Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Reklamuj lipol. 2200 x 40 = 88A.

 

Wszystko się zgadza. 1250 kV x 10V = 12500 rpm

10x6 przy 12500 rpm potrzebuje ca 500W

Podałeś 55A, tak więc 550W - sprawność na poziomie 90%

 

Wszystko się zgadza, ale jak zawsze lepiej spalić regiel, niż sprawdzić teoretycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Kolego Bartoszu z matematyki 6 ,z elektrotechniki 1.Jakim cudem wykręcisz na tym śmigle 12500?A spadek obrotów pod obciążeniem?Zapomniałeś jeszcze że przy przewymiarowanym śmigle ,a więc większym obciążeniu sprawność silnika drastycznie spada.Sprawność 90% to na pewno nie w chińskim silniku.

Co do kalkulatorów wszelkiej maści to można je między książki włożyć,a dobieranie parametrów za pomocą podobnego silnika to totalna bzdura,że o wyliczaniu mocy pobranej z obrotów i napięcia nie wspomnę.Według twojej metodologii silnik o kv 2300 powinien pobierać ponad 100A i mieć moc 1000W.

Zmień w kalkulatorze którego używasz tylko regulator i zaobserwuj jak zmieniają się parametry.

Użyłem ostatnio kalkulatora Dualsky do silnika tej marki.Według dedykowanego do niego śmigła 11x6 moc powinna oscylować w okolicach 380W sprawność na poziomie 83%.I co?I dupa.Pomiary wykazały ledwo 180W mocy pobranej.Dopiero założenie śmigła 13x6 dało oczekiwane parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mogłem sprawdzić wg silników kolegów, ponieważ program wywala niedopasowanie i nie podaje wyników.

 

Oczywiście, masz rację. Dlatego nie ma sensu używać dziwnych kombinacji - mały silnik, wielkie śmigło, malutki regulator i akumulatorek.

 

Program DC bardzo ładnie uwzględnia wszystkie podane przez Ciebie parametry, jeżeli podasz prawidłowe dane. Warto poklikać i zobaczyć, że zmieniając wielkość śmigła, lub jego skok można mieć dużo sprawniejszy napęd. Wszystkie silniki jakie mam (6) sprawdziłem na programie. Wyniki w granicach akceptowalnego błędu. Jeden z silników (od bixlara) wprowadziłem ręcznie tylko w zakresie elektryki. Ciąg i pobór prądu się zgodziły.

 

Podaj parametry tego silniczka, rodzaj śmigła, regulator i baterię - zobaczymy co wyjdzie w DC (jeżeli sam nie chcesz sprawdzić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, DZIĘki wswzystkim za udział w dyskusji, cały czas problemy.

 

Kupiłem regulator 40A tak ja zalecał

 

kolega "f-150"

To zmień sklep.Bezpiecznie 40- 45A.

 

po 2 minutach lotu saplił się totalnie.

 

Po podłączeniu miernika na innym regulatorze nie wiem ile Amper miernik pokazał ze silnk bierze 65A

 

Bardzo trafna wypowiedz kolegi "bart07"

Dlaczego nikt nie chce korzystać z darmowych programów do liczenia napędu.

1450kV, śmigło 9x6, 12V - wynik 60A)

 

wyglądają sensownie regulator 60A jako minium.

 

Jak te obliczenia mają się do informacji jakie podają sklepy internetowe ze zalecany to 25A ?

 

Jak pisalem miernik pokazał że silnik bierze 65A a gws 25A przetrwał bo odcinał prąd po uzyskaniu 25A

 

Teraz nie wiem jaki regulator zakupić zeby dało radę. Czy 60A będzie wystarczające oraz ile serw może chodzic na lipo-3s z takim regulatorem?

 

12V i 65A daje 780 W mocy jak to ma się do informacji ze silnik RAY C3536/05 ma moc max: do 400W.

 

Miernk jaiego użyłem to: Turnigy 130A Watt Meter and Power Analyzer

 

Czy jest jakaś możliwość aby sprawdzić ile Amper ma ten regulator?

https://docs.google.com/file/d/0B304qccsnn0WQndVbHgxbFNkMjA/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/file/d/0B304qccsnn0WUGhib29rZllzams/edit?usp=sharing

 

na tym regulatorze miałem 65A poboru przy 3s i smigle 9x6 silnik RAY C3536/05. - tak dla przypomnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program o którym pisałem, podaje również ciąg osiągany na danej konfiguracji. Na pewno nie jest Ci potrzebny taki jaki osiągniesz z Twojej konfiguracji. Założyłbym mniejsze śmigło (a przynajmniej o mniejszym skoku). 400W rzeczywiście powinno wystarczyć do tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Właśnie ukończyłem niemalże budowę EasyGlidera PRO.

Jeśli chodzi o te nakrętki przy orczykach, to powinny być dosyć lekko dokręcone i jakoś zabezpieczone przed odkręceniem?

 

Co sądzicie o takim zabezpieczeniu elektroniki:

Zapomniałem jeszcze dodać zabezpieczenia na akumulatorze.

post-12041-0-43492600-1381771600_thumb.jpg

post-12041-0-77110800-1381771606_thumb.jpg

post-12041-0-58271400-1381771613_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocnij kadłub po bokach prętem laminatowym/ lepszy od weglowego/ fi 2mm lub takim jakim masz w zapasie . Oprzyj jeden koniec o obudowe przy kolpaku a konówke zamontuj przy ogonie-jak walniesz "kreta" kadłub bedzie cały. Możesz leciutko naciac steropian po obu bokach kadłuba/ zrób narys cieniutkim pisakiem/ i wciśnij na klej pręt laminatowy na całej długosci. zacisnij steropian i Ok. temat sprawdzony. Naprawiajac steropian nad para niby go zrobisz ale juz po pierwszy walnieciu steropian jakby tracił swoja spoistośc-sprezystośc. Wypusty kabinki do zamocowania w kadłubie podobnie wzmocnij temat j.w. powodzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o przytrzymaniu wyposażenia takimi drucikami z bowdena tak jak na zdjęciach? Wcisnąłem je w piankę.

