Skocz do zawartości

Zestaw modelu Falkon Leszka Kwarcińskiego


RobertK

Rekomendowane odpowiedzi

Po podobnym doświadczeniu na końcu natarcia statecznika zrobiłem małą dziurkę, tamże taki haczyk w kształcie litery "S", do tego mała gumka recepturka naciągająca ( trzymająca ) antenę mniej więcej w 60-70% jej długości ( wychodzi z modelu poprzez dziurkę poniżej spływu ). Od tego czasu DUŻO mniej zakłóceń ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 631
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
falcon gdy był za lekki na "dziób" podobnie "zakłócał"

 

Potwierdzam to co napisał Szczepn - prawidłowo wyważony i wyregulowany model trudno wprowadzić w tak drastyczny korek :? Jednak musi być zachowany podstawowy warunek - model MUSI latać na prędkości ... Falcon jest do tego stworzony ... nawet więcej, im mniej używamy wysokości tym większa doskonałość. Prawidłowe używanie kierunku przy skrętach lub dobrze ustawiony mix "combo" ... takie latanie to po prostu bajka :wink:

 

- w zeszłym sezonie latałem na 35MHz z antena "puszczoną" wewnątrz kadłuba ... tylko końcówka się z tyłu majtała. Żadnych zakłóceń - loty powyżej 400m. Obecnie przeszedłem na 2,4GHz ... antenki wystawione zaraz za skrzydłem - jeszcze przed lotami, test na ziemny ponad 800m :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak latam na BEC'u a odbiornik czy z mikroprocesorem to nie wiem ;/ mam odbio R700 Graupnera, a pozatym to nie był korek tylko spirala, mój Falkon po przesunięciu środką ciężkości nie robi sam więcej niż pół zwitki korka o ile UDA mi się w niego wejść, a tymczasem spirali było z 10-15 okrążeń. Zastosuje rozwiązanie jak napisał Buwi. Pozartym nie należe do tych pilotów co nie umiejętnośc opanowania modelu bądź wyjścia z figury przypisują "zakóceniom" bądź wadliwym sprzętem... Latam też prawdziwymi szybowcami i doskonale wiem jak nalezy używać sterów aby opanowac korkociąg, tymczasem byłem bezradny, Falkon pędził do dołu jak chciał i jak jemu się podobało. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Natomiast warto sprawdzić czy nie siadł BEC od przeciążenia w połączeniu z ogrzanym wnętrzem kadłuba (od silnika). Chwilowe przeciążenie i zadziałanie zabezpieczenia może spowodować i 2 sek. zwłoki w przywróceniu zasilania. Na to może się nałożyć zwłoka pozbierania się procesora w odbiorniku i reakcja jaką zaobserwowałeś w Falkonie...Ale to takie gdybanie, Ty wiesz najlepiej jak było.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeżeli po zastosowaniu mocowania anteny zaproponowanego przez Buwi, problemy ustały, a przy "powiewaniu" anteny były, to sprawdził bym ciągłość elektryczną całego kabla anteny, przy jednoczesnym wyginaniu przewodu kawałek po kawałku. Możliwe, że linka jest nadpęknieta i jak "powiewała" to był zmienny kontakt i problemy, a jak antena jest napięta gumką to zmiennego kontaktu pomimo nadpęknięcia nie ma.

PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj 2 godziny bujania Falkonem po niebie, termika była całkiem fajna tylko jakoś zupełnie mi nie szło jej odnajdowanie :? , gdyby nie para boćków i jastrząb latał bym o wiele krócej.

Koledzy tak z waszego doświadczenia ile % kierunku na początek domiksować do lotek, oczywiście mam ustawione różnicowanie lotek na poziomie 30% ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miks lotek z kierunkiem ? Powiem szczerze że srednie rozwiązanie przy falkonie, często przy krążeniu wychylam lotki w przeciwną strone do kierunki aby bardziej wypłaszczyć zakręt... podpatrzyłem tą technike kiedyś na pucharze polski F3J :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Powiem szczerze że srednie rozwiązanie przy falkonie ...

 

:crazy: ... polecam TEN artykulik, zwięźle i na temat.

 

Osobiście mam ustawione - różnicowanie 50%, oraz "combi switch" 10% - obie funkcje mogę dowolnie włączyć lub wyłączyć ... czasami lubię sobie CUŚ fiknąć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny artykul o tym jak uzywac lotek i SK podczas krazenia w termice (i jaka jest roznica pomiedzy sztywnym miksem lotki->SK a "miksem podczaszkowym" ;)) mozna przeczytac TUTAJ - tekst jest autorstwa Marka Dreli wiec do poczytania dla anglojezycznych, choc wzrokowcy/obrazkowcy znajda tez cos dla siebie :jupi: Widac tam tez wyraznie technike krazenia - mianowicie zakret utrzymywany praktycznie SK natomiast lotki wychylone delikatnie w przeciwnym kierunku niz krazenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z popołudniowego polatanka :) zrobiłem 2 loty po godzinie 18, dosyć krótkie bo w powietrzu było dosłownie masło, listek nawet nie drgnął wiatr totalne 0 :) Troche wlatalem się już w model więc holowałem na jakieś 150 metrów i zaczynałem serie akrobacji uwieńczoną niskim przelotem :D (Ah ten świst) dziesiejsze warunki pozwalały na latanie Falkonem naprawde nisko 1m~ ale i bezpiecznie :) Falkon przy bezwietrznej pogodzie idzie jak po sznurku :D Co do lądowania to nie używam żadnych miksów itp ale przy takim ustawieniu podejście do lądowania to prawdziwa wycieczka nad płytą lotniska ;D

Swoim Falkonem mam wylatane 9 godzin.

Aha, zapomniał bym pisałem post aby napisać, że rozwiązanie Buwiego nadal działa jak należy i nie było podobnych incydentów po tym jak zmieniłem mocowanie anteny :)

Pozdrawiam Maciej Nowakowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Swoim Falkonem mam wylatane 9 godzin. "

piękny czas :D ja tylko 90 a moze dwa razy tyle? jakos nie liczyłem :oops:

A tak wogóle to muszę przyznać ze drugi model ze stajni Leszka czyli Starling trochę sie przykurzył na półce od czasu kontuzji barku.

W piątek Leszek przyniósł mi kadłub (szeroki) Starlinga i teraz mam problem co do niego wsadzić.Jako szybowiec był wspaniały, ale jako "elektryk"jeszcze nie wiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.