Jump to content

Mustang P 51 Top Flite Gold Edition -Ocena


marcinlota1977

Recommended Posts

Kupiłem nowego mustanga niby konkretnej firmy i do tego Gold Edition i musze przyznać że sie rozczarowałem.....model drogi i na zdieciach robi wrażenie a tak naprawde to mam kilka uwag i naprawde mnie to rozczarowało...........mam nadzieje ze ktos sie odezwie i napisze czy tez w jego modelu miał podobna sytuacje..........przednia wrega (mocowania silnika) jest u mnie w modelu tak osadzona ze szkoda gadac...zamiast byc pod katem prostym do lini długości modelu patrząc z góry to jest skręcona na bok o jakies dobre 3mm w lewo ...odleglośc od pierwszej wregi do drugiej w strone tyłu jest dłuższe o ponad 3mm z lewej strony niz z prawej patrząc z góry....czyli poracha...i łoże z silnikiem bedzie sie pod skosem układało...jak każdy wie wiele modeli ma przod i konstrukcje tak zrobiną że oś silnika moze byc skierowana w dół i wrega nie ma symetrii względem całego modelu ale w dół i to jest jak najbardziej ok...taka budowa i własciwosci lotne...tutaj zaś w mustangu to juz uważam że przesadzili i nie ukrywam ze sie zawiodłem....Mustang nie kosztuje mało wiec oczekiwałem wiecej precyzji a tu niespodzianka...mysle ze to podwozie sztywne też szłu nie robi...niby jest zawiniete w spiralke ale to nie to samo co oferuje hangar....oklejenie samego modelu nie należy do rewelacji i wiele tu niedociągnięć.......przynajmniej w moim.

Link to comment
Share on other sites

A ja ci powiem tak... mam tego samego mustanga czyli top flite 60arf i wykonanie 100x lepsze od hangar9 (mam b-25) .

Mustang super lata i waga taka jak powinna być, podwozie robiłem sam (znajdziesz mojego posta na forum) może nie makietowe ale spełnia swoją rolę w 100% Wg mnie ten mustang jak na ARF jest bardzo dobrze zrobiony, u mnie wręga nie ma wychylenia i silnik mam na 0 - tutaj filmik z oblotu

model od samego począku latał jak trenerek :)

Kupowałem model 3 lata temu i lata do dzisiaj ... Może top flite pomyślało o wykłonie ??? dlatego przesunięcie na wrędze ? Nie wiem u mnie tego nie ma :) w każdym razie model suuper, chyba najlepszy warbird jakiego miałem a miałem naprawde już ich dużo

Link to comment
Share on other sites

Jeśli wręga jest pochylona w prawo patrząc z góry to jest prawidłowo ustawiona, silniki w takich modelach muszą być odchylone od osi modelu parę stopni w prawo i w dół.Więc ciesz się bo nie musisz już kombinowac o ile. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Mustanga 60 Blue Nose Hangar 9 wygląda b. ładnie (opis budowy i zdjecia na forum) był w komplecie z chowanym podwoziem. Wykonanie modelu dobre, własności lotne tylko poprawne i dlatego korzystająć z doświadczeń historycznych powiększyłem statecznik poziomy i czekam na wiosnę. Dobrze latającym modelem jest też mustang firmy Eflite też gold edition - elektryk.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli wręga jest pochylona w prawo patrząc z góry to jest prawidłowo ustawiona, silniki w takich modelach muszą być odchylone od osi modelu parę stopni w prawo i w dół.Więc ciesz się bo nie musisz już kombinowac o ile. ;)

 

A ja w swoich modelach w ogóle nie stosuje skłonu i wykłonu... i wszystkie mi ładnie latają :P

Link to comment
Share on other sites

Tak patrząc od góry lewa strona jest dłuższa (do przodu) a prawa krotsza...nie rozumiem czemu ma byc tak przestawiona i uwazam to za błąd podczas klejenia modelu gdzies tam w chinach....czy nie..?......na dól to rozumiem ale w bok o co chodzi...?

Link to comment
Share on other sites

Mam Me 109 z parkzone, wręga jest tak mocno pochylona w bok, że model wygląda jakby ubił kreta i z jednej strony pianka się sprasowała. Jednak dzieki temu model lata jak po sznurku :) więc to raczej nie jest błąd konstrukcyjny w Twoim samolocie.

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo idealnie prosto bo stosuje sie tez wykln zeby zniwelować moment od śmigła. Popatrz na relacje w zagranicznych forach. Moze tam znalezli rade na to, lub z powodzeniem lataja. Mocowanie silnika jest tak ustawione ze os wychodzi w srodku maski?

Link to comment
Share on other sites

Słuchaj ja mam tego mustanga w wersji ARF i wręga jest na prosto . Stosuje się po to wykłon by zniwelować moment obrotowy. Większość modelarzy tak robi ja jednak nie i też jest dobrze, A też włąnie mam Me 109 z parkzone i tam jest chyba aż to przesadzone...

Link to comment
Share on other sites

naptrawde juz sam nie wiem.....zniwelowac moment obrotowy....panowie latam i kumam modelarstwo ale tego nie....poprosze o jasniejsze odpowiedzi..........a mojego mustanga to mi sie odechcialo bo chcialem zrobic model wystawowy i jakosc zawsze biore pod uwaga i strasznie mnie to zniecheciło....chcialbym odpowiedż konkretną czy tak ma byc czy nie...a nie że może być bo ktos tam sobie zmienia oś......

Link to comment
Share on other sites

Chyba wiesz z fizyki że każda akcja wywołuje reakcję.Jeśli silnik obraca się w prawo to cały płatowiec odchyla się w lewo.Aby to zniwelować możesz użyć trymerów w nadajniku ale wtedy masz niesymetryczne wychylenia lotek lub kierunku, aby tego uniknąć stosuje się odchylenie silnika od osi tak zwany wykłon dlatego twoja wręga jest już do tego przystosowana.To że ktoś tego nie ma niczego nie zmienia, takie są zasady.A to że samolot lata ładnie nie znaczy że poprawnie.

Jeśli chcesz to mi wierz, jeśli nie chcesz to nie musisz :P

Link to comment
Share on other sites

Witam Cię Kolego !

Przed laty zrobiłem Mustanga z kita Top Flite ,zamontowałem silnik według instrukcji i planu ,Wyważyłem jak należy -i latał wspaniale bez większego trymowania. Dam Ci radę ;nie kombinuj ,zastosuj się do instrukcji.Wraz z nabieraniem doświadczenia modelarskiego zrozumiesz o co chodzi z tymi skłonami silnika . (mój Me 109 ma skłony 0/0 stopni )

Pozdrawiam Lucjan

Link to comment
Share on other sites

Witam Cię Kolego !

Przed laty zrobiłem Mustanga z kita Top Flite ,zamontowałem silnik według instrukcji i planu ,Wyważyłem jak należy -i latał wspaniale bez większego trymowania. Dam Ci radę ;nie kombinuj ,zastosuj się do instrukcji.Wraz z nabieraniem doświadczenia modelarskiego zrozumiesz o co chodzi z tymi skłonami silnika . (mój Me 109 ma skłony 0/0 stopni )

Pozdrawiam Lucjan

 

Dokładnie ja tak jak mówiłem wszystki moje półmakiety mają 0/0 :) i latają ładnie i poprawnie...

Link to comment
Share on other sites

wiec zdania sa podzielone.....jedni uważaja że to tak powinno byc inni że nie koniecznie bo nie maja przesunięc osi...i badz tu madry...hmmm.......ja nic nie chce kombinowac tylko chce wiedziec czy to jest tak zrobione bo tak ma byc czy poprostu trafił mi sie mustang niedopracowany tak jak powinno byc....i musze cos tam podłożyc pod łoże z jednej strony...........johny 88 zmierz mi prosze swojego mustanga.....piszesz ze masz prosto...wiec zmierz odwrotnie bez skrzydła ...kabina do dołu i ogonem do siebie aby nie pomylic stron.......ja mam od przedniej wręgi z lewej strony 111 a z prawej 114mm..tam do miejsca gdzie zaczyna sie skrzydło znaczy to na czym leży skrzydło.......i jest ciemniejszego zielonego koloru..........sam jestem ciekawy co tam Ci wyjdzie......

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.