majewski2 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Witam wszystkich, budowę zacząłem na początku stycznia i tak odkładałem napisanie relacji do dzisiaj. Jest to FW 190 wersja A8, plany kupione http://www.vaillyavi....com/Intro.html 90,5 cala, niżej efekty pracy nad modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidgdynia Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Takie relacje uwielbiam śledzić! Ładnie Ci Krzychu idzie ta budowa foczki;) Co bedzie go napędzać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Do tego modelu pasowałby Roto 85 FS, ale ze względu na cenę będzie to 2 suwowy silnik benzynowy, który dobiorę do wagi modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmaciek Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Witam Cię Krzysztof Nieźle się zaczęło Będę kibicował Twojej pracy nad modelem. Zapowiada się wspaniale....Jęśli mogę coś doradzić.... to zastanawiam się dlaczego nie odchudziłeś trochę żeber skrzydłowych, tym bardziej, że jak widzę na załączonych zdjęciach , wykonałeś je ze sklejki. Powinieneś pilnować wagi co przy makietach jest największą bolączką i trudno zachować kompromis.To bardzo ważne....Pozdrawiam i będę sledził postęp Twoich prac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baziu123 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Ja też zasiadam bo model piękny nie ma co,jak bozia da to będzie po mustangu w pracowni powstawał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Maciek co do ażurowania żeber to zrobiłem je według planów, wykonane są z balso sklejki, w miejscu mocowania podwozia są wzmacniane sklejką lotniczą, ja zrobiłem dodatkowo dwa żebra w całości ze sklejki lotniczej, ze względu na długie golenie podwozia, wolę by ta część skrzydła była mocna, kosztem wagi.Wstawiam jeszcze kilka zdjęć, wręgi i żebra wyciąłem wyrzynarką. Lotki i stery miałem zamiar również wyciąć wyrzynarką, ale nie wyszły by równo, więc postanowiłem zrobić prosty wzornik. Łożysko wspiera się na listwie przyklejonej do sklejki wzornika, a ostrze frezuje sklejkę lotek, która jest przyklejona klejem na gorąco. Myślę że zdjęcia wyjaśniają wszystko. klapy wykonane według planów, niestety wyginają się we wszystkie strony i wykonane tak jak miał oryginał i teraz są sztywne Obecnie pracuję nad podwoziem, tylne koło jest już gotowe. Tak wygląda dedykowane do tego modelutak wygląda oryginała tak moje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmaciek Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Witam Krzysztof. Jestem pod wrażeniem! Piękne i dokładne wykonanie elementów. Duży szacunek...... Podwozie ogonowe wykonane perfekcyjnie! Moje uznanie.Czy zrobiłeś je sam a jeśli tak, jestem ciekaw, jeśli można jak połączyłeś jarzmo koła z goleniem? Domyślam się, że użyty materiał to aluminium....ale może jakiś inny. Napisz proszę coś o tym podwoziu. Ciekawe rozwiązanie godne polecenia i powielenia. Pozdrawiam Maciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Dziękuję za słowa uznania.Pokażę tutaj, że podwozie można wykonać samemu, wykonałem je z aluminium na maszynach stolarskich, jest to metoda pracochłonna ale można uzyskać dużą dokładność, oczywiście nie taką jak na maszynach CNC. Przepraszam ale nie zawsze pamiętałem by zrobić zdjęcie obrabianych elementów. Najpierw wykonuję wzornik gotowego elementu ze sklejki i przykręcam razem z kawałkiem aluminium, następnie obrabiam go frezarką ręczną, w taki sposób by łożysko opierało się na sklejce, wzorniku. po wycięciu, innym frezem zaokrągliłem krawędzie, wygiąłem goleń i przylutowałem pierścień. Tutaj inny element podwozia, obudowa przekładni. szczegóły konstrukcji zamontowane w modelu, i napęd chowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmaciek Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Witam Krzysztof. Wielki szacunek za pomysł i wykonanie! Wielki! Kawał dobrej roboty....!!!!!!!!! Dziękuje za informacje i zdjęcia. Czy możesz się podzielić jeszcze informacją jak i czym lutujesz elementy aluminiowe, to Bardzo ciekawe? Pozdrawiam Maciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Czy możesz się podzielić jeszcze informacją jak i czym lutujesz elementy aluminiowe, to Bardzo ciekawe? Pozdrawiam Maciej Aluminium lutuję spoiwem alumweld, palnik i butla turystyczna, tu jest instrukcja jak go używać http://www.youtube.com/watch?v=jh5wduUOZaY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Niestety ale muszę Cię zmartwić co do zastosowania alumweldu, nie bardzo nadaje się do obciążeń dynamicznych. Próbowałem, po pewnym czasie sama spoina ciemnieje i jest podatna na pękanie w miejscu styku z alu. Dodatkowa informacja jest taka że po wygrzaniu aluminium staje się podatne na zginanie co w przypadku goleni nie jest pożądane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Niestety ale muszę Cię zmartwić co do zastosowania alumweldu, nie bardzo nadaje się do obciążeń dynamicznych. Próbowałem, po pewnym czasie sama spoina ciemnieje i jest podatna na pękanie w miejscu styku z alu. Dodatkowa informacja jest taka że po wygrzaniu aluminium staje się podatne na zginanie co w przypadku goleni nie jest pożądane. To prawda, że goleń jest miękka po lutowaniu, ale ma grubość 4 mm więc powinna wytrzymać. Co do pękania spoiny to nie wiedziałem o tym, spróbuję lutowane elementy wykonać z jednego kawałka aluminium, dziękuję za informację. Elementy podwozia głównego, które już wykonałem, metodą opisaną wcześniej. najpierw obrobiłem z grubsza i na gotowo wahacz goleń felga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkdarch Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Fajne podwozie ,masz jakieś rysunki tego podwozia? U mnie czeka w kolejce Foczka 1:5 do odbudowy skrzydło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baziu123 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Myślałem że to tylko ja jestem takim kombinatorem i używam maszyn stolarskich do tego celu ale ty mnie przebiłeś i zrobiłeś to parokrotnie lepiej ode mnie podziwiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Jestem pod dużym wrażeniem jeśli chodzi o wykorzystanie maszyn stolarskich do obróbki metalu. Bardzo pomysłowe i jak widać skuteczne. Powodzenia w budowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Będę się powtarzał, ale faktycznie wielkie uznanie przy wykonywaniu detali TAKIMI !!!!!!! narzędziami, jak widać też można i to z jakim skutkiem - nadzwyczajne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCichy Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Rzadko zaglądam do tych działów żeby się nie demotywować do pracy ale co prawda to prawda piękna robota! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Dziękuję za słowa uznaniaGolenie podwozia i felgi wytoczyłem u kolegi na tokarce do metalu, pozostałe elementy wykonałem na maszynach stolarskich. Kolega posiada również frezarkę do metalu, ale nie bardzo wiem jak miałbym na niej wykonać większość części do podwozia, szczególnie frezowanie krzywizn.Co do rysunków podwozia to nie do wszystkiego ich potrzebowałem, wstawiam te które mam, niektóre rysunki różnią się od gotowego podwozia, widać też, że podwozie tylne miało wyglądać inaczej. Znalazłem trochę czasu i wykonałem nową część do podwozia tylnego bez lutowania, samą goleń wykonam po skończeniu modelu, na razie będzie ta lutowana. nadmiar aluminium odcinam piłą kątową Najlepiej było by skopiować jakieś gotowe podwozie, niestety niektóre części muszę dorabiać od nowa, po wykonaniu jakiegoś elementu przychodzi mi do głowy pomysł jak wykonać go inaczej a czasem coś nie działa tak jak powinno, dlatego wykonanie podwozia zajmuje sporo czasu.Od lewej pierwszy prototyp, później wymyśliłem jak wykonać tą część inaczej, mniej lutowania i lepszy wygląd, trzeci element wykonany bez lutowania, wpadłem też na pomysł połączenia tych części gwintem. Musiałem wprowadzić drobne zmiany w samym łożu mechanizmu chowania podwozia i wykonać je od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 jak postępy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majewski2 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 Postępy niewielkie ze względu na brak czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi