smootny Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Dostałem ceny modeli z samego źródła ;D Falcon niestety poza moim zasięgiem na dzień dzisiejszy Szkoda, ponieważ liczyłem że zmieszczę się w 500zł za goły model.. a tu ceny troszkę zabolały... bo liczyłem na falcona
Andych Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 troszkę zabolały... bo liczyłem na falcona Za ponad 60% tej kwoty kupiłeś pół kilograma pianki w formie Blizzarda, więc taka cena za Falcona to naprawdę nie dużo i model ten jest wart każdej wydanej złotówki. Zresztą przynajmniej drugie tyle pójdzie na wyposażenie, więc warto na spokojnie się przygotować do tego przedsięwzięcia. Jak powoli przemyślisz to przestaną Ciebie szokować te ceny.
smootny Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 troszkę zabolały... bo liczyłem na falcona Za ponad 60% tej kwoty kupiłeś pół kilograma pianki w formie Blizzarda, więc taka cena za Falcona to naprawdę nie dużo i model ten jest wart każdej wydanej złotówki. Zresztą przynajmniej drugie tyle pójdzie na wyposażenie, więc warto na spokojnie się przygotować do tego przedsięwzięcia. Jak powoli przemyślisz to przestaną Ciebie szokować te ceny. za blizzarda dałem 380zł - no ok połowa ceny :rotfl: Trzeba będzie to na spokojnie przemyślec i cos wreszcie zakupić.
Boczas Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Mam w tym roku licencje szybowcową do dokończenia na którą potrzebuje troche funduszy, więc najprawdopodobniej na dniach zorganizuje wyprzedaż modelarską, w tym z bólem serca Falkon z pełnym osprzętem...
smootny Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Mam w tym roku licencje szybowcową do dokończenia na którą potrzebuje troche funduszy, więc najprawdopodobniej na dniach zorganizuje wyprzedaż modelarską, w tym z bólem serca Falkon z pełnym osprzętem... Jaka będzie cena ?
Boczas Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Falkon bez klapy - 650zł Axi 2814/20 - 340 zł Pulso 33A - 100zł 4x Hs 81 - 220 zł razem: 1290zł Cena jakoś proporcjonalnie obniżona do wartości zestawu Myśle, ze w granicach 900. Pozdrawiam Maciej Nowakowski Ps: czekam tylko na maila z Aeroklubu Leszczyńskiego
smootny Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 .... Falkon bez klapy ..... musiałem zapytać ;D .. co to ta klapa ??
krzywy Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Witam. Obecnie jestem na etapie zamawiania Falkona w wersji z klapami i mam w związku z tym pytanie czy wstawienie do tego modelu sześciu serw (klapy, lotki, ster wysokości i kierunku) Tower Pro MG-16R, będzie dobrym rozwiązaniem? Nie chce się za bardzo spieszyć z ulotnieniem tego modelu zwłaszcza, że ostatnio przeprosiłem się z Easy Gliderem Pro (po krótkim romansie z ASW-15) i chcę wcześniej na nim (EG Pro) przetestować nowe radio Futaba T7CP 2.4 GHz. Postanowiłem też ostatecznie rozwieść się z pakietami Li-pol, wiec falkon zasilany będzie pakietem LiFe 13.2 V, 2300 mAh (waga 300G! według opisu).Tak sobie wykombinowałem, że regulator musi być w pełni programowalny celem ustawienia napięcia odcięcia dla LiFe więc padło na http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=3313 z programatorem http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=3310 a zaraz za tym poszedł silnik http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=5719 Mam nadzieję, że ta konfiguracja się sprawdzi
instruktor Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Nie jestem w tej chwili pewien ale pakiet Li-Fe tyle nie waży ,a odnośnie silnika to zwróć uwagę że Twój pakiet składa się z 4 -rech ogniw a silnik " Zasilanie: 2-3 cele LiPol (7.2-11.1VDC), 6-10 cel NiCd/NiMh, Prąd maksymalny/chwilowy (60s): 30A/40A, przy 11.1V, Kv (obroty bez obciążenia): 1500 obr" Ja do Starlinga mam zamiar zastosować ten http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_283&products_id=2939 i regulator ten http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_247_348&products_id=3848 z kartą programowania no i pakiet również taki jak Twój
wojtek-a Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Ja do Starlinga mam zamiar zastosować ten Witam A jak go tam wcisniesz? Czyzby powstala jakas nowa (poszerzona) wersja kadluba? Wojtek
krzywy Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Silnik Roxy wprawdzie obsługuje do 3 cel Li-pol, lub do 10 cel NiCd/NiMh, ale zasugerowałem się tym wątkiem http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=14299&highlight=a123 z którego wynika że pod obciążeniem napięcie pakietu i tak spadnie, co w połączeniu z możliwością precyzyjnego ustawienia napięcia odcięcia powinno dać pożądany efekt (taką mam nadzieję). Co z tymi serwami: Tower Pro MG-16R, nadają się czy nie?
