obsydian1000 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Witam Wykonałem ostatnio taki oto nie skomplikowany projekt FPV. Samolot mimo stosunkowo prostej konstrukcji wygląda gustownie. Rozpiętość skrzydeł 2,50m. Zdjęcia wykonałem telefonem więc z jakością szalu niema
Viper Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Witam Nie wiem czy to najlepszy pomysł kamera od dołu, zupełnie nie chroniona i narażona na konsekwencje ewentualnych słabych lądowań/kraks.
obsydian1000 Opublikowano 1 Września 2013 Autor Opublikowano 1 Września 2013 Kamera na czs lądowania będzie zasłaniana szybką z plexi lub podobnego materiału . osłonę będzie opuszczał serwomechanizm . Osłona będzie miała kształt ćwierć koła i będzie opuszczana podobnie jak szybka w kasku (stąd okrągły kształt przedniej części kadłuba)
Viper Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Im prostsze konstrukcje tym lepiej, mnie osobiście nie przekonuje takie utrudnienie , ale poczekam chętnie na oblot i wrażenia z eksploatacji. Życzę powodzenia w budowaniu i oblocie. Pozdrawiam
japim Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Konstrukcja przypominajaca Globalhawka - plus za wyobraznie i chec budowy czegos swojego i oryginalnego. Kwestia mocowania kamery jest tutaj drugorzedna w porownaniu z kilkoma powaznymi bledami konstrukcyjnymi: 1. Belka ogonowa dla takich proporcji stanowczo za mala - 2. skretny naped lotek raczej trudny do zrealizowania - czemu nie klasyczny poprzez dzwignie? 3. Przy tej rozpietosci skrzydla stanowczo za malo sztywne - juz teraz widac jak bez obciazenia uginaja sie pod wlasnym ciezarem. Brak solidnych dzwigarow - pionowa scianka ze styropianu to stanowczo za malo.. Dodaj obciazenie pakietami i kamera a model straci skrzydla juz przy starcie.
obsydian1000 Opublikowano 3 Września 2013 Autor Opublikowano 3 Września 2013 Skrzydło na zdjęciach stanowi stosunkowo cieńki (4mm)płaski arkusz xps więc sztywności żadnej obecnie być nie może (nawet gdyby to była blacha 4 to efekt byłby taki sam) Wiele się zmieni jak dojdzie górne poszycie skrzydła. Rozprowadziłem dzisiaj kable do oświetlenia po skrzydłach i będę je jutro zamykał. Myślę że będzie ok.
obsydian1000 Opublikowano 10 Września 2013 Autor Opublikowano 10 Września 2013 Witam . Zamknąłem już skrzydła oczywiście usztywniły się zgodnie z moim oczekiwaniem. Skrzydła zaszpachlowałem i przeszlifowałem choć wymagają jeszcze drobnych poprawek. Kolega wycina mi oprawki do reflektorów i świateł pozycyjnych póki co na zdjęciach w skrzydlach widnieją dziury Długie światła włączane do lądowania to naprawdę spore diody SMD (świecą jak przy objawieniu), mają za zadanie oświetlać pas podczas lądowania. Światła pozycyjne to również diody SMD mniejszej mocy choć błyskają że z księżyca będzie je widać. Samolot będę już niedługo kończył i zastanawiam się czy malować go (oczywiście natryskowo) czy pokryć go folią. Coś mi świta że folia da lepszy efekt wizualny ale farba będzie raczej lżejsza . Na razie to co widać na poniższych zdjęciach waży 720g. (bez aluminiowego podwozia) przepraszam że zdjęcia wyglądają jakbym je zwymiotował, zrobiłem je telefonem, następne będę robił aparatem.
GenerałPOLK Opublikowano 11 Września 2013 Opublikowano 11 Września 2013 Świetny projekt. Fajnie, że wszystko sam zaprojektowałeś i przemyślałeś. Dopinguję dalszą budowę.
obsydian1000 Opublikowano 13 Września 2013 Autor Opublikowano 13 Września 2013 Zrobiłem dzisiaj kilka zdjęć trochę lepszej jakości. Waga tego co na zdjęciach - 1084g Powierzchnia skrzydeł – 0,93m2 Łatwo dostępna przestrzeń wewnątrz kadłuba ma pojemność 2714cm3 .
