Skocz do zawartości

Extra 260-1250mm, próby rysowania w CAD


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

mam dwa silniki Dualskiego i jestem z nich bardzo zadowolony,trafił ci się Sławku chyba jakiś felerny.jeśli nie ma na silniku widocznych śladów ingerencji to ja bym go reklamował.jeśli kupiłeś silnik w Modelemax llub Nastiku to bez problemu powinni uznać reklamację.

 

ja natomiast odebrałem paczuszkę z wyposażeniem do Extry,teraz tylko czasu trochę i model będzie jak nowy  :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marki Dualsky nie przekreślam, na podstawie jednego problemu nie można przekreślać wszystkich produktów. Silnikiem zajmę się w sobotę. Folia już została wysłana. Trzeba przyznać że RC-TEAM.pl w którym zamówiłem folię działa bezproblemowo, wysłali bezzwłocznie po zamówieniu. W sobotę dokończę Extrę i przygotuję do oblotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła folia z rc-team.pl i serwa. Jutro uzbrajam do końca Extrę i pokryję lotkę. Jak będzie pogoda i znajdę łąkę z wysoką trawą to ją oblatam, reszta testów należy do Ciebie Marcinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Extra jest już gotowa do lotu. Waży 644g z odbiornikiem 6014 Futaby. Z lekkim odbiornikiem spokojnie można sie zmieścić w 630g. Extra v2 wyważa się jeszcze lepiej od Ver 1.  Silnik podczas pracy zachowuje się dobrze. Zobaczymy jak z nim będzie. Serwa TP SG90. Szkoda kasy na lepsze. Jutro może oblatam a jak przeżyje oblot to zabieram model do Warszawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oklejenie modelu bardzo mi się podoba  :) .pamiętasz może ile waży samo podwozie?

ja kupiłem do extry coś takiego:

 

https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=3856

 

podwozie to jest naprawdę sztywne,po lekkim odchudzeniu stało się bardziej elastyczne a waga obu goleni zeszła do 24g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do podwozia; mam poczucie ze lepsze by bylo w jednym kawalku, nie dosc ze mocowanie na 3 a nie 4 sruby to jeszcze mniejsze obciazenie w kadlub, 3 sruby daja tez mozliwosc mocowania srubami "nie w lini" co znowu poprawia transfer obciazen w kadlub. mam juz koncepcje jak zrobic do swojego egzemplarza wersje "customowa" podwozia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie, cóż można o nim powiedzieć: Ma być lekkie, elastyczne, dopasowane wysokością. To które mam u siebie i jest u Ciebie z pewnością da radę.

 Jeżeli Extra odniesie jakiś tam sukces i będzie zapotrzebowanie na jej KIT-y zostanie ono w takiej formie jak jest tylko będzie kompozytowe szklano węglowe.

Dzielone jest łatwiejsze w produkcji. Boję się nawet pomyśleć ile by mnie kosztowało kopyto i wytworzenie kształtki z węgla przez firmę która zajmuje się kompozytami. Cena pewnie zabiła by sens robienia KIT-u bo samo podwozie stanowiłoby 50% ceny zestawu. Model jest lekki więc siły nie są jakieś masakryczne. Mam lekkie, duralowe podwozia do Katany1030 wycinane laserem  ale Extra z prostym podwoziem to już nie to samo. Zrobić lekkie, tanie podwozie to nie taka prosta sprawa i porażkę można zaliczyć bardzo łatwo o czym przekonał się Artex ze swoim sklejkowo drucianym podwoziem w Katanie PL

 

PS: Andrzej, wagę podwozia podawałem w poprzednich postach. Wczoraj miałem imprezę rodzinną i trochę źle kojarzę sprawy dziś więc sam poszukaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiego lekkiego modelu podwozie dzielone fajnie powinno się sprawdzić. Tak samo mam w Addictionie, przy ostatnim krecie jedną goleń złamałem tuż przy kadłubie (złamać węgiel to musiała być niezła siła), a samo mocowanie w kadłubie (świetnie przemyślane) pozostało nienaruszone. Z rozmowy ze Sławkiem mogę wnioskować że w extrze podobnie solidnie rozwiązał problem mocowania podwozia, więc nie powienien być to element krytyczny.

Poza tym skoro już jednoczęściowe to zupełnie wystarczyłyby dwie śruby, nie ma potrzeby na 3. Po przeróbkach w dużej katanie (1500mm z HK) mam jednoczęściowe węglowe podwozie przykręcone na 2 plastikowe śruby i mimo dzisiejszych prób lądowania z rożnymi prędkościami, z dłuższym lub krótszym dobiegiem, mniej lub bardziej stromych, dodatkowo na niezupełnie gładkiej łące, podwozie nawet odrobinę sie nie poluzowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, daj znać jak będziesz miał wolną chwilę po 17.00 (pn-pt) ,podjadę i zostawię Ci Extrę.

 Dzwonił do mnie Andrzej, oblatał małą Extrę v1. Pewnie pochwali się wrażeniami. Ja z rozmowy jestem zadowolony bo wygląda na to że koncepcja małej Extry poszła w dobrym kierunku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super :)

Odezwę się jutro telefonicznie, ale to ja podjadę do Ciebie, jeszcze tego by brakowało, że nie dość że użyczasz mi modelu, to jeszcze będę Cię wykorzystywał, no chyba że masz ochotę wpaść do mojej modelarni to oczywiście gorąco zapraszam, a i w sprawie tego złocistego, może w końcu się zgramy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, zdzwonimy się jutro. Działam teraz na Chyliczkach przy Piasecznie ale od wtorku wracam na Inspektową i posiedzę pewnie do końca tygodnia bo mamy tam dużą realizację. Z Inspektowej do domu mam 10minut więc przed 17.00 jestem już na Woronicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przysiadłem trochę nad Extrą V1,dokończyłem naprawę i zamontowałem wyposażenie a na koniec dnia udało mi się ją jeszcze bezproblemowo oblatać  :).

zastosowane wyposażenie sprawdziło się w 100% (patrz post nr.456 ).silnik ze śmigłem GRAUPNER Slowprop 10x5 zapewnia ogromny nadmiar mocy a pakiet Zippy 3S 1000mAh 35C wystarczył na około 10 min. niezłego latania. 

waga do lotu wyszła 640g,według mnie to bardzo dobry wynik  :D .podwozie również zdało egzamin,po odchudzeniu stało się bardziej elastyczne.

 

przyznam że bardzo pozytywnie zaskoczył mnie ten mały modelik,po starcie nie musiałem go wcale trymować.prowadzi się lekko i przewidywalnie aczkolwiek nie jest to model na wietrzną pogodę.Extra bez problemu wykonuje akrobację 3D,zawis,lot nożowy,rolling harier,płaski korkociąg to dla niej żaden problem :) .na początku brakowało mi trochę lotek (mogłyby być odrobinę większe) udało się jeszcze w radiu ustawić większe wychylenia i było dobrze.Extra potrafi naprawdę ostro latać,dlatego trzeba się mieć na baczności żeby nie przekombinować... ;). do dyspozycji dziś miałem tylko półtora pakietu (zapomniałem naładować  :mellow: ) więc za wiele nie polatałem,te dwa loty wystarczyły żeby się przekonać iż ten model ma naprawdę duże możliwości.

 

dopiero pod koniec dnia przestało wiać ale też zrobiło się szaro,udało mi się nagrać dwa filmiki (właśnie się ładują na youtube) trochę je obrobię i wrzucę linka.poniżej kilka zdjęć modelu zrobionych tuż przed oblotem

 

post-6497-0-63697400-1410728797.jpg

 

post-6497-0-61292800-1410728800.jpg

 

post-6497-0-71259400-1410728802.jpg

 

post-6497-0-92073700-1410728806.jpg

 

post-6497-0-25730000-1410728809.jpg

 

post-6497-0-71203400-1410728812.jpg

 

post-6497-0-82640000-1410728815.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Andrzeju za opinię i gratuluję odbudowy i oblotu :) Co o odbudowy to zrobiłeś to po mistrzowsku, dla mnie wygląda tak jak by nie miała dzwona. Zadam pytanie: czy znalazłeś w konstrukcji elementy lub rozwiązania które są wg. Ciebie złe ? Chodzi mi o konstruktywną krytykę na którą bardzo liczę. Pomijam skrzydło ponieważ V2 ma większą powierzchnię, znacznie większe lotki, grubszy profil na końcówce przez co dźwigar zbliżony jest do prostokąta a nie do trapezu jak to było w V1. Powiększyłem też ster wysokości. Otwory na serwa też powiększyłem bo w V1 był problem z wciśnięciem w nie serw micro.

 Czekam z niecierpliwością na film.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.