 

Wzmocnij kadłub po bokach prętem laminatowym/ lepszy od weglowego/ fi 2mm lub takim jakim masz w zapasie .

Z tego co zrozumiałem to ten pręt powinien iść równolegle do popychaczy sterów? Jeśli tak to lepiej chyba poniżej popychaczy, a może z lewej strony poniżej, a z prawej powyżej popychaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakie "nakrętki przy orczykach" pytasz- jeżeli chodzi Ci o te śrubki mocujące dźwignie serwa, to dokręć je do oporu. Mocowanie elektroniki mogło by być bardziej elastyczne (rzep, gumka), ale to szczegół, tak jak wzmocnienia kadłuba, które można zastosować później, gdy kadłub nieco zwiotczeje w czasie eksploatacji ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi Ci o te śrubki mocujące dźwignie serwa, to dokręć je do oporu.

Ok, tak też zrobię. W takim razie nie będę wzmacniał na razie kadłuba.

Mam jeszcze pytanie odnośnie wychylenia lotek.

Wg instrukcji powinny się wychylać w górę 15mm, a 6mm w dół.

Niestety mam źle założone dźwignie serwa i lotki wychylają mi się około 6mm w górę i 13mm w dół.

Po ustawieniach w aparaturze udało mi się osiągnąć 6mm w górę i 6mm w dół.

Czy to wystarczy?

Jeśli powinienem przestawić dźwignie serwa to będę miał z tym problem, ponieważ wkleiłam na klej CA osłonki na serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłonki możesz odciąć i wkleić ponownie. Dźwigienki serw musisz poustawiać mechanicznie przy włączonej aparaturze i trymerach poustawianych na zero, zarówno lotki jak i wysokość. Jeśli aparatura ma funkcję subtrim również sprawdź czy jest ustawiona na zero i dopiero reguluj. Jeśli nie chcesz wzmacniać kadłuba prętami to chociaż oklej spód taśmą pakową, przezroczystą. Nie poharata ci się spód po lądowaniach. Glider jest tak wdzięcznym modelem, że ustawienia lotek nie maja aż tak wielkiego znaczenia. Na początek poustawiaj sobie po 8-9 mm w dół i w górę i w powietrze! Z moim przyjacielem latamy od kilku lat na ustawieniach " na oko" i nie mamy zastrzeżeń. Kręci nawet podstawową akrobację, ale to już inny temat. Jak przyjedziesz w weekend na Radawiec to ci pokażę wszystko. Pamiętaj , że to lotnisko aeroklubu i panują tam pewne zasady, poczytaj na radawiecrc.pl albo na stronie aeroklubu.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocnij kadłub po bokach prętem laminatowym/ lepszy od weglowego/ fi 2mm lub takim jakim masz w zapasie . Oprzyj jeden koniec o obudowe przy kolpaku a konówke zamontuj przy ogonie-jak walniesz "kreta" kadłub bedzie cały. Możesz leciutko naciac steropian po obu bokach kadłuba/ zrób narys cieniutkim pisakiem/ i wciśnij na klej pręt laminatowy na całej długosci. zacisnij steropian i Ok. temat sprawdzony. Naprawiajac steropian nad para niby go zrobisz ale juz po pierwszy walnieciu steropian jakby tracił swoja spoistośc-sprezystośc. Wypusty kabinki do zamocowania w kadłubie podobnie wzmocnij temat j.w. powodzenia .

 

Janek, wiem, że Twoje doświadczenie bije moje o lata świetlne, ale właśnie katuję ESĘ i Marek zalecił mi oklejenie boków kadłuba siatką szklaną (do płyt GK). Przyklejone na UHUpor. Wzmocnienie to jest zgodne z pracą pianek, tj. pianka dobrze przyjmuje ściskanie, a siatka nie pozwala jej się rozkruszyć. O ile elementy tak wzmacniane są w zasadzie nietknięte, to pręty węglowe z innych miejsc wyszły z kadłuba. Polecam Twoją metodę (z podparciem o wręgę) ale z oklejeniem siatką. Dodaje o wiele mniej wagi niż oklejanie taśmą przy lepszym efekcie.

 

Bartosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stery wysokości i kierunku wymagały tylko ustawienia End Point, żeby ograniczyć wychylanie, bo było ze dwa razy większe.

Tylko z tymi lotkami miałem problem żeby ustawić zgodnie z instrukcją, ale jak mówicie, że 8-9mm w obie strony, to ustawię po prostu End Pointa i na razie nie będę przestawiał dźwigienek. Zobaczę jak będzie się latać ewentualnie później poprawię.

Aparaturę mam Turnigy 9X i wszystko poustawiałem mechanicznie "na zerowych" ustawieniach apki.

Jeśli nie chcesz wzmacniać kadłuba prętami to chociaż oklej spód taśmą pakową, przezroczystą.

Piotr

Co do oklejania taśmą, to dać taśmę wzdłuż kadłuba? Raz wystarczy, czy ze dwie obok siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.