Patryk900 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Bardzo ładna maszyna ciekawe tylko jak z waga na koniec wyjdzie
obsydian1000 Opublikowano 13 Września 2013 Autor Opublikowano 13 Września 2013 Właśnie zastanawiam się czy malować czy oklejać folią. Coś mi się wydaje że okleję folią , dobrze wygładzę wszystkie powierzchnie wtedy folia będzie robiła wrażenie . Chciałbym uzyskać na modelu jakiś stalowy kolor ale jeszcze co do koloru samolotu i napisów nie jestem pewien. Spróbuję uzyskać niską wagę ponieważ będę chciał do tego samolotu władować sporo prądu.
Patryk900 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Może okleić szara jasna folią a na to matowy klar ?
obsydian1000 Opublikowano 13 Września 2013 Autor Opublikowano 13 Września 2013 przyznam że na foliach się nie znam ,także nie za bardzo wiem o czym piszesz . muszę trochę o nich poczytać.
obsydian1000 Opublikowano 15 Września 2013 Autor Opublikowano 15 Września 2013 Samolot pod względem konstrukcyjnym jest już prawie gotowy . Prawdopodobnie jutro poleci . Wprowadziłem jak widać małą zmianę usterzenie pionowe (tylko ze względu wizualnego). Brakuje kolorów reflektorów i świateł pozycyjnych.
Patryk900 Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 Ładnie czysta robota tylko czy ogon jest równo? wydaje mi się jakby był trochę pod kontem
idfx Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 Może to kwestia paralaksy, ale faktycznie na dwóch ujęciach - przód i tył, wygląda jakby ogon był przesunięty w tą samą stronę.
Adam P. Opublikowano 16 Września 2013 Opublikowano 16 Września 2013 Robiłeś jakiekolwiek próby? Podparłeś na końcówkach skrzydeł i załadowałeś parę młotków do środka albo podnosiłeś za ten patyczek który robi za ogon? Czy długość belki i wymiary statecznika są dobrze przeliczone?
obsydian1000 Opublikowano 16 Września 2013 Autor Opublikowano 16 Września 2013 Samolot przeszedł dzisiaj próbę . Lot nie był długi bo jedna lotka miała małą awarię (nie dopilnowałem jednej rzeczy w pracowni). Mimo awarii zdecydowałem się przelecieć krótki odcinek. Jutro nakręcę film z lotu chyba że będzie padać. Co do sztywności konstrukcji to jest tak jak miało być czyli ok. Te skrzydła wytrzymają lot akrobacyjny co do ogona nie sądzę aby był krzywy ale sprawdzę to jutro w pracowni . dzisiaj zamiast kamery i porządnych baterii wsadziłem do kadłuba kawał kamienia. Sam Model bez obciążenia kamieniem i akumulatorem waży ok. 1,2-1,3 kg. Mogę po dzisiejszym locie powiedzieć że potencjał do dźwigania ciężarów to ten samolot ma. Jak na razie jedyną wadą tego samolotu jest zbyt delikatny drut z którego wykonane jest przednie zawieszenie. Po dwóch lądowaniach zaczął się krzywić (jutro zmienię drut na grubszy). Adam jak będę budował prawdziwy samolot wtedy będę liczył. Póki co mam taki szósty zmysł który podpowiada mi co mam robić J
obsydian1000 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 ogon jest prosty (takie zdjęcia) wymieniłem podwozie na sztywniejsze (przednie) samolot z obciążeniem (kamieniem 360g) nie chce wystartować z trawy ,z asfaltu chętnie. Napęd na 3s generuje ok. 700 g ciągu pobór 10,5A . zmienię akumulator na 4s i myślę że przy 15-17A będzie startował z trawy. Silnik który jest w samolocie to ekonomiczny silnik 24-polowy ma 600obr/v .
obsydian1000 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 Witam Lotkę naprawiłem i samolot odbył pierwszy dłuższy lot. Jestem zadowolony a nawet chol….nie zadowolony. Niżej zdjęcia samolotu i ważne dla mnie parametry z lotu. Na wykresie prędkość lotu, zużyte mAH i pobór prądu podczas lotu, oś pozioma czas . (lot z kamieniem w kadłubie) Mam również film pokazujący jakość lotu ale muszę go na youtube najpierw wrzucić a to trochę potrwa. Lot był nagrywany z dwóch kamer jedna w kadłubie widok na skrzydło i koło, druga kamera na ziemi.
Rekomendowane odpowiedzi