Patrick Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Witam, dłubie już od zeszłego tygodnia to może pochwale się moją pracą. Otóż zacząłem budowe RWD by Skazoo do swobotnego i wolnego pyrkania po niebie I tak zacząłem lepić i wprowadzać drobne modyfikacje, które wywołały następne. Tak więc oto lista zmian: - zmiana układu kratownicy spowodowana chęcią wprowadzenia oszklenia - oszklona kabina - drobna waloryzacja kabiny (jakieś zegary, fotele, pilot itd.) - łączenie połówek steru wysokości zaczerpnięte z modelu ToTo 7 (przez co łączenie stało się mniej widoczne) - planowany profil skrzydła kfm3 Wyposażenie jakie mam zamiar wsadzić: - silnik Budget KV1200 - 260W - regulator 30A - pakiet Dualsky 2200 mAh - serwa 4x TowerPro SG-90 - śmigło 10x4,7 To chyba nan tyle:) Teraz jakaś fotka:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Jak już takie drobiazgi zawitają do Twojego jak oszklenie, zegary i fotele to profil kfm-3 spapra całość, profil fajny i łatwy w budowie ale wygląda jak schody w parku ... zrób oryginalny profil z planów to wtedy prezencja modelu będzie o wiele wyższa model na nim bardzo ładnie lata ... ktoś kiedyś napisał na tym forum ale nie pamiętam gdzie chyba gdzieś w dziale "od czego zacząć" że model ma latać ale ma też wyglądać będę śledził budowę bo mam duży sentyment do tego modelu ponieważ na nim nauczyłem się latać Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Zgadzam się z @przemo co do profilu. Z czego są wykonane te słupki w oknach? To jest depron, czy listewki oklejone papierem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof.R Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Na ostatnim zdjęciu widać że depron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Jeśli depron, to się połamie przy pierwszym cyrklu, nawet jak skrzydło tylko lekko zachaczy o kępkę trawy- trzeba wkleić ze dwie wręgi z owocówki chociaż, ew. zrobić "klatkę" z listewek, najlepiej jedno i drugie, coś jak w rajdowym samochodzie. Przestrzeń stanowiąca kabinę jest kluczowa wytrzymałościowo w takim górnopłacie- łączy wszystko razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrick Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Na ostatnim zdjęciu widać że depron Nie zgadłeś Nie jestem takim ignorantem by oprzeć skrzydło na słupkach z depronu Wszystko to listewski, jeśli dobrze pamiętam to 5x3 (nie pamiętam dokładnie jakich sobie naciąłem) połączone z listewką biegnącą przez całą długość kadłuba. Pozwole sobie wstawić zdjęcie z zaznaczonymi listewkami. Oczywiście na dole też są listewski, tylko wewnętrzne boki zaklejone są i nie pamiętam jak rozlokowałem pozostałe wzmocnienia. Natomiast co do profilu przemyślę, biorąc pod uwage błędy jakie popełniłem przy budowie mojego pierwszego modelu ToTo7 chiałem najpierw skorzystać z profilu kfm3, a jeśli model będzie dobrze latał zbudować skrzydełko z planów. Ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 No to ja Cię już mogę zapewnić że ten model bardzo dobrze lata szkoda czasu i depronu marnować na kfm ... namawiam od razu na skrzydło profilowe tak jak na planach budowa wbrew pozorom jest banalna i nic w nim skomplikowanego nie ma Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Omen Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Własnie coś podobnego leży mi na szafie z zielonych XPS'ów, i cały czas się zastanawiam jak skrzydło przymocować, czy w Twoim projekcie Patric masz w planie zaczepić o te wystające listewki nad przednią szybką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Pewnie ma taki plan, bo inaczej po co by zostawiał. Patryku, jeśli będziesz miał takie mocowanie skrzydła jak w oryginale(na gumę), to samo wklejenie kołka w depron może nie wystarczyć. Ja wkleiłem pręt węglowy i po kilku założeniach skrzydeł miałem z 3mm około 6mm dziurę w depronie. Problem rozwiązałem wklejając kawałek sklejki od środka i wtedy ten pręt przełożyłem przez otwory w sklejce (oczywiście pręt długości takiej, aby wystawał z 1,5cm z każdego boku). Mi się marzy jakieś mocowanie sztywniejsze, jakaś śruba. Jak się wezmę za budowę drugiego kadłuba to zrobię chyba mix projektu @Patricka oraz tego na zdjęciu: Wszystko to listewski....połączone z listewką biegnącą przez całą długość kadłuba. A nie miałeś problemu podczas przyklejania listewki? Pytam, ponieważ bok kadłuba nie jest prosty, tylko nieco po łuku idzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrick Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Co do mocowania skrzydeł to z pewnością na gumę, tylko nie wiem jeszcze jak rozwiąże sposób mocowania z przodu, od strony silnika, bo przyznam się szczerze że te 2 wystające listwy nie za bardzo mi się podobają... Bo z tyłu napewno będzie kołek i nie będzie on wklejony w sam depron. Listwa na której