Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak masz jakiegoś zaprzyjaźnionego tokarza, to niech Ci pomierzy Φ łożyska, Φ gniazda jak masz rozebrane, i będzie wszystko jasne.

Łożyska raczej będą trzymać normę,(zwłaszcza jakieś firmowe), to prędzej z gniazdem może być różnie.

Opublikowano

Ale czy to co pisałem w poprzednim poście jest prawidłowe ("zamówić odpowiednie łożyska i wcisnąć je bardzo mocno, ale obawiam się, że przez to mogę mieć znowu problemy z oporem"). Czy np. z tymi łożyskami (dzięki za linki): http://www.sklep.rcr...roducts_id=3436 , znowu pojawią się takie problemy? Najlepiej dajcie mi jasną radę, co dokładnie zrobić. Kupuję taki sam nowy silnik i chcę go używać w bardzo agresywnym lataniu. Co zrobić przed włożeniem do modelu? Może dziwne pytanie, ale...

To "wcisnąć bardzo mocno" pomyślałeś jak to potem wyjmiesz? Poza tym te łożyska nie są pancernie sztywne przy tej wielkości. Zdarzało mi się w Emaxach z serii CF2822 mocowanych na talerzyk niechcący ścisnąć mocującymi silnik imbusikami w talerzyku że łożysko buczało.

 

Z silnikami wydaje mi się jest tak, jak niedawno jeszcze z samochodami. Dobre i trwałe musi kosztować. Kupuję silniki raczej tanie i najczęściej niestety łożyska sypią się dość szybko. Łożyska wymieniane zachowują się podobnie. No chyba, żeby kupować takie miniłożyska po 40 zł i wzwyż za sztukę.A po drodze jeszcze kretem zegnę ośkę. I za tyle to mam następny silnik.

Może Koledzy doradzą w kwestii trwałych silników. Chociaż w praktyce ... wszystko idzie zakatować.

Opublikowano

Wyjmę tak jak oryginały- wybiję młotkiem. A mówiąc wcisnę bardzo mocno, również mam na myśli wbicie ich, z resztą tak jak oryginalnych- po wybiciu nie da się ich włożyć tylko za pomocą siły dłoni. Wiem, że lepszy silnik to AXI, ale kosztuję na prawdę dużo. Kolejną świetną, tańszą pozycją jest Hacker A10-9L, ale nie mam pewności czy będzie ładnie chodził z moim reglem CC Thunderbird 9.

Opublikowano

łożyska nie wolno wbijać!!.wciśnij je choćby w imadle przez odpowiednie tulejki .Tuleje muszą być tak dobrane żeby podczas wciskanie nie tworzyć naprężenia na kulkach

Opublikowano

W zasadzie łożyska do alu powinny być wciskane: korpus na ciepło - łożysko wymrożone, samo wpada.

Ale ze względu na magnesy nie można rozgrzać korpusu do wyższej temperatury. Ale i mniejsza sporo pomaga.

Opublikowano

Dobre i trwałe musi kosztować. Kupuję silniki raczej tanie i najczęściej niestety łożyska sypią się dość szybko

Niestety ale Grzegorz ma rację.

Jako przykład do porównania - para łożysk skośnych zwykłych to cena ok 100-200PLN, para łozysk skośnych wysokoobrotowych parowanych to cena ok 1000-2000PLN - coś za coś.

Opublikowano

Powiem tak. Te silniki mają bardzo sobre osiągi, są ciche, prawie w ogóle nie grzeją się w powietrzu, są lekki i mają wiele różnych zalet. Niestety minusem są łożyska i gdyby rozwiązać związane z nimi problemy, byłyby to na prawdę rewelacyjne napędy.

