcie litery " [ ". Statecznik jest dość cienki i "balsiany" więc drut w niego wklejony będzie miał ochotę się łatwo wyłamać przy niewielkim nawet obciążeniu. Dlatego wkleiłem w statecznik paski sklejkowe, żeby po nawierceniu otworu wzmocnić gniazdo dla drutu. Drut jest wpuszczony w części ruchome steru tak aby nie przeszkadzał przy jego obrocie.

 

Podobne rozwiązanie (zasadę) choć z innego modelu załączam na zdjęciu

 

 

post-5634-0-29893100-1412849663_thumb.jpg

302_Osh: nie łudź się, że orzymasz odpowiedź. Za takie informacje ten gość nie dostanie kasy więc się nie będzie odzywał a poza tym ma za wysokie ego, za dużo teorii nie popartej praktyką i za małą wiedzę :)

 

Chłopie, nie wypisuj bzdur

Opublikowano

Ok, to wzmocnienie jest oczywiste, rozumiem. Ale co z osią obrotu? Czy w nieruchomej części steru wysokości, pomiędzy lewą a prawą "lotką" wykonałeś otwór lub nacięcie, żeby przełożyć tam drut łączący obie ruchome części?

Opublikowano

Wszystko jasne. Nie dostrzegłem na zdjęciu, że od górnej strony steru jest ta niebieska nakładka maskująca rowek, ta z otworami na nylonowe śruby. Dzięki za pomoc.

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.