RomanJ4 Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Jak masz jakiegoś zaprzyjaźnionego tokarza, to niech Ci pomierzy Φ łożyska, Φ gniazda jak masz rozebrane, i będzie wszystko jasne. Łożyska raczej będą trzymać normę,(zwłaszcza jakieś firmowe), to prędzej z gniazdem może być różnie.
krankor Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Ale czy to co pisałem w poprzednim poście jest prawidłowe ("zamówić odpowiednie łożyska i wcisnąć je bardzo mocno, ale obawiam się, że przez to mogę mieć znowu problemy z oporem"). Czy np. z tymi łożyskami (dzięki za linki): http://www.sklep.rcr...roducts_id=3436 , znowu pojawią się takie problemy? Najlepiej dajcie mi jasną radę, co dokładnie zrobić. Kupuję taki sam nowy silnik i chcę go używać w bardzo agresywnym lataniu. Co zrobić przed włożeniem do modelu? Może dziwne pytanie, ale... To "wcisnąć bardzo mocno" pomyślałeś jak to potem wyjmiesz? Poza tym te łożyska nie są pancernie sztywne przy tej wielkości. Zdarzało mi się w Emaxach z serii CF2822 mocowanych na talerzyk niechcący ścisnąć mocującymi silnik imbusikami w talerzyku że łożysko buczało. Z silnikami wydaje mi się jest tak, jak niedawno jeszcze z samochodami. Dobre i trwałe musi kosztować. Kupuję silniki raczej tanie i najczęściej niestety łożyska sypią się dość szybko. Łożyska wymieniane zachowują się podobnie. No chyba, żeby kupować takie miniłożyska po 40 zł i wzwyż za sztukę.A po drodze jeszcze kretem zegnę ośkę. I za tyle to mam następny silnik. Może Koledzy doradzą w kwestii trwałych silników. Chociaż w praktyce ... wszystko idzie zakatować.
GEX999 Opublikowano 30 Lipca 2013 Autor Opublikowano 30 Lipca 2013 Wyjmę tak jak oryginały- wybiję młotkiem. A mówiąc wcisnę bardzo mocno, również mam na myśli wbicie ich, z resztą tak jak oryginalnych- po wybiciu nie da się ich włożyć tylko za pomocą siły dłoni. Wiem, że lepszy silnik to AXI, ale kosztuję na prawdę dużo. Kolejną świetną, tańszą pozycją jest Hacker A10-9L, ale nie mam pewności czy będzie ładnie chodził z moim reglem CC Thunderbird 9.
robroy67 Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 łożyska nie wolno wbijać!!.wciśnij je choćby w imadle przez odpowiednie tulejki .Tuleje muszą być tak dobrane żeby podczas wciskanie nie tworzyć naprężenia na kulkach
RomanJ4 Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 W zasadzie łożyska do alu powinny być wciskane: korpus na ciepło - łożysko wymrożone, samo wpada. Ale ze względu na magnesy nie można rozgrzać korpusu do wyższej temperatury. Ale i mniejsza sporo pomaga.
kojani Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Dobre i trwałe musi kosztować. Kupuję silniki raczej tanie i najczęściej niestety łożyska sypią się dość szybko Niestety ale Grzegorz ma rację. Jako przykład do porównania - para łożysk skośnych zwykłych to cena ok 100-200PLN, para łozysk skośnych wysokoobrotowych parowanych to cena ok 1000-2000PLN - coś za coś.
GEX999 Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Opublikowano 31 Lipca 2013 Powiem tak. Te silniki mają bardzo sobre osiągi, są ciche, prawie w ogóle nie grzeją się w powietrzu, są lekki i mają wiele różnych zalet. Niestety minusem są łożyska i gdyby rozwiązać związane z nimi problemy, byłyby to na prawdę rewelacyjne napędy.
bart07 Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Ja używam zamrażarki i kropelki oleju. Najpierw na łożysko, potem na oś. Składa się łatwo. Rozkładam młotkiem. Łożyska za 2zł długo nie wytrzymują... Wymieniam parami - w najtańszym motorku 1500kV
mike217 Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Kup markowe łożyska EZO albo SKF i nie biadol . Jak może silnik za kilkanaście dolarów mieć dobre łożyska skoro jedno łożysko porządne tej wielkości to 30-50zł... Wierzycie w tą chińszczyznę jak własnej matce..w tym roku wyłowiono model ślizgu, który w Bornym Sulinowie leżał 4 lata pod wodą. Motor na markowych łożyskach jak i REGULATOR ożył i chodzi i ściga się nadal... tak Panowie łożyska były EZO nierdzewne a regulator znanej czeskiej marki , sam w to nie wierzyłem dopóki nie usłyszałem tego zestawu pracującego. Wydaj więc na łożyska raz odpowiednio, dobrze je osadź bez zniszczenia ich ... i zapomnij o temacie.
bart07 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Wszystko, co napisałeś to prawda. Powiedz tylko, jak się te (dobre) łożyska zachowują w przypadku konkretnego kreta? Wymiana łożysk to 5minut, słabe są b. tanie, nie jest problemem wymiana co 5 dni latania. W samochodzie mam tani chiński silnik i tani chiński regulator. Tapla się to w błocie, wentylator ma wyłamaną łopatkę i działa. Łożyska nigdy nie były sprawdzane. Działa 3ci rok.
mike217 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Każde łożysko po dobrym krecie prawdopodobnie będzie do wymiany. Jeżeli gniazdo łożyska jest źle wykonane to zabijesz każde łożysko. Moje wieloletnie doświadczenia z wałami napędowymi do ślizgów ( a wykonuje ich mnóstwo)pokazują że tak małe i delikatne łożyska powinny być pasowane suwliwie i koniec kropka. A żeby się tam za dużo nie obruszało stosuje osobiście loctite 638. Każdy wcisk małego łożyska ( zazwyczaj już z luzem C3 czy C4 ) zabija je szybko. Popraw gniazdo w silniku na 8H7 i nawet łożysko za 3 zł pożyje swoje.
bart07 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Każde łożysko po dobrym krecie prawdopodobnie będzie do wymiany. OK, dobrze wiedzieć. Nie kupię łożysk za dziesiąt złotych powinny być pasowane suwliwie Jak je mrożę i wsuwam na oleju palcem (praktycznie bez użycia siły) to jest chyba OK? (ośka później też zamrożona wchodzi w miarę lekko). Czasem działa dłużej, czasem krócej. Popraw gniazdo w silniku na 8H7 i nawet łożysko za 3 zł pożyje swoje. eeeee a po idiotoodpornemu to co to będzie?
RomanJ4 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Popraw gniazdo w silniku na 8H7 i nawet łożysko za 3 zł pożyje swoje. eeeee a po idiotoodpornemu to co to będzie? "tolerancja H, gdy wymiar graniczny górny jest większy od wymiaru nominalnego, a dolny jemu równy" "tolerancja h, gdy wymiar graniczny dolny jest mniejszy od wymiaru nominalnego, a górny jemu równy" podstawy:http://kpt.wm.am.gdy...skowanie%29.pdf ano tu masz wszystko. co potrzeba: te przykładowo "+15 - 0" w pasowaniu H7 przy otworze "powyżej 6 do 10" oznacza odchyłkę do 15µm od pełnego wymiaru, czyli od 8,000 do 8,015mm http://www.lwcad.rep...s_st_otw_h7.htm http://www.3dcax.pl/...cje-i-pasowania http://www.pkm.edu.p...ie/380-03010118
bart07 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Fajny wykład, z ciekawością przejrzałem.
kojani Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 .... te przykładowo "+15 - 0" w pasowaniu H7 przy otworze "powyżej 6 do 10" ... Tylko w kwestii formalnej - pomimo że tak się potocznie mówi - nie należy używać określenia "pasowanie H7". Oznaczenie H7 definiuje położenie pola tolerancji dla danej klasy dokładności wykonania. Kojani
RomanJ4 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Bene, "Organoleptycznie" jest to przedstawione na stronie 47/z112 http://kpt.wm.am.gdynia.pl/doc/PKM_I_w06_%28lozyskowanie%29.pdf
Grzesiek Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 To i ja cos dodam http://www.e-poltechcnc.pl/lozyska-kulkowe-c-78_79.html
Rekomendowane odpowiedzi