Lech Mirkiewicz Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Ja również nie mam zastrzeżeń co do sztywności i jakości wykonania kadłuba. Wybrałem wersję klasyczną bo moim zdaniem jest stabilniejsza i lepiej się trzyma termiki. V lepiej się sprawdza na zboczu i w szybkich modelach. Takie są moje osobiste odczucia z latania różnymi szybowcami (niekoniecznie własnymi) .Rozmawiałem tez na ten temat z modelarzami w Bielawie (siedziba firmy Modellot i zarazem moje rodzinne strony) Na znanej Łysej górze i oni również podzielali moje zdanie. Poza tym wizualnie wolę klasyczne usterzenie Mariusz obserwowałem Twoje pomiary silnika i jestem trochę zaskoczony wynikami "pakiet 4S, prąd 39,8A, moc 532W, ciag ok 3 kg na śmigle 14x8." Tak duże śmigło i tylko 40A Chyba jednak ten silnik wart jest swojej ceny. A oto pomiary mojego SK3 silnik4,6/840kv śmigło lipol 4s 13x6,5 55A 815W 3kg 12x6,5 43A 700w 2,5Kg 10x6 32A 490W 2,0kg Nie doliczam żadnego procenta oporów suwnicy bo pomiar moim zdaniem odczytuje się w momencie gdy suwnica już nie pracuje . Z resztą stworzyłem przyrząd wiszący i nie ma tu dodatkowych oporów. Pomiar dokonany po 30 sek pracy silnika pełną mocą i powtórzony po minucie. Zastanawiam się czy zastosuję ten napęd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musty Opublikowano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 koledzy chcialbym sie poradzic odnosnie serw ktore chcialbym zamontowac w moim idealu wiem wiem najlepiej hitec-a ale chcialbym cos tanszego z wiadomych przyczyn pierwsza prpozycja http://www.hobbyking...2g_0_14sec.html i druga http://www.hobbyking...?idproduct=6608 Witam Może podłącze się pod pytanie kolegi dotyczące serw do Ideala Testowaliście, używacie: Corona CS-239MG Slim-Wing Analog Servo 4.6kg Co sądzicie o tym serwie ? Jest jeszcze wersja cyfrowa. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Panowie obserwujący ten temat, napiszcie jakie macie silniki w idealu lub podobnym szybowcu. A może robiliście jakieś testy lub pomiary? Jeśli nie to podzielcie się swoimi doświadczeniami z lotów, głównie chodzi mi o dynamikę wznoszenia i konfigurację napędu ( silnik ,śmigło, regler, aku). Dzięki z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Mam bardzo podobny model bo Albatros 3.0. Zastosowałem w nim silnik MVVS 4.6/840 SPORT oraz regulator Turnigy 60A na śmigle węglowym z HK 13x6,5. Masa modelu do startu z pakietem 3300 mAh 4s to około 2300g. Przy starcie model idzie tak między 45* a 60* i powiem szczerze, że jak trochę wieje (4-5m/s) to szału podczas wznoszenia nie ma, ale model spokojnie idzie wywindować w kilkanaście sekund na 500m. Dodam do tego, że jak jest pogoda bezwietrzna to model idzie praktycznie pionowo w górę. Planuję zmienić pakiety na lżejsze 2200 4s i zaoszczędzić trochę wagi(100-150g) tak aby model przy silniejszym wietrze szedł również pionowo w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Jest odwrotnie. Przy silniejszym wietrze masz szybsze wznoszenie, nawet na słabym napędzie, niż w pogodę bezwietrzną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Mariusz obserwowałem Twoje pomiary silnika i jestem trochę zaskoczony wynikami ............... w załaczeniu link do YT, filmowane telefonem, nasze urządzenia testowe co do materiałów są bardzo zbliżone kątownik alu, deska, trytytki, etc. czyli to co było pod ręką... ps ładna górka i krajobraz w tle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Jestem pod wrażeniem, śmigło 14X8 i tylko 40A ,ciąg 2,46. Uspokoiłeś mnie Mariusz tym filmikiem bo ciąg u mnie jest podobny 2,5 kg tylko mój silnik osiąga to na mniejszym śmigle i bierze ze 2 A więcej. Na razie pozostanę na SK3, testy w powietrzu zweryfikują napęd. Silnik zawsze można wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 jak bede mial chwile to spróbuje zrobic maly test z moja mega 22/30/3 na smigle 12x6 tylko takie mam dostepne na ta chwile dotarl do mnie moj model wybralem ideala z usterzeniem tradycyjnym i zastanawia mnie czy czasami nie wzmocnic kadlub tkaninka przy mocowaniu krawedzi natarcia centropłata bo wydaje mi sie dosc lichy co wy na moje spostrzeżenie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 zastanawia mnie czy czasami nie wzmocnic kadlub tkaninka przy mocowaniu krawedzi natarcia centropłata bo wydaje mi sie dosc lichy co wy na moje spostrzeżenie ??? Tak, też to zauważyłem, trzeba to wzmocnić . Kupiłeś ARC czy ARF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Kupilem ARF ponieważ słabo mi wychodzi oklejanie i nie chciałem tego modelu oszpecic. Panie Leszku teraz czym lepiej to wzmocnić węglem czy tkanina podwójna warstwa? I jak znajdzie PAN nowe miejsce gdzie przydałoby się je wzmocnić to proszę o wskazowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Laminat ,moim zdaniem lepiej się ułoży. Mój ideal czeka w kolejce najpierw muszę poprawić, naprawić, prze-konwertować inne modele aby spokojnie "pieścić ideala". Tak jeszcze z tydzień, dwa i się za niego wezmę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 z lekkim zdziwieniem przeczytałem wasze uwagi co do wzmocnienia kadłuba, więc postanowiłem sprawdzic dokładnie u siebie. I co ? podczas naciskania paznokciem kawałek laminatu się zapadł (purchel powietrza)i pokazała się dziura jak na zdjęciu - czyli ja też muszę wzmocnic !!!!!! Dobrze że teraz a nie na lotnisku, a tyle razy miałem to w ręku... ps. dalej mam zastój w pracach, coś żonie obiecałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Mario, pożyczysz zestaw do testowania silników? Szczerze Wam współczuję (jakość kadłuba)... taka trochę lipa jakby Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Bez paniki Mariusz, to tylko kawałek żelkotu odpadł z miejsca wypełnienia formy. Ważne jest jaka jest grubość ścianki laminatu w miejscu otworu na kołek łączący z centropłatem a szczególnie w jego górnej części. Ja jeszcze tego nie zbadałem dokładnie w tym modelu ale jestem na tym punkcie uczulony i wstępnie przy pierwszych oględzinach kadłuba założyłem wzmocnienie tego połączenia, mogę się mylić ale może być różnie w każdym kadłubie. ps. dzięki za uznanie w mojej kolekcji, Twój post usunął administrator nie ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Piotrze wpadnij wieczorkiem po "przyrząd" - jest to prowadnica łożyskowana z miernikiem i deską montażową -prototyp prowizorka ale można skutecznie porówzywać śmigła, pakiet, taiming regulatora , moc, natężnie, napisęcię, ciąg statyczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotralski Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Dzięki, w końcu trzeba sobie pomagać Sorrki za oftopa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
avere Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 Witam, jak nie wzmocnisz tej wydmuszki tkaniną weglowa to kupisz nowy kadlub w Nastik i w tedy go wzmocnisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 W moim szybowcu od Topmodelu nawet przy lekkim uderzeniu odpadał żelkot i wszystko się łamało. Po wzmocnieniu węglem jest zdecydowanie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 A ja nie mam takich doświadczeń. Mój Albatros 3.0 w sezonie wykonuje około 400-500 lądowań i poza wybrudzeniem i normalnym podrapanym kadłuba nie mam kompletnie żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Witam w nowym roku, chwilę byłem tu nieobecny a dyskusja się toczy dziś zabrałem się za stery na ogonie (pierwszy raz robię tzw V) i tu według mnie producent przemycił małego "babola". Mianowicie na rysunku pokazano gdzie wkleić dźwignie ale po analizie mechaniki ruchu sterów takie rozwiązanie raczej nie będzie poprawnie działać ! Dźwignia wykonuje ruch który nie jest prostopadły do cięgna. Poniżej fotka: Postanowiłem to trochę zmodyfikować i zastosowałem dodatkowy snap kulowy (taki od t rexa 450 ). Uzyskałem swobodę ruch cięgna i możliwość obrotu o pewien kąt. Dodatkowo nie mam luzów. (trochę podpatrzyłem to w moim Falconie). Tak to wygląda przed i po modyfikacji. Docelowo snap będzie wklejony na epidain w dźwignie. Mam nadzieję że warto to było zmodyfikować ? Natomiast zastanawiam się jak wytyczyć poprawnie miejsca wklejenia dźwigni aby nic nie kolidowało ze sobą i uzyskać wymagany zakres ruchu. W instrukcji brak wymiarów ! Co do poruszanej sztywności kadłuba to ja swój zostawiam tak jak jest, jak złapię kreta to wolę kadłub wymienić niż skrzydło Pozdrawiam w nowym roku - sezon tuż tuż Mariusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi