Volleyboy Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam serdecznie Kolegów. Z uwagi na pogodę jaka panuje za oknem, postanowiłem coś sobie zrobić. Przeglądając różne fora ( w tym google ) i poszukując planów modeli z depronu trafiłem na Miga 3. Jak kiedyś był tylko spit i świata poza nim nie było, tak teraz radziecka myśl technologiczna bardzo wpadła mi w oko . Plany zassałem z http://www.rcgroups....9&postcount=268 . Co prawda jest to kombat ale zaraz naświetle dalszą część ( żeby nie było że nie ten dział ) Docelowo ma powstać coś na wzór: a dokładnie: Z planów wynika że model - i tu za wiele na ten temat nie znalazłem niestety Natomiast pozwoliłem sobie lekko powiększyć je. Wbiłem 130 %. Po wydrukowaniu: rozpiętość skrzydeł: około 96 cm długość kadłuba:około 73 cm Model z planów chodził w wadze około 300 gram. Mam nadzieje że zmieszcze się w 500, ewentualnie lekko powyżej. Granice stanowi liczba 600 Do oryginału dedykują: 1 x 9g serwo na lotki 2 x 6g serwa na SK i SW silnik 1700kv o nazwie Blue Wonder Clone 12A ESC pakiet 900 mAh Ja do powiększonego modelu proponuje ( i tu liczę na Wasze sugestie również ) 3 x serwo HS-55 lub Tower Pro SG-91R ( okazuje się że w moich planach nie ma SK ale chyba się go zrobi ) silnik Emax CF2822 18A ESC lub 20 pakiecik około 1300 mAh 3S. Smigło oczywiście 3 łopatowe Materiały: depron 5 mm na kadłub depron, lekko ryflowany 3 mm na poszycie skrzydła. klej polimerowy Dragona Chciałbym wprowadzić lekkie zmiany kadłuba. Co by to przypominało bardziej oryginał a nie kadłub wycięty z deski . Z uwagi na to że kadłub składa sie z kilku pojedynczych warstw sklejonych w jedną całość, pomyslałem że dodam jeszcze po 1 warstwie zewnętrznej ( drukne te same plany ale w mniejszej skali żeby zachować proporcje ) i następnie ładnie wszystko oszlifuje Dodatkowo chciałbym również zamknąć poszycie skrzydła ponieważ w orginalnych planach jest to inaczej rozwiązane. Profil płata Clark YH o ile wyjdzie Ponadto mam jeszcze kilka pomysłów na upiększenie tego modelu ale o tym w dalszych relacjach z budowy CDN.. Pozdrawiam. ( będzie to mój pierwszy model ) Edytowane 1 Kwietnia 2013 przez Volleyboy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SP7GTA Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Zobacz ten wątek, wprawdzie dotycz P51, ale warto. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32305-p-51-z-depronu/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 To pierwszy model, który sam budujesz, czy pierwszy model, którym polecisz? Jak to drugie to jednak lepszy byłby jakiś górnopłat. Jeśli jednak chciałbyś to zrób pare modyfikacji. 1. Zrób dość wyraźny wznios skrzydła 2. Zaplanuj wyposażenie aby było nisko 3. Skrzydło zrób w profilu KFm3 - z depronu 5+3+3mm 4. Śmigło dwułopatowe na propsaver - trójłopatowe zaraz połamiesz. Zestaw z emaxem jest ok, serwa wystarczą 5g PS. Nie przesadzaj z tym wyglądem na pierwszy raz. Dobrym pomysłem by było zrobienie kadłuba z kilku warstw epp zamiast depronu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volleyboy Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Robert to będzie pierwszy który zbuduje co do rozmieszczenia to lekko ograniczone to jest. Model na już gotowe "luki" w kadlubie. Mogę je co prawda lekko przerobić. Na tym się jeszcze pomyśli co do profilu to właśnie o min myślałem ( pierwotne założenie poległo ) W oryginale jest kmf 2. Chciałbym z tym depronem jak najbardziej zbliżyć się do oryginału Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volleyboy Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 SP7GTA przeglądałem wątek 1. Zrób dość wyraźny wznios skrzydła 3. Skrzydło zrób w profilu KFm3 - z depronu 5+3+3mm 1. Lekko ponad 3 stopnie wystarczy? 