ma opierać się skrzydło jest o 4 cm cofnięta do tyłu żeby solidnie umieścić w niej właśnie kołek bądź pręt. Co do klejenia listewek przez całą długość kadłuba, to nie było problemu. Ładnie się dogieła po łuku zgodnie z kształtem jaki miał być. Natomiast sposób mocowania skrzydła który wstawiłeś Łukasz jest fajny, aczkolwiek nie dla mnie. Małe doświadczenie w lataniu każe mi zastosować jeszcze moccowanie na gumę, coby mniejsze szkody były w razie kreta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Patryku, a ile wystają te listwy do przodu od owiewki u ciebie? Co do mocowania skrzydła, to też nie jestem pewien na 100%, bo ja jak na razie nie latałem jeszcze . Nie udało mi się jak na razie ulotnić mojego RWD-5, ale zrobiłem ten model wg Skazoo prawie dokładnie i jakoś nie bardzo mi się widzi ten sposób mocowania. Oczywista mogę się mylić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 18 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2013 Pewnie widzieliście http://www.sgm.siedl...odele&Itemid=79 i https://www.alexrc.p...zoo/rwd/rwd.htm mocowanie w ten sposób skrzydła jak najbardziej odpowiednie czyli na gumy, może mało estetyczne ale praktyczne Z pewnością przy krecie uchroni model przed większym uszkodzeniem (przetestowane na moim RWD i to kilkukrotnie ) Tak to wyglądało w moim modelu a tutaj wyglądało skrzydło jak RWD strzeliłem pionowo w ziemie ... jak widać skrzydło całe tak samo jak kadłub tylko oś od silnika była skrzywiona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ublizzard Opublikowano 19 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 A jak wykonane są stateczniki? Bo widzę, że są jakoś wzmocnione od krawędzi natarcia, czy mógłbyś dać jakieś zbliżenie? Jeszcze mam pytanie co do depronu, czy to depron z OBI? 5mm grubości? Czym kleiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrick Opublikowano 19 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Zaraz ide do warsztatu coś pogrzebać, więc zmierze Ci Łukaszu ile wystają te listwy z przodu do mocowania:) Natomiast co do statecznika to sklejony jest on z 2 warst depronu 3mm rowkami do wewnątrz. Natomiast te niby wzmocnienie od krawędzi natarcia to nic innego jak papier klejony na wikol. Cały samolot będzie oklejany papierem, i zacząłem już od krawędzi, potem łatwiej okleja się powierzchnie mi, gdy ranty i narożniki są już oklejone. Depron to szary, rowkowany 5 mm ale kupiony w sklepie "Kornik" z materiałami budowlanymi. Co do kleju, to kadłub klejony jest UHU-Porem, warstwy depronu na tylne usterzenie Klejem Polimerowym kupionym w "Mrówce". Kupiłem go eksperymentalnie, gdyż nie mieli Dragona i okazał się strzałem w dziesiątke. Sposób klejenia taki sam jak UHU-Por czy Dragon, tylko czas schnięcia trochę dłuższy Mimi wszystko klei dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrick Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Przepraszam że długo nic nie pisałem, ale 2 tygodnie w pracy popołodniówek mocno skracają dzień Mimo wszystko ostatnio znalazłem trochę czasu i wprowadziłem jedną, ale znaczącą modyfikację - przynajmniej dodająca walorów estetycznych. Ostatnio wykonałem 2 sterowniki oświetlenia zaprojektowane przez Bartka Obare, które można znaleźć w sieci. Pomyślałem że leżą i kurzą się, więc dodam je do samolotu. W między czasie: - okleiłem sporą część kadłuba papierem na wikol - wykonałem mocowanie maski - wykonałem półeczkę na serwa i zamontowałem je - w stateczniku pionowym umieściłem diodę i przeprowadziłem kabel do kadłuba - wkleiłem 4 elementy sklejkowe do mocowania podwozia - seszlifowałem diode białą 10 mm aby zwiększyć kąt świecenia, po czym wkleiłem ją w podłogę modelu. - z płytki laminowanej jednostronnie miedzią wykonałem dźwignie do sterów wysokości i kierunku - wykonałem tylną płozę z drutu ze szprychy rowerowej. I to na tyle co ostatnio zrobiłem... Zastanawiam się tylko czy ta tylnia płoza może być, oceńce sami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Płoza obecnie wygląda na dość przypadkowo wklejony kawałek drutu . W tym kształcie będzie ryc ziemię. Żeby się ślizgała, zrobiłbym ją dłuższą, zachowując dotychczasowe wygięcie. Kadłub po pokryciu wygląda bardzo fajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Stateczniki są dość grube i rzucając się w oczy nie zaokrąglone krawędzie a warto by było zrobić choćby nawet dla samego wyglądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrick Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Płoza pójdzie do poprawy Natomiast co do zaokrąglenia sterów na ogonie to trochę już za późno, oklejone są papierem i jak zaczne szlifować to ten papier zacznie się strzępić i jeszcze zepsuje ten efekt. Nie będę kombinować i poprawie to przy następnym modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi