Jump to content

DG-1000 2,6m (ze stajni FlyFly)


fullrespect
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

(Pewnie admini i moderatorzy powiedzą że ten temat już był.... ale jak dla mnie mało wyczerpująco opisany, ja zamierzam napisać tutaj wszystko po kolei, każdy szczegół, aby Ci, którzy mają, lub chcą ten model kupić, dokładnie wiedzieli co z czym się je. Będę wdzięczny za jego nie skasowanie)

 

Po długiej przerwie w modelarstwie (2,5 roku) trafiło mi się jak ziarno ślepej kurze :P ustrojstwo jak w temacie.

 

OK...

 

Pewnie większość z Was za raz powie, że to nielot itp, itd...

Ale - aż żal było nie kupić za cenę 57 GBP, około 280 zł (wysyłka w cenie) - taki tani bo to produkt z tzw kategorii Scratch/Dent na hobby-king'u (niby zadrapany, wgnieciony - ale w opisie było, że użyto go w celach fotograficznych).

Mieli go akurat w magazynie w Anglii, a że mieszkam w tym kraju, to i wysyłka drogo nie wyszła (jakieś 30 zł).

 

Niebawem wrzucę fotki jak to wygląda.

 

Ale do sedna, chciałbym zapytać czy ktokolwiek z Was posiada lub posiadał ten model i chciałby podzielić się swoimi spostrzeżeniami, wyposażeniem itp itd.

 

Model już mam, wersja nie elektro ale i tak nos odcinam.

 

Jaki silnik polecicie ? (może coś nie z takiej dolej półki bo na turnigy już się nie raz przejechałem - chyba ze po 2 latach coś się zmieniło / poprawiło)

Jakie serwa używacie, bądź polecilibyście ?

Ma ktoś może instrukcję ? Bo ja nie dostałem, nie mam pojęcia gdzie to ma CG (chyba że lepiej samemu wyliczyć ?)

 

Trochę jestem do tyłu z technologią w modelarstwie, stąd moje laickie pytania.

 

Dzieki !

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie,

 

Póki co udało mi się zważyć wszystkie elementy modelu z osobna, w sumie model bez wyposażenia waży 1074 g (pręt stalowy 140 g - chyba zmienię na węglowy).

Szacowana waga końcowa (do lotu) to około 1400 - 1500g (chyba że jeszcze jakoś da się model odchudzić - ale to wyjdzie w praniu)

 

szkoda że nikt się nie odezwał a ja mam kolejne pytania:

1. Jaki silnik silnik (jakiej mocy) i jaką markę polecilibyście za raz po AXI ? (trochę wypadłem z branży technicznej w modelarstwie z uwagi na moją przerwę)

2. Łopatki - (nie chce chińskiego plastiku) - i znów - jaką firmę wybrać.

3. Regulator - mam turnigy sentry 60A ale jakoś nie ufam tym regulatorom i tu chcialbym kupić coś porządnego - i znów - jaka marka dobra ?

 

Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Witam, co do pytan postaram sie cos pomoc, bo tez wrocilem niedawno do modelarstwa.

 

Mianowicie co do lopatek, to moge polecic aeronaut cam carbon, dobre i wytrzymale, koles na ebayu sprzedaje rozne rozmiary chyba po 7 funtow.

 

Co do regulatorow to polecam castle creations, sam mam od niedawna i poki co jest git, ludzie bardzo sobie chwala z tego co wiem.

Ten regulator co masz tez sie nada i mozesz sobie dokupic osobny bec dla bezpieczenstwa jakby sie regulator zchajczyl.

 

Co do silnika to nie pomoge, ale warto sobie zobaczyc na hobbyking uk, tam masz duzy wybor i wysylka zazwyczaj na drugi dzien, a ceny sa konkurencyjne, a ludzie sobie chwala.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam Ponownie,

znam szacowaną wagę modelu bez silnika, wyjdzie 1500g (+/- 5g )

Może zapytam inaczej - ile Watt potrzebuję aby taką maszynę swobodnie wyciągnąć w górę, i podkreślam - nie chce robić z szybowca rakiety bo to bezsensowne dodawanie wagi poprzez ciężki i mocny silnik.

Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

myśl, myśl .... wracam i lada moment bierzemy się za latanie :) Mam przed sobą podobne dylematy co Ty, ale największym jest na razie wybór modelu. Najpierw raczej gotowy do lotu a przez zimę będę kleił coś konkretnego. Jak się zobaczymy to doradzisz bo jestem zielony jeśli chodzi o moto / szy - bowce :)

 

Pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

@

Wojtass_nt

 

OK,

ale skoro mogę zejść z wagą to jaki sens ?? W szybowcach to chyba podstawa - jak najmniejsza waga. Miałem swego czasu wątek o Cobrze 39 - ludzie strasznie naciskali zeby ją robić ciężką - po co ? Moja wyszła 1500 gram i latała świetnie, gdzie inni wrecz nalegali zeby wazyla okolo 2kg bo latac nie chce. Troche umiejętności i wystarczy :)

Link to comment
Share on other sites

Właśnie, dlaczego DAJE się balast w szybowcach (w prawdziwym lotnictwie - tak skromnie dodam).

Postaram się to napisać najprościej jak potrafię:

 

1. Balast - służy wykonywaniu szybszych przeskoków między kominami (ale nie służy w krążeniach termicznych)

Balast zazwyczaj zabiera się maksymalny możliwy (bo w prawdziwym szybowcu można go zrzucić a raczej spuścić wodę), gdy okazuje się że warunki termiczne są gorsze niż się zakładało i dodatkowa waga zamiast pomagać to przeszkadza, gdyż tracimy więcej w kominach (walką o utrzymanie się w nim) niż zyskujemy dzięki dodanej wadze podczas przeskoku.

 

2. Szybowce - produkowane jako prawdziwe maszyny do latania, dla prawdziwych pilotów, z założenia mają być jak najlżejsze (bo projektuje się je własnie z możliwością dodania balastu w postaci wody w skrzydłach) a przy najniższej wadze mają być jak najbardziej wytrzymałe (do tego są odpowiednie testy jakie naprężenia i przeciążenia kadłub, czy też skrzydła, mają wytrzymać)

 

3. Szybowcami jako maszynami pełnej skali - lata się na zawodach, na tych zawodach jest określona trasa, którą pilot ma za zadanie przelecieć, (znów nawiązanie do balastu - pilot sam wybiera jakie obciążenie jest optymalne pod względem jego umiejętności, doskonałości szybowca i warunków termicznych panujących w danym dniu czy tez przedziale godzinowym - bo ma prognozę pogody)

 

Teraz coś o RC:

 

AD 1. Będziesz robił przeskoki między kominami na trasie chociażby 15 km ??? Nie sądzę - więc dodatkowy balast zbędny. Nie sądzę że szybowcem RC będziesz w ogóle w stanie wykonać zadanie oblatując te założone 15 km bo go po prostu stracisz z oczu.

 

AD 2. Zasada zachowania najniższej wagi się sprawdza w obu przypadkach - czyż nie ? do szybowca RC też możesz dodać na przykład ołowiu :)

 

AD 3. Szybowcem RC nie będziesz wykonywał przelotów na długich dystansach (chyba że FPV), co nie zmienia faktu że wody sobie nie spuścisz jak termicznie będzie słabo.

 

Dla mnie jest to oczywiste że dla szybowca - w obu przypadkach - mała waga jest atutem!

 

Polecam trochę poczytać na temat szybownictwa to pogadamy dalej :)

 

Ot to.

Więcej się rozpisywał nie będę bo mi strony zabraknie :P

Link to comment
Share on other sites

A nie bierzesz pod uwagę wiatru? Znam wielu modelarzy dla których zawsze jest za duży wiatr. Bezwietrzne pogody tylko bywają. A co gdy trzeba nabrać prędkości (np. wyjście z niektórych opresji?) etc, etc

Link to comment
Share on other sites

Bubu2: Nie rozumiem do czego się odnosisz...

Modelarstwem zajmuje się od 10 lat (z przerwą dwu-letnią) i nie boje się wiatrów (wręcz przeciwnie - wole jak wieje w rozsądnych granicach prędkości) teraz wracam do modelarstwa i zadaje dużo pytań - bo przez dwa lata to troszkę technika poszła do przodu.

 

Jeśli chodzi Ci o silnik to na bank większego nie włożę. Czytaj wyżej (post nr12).

Link to comment
Share on other sites

"Waga, masa ciężar"- to wielkości dobre dla słabeuszy lub osiłków! Decyduje obciążenie powierzchni nośnej które bezpośrednio przekłada się na własności lotne. Balast (zwiększenie obciążenia jednostkowego) stosuje się w celu przesunięcia biegunowej prędkości płatowca w stronę większych prędkości- zwiększenie obciążenia powierzchni nośnej rozszerza zakres prędkości płatowca kosztem niewielkiego wzrostu prędkości minimalnej, ekonomicznej i minimalnego opadania (proporcjonalnie do pierwiastka z ilorazu obciążenie z balastem/ bez balastu). Większe obciążenie często zdecydowanie poprawia aerodynamikę (większe liczby Re).

Link to comment
Share on other sites

A nie bierzesz pod uwagę wiatru? Znam wielu modelarzy dla których zawsze jest za duży wiatr. Bezwietrzne pogody tylko bywają. A co gdy trzeba nabrać prędkości (np. wyjście z niektórych opresji?) etc, etc

 

Koledze chodziło właśnie o wagę - te modele muszą ważyć żeby właśnie poprawnie latały - wiem to z własnego doświdczenia bo miałem i DG 1000 i Discusa - 2600 mm

Link to comment
Share on other sites

A ja wam udowodnię że nie muszą jak go tylko wyposażę i ulotnię.

To samo mówili gdy składałem Cobre 17 - okazało się że racji żadnej w tym nie było...

 

Nie ważne, ja i tak zrobię po swojemu, jedyne o co Was proszę to o pomoc w dobraniu wyposażenia a nie pomoc w doważeniu modelu.

 

Silnik już mam wstępnie wytypowany: Turnigy Aerodrive SK3 - 3536-1050kv

Regulator mam na stanie: TURNIGY Sentry 60A

Co do silnika jeszcze nie jestem 100% pewien (może cos innego zasugerujecie w takim przedziale wagowo/mocowym)

 

Dalej dochodzi dobór serw i łopatek - pomożecie ?

Dodam że ten model ma wydzielone klapy i lotki więc dochodzi mi pewnie kabel 'Y' (pewnie na klapy) bo mam 6-cio kanałowe radio.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.