3. Koniecznie KFm3? ( jaka jest różnica w locie pomiędzy 2 a 3? ) Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/25233-profile-depronowe-kfm/ kfm3 ma trzy stopnie i większą siłe nośną = wolniejsze latanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volleyboy Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Dziękuje Robercie wątek już przestudiowałem wcześniej zastanawiam się tylko czy aby nie pozostać przy 2. w końcu to myśliwiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Możesz sobie zrobić eksperyment i polatać z kfm2 a potem dokleić stopień kfm3 na taśmę dwustronną. Ja tak robiłem w małym Karasiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medium Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 jakiś czas temu popełniłem ten model - w tym z płatem 3stopniowym, w zasadzie moim zdaniem lepiej dać pare stopni większy wznios niż 3 stopień - da ci więcej samostateczności i zaoszczędzisz na wadze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volleyboy Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Witam no więc tak: genaralnie wszystko wycięte. Na 3/4 spasowane i w miare gra. Nie bardzo jestem z siebie zadowolony ( choć starałem się ale nożykiem z tesco nie wiele można zdziałać ) co do jakości wykonania, ale wkońcu to 1 mój model więc sobie wybaczę . Plany "suche". Po moim powiększeniu ich, w zasadzie cała koncepcja budowy opierała na głowie a nie na relacji z rc groups. Po złożeniu na sucho okazuje się że mamy jeszcze dużo roboty i myślenia zanim dojdzie do sklejenia. No ale skoro to relacja to może przestane pisać tylko jakieś foto wrzucę Dzisiaj w pracy miałem troche wolnego czasu i postanowiłem zrobić wznios skrzydła. Listeweczka sosna 5 x 5 mm sklejona dwoma płatami sklejki owocówki 3 mm. Wznios ustawiłem na 5 stopni. Tak to wygląda. Mam sklejony już rdzeń kadłuba po drobnych przeróbkach Co do głównego płata to zostanę przy kmf 2. Dziwi mnie w planach brak SK. I zastanawiam się dlaczego? Co prawda latam bez uzywania jego ale chyba wypadało by go zrobić W planie było poszerzenie kadłuba o 2 zewnetrzne 3 mm warstwy. Bede musiał zrobić jednak z 5 mm bo w środku na graty strasznie mało miejsca jest. Wzmocniony został jeszcze SW sosną 5 x 5. I to chyba na tyle dzisiaj Wszelakie komentarze, sugestie i krytyka mile widziana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volleyboy Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Witam mały up z postępu prac Kadłub został sklejony i wstępnie oszlifowany i wygląda tak: Nareszcie widać jakieś krągłości no i to narazie tyle weekend zajęty więc i prace się nie posuną Jak widać mimo wszelkich starań, dołożenia jeszcze 2 wewnętrznych warstw proporcjonalnie pomniejszonych i tak wyszła deska i tak Teraz tak. SK jednak nie będę robił Po małej konsultacji stwierdziłem że jednak go nie będzie. Mam natomiast pytanie. W jaki ( możliwie prostym i dokładnym sposobem domowym ) wkleic wznios w płat. Przypomnę że jest to kmf 2. Przymierzając dzisiaj to na sucho to okazuje się że muszę listewke przesunąć jakieś 1,5 cm w głąb skrzydła ( do dzióbu ) żeby końce listewki na krańcach skrzydła były na równo z tym górnym płatem. Czy może być tyle przerwy na środku płata? Pytam bo patrząc na to z boku to na przekróju kmf 2 widać wyraźnie że musi być na równo z górnym płatem. U mnie tak jest ale tylko na końcach. Im dalej w głąb skrzydła tym ta luka się powiększa aż do około 1,5 cm na środku płata Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medium Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 co do deskowatości - wytłumaczenie jest proste, plany są pod piankę 6mm, ty dałeś 130% więc i pianka powinna być o te 30% "grubsza" - co daje ok 8mm a nie 5mm.... druga sprawa to usztywnienie kadłuba - podklej np płaskownik węglowy na odcinku od komory na regulator do końca płata inaczej przy twardszym lądowaniu kadłub pęknie na wysokości serwa od lotek, jak uda mi się podpiąć do lapka telefon to wrzucę ci fotkę jak to wygląda w moim migu natomiast jeśli chodzi o wznios to ja zawsze rozcinam skrzydła i wzmocnienia nadające jednocześnie wznios wklejam pomiędzy 2 warstwy profilu kf edit proszę tak to wygląda w moim jak się przyjrzysz to widać pomalowany węgiel 5x1 "leżący na skrzydle" pod miejscem gdzie powinno być serwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volleyboy Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 No fajnie by było obejrzeć jakieś foto z Twojej budowy. Z planem to racja. Ale ja chciałem uzyskać bardziej krągly kadłub tylko muszę się trzymać wagi wkładkę wkleje bo to plan zakłada, z tym że czekam na skrzydło bo chcę zobaczyć jak to wyjdzie. Na Rc groups też jest wklejony ale bezpośrednio pod skrzydłem. Więc narazie nie wklejam żeby później tego nie wycinać edit Dzięki za foto Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Martwisz się o wygląd deskowatego kadłuba (nie potrzebnie jeśli pakiet wejdzie ) a wygląd ogona cie nie razi? te gwałtowne zwężenie ogona w okolicy usterzenia (widok z góry) wygląda to troszke jak otwarty scyzoryk Rrobiąc powiększony model można było to poprawić- nakleić boki wycięte identycznie zakończone jak płaty środkowe a po sklejeniu zwęzić tak powstały ogon w sposób płynny -dodało by to dużo do wyglądu a nie wiele wagi. (ale już "po ptakach") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Jak na pierwszy model to jest dobrze, budując następny kolega wyciągnie wnioski. Eksploatacja też pokaże słabe punkty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Robert ma racje , wzmocnij to miejsce paskiem węgla lub sklejką , mi pękł w tym samym miejscu 2 razy i to p51 gdzie skrzydla przechodzą przez kadłub. pozdrawiam No fajnie by było obejrzeć jakieś foto z Twojej budowy. Z planem to racja. Ale ja chciałem uzyskać bardziej krągly kadłub tylko muszę się trzymać wagi wkładkę wkleje bo to plan zakłada, z tym że czekam na skrzydło bo chcę zobaczyć jak to wyjdzie. Na Rc groups też jest wklejony ale bezpośrednio pod skrzydłem. Więc narazie nie wklejam żeby później tego nie wycinać edit Dzięki za foto Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk No fajnie by było obejrzeć jakieś foto z Twojej budowy. Z planem to racja. Ale ja chciałem uzyskać bardziej krągly kadłub tylko muszę się trzymać wagi wkładkę wkleje bo to plan zakłada, z tym że czekam na skrzydło bo chcę zobaczyć jak to wyjdzie. Na Rc groups też jest wklejony ale bezpośrednio pod skrzydłem. Więc narazie nie wklejam żeby później tego nie wycinać edit Dzięki za foto Wysłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk kolego moze wyjsc ci deska a nie tak jak chciales odpowiedni profil kadłuba poniewaz uzyles pianki 5mm wiec kadlub jest szerszy od oryginału tylko o 5mm a ty go zrobiles w skali 130% wiec reasumując wyjdzie ci cienszy jak oryginał, ale i tak fajnie ci wyszedł, pozdrawiam., ja zrobilem 3 modele z tych planów w tym jeden z oryginalnego depronu bialego p51 i dwa z arbitronu p51 i hurriacenne , nie robiłem jeszcze z takiego szarego , czy jest twardszy niz ten zielony ? mam tez plany mig-a ale narazie trenuje na gornoplatach bo ciezko mi bylo zaczynac od kombatow , ladowaly bardzo awaryjnie jesli to mozna bylo nazwac lotem, wrzuce ten nieszczezny p51 ktory 2 razy sie zlamal wlasnie w miejscu serwa i hurriacena ktory nie latal jeszcze , czeka na doswiadczonego pilota, . pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medium Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 ja w zasadzie tylko w P40 i pierwszym migu dałem skrzydła płaskie - we wszystkich pozostałych latadłach tej konstrukcji nadawałem wznios a kilka ich było.... efekt był widoczny od ręki - ze wzniosem latało to spokojniej i bardziej tam gdzie ja chciałem a nie gdzie samo miało ochotę co do twojego kadłuba : czerwone to np węgiel fi1-1,5mm lub bambusowe patyczki do szaszłyków (razem 4 z 2 stron ) a zółta to płaskownik węglowy/sklejka tak ja bym to wzmacniał, chociaż dla ładniejszego efektu wyciąłbym jeszcze jeden kadłub w planach jest 5 szablonów jak masz tylko 5mm materiał to ja bym zrobił tak: 1,1',2,2,3,4,4,5',5 przy czym 1' i 5' przedłużyłbym do połowy odległości do 2 i 4 i wyciąć w nich otwory jak na wyposażenie a nie klapki, nie doczytałem jaki planujesz dać silnik i baterie ale w związku z powiększeniem i tak będziesz musiał kombinować ze środkiem ciężkości... a także wagą żeby cegłolota nie spłodzić edit już doczytałem silnik i pakiet mogą być za ciężkie, chociaż ze względu na powiększenie silnik może się nada w moim przypadku im były lżejsze tym ładniej latały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 racja 2 panele wiecej i bylby szerszy i tym mozna by go bardziej zaokrąglic, ja mam wszystkie na prostych skrzydlach bo tak w planach bylo