instruktor Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Sa dwie wersje kadłuba :waska szybowcowa i szeroka przygotowana jako motoszybowiec ,gdzie miesci się silnik ok 35 mm średnicy Te serwa to odpowiedniki Hs 81 Mg czyli nadają się
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Gdybym ten silnik miał leżeć to też usiłowałbym go tam (w Falconie) zastosować. Ale kupować drogi silnik bo coś sobie wykombinowałem ? Nie taniej przeczytać wątki o Falconie i Starlingu ? A pomyślałeś, że NiCd i NiMh też pod obciążeniem przysiadają ? A ten kto poleca 10 cel też o tym wiedział ? - Jurek
krzywy Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Pytanie nie dotyczyło aspektów finansowych. Dla mnie była to po prostu wygoda, że te graty i parę jeszcze innych mogłem kupić w jednym sklepie i nie musiałem za długo czekać. Wiem, że można zamówić odpowiedniki części z UH w niższej cenie ale po prostu nie chce mi się czekać. Czy ten silnik jest za drogi? Jestem zdania, że za jakość trzeba odpowiednio zapłacić, bo nie każdy musi władować do falkona albo do EG Pro od razu RAY-a bo tak jest najtaniej. Nie jest to mój pierwszy silnik Robbe, regulator tez nie pierwszy i ogólnie jestem zadowolony z ich jakości, dlatego zdecydowałem się tego nie zmieniać. Przegięciem dla mnie jest dopiero dysproporcja cen serw które mógłbym tu zastosować. Jeżeli mam rozstrzygnąć to pomiędzy TP MG-16R, HS-82MG, albo HS-125 MG (na lotki i kapy) to chyba wybiorę te pierwsze. A co do pakietu to owszem zgadza się to ze spadkiem napięcia pod obciążeniem również dla NiCd i NiMh (jak i dla każdych innych), jednakże po to jest forum, żeby z niego korzystać. W przytoczonym wcześniej wątku wyczytałem, że można stosować pakiet LiFe 4S w miejsce Li-Pol 3S (ewentualnie korygować to zmianą rozmiaru śmigła). Jeżeli okaże się to nie do końca prawdą to najwyżej spale ten jakże drogocenny silnik. Pozdrawiam Jacek
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Sorry Krzywy - nie mam nic przeciw E-max (Roxy). W podtekście było: za minimalnie drożej można było kupić 1 rozmiar większy, z którym to Falcon lata zupełnie inaczej. Rozumiem, że chcesz poeksperymentować: z jakim najmniejszym napędem da się polatać Falconem ? Nie mam Falcona tylko Starlinga. Jest wprawdzie trochę lżejszy ale to generalnie to to samo. Właśnie zelektryfikowałem Starlinga z wąskim kadłubem. Myślę, ze w sprzyjających warunkach 400 z przekładnią dałaby radę......W tym kontekście Twój Roxy to taki mniejszy reaktor atomowy ! Pozdrawiam i życzę wielu miłych chwil w powietrzu. - Jurek
krzywy Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Hmmm... do tej pory nie myślałem w ten sposób. Moim zamiarem wcale nie było sprawdzanie możliwości wsadzenia tam jak najmniejszego silnika. Zasiałeś teraz we mnie wątpliwość co do mojego wyboru. Wiem że nie należy się za bardzo sugerować danymi podawanymi przez producenta, ale mam nadzieję że ten silnik sprawdzi się rzeczywiście w modelach do 1900g, anie przewiduję żeby gotowy falkon był aż tak ciężki. Pożyjemy zobaczymy. PS. E-max i Roxy to to samo?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 Tzn. niezupełnie...Naklejki są różne ale fabryka ta sama.... W swoim mam Feigao 380 z przekładnią 1/3,8. Śmigło 12x8, bierze trochę ponad 40A, jest szybki na silniku ale nie hotliner. Można go puścić w każdych warunkach i o to mi chodziło. O spokój i komfortowy start, bez loterii: uda się - nie uda ! Ale - każdego bawi co innego i to jest fajne ! - Jurek
Artek Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Odłożyłem trochę grosza i zaopatrzyłem mojego Falkonka w Sky Assistenta mam nadzieje iż przy pomocy tego gadżetu będę odnajdywał noszenia bez większego problemu. Panowie macie jakieś spostrzeżenia co do używania bądź konfiguracji tego wario w Falkonie ?. Nie wiem czy to dobry pomysł ale czujnik temperatury planuje umieścić w kadłubie pod skrzyłam tak aby słońce nie fałszowała wyników pomiarów. PS. Na początku miałem plan aby Faklon miał niską wagę a to z powodu nizinnego terenu i latania tylko w termice, udało się uzyskać około 1450 g. Jednak po spędzeniu około 15 godzin na lataniu modelem i sprawdzaniu różnych ustawień SC i masy modelu stwierdzam iż Falkon najlepiej szybuje jeśli jego waga wynosi około 1600 g. Taka masa pozwala na uzyskanie optymalnej szybkości i niewielkiego opadania.
Ben Opublikowano 10 Lipca 2009 Opublikowano 10 Lipca 2009 Panowie macie jakieś spostrzeżenia co do używania bądź konfiguracji tego wario w Falkonie ?.Nie wiem czy to dobry pomysł ale czujnik temperatury planuje umieścić w kadłubie pod skrzyłam tak aby słońce nie fałszowała wyników pomiarów. [...] stwierdzam iż Falkon najlepiej szybuje jeśli jego waga wynosi około 1600 g. Taka masa pozwala na uzyskanie optymalnej szybkości i niewielkiego opadania. Używam "fabrycznych ustawień" w wario - nic więcej nie potrzeba :wink: Czujnik temperatury usytuowałem ok 10cm za płatem na wierzchu kadłuba, wywierciłem otworek przewlekłem przez niego przewód oraz go przedłużyłem a sam czujnik przykleiłem taśmą. Nie przeszkadza i nie przekłamuje. Waga mojego modelu to 1650g. i lata WSPANIALE - jednak żeby tak było, pomagam sobie pełną mechaniką płata - sterowaną z aparatury
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.