Skocz do zawartości

ASP 40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie zamówiłem silnik do trenerka jak w temacie.W związku z tym mam pytanie,czy jest konieczne jego rozkręcenie celem wypłukania ewentualnych opiłków,czy jest to już norma przy zakupie silników asp ???

Opublikowano

Podobno tak się zaleca, również czekam na silniczek ASP FS61AR 4takt i zastanawiam się czy go rozbierać czy nie.

Opublikowano

Jeżeli, Koledzy pytacie o takie rzeczy i macie wątpliwości w tym temacie, to ja bym na Waszym miejscu nie rozkręcał tych motorków.... Bo więcej szkody narobicie być może , niż te potencjalne wióry . A kiedy rozłożyć motorek? W momencie, kiedy takie pytania jak powyższe , wydadzą się Wam naiwne. I nie prędzej ;)

A.C.

Opublikowano

Właśnie zamówiłem silnik do trenerka jak w temacie.W związku z tym mam pytanie,czy jest konieczne jego rozkręcenie celem wypłukania ewentualnych opiłków,czy jest to już norma przy zakupie silników asp ???

 

Ze swojej strony jak najbardziej polecam rozkręcenie silnika i przepłukanie go na przykład benzyną ekstrakcyjną. Sam się zdziwisz ile opiłków z niego wypłynie... Odkręć pokrywę cylindra oraz tylny dekiel karteru przelej kilka razy benzyną na koniec kilka kropel oleju, co by nasmarować trochę łożyska złóż całość z powrotem i silnik gotowy do docierania. Przy okazji zobaczysz jak wygląda silnik w środku. Odkręcenie kilku śrub naprawdę nie sprawia kłopotu, także na pewno sobie z tym poradzisz...

 

Ja w ten sposób wypłukałem opiłki ze swojego ASP S15A było ich naprawdę sporo.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli, Koledzy pytacie o takie rzeczy i macie wątpliwości w tym temacie, to ja bym na Waszym miejscu nie rozkręcał tych motorków.... Bo więcej szkody narobicie być może , niż te potencjalne wióry . A kiedy rozłożyć motorek? W momencie, kiedy takie pytania jak powyższe , wydadzą się Wam naiwne. I nie prędzej ;)

A.C.

Wow to takie skomplikowane rozkręcić silnik? :) Takie pytania zadajemy, żeby się dowiedzieć od posiadaczy takowych motorków czy jest sens rozkręcać, co potwierdził min. Michał.
Opublikowano

Wow to takie skomplikowane rozkręcić silnik? :) Takie pytania zadajemy, żeby się dowiedzieć od posiadaczy takowych motorków czy jest sens rozkręcać, co potwierdził min. Michał.

Zdziwiłbyś się Kolego, ile motorków zostało uszkodzonych przez -właśnie , nieumiejętne obchodzenie się z nimi. Więc jeżeli nie mamy doświadczenia w tym temacie, to nie rozkręcamy, zwłaszcza nowych silników.

Wystarczy odkręcić tylne denko, ewentualnie głowicę a i to tylko w dwutaktach i wlać tej benzynki nawet w sporych ilościach. Wypłukać nią silnik . Porządnie nasmarować olejem i skręcić to wszystko z powrotem. I wystarczy.

A.C.

Opublikowano

Też uważam, że wystarczy tylny dekielek odkręcić. Głowicę to już nie koniecznie - między tłokiem , a cylindrem raczej nie ma czego szukać. Jednak to rozkręcanie to tak bardziej dla zaspokojenia pewności bo wióry w środku to loteria: w jednym drochę lub więcej - jak piszą koledzy w innym zupełnie nic...

Natomiast jeśli chodzi o 4suwy ASP to tu raczej nie trzeba niczego usuwać bo sa czyściutkie. Napisałem raczej bo na 3 silniki 4suwy ASP tylko w jednym był bardzo drobniutki opiłek - słownie jeden.

Opublikowano

Posiadam trzy silniki ASP dwusuwowe i w żadnym nie było ani jednego opiłka.

Wcześniej też słyszałem o opiłkach i pierwszy zakupiony ASP rozebrałem na części pierwsze a dwa kolejne to tylko odkręciłem tylną pokrywę i je wypłukałem,ale w żadnym nic nie znalazłem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja nigdy żadnego silnika nie rozkręcałem, i pierwsze odpalenie zawsze już w modelu. Mam silniki które latają już kilka dobrych lat :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak to jest, gdy samolot leci to mieszanka robi się uboższa?, dać ciutkę więcej paliwa by nie było szansy, że zgaśnie w locie ? Silnik ASP 25A II.

Opublikowano

Geniusze, u mnie obroty w locie zwiększają się o prawie 100% (na ziemi 22000 obr/min a w powietrzu 43000 obr/min) ciekawe jakby to wytłumaczyli.....

No i nie gaśnie

Opublikowano

Paweł, tak z ciekawości czystej zapytam- o co chodzi z tą zubożającą się mieszanką. Nie spałem na fizyce a mimo to nie mam pewności, czy mój osąd jest poprawny. Jesteś specjalista- podpowiedz coś, proszę.

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Silnik odpalony w końcu czy tylko sprowokował do tematu pobocznego? :D . Zapomniałem , że też mam ASP ale 46 M czyli wersja wodna( nie, że na wodę tylko do wody :) ). Raz próbowałem odpalić ale zerwał się pasek rozruchowy. Następna próba miała być przy trochę poluzowanej świecy by opory nie były tak wielkie ale do tego juz nie doszło.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.