Opublikowano

Ja używam zamrażarki i kropelki oleju. Najpierw na łożysko, potem na oś. Składa się łatwo. Rozkładam młotkiem. Łożyska za 2zł długo nie wytrzymują... Wymieniam parami - w najtańszym motorku 1500kV

Opublikowano

Kup markowe łożyska EZO albo SKF i nie biadol . Jak może silnik za kilkanaście dolarów mieć dobre łożyska skoro jedno łożysko porządne tej wielkości to 30-50zł... Wierzycie w tą chińszczyznę jak własnej matce..w tym roku wyłowiono model ślizgu, który w Bornym Sulinowie leżał 4 lata pod wodą. Motor na markowych łożyskach jak i REGULATOR ożył i chodzi i ściga się nadal... tak Panowie łożyska były EZO nierdzewne a regulator znanej czeskiej marki , sam w to nie wierzyłem dopóki nie usłyszałem tego zestawu pracującego. Wydaj więc na łożyska raz odpowiednio, dobrze je osadź bez zniszczenia ich ... i zapomnij o temacie.

Opublikowano

Wszystko, co napisałeś to prawda. Powiedz tylko, jak się te (dobre) łożyska zachowują w przypadku konkretnego kreta? Wymiana łożysk to 5minut, słabe są b. tanie, nie jest problemem wymiana co 5 dni latania.

 

W samochodzie mam tani chiński silnik i tani chiński regulator. Tapla się to w błocie, wentylator ma wyłamaną łopatkę i działa. Łożyska nigdy nie były sprawdzane. Działa 3ci rok.

Opublikowano

Każde łożysko po dobrym krecie prawdopodobnie będzie do wymiany. Jeżeli gniazdo łożyska jest źle wykonane to zabijesz każde łożysko. Moje wieloletnie doświadczenia z wałami napędowymi do ślizgów ( a wykonuje ich mnóstwo)pokazują że tak małe i delikatne łożyska powinny być pasowane suwliwie i koniec kropka. A żeby się tam za dużo nie obruszało stosuje osobiście loctite 638. Każdy wcisk małego łożyska ( zazwyczaj już z luzem C3 czy C4 ) zabija je szybko. Popraw gniazdo w silniku na 8H7 i nawet łożysko za 3 zł pożyje swoje.

Opublikowano

Każde łożysko po dobrym krecie prawdopodobnie będzie do wymiany.

 

OK, dobrze wiedzieć. Nie kupię łożysk za dziesiąt złotych :D

 

powinny być pasowane suwliwie

 

Jak je mrożę i wsuwam na oleju palcem (praktycznie bez użycia siły) to jest chyba OK? (ośka później też zamrożona wchodzi w miarę lekko). Czasem działa dłużej, czasem krócej.

 

Popraw gniazdo w silniku na 8H7 i nawet łożysko za 3 zł pożyje swoje.

 

eeeee a po idiotoodpornemu to co to będzie?

Opublikowano

 

Popraw gniazdo w silniku na 8H7 i nawet łożysko za 3 zł pożyje swoje.

 

eeeee a po idiotoodpornemu to co to będzie?

 

"tolerancja H, gdy wymiar graniczny górny jest większy od wymiaru nominalnego, a dolny jemu równy"

"tolerancja h, gdy wymiar graniczny dolny jest mniejszy od wymiaru nominalnego, a górny jemu równy"

 

podstawy:http://kpt.wm.am.gdy...skowanie%29.pdf

 

ano tu masz wszystko. co potrzeba: te przykładowo "+15 - 0" w pasowaniu H7 przy otworze "powyżej 6 do 10" oznacza odchyłkę do 15µm od pełnego wymiaru, czyli od 8,000 do 8,015mm

http://www.lwcad.rep...s_st_otw_h7.htm

http://www.3dcax.pl/...cje-i-pasowania

http://www.pkm.edu.p...ie/380-03010118

Opublikowano

....

te przykładowo "+15 - 0" w pasowaniu H7 przy otworze "powyżej 6 do 10"

...

Tylko w kwestii formalnej - pomimo że tak się potocznie mówi - nie należy używać określenia "pasowanie H7".

Oznaczenie H7 definiuje położenie pola tolerancji dla danej klasy dokładności wykonania.

 

Kojani

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.