Marcin K. Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 U mnie to jest 1cm w dol.. tak że dość sporo. Pierwsze co to poruszam silnikiem i zrobię testy. Może oryginalny kąt okaże sie odpowiedni? Wysłane z mojego HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e przy użyciu Tapatalka
Pioterek Opublikowano 2 Września 2014 Autor Opublikowano 2 Września 2014 30 sierpnia 2014 Wicherek 25M uczestniczył w Spotkaniu Lotniczym w Zamościu: Duży i Mały :-)
Marcin K. Opublikowano 7 Września 2014 Opublikowano 7 Września 2014 W końcu doszedłem do ładu z modelem. Ale ile to kosztowało to głową boli. Silnik odsunięty od wregi na tulejkach o 2cm, sklon silnika został zrobiony poprzez zastosowanie tulejek o długości u góry 2cm i dołu 1.5cm. Do tego statecznik poziomy dostał duży kat, pod natarcie statecznika podlozony klocek balsowy 8mm. Model bardzo wolno szybuje, piękne lądowanie, poprawnie zachowuje sie przy starcie i lądowaniu na klapach. I dobrze spisuje sie do holowania szybowca Fox od Hype:) i teraz tak sie zastanawiam nad oświetleniem pozycyjnym do modelu
Pioterek Opublikowano 10 Września 2014 Autor Opublikowano 10 Września 2014 W końcu doszedłem do ładu z modelem. Ale ile to kosztowało to głową boli. Silnik odsunięty od wregi na tulejkach o 2cm, sklon silnika został zrobiony poprzez zastosowanie tulejek o długości u góry 2cm i dołu 1.5cm. Do tego statecznik poziomy dostał duży kat, pod natarcie statecznika podlozony klocek balsowy 8mm. Model bardzo wolno szybuje, piękne lądowanie, poprawnie zachowuje sie przy starcie i lądowaniu na klapach. I dobrze spisuje sie do holowania szybowca Fox od Hype:) i teraz tak sie zastanawiam nad oświetleniem pozycyjnym do modelu No wrzuć może jakiś film ?
Marcin K. Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 Tutaj z pierwszego lotu. Jeszcze bez poprawek konstrukcyjnych. Z jakiegoś powodu nie mogę wrzucić zdjęcia na forum...
rajaner Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Oblot udany. W pewnym momencie dużo nie brakowało,ale doświadczenie pilota pokazało że można uniknąć kraksy. "GRATULACJE"
Marcin K. Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Dokładnie tak jak mówisz, rajaner. Majty prawie były pełne.. Po modyfikacji model ładnie lata na plecach a i lot nożowy całkiem wychodzi, pomimo że ster kierunku nie jest największy:) Z dumą moge powiedzieć że model spełnił moje oczekiwania. Duży, z ekonomicznym silnikiem, zdolny wyholować 600g model szybowca, spokojny w powietrzu i nadający się dla mojej narzeczonej
Pioterek Opublikowano 11 Września 2014 Autor Opublikowano 11 Września 2014 Gratuluję, gratuluję, gratuluję bardzo Ja noża w swoim Wicherku nigdy jeszcze nie próbowałem ale mnie zachęciłeś. Jako gentelman pewnie będziesz sam zapalał silnik swojej narzeczonej ?
Marcin K. Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 Oczywiście! Jej delikatne rączki niech trzymia... drążki:D A koledzy z lotniska zazdroszczą silnika. Pali z palca, wolne obrotu można na zegarku policzyc. Może słudze sie na jakiś model dwu silnikowym i zastosuje w nim te silniki? Kto wie:)
Marcin K. Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Model dostał edycję w postaci oświetlenia. Białe lampy z latarki akumulatorowej takiej dużej bardziej profesjonalnej No name. Niebieskie skąś tam A tu można zobaczyć jak lata http://pfmrc.eu/index.php?/topic/48332-wicherek-25-led-kolejny-film/?p=518376
302_Osh Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Witam!Buduję wicherka 25 na podstawie Twojej relacji, z zestawu z Szamotuł, po Twoich modyfikacjach. I mam mały problem.Prośba, czy mógłbyś mi podesłać więcej fotek albo krótki opis, jak wykonałeś połączenie dwóch powierzchni ruchomych steru wysokości? Nie bardzo wiem po co wykonałeś dwa nacięcia w tych ruchomych częściach, w linii zawiasów przy kadłubie, nie wiem, czy dobrze widzę, wzmacniałeś węglem miejsca, gdzie przykręciłeś ramię popychacza do tej ruchomej części steru wysokości? Czy drut łączący obie ruchome części jest wpuszczony w szczelinę w stałej części steru wysokości, na środku, tam gdzie ster jest przykręcony do kadłuba?
Pioterek Opublikowano 8 Października 2014 Autor Opublikowano 8 Października 2014 Ładnie lata jak to mówią idzie za ręką. A zmiksowałeś trochę ster kierunku z lotkami ? Czy lotki masz różnicowe ?
lukasto Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 302_Osh: nie łudź się, że orzymasz odpowiedź. Za takie informacje ten gość nie dostanie kasy więc się nie będzie odzywał a poza tym ma za wysokie ego, za dużo teorii nie popartej praktyką i za małą wiedzę
Pioterek Opublikowano 9 Października 2014 Autor Opublikowano 9 Października 2014 Witam! Buduję wicherka 25 na podstawie Twojej relacji, z zestawu z Szamotuł, po Twoich modyfikacjach. I mam mały problem. Prośba, czy mógłbyś mi podesłać więcej fotek albo krótki opis, jak wykonałeś połączenie dwóch powierzchni ruchomych steru wysokości? Nie bardzo wiem po co wykonałeś dwa nacięcia w tych ruchomych częściach, w linii zawiasów przy kadłubie, nie wiem, czy dobrze widzę, wzmacniałeś węglem miejsca, gdzie przykręciłeś ramię popychacza do tej ruchomej części steru wysokości? Czy drut łączący obie ruchome części jest wpuszczony w szczelinę w stałej części steru wysokości, na środku, tam gdzie ster jest przykręcony do kadłuba? Powierzchnia ruchoma SW jest łączona klasycznie przy pomocy drutu w kształcie litery " [ ". Statecznik jest dość cienki i "balsiany" więc drut w niego wklejony będzie miał ochotę się łatwo wyłamać przy niewielkim nawet obciążeniu. Dlatego wkleiłem w statecznik paski sklejkowe, żeby po nawierceniu otworu wzmocnić gniazdo dla drutu. Drut jest wpuszczony w części ruchome steru tak aby nie przeszkadzał przy jego obrocie. Podobne rozwiązanie (zasadę) choć z innego modelu załączam na zdjęciu 302_Osh: nie łudź się, że orzymasz odpowiedź. Za takie informacje ten gość nie dostanie kasy więc się nie będzie odzywał a poza tym ma za wysokie ego, za dużo teorii nie popartej praktyką i za małą wiedzę Chłopie, nie wypisuj bzdur
302_Osh Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Ok, to wzmocnienie jest oczywiste, rozumiem. Ale co z osią obrotu? Czy w nieruchomej części steru wysokości, pomiędzy lewą a prawą "lotką" wykonałeś otwór lub nacięcie, żeby przełożyć tam drut łączący obie ruchome części?
Pioterek Opublikowano 9 Października 2014 Autor Opublikowano 9 Października 2014 Masz na zdjęciu: W części stałej jest wycięty rowek na drut. Z góry przyszła potem nakładka ozdobna która zakryła ten rowek.
302_Osh Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Wszystko jasne. Nie dostrzegłem na zdjęciu, że od górnej strony steru jest ta niebieska nakładka maskująca rowek, ta z otworami na nylonowe śruby. Dzięki za pomoc.
Pioterek Opublikowano 9 Października 2014 Autor Opublikowano 9 Października 2014 Nie ma za co - czekam na film z lotów
Pioterek Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Opublikowano 2 Listopada 2014 Zapraszam na film "Wicherkomania" 1
mikrus193 Opublikowano 2 Listopada 2014 Opublikowano 2 Listopada 2014 Piotrze miejmy nadzieje ze Twój syn będzie kontynuował tradycje i sam kiedyś zbuduje Wicherka
Rekomendowane odpowiedzi