piotralski Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Mariusz, jak by co, to znalazłem jeszcze w swoich zasobach 15x13.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 a co myślisz Piotrze o prądach? są małe. czyli coś jest nie tak jak na taki silnik! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Az tak bardzo się nie znam, ale robiąc z Jurkiem ostatnio testy na lotnisku (Falcon) przy silniku (jakiś chińczyk) ok 600KV na śmigle 13x7 przy 4S było niespełna 35A... więc chyba ten typ tak ma. PS Ja bym spróbował zasadzić jeszcze 15x13 i zobaczył wynik.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Mam bardzo podobny model bo Albatros 3.0. Zastosowałem w nim silnik MVVS 4.6/840 SPORT oraz regulator Turnigy 60A na śmigle węglowym z HK 13x6,5. Masa modelu do startu z pakietem 3300 mAh 4s to około 2300g. Przy starcie model idzie tak między 45* a 60* i powiem szczerze, że jak trochę wieje (4-5m/s) to szału podczas wznoszenia nie ma, ale model spokojnie idzie wywindować w kilkanaście sekund na 500m. Mariusz z tego co widzę to Twój silnik może obsłużyć model do 6kg, więc wyniki jakie Ci wyszły są jakieś dziwne. Nie mówię, że są nieprawidłowe, ale przy takim silniku powinny być co najmniej x2. Pytanie się nasuwa - w jakiej konfiguracji da te 6kg ciągu??? Ten mój MVVS jest do modeli do 3kg i to by się zgadzało z obserwacji podczas lotów i coś mi się wydaje, że spokojnie pociągnął by Twój model no i jest o 100g lżejszy i 100 zł tańszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Mariusz z tego co widzę to Twój silnik może obsłużyć model do 6kg, więc wyniki jakie Ci wyszły są jakieś dziwne. Nie mówię, że są nieprawidłowe, ale przy takim silniku powinny być co najmniej x2. Pytanie się nasuwa - w jakiej konfiguracji da te 6kg ciągu??? Ten mój MVVS jest do modeli do 3kg i to by się zgadzało z obserwacji podczas lotów i coś mi się wydaje, że spokojnie pociągnął by Twój model no i jest o100g lżejszy i 100 zł tańszy doskonale to sprecyzowałeś, mam takie same wątpliwości ! no i te 100 zł też ma znaczenie, wystarczyłby zwykły turnigy. Ale drążę temat dalej, może w weekend na coś wpadnę ? ! ? O ile prowadnica po której przesuwa się całość (silnik, pakiet, wattmeter etc) może generować większe opory, ale pobierany prąd jest mały (inny niż w specyfikacji). Ale w ten sposób nabywam doświadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 Mariusz, a jak konfigurowałeś aparaturę? Dałeś zupełnie nowy model, czy z jakiegoś kopiowałeś profil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 W niedzielę miałem troszkę czasu i wkleiłem wręgę silnika, fabrycznie kadłub składa się z 2 połówek które fabryka skleja z ok 1 cm zakładem (bardzo równo im to wychodzi) ale wobec tego należało szliwować od wewnątrz przód kadłuba. Tak samo wręgę trzeba było ukosować wg zbiezności kadłuba. Efekty na zdjęciu. Wkleiłem wzmocnienie mocowania skrzydeł, fotka pokazuje kombinacje ścisku stolarskiego, kombinerek, karkołomne ale skuteczne . Piotrze sprawdziłem apkę jest ok. Ale przeprogramowałem regulator. Zminiłem autodetekcję Lipo na ilość cel oraz zminiłem taiming na "max". i oto to co uyskałem: pakiet 4S, prąd 39,8A, moc 532W, ciag ok 3 kg na śmigle 14x8. Na razie na tym poprzestanę. Zaczołem poasować kabinę ale wg mnie jest to najmniej dopasowany element ! Bez radykalnego szlifowania i zmiany jej kształtu nie da się jej spasować do kadłuba ze skrzydłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 pakiet 4S, prąd 39,8A, moc 532W, ciag ok 3 kg na śmigle 14x8. Na razie na tym poprzestanę. i tyle raczej powinno wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 22 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Uff, drobnych prac, pomiomo że jest to zestaw jest sporo . Choćby lutowanie, które wykonuję okazjonalnie kilka razy w roku, trzeba się wczuć w lutownicę aby nie przegrzać izolacji. Punktów do lutowania jest kilkadziesiąt !!! skrzydło, zostały tylko lotki do wklejenia, kabina jak wspominałem najmniej precyzyjnie wykonana, widać efekt szlifowania celem dopasowania do profilu skrzydła na które zachodzi Czy widoczny na zdjęciu tester serw turnigy Waszym zdaniem ma możliwość powtarzalnego i poprawnego ustawiania neutrum serwa ? Czy lepiej ustawić neutrum wg odbiornika i aparatury. Choć przyznam że tester jest bardzo poręczny w warunkach warsztatowych. Pytam aby nie rwać serwa po montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Jako że nastąpiła zmiana czasu to godzinę "mamy wiecej" a poniżej kolejne fotki z prac. Szukając prostego i skutecznego sposobu na wklejenie lotek i klap na taśmy znowu nieocenionym okazał sie ścisk stolarski. Umożliwił zabazowanie elementu, wstępne przymierzenie do skrzydła i bezproblemowe przyklejenie z dwóch stron taśm (zawiasów). Ci co już to robili wiedzą jak niewiele trzeba aby nie wyszło to poprawnie. Łatwo tu o przesunięcie lotki wzgledem skrzydła lub ograniczenia jej ruchu. imadło służące za blokadę. stery tzw; V klapy Dla tych co będą to robić po raz pierwszy -> klapy opuszczają sie do dołu, więc zawias z foli inaczej niz w lotkach Przed przyklejaniem lotek sterów w układzie V, sprawdzicie czy nie będzie pomiedzy nimi kolizji, w moim przypadku tak było na sucho, więc oddaliłem od siebie po 1 mm. Przy okazji poważyłem zgrubsza całość, model powinien zmieścić się w deklarowanych przez producenta 2700 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 4 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Dla tych co zamierzają popełnić okablowanie samemu rada - zaopatrzcie się w dobrą lutownicę ! ( może być 15 W do elektroniki) bez tego majac kiepską lutownicę to koszmar. Ponadto dobrze znakujcie przewody ułatwia to łączenie i nie naraża na dodatkowe stresy. Lutowanie odbywa się nad centropłatem, uważajcie aby go gdzieś nie przepalić grotem lutownicy Poniżej kabelkologia przygoowana do lutowania. I znowu nieodzownym narzędziem okazał się zwykły ścisk stolarski ! no i już po, skryzdło podczs testowania testerem do serw, wszystko zadziałało poprawnie ) Jako że prace zbliżają się ku końcowi, prosze kolegów o pomoc i jakieś propozycje w ustawiniu parametrów modelu. Zależy mi bardzo aby maksymalnie dobrze ustawić radio (wychylenia sterów, mixy, tryby) do pierwszego lotu. Loty wyłącznie dla przyjemności, amatorsko dla rozkoszowania sie tą chwilą . Wstępnie założyłem gaz na przycisku 3 poz. 3 fazy lotu: start, "termika", lądowanie. Powyżej zdjęcie z dokumentacji producenta, jego propozycja ustawień. liczę na dyskusję co i ile zmiksować ze względu że nie mam doświdczenia ze sterem typu "V". Czy ktoś mi podpowie ile zmiksować ogon z lotkami i klapami. Jak procentowo ustalić camber etc. Ile zmiksować klapy do lotek? (raczej nie mam ograniczeń co do mozliwości aparatury). Czy te 2-3 mm na zdjęciu wychylenia klapy do góry to "reflex" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Powyżej zdjęcie z dokumentacji producenta, jego propozycja ustawień. liczę na dyskusję co i ile zmiksować ze względu że nie mam doświdczenia ze sterem typu "V". Czy ktoś mi podpowie ile zmiksować ogon z lotkami i klapami. Jak procentowo ustalić camber etc. Ile zmiksować klapy do lotek? (raczej nie mam ograniczeń co do mozliwości aparatury). Nie ma złotego środka, każdy model, a mało tego każdy pilot ustawi pod siebie i pod to jak mu pasuje. Jeśli mogę coś doradzić... Oblataj go bez żadnych mixow. Później po kolei dodasz to co potrzebujesz. Za dużo mixów do mixów to też przerost formy nad treścią (założyłeś loty rekreacyjne) Czy te 2-3 mm na zdjęciu wychylenia klapy do góry to "reflex" ? Ja bym to tak odczytał. Może się komuś przyda... http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=4349790 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 4 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 Mariusz sorry ale nie mogę się dopatrzeć czy zrobiłeś lotki i klapy tak jak producent proponował czyli na taśmę klejącą. Jeśli tak zrobiłeś to klapy nie idzie wychylić w górę więcej niż te 2-3mm bo trzyma taśma. Co do miksów i innych ulepszeń to Piotr dobrze radzi. Ustaw na tą chwilę tak jak producent zaleca tylko zrób sobie Expo aby model nie był przy pierwszym oblocie zbyt nerwowy. Wychylenia lotek mam ustawione odrobinę mniej niż producent zalecał. To jest model do wałęsania się po niebie a nie do akrobacji. Mi tyle wystarcza. Podpieram model w skrętach SK. Wówczas nie tonie przy ostrzejszych nawrotach. Klapy do termiki mam ustawione w dwóch pozycjach. Na 10% i na 20%. Nie mam pojęcia ile to jest w mm ale jak będzie trzeba to odpalęmodel i zmierzę. Przy tym 10% wychyleniu komin o mało nie porwał mi modelu. Jeszcze z 10-20 sekund i było by pewnie po modelu. Jak wieje tak z 5m/s i włączę klapy na drugi bieg lecąc pod wiatr to model stoi jak przywiązany sznurkiem. Można iść się napić a on na 100% będzie w tym samym miejscu. Śmiesznie to wygląda. Nie wiem jak będzie u ciebie ale u mnie SK choć jest ogromny to mam go ustawionego na maksa bo przy proponowanych wychylenia przez producenta model prawie nie reagował. SW ustawiłem wychylenia tak jak producent proponował i to wystarcza do pionowego wznoszenia. Ja "motylka" w Albatrosie mam pod klawiszem i muszę powiedzieć, że chwilę trwało zanim się dopracowałem odpowiedniego ustawienia. Ale teraz model ląduję 1m od mojej nogi. Nie ustawiaj klap do lądowania na maksa. To jest wolny model typowy termiczny. Jak dałem maksymalne wychylenia klap to nie dolatywałem do pasa na lotnisku. Teraz mam klapy na 60% w dół a lotki 25% w górę i do tego 45% oddany SW. Ale te parametry sam sobie dobierzesz. Tylko testuj na wysokości i to znacznej. Ja Falkona za pierwszym razem wbiłem po skrzydła w zaorane pole. Na szczęście nic się nie stało. Mam też 3m Relaksa i tam mam "motylka" na drążku i powiem, że takie rozwiązanie jest lepsze (i choć to przecinak bo profil cieńszy od żyletki) to klapy wychylam w dół przy motylku maksymalnie na 60%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 ... Oblataj go bez żadnych mixow. tak raczej zrobię Mariusz sorry ale nie mogę się dopatrzeć czy zrobiłeś lotki i klapy tak jak producent proponował czyli na taśmę klejącą. Jeśli tak zrobiłeś to klapy nie idzie wychylić w górę więcej niż te 2-3mm bo trzyma taśma. dokładnie jest 3 mm w górę, tak jak napisałeś taśma trzyma. Konrad_P, kilkakrotnie przeczytałem z uwagą i zaciekawieniem twoje spostrzeżenia. Dziękuję za nie, są bardzo cenne i pomocne dla mnie. Motylka ustawię na drążku. Resztę wg instukcji uwzględniając twoje sugestie. Co do modelu to czeka mnie wklejenie dźwigni, regulacja popychaczy, cięgieł. Zastanawiam się czy nie zrezygnować ze zwykłych dzwigni na sterach i zastosować kulowe (muszę zamówić). PS na jednych z pierwszych fotek w poście ten żółty kadłub to Falcon odkupiony od kolegi z forum - muszę wam powiedzieć cudo na wiosnę czeka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Planujesz jakoś zabezpieczyć to połączenie? Nie mam za grosz zaufania do tych złącz. Potrafiły się rozejść przy minimalnej sile. Chyba, że miałem słabą parę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 5 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 bart07 -- sprawdziłem to złącze (kupiona para za 2 zł na giełdzie nazywają je "15 pinowe" lub "canon") mocno się zaciska szczególnie w ostatniej fazie łączenia, tak że raczej bałbym się ciągnąć za przewody prędzej bym je urwał, ale mimo to profilaktycznie dodatkowo zabezpieczę to gumką recepturką, w złaczach zależy to od producenta. Mam złacza MPX tak kiepsko zrobione że nie daje się ich rozłączyć ! pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Sporo ludzi używa tych złączek (D-sub), szczególnie w dużych modelach... Ja też zasadziłem takie w Alpinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Nie mam nic do tych złączek jeżeli chodzi o ich sprawność prądową. Pamiętam tylko, z zamierzchłych czasów gdy używało się kabli lpt i null modem, że lubiły się rozłączać. Podobnie jest z kablami monitorowymi, które bez przykręcenia bardzo często wyskakują - to chyba doświadczył każdy. Sam pomysł wykorzystania złącza jak najbardziej się sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 nie ukrywam ze najbardziej mnie interesuje montaz popychaczy w V -ce ciekawi mnie jak to rozwiazesz i jak masz sposob na to model bardzo ciekawy opis wszystkich prac rowniez pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 10 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Benon_ZN chwilowo mam zastój w pracy nad modelem. Ale zrezygnowałem z firmowego rozwiązania popychaczy tzw " Z". Co do sterow na ogonie to myślę nad snapami kulowymi tak jak mam w falconie. No i za wcześnie wkleiłem półkę na serwa utrudniło mi to dostęp do wnętrza . Foki niebawem. . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi