Skocz do zawartości

projekt fpv


Rekomendowane odpowiedzi

Kamera na czs lądowania będzie zasłaniana szybką z plexi lub podobnego materiału . osłonę będzie opuszczał serwomechanizm .

Osłona będzie miała kształt ćwierć koła i będzie opuszczana podobnie jak szybka w kasku (stąd okrągły kształt przedniej części kadłuba)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja przypominajaca Globalhawka - plus za wyobraznie i chec budowy czegos swojego i oryginalnego.

 

Kwestia mocowania kamery jest tutaj drugorzedna w porownaniu z kilkoma powaznymi bledami konstrukcyjnymi:

1. Belka ogonowa dla takich proporcji stanowczo za mala -

2. skretny naped lotek raczej trudny do zrealizowania - czemu nie klasyczny poprzez dzwignie?

3. Przy tej rozpietosci skrzydla stanowczo za malo sztywne - juz teraz widac jak bez obciazenia uginaja sie pod wlasnym ciezarem. Brak solidnych dzwigarow - pionowa scianka ze styropianu to stanowczo za malo.. Dodaj obciazenie pakietami i kamera a model straci skrzydla juz przy starcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło na zdjęciach stanowi stosunkowo cieńki (4mm)płaski arkusz xps więc sztywności żadnej obecnie być nie może (nawet gdyby to była blacha 4 to efekt byłby taki sam)

Wiele się zmieni jak dojdzie górne poszycie skrzydła.

Rozprowadziłem dzisiaj kable do oświetlenia po skrzydłach i będę je jutro zamykał.

Myślę że będzie ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

 

Zamknąłem już skrzydła oczywiście usztywniły się zgodnie z moim oczekiwaniem.

 

Skrzydła zaszpachlowałem i przeszlifowałem choć wymagają jeszcze drobnych poprawek.

 

Kolega wycina mi oprawki do reflektorów i świateł pozycyjnych póki co na zdjęciach w skrzydlach widnieją dziury

 

Długie światła włączane do lądowania to naprawdę spore diody SMD (świecą jak przy objawieniu), mają za zadanie oświetlać pas podczas lądowania.

 

Światła pozycyjne to również diody SMD mniejszej mocy choć błyskają że z księżyca będzie je widać.

 

Samolot będę już niedługo kończył i zastanawiam się czy malować go (oczywiście natryskowo) czy pokryć go folią.

 

Coś mi świta że folia da lepszy efekt wizualny ale farba będzie raczej lżejsza .

 

Na razie to co widać na poniższych zdjęciach waży 720g. (bez aluminiowego podwozia)

 

 

 

przepraszam że zdjęcia wyglądają jakbym je zwymiotował, zrobiłem je telefonem, następne będę robił aparatem.

post-8489-0-69945900-1378837711_thumb.jpg

post-8489-0-83827900-1378837733_thumb.jpg

post-8489-0-14973900-1378837754_thumb.jpg

post-8489-0-35407100-1378837805_thumb.jpg

post-8489-0-59837500-1378837863_thumb.jpg

post-8489-0-82173100-1378837899_thumb.jpg

post-8489-0-70589600-1378837918_thumb.jpg

post-8489-0-22958400-1378837952_thumb.jpg

post-8489-0-92318800-1378838082_thumb.jpg

post-8489-0-21630900-1378838111_thumb.jpg

post-8489-0-36721300-1378838213_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiam się czy malować czy oklejać folią.

Coś mi się wydaje że okleję folią , dobrze wygładzę wszystkie powierzchnie wtedy folia będzie robiła wrażenie .

Chciałbym uzyskać na modelu jakiś stalowy kolor ale jeszcze co do koloru samolotu i napisów nie jestem pewien.

Spróbuję uzyskać niską wagę ponieważ będę chciał do tego samolotu władować sporo prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot przeszedł dzisiaj próbę .

Lot nie był długi bo jedna lotka miała małą awarię (nie dopilnowałem jednej rzeczy w pracowni).

Mimo awarii zdecydowałem się przelecieć krótki odcinek.

Jutro nakręcę film z lotu chyba że będzie padać.

Co do sztywności konstrukcji to jest tak jak miało być czyli ok.

Te skrzydła wytrzymają lot akrobacyjny

co do ogona nie sądzę aby był krzywy ale sprawdzę to jutro w pracowni .

dzisiaj zamiast kamery i porządnych baterii wsadziłem do kadłuba kawał kamienia.

Sam Model bez obciążenia kamieniem i akumulatorem waży ok. 1,2-1,3 kg.

Mogę po dzisiejszym locie powiedzieć że potencjał do dźwigania ciężarów to ten samolot ma.

Jak na razie jedyną wadą tego samolotu jest zbyt delikatny drut z którego wykonane jest przednie zawieszenie. Po dwóch lądowaniach zaczął się krzywić (jutro zmienię drut na grubszy).

Adam jak będę budował prawdziwy samolot wtedy będę liczył. Póki co mam taki szósty zmysł który podpowiada mi co mam robić J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogon jest prosty (takie zdjęcia)

wymieniłem podwozie na sztywniejsze (przednie)

samolot z obciążeniem (kamieniem 360g) nie chce wystartować z trawy ,z asfaltu chętnie.

Napęd na 3s generuje ok. 700 g ciągu pobór 10,5A . zmienię akumulator na 4s i myślę że przy 15-17A będzie startował z trawy.

Silnik który jest w samolocie to ekonomiczny silnik 24-polowy ma 600obr/v .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Lotkę naprawiłem i samolot odbył pierwszy dłuższy lot.

Jestem zadowolony a nawet chol….nie zadowolony.

Niżej zdjęcia samolotu i ważne dla mnie parametry z lotu.

Na wykresie prędkość lotu, zużyte mAH i pobór prądu podczas lotu, oś pozioma czas .

(lot z kamieniem w kadłubie)

Mam również film pokazujący jakość lotu ale muszę go na youtube najpierw wrzucić a to trochę potrwa.

Lot był nagrywany z dwóch kamer jedna w kadłubie widok na skrzydło i koło, druga kamera na ziemi.

post-8489-0-22723200-1379533483_thumb.jpg

post-8489-0-94968900-1379533993_thumb.jpg

post-8489-0-64004300-1379534025_thumb.jpg

post-8489-0-02857200-1379534042_thumb.jpg

post-8489-0-78995000-1379534062_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.