tak wogole to moje pierwsze modele rc, ten na kolach nawet z ziemi startowal sam wazy 122g, z wyposaz wazyl 300g,, na cf2822 ze smiglem 9x3.8 i pakietem 2s 900mAh, i tak za szybki byl i za nerwowo latal, jak dla mnie nastepny z tych planow sprobuje zrobic skrzydla w V zobaczymy czy lepiej bedzie ale tym czasem musze pocwiczyc jednak na trenerkach górnoplatach, sama przyjemnosc z lotów, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volleyboy Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Dziękuje Kolegom za cenne uwagi dotyczące modelu jak i samej budowy przypominam że jest to moja pierwsza konstrukcja więc jak napisał Kolega Adam " budując następny kolega wyciągnie wnioski. Eksploatacja też pokaże słabe punkty." Co do wzmocnienia kadłuba to napewno ono będzie tylko czekam aż skrzydło się zrobi bo jest 5 stopniowy wnios więc podejrzewam że trzeba będzie "kroić" kadłub pod wznios i dlatego jeszcze tego wzmocnienia nie ma. Robercie z tym węglem/bambusy to zapewne będzie ale przy drugiej tego rodzaju konstrukcji dziekuje za rade Mirku rozumiem że żadnych zmian nie wprowadzałeś tylko robiłeś z oryginalnych planów? zastosowałeś się również co do wyposażenia? ( ekstra modele ) czy jest twardszy to nie wiem bo jak narazie do tej pory z tym wynalazkiem miałem doczynienia kładąc panele więc było mi to bez różnicy jest dość sztywny. W sklepie to generalnie tylko kolor wybrałem ( 6 mm nie mieli ) więc zamiast zielonego, ciemno zielonego i beżowego wybrałem ten I ta nieszczęsna "deskowatość". Miałem założenia które w większości podczas budowy poległy. Za małą wiedze posiadam i jest to pierwszy model. Jak słusznie Robertus stwierdził " Nie przesadzaj z tym wyglądem na pierwszy raz." . W założeniach jest żeby to latało ( wyglądało też ). Gdyby to miało sobie na półce stać to zapewne dokleiłbym jeszcze po 4 warstwy na strone. Ale cegłą to moge sobie wyjść na podwórko i porzucać. Pewnych rzeczy nie należy zmieniać. Jest to pierwszy model więc oczekuje że wogóle z 15 s lotu będzie Co będzie? czas pokaże.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Tadek jesli chodzi o wyposarzenie to silnik byl troche ciezszy bo mial 39g pakiet 2s 900mah, 59g od lamy serwa 2x 9g,reg 22A chyba 22g, no i odbiornik nie pamietam ile razem do lotu bylo ok 300g, i polecial, i sie polamal , dlatego mozesz go zbudowac ale do nauki go nie polecam, jesli chodzi o depron 6mm to ja w castoramie kupuje na sztuki, ten oryginalny kupilem we francji 120cmx80cm za 6 euro, niewiem czy nie przeplacilem ale w weekend nie nudzilem sie tylko model kroilem, jest twardszy i wytrzymalszy ale tez jest zniszczalny, deskowatoscia sie nie przejmuj byle ci wyposazenie sie pomiescilo.a jesli ci chodzi o wyglad to popatrz na mojego mustanga syn go pomalowal ale zalozenie mialo byc inne mial poleciec a nie wygladac , choc model powienien ladnie wygladac , ja najpierw probuje czy lata potem maluje ,o ile cos z niego zostanie , acha pytales czy nic nie zmienialem w planach wiec odp ze nic jedynie to podwozie dolozylem w/g wlasnego pomyslu zreszta kola tez sam wykonalem ,goly bez podwozia wazyl 84g, . podoba mi sie ten twoj model sledze dalsze twoje prace z zainteresowanie. pozdrawiam, acha bo byl bym zapomnial ja w swoje modele powklejalem w miejscu sera lotek jak kolega robert taki pasek ,taka bandowka jak nieraz na kartonach jest chyba 10mmx1mm, i dzila, nie rozrywa sie w tum miejscu ale pasek z np, wegla czy sklejki jest jak najbardziej ok 15s to duzo bedzie ,moj lecial z 7s, tzn lecial, ja probowalem z nim walczyc aby nie spad ...ale spadl , teraz buduje trenerki i jestem z nich bardzo zadowolony lataja tak ze az ten maly pakiecik od lamy 2s 900mAh 15c sie zagrzal, z 8 min lotu bylo, polecam ci Tadek zbuduj prostego trenerka i zobaczysz ze bedziesz zadowolony , no chyba ze lubisz latac szybko i agresywnie, to kombaty podobno tak wlasnie lataja, pozdrawiam jeszcze raz. wrzuce ci foto mojego pierwszego trenerka ktory latal i tez spadal na poczatku , a bo to sly wznios mial czy zle wywazony byl wiesz jak to na poczatku , filmik mam ale moze wrzuce niewiem czy wejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi