Johny88 Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Standard hiteca jedynie jako serwo gazu w silniku. Na reszte raczej się nie nadają standardy. Ja w moim FW 190 mam mniej wiecej serwa o takich momentach lotki i ster kierunku okolo 6kg/cm wysokość okolo 10kg/cm (gaz standardowy hitec właśnie). Klapy 10kg/cm podwozie serwo mini 2kg/cm (serwo służy tylko do popychania zaworu w podwoziu pneumatycznym)
jpd Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 ... 6kg/cm wysokość okolo 10kg/cm ... Klapy 10kg/cm podwozie serwo mini 2kg/cm ... Przepraszam, że się wtrącę, ale mniemam iż jest to forum techniczne. Uważam, iż powyższy wpis wymaga sprostowania (na pewno tutaj są młodzi - uczący się ludzie - i podawanie momentu w tak chorych jednostkach aż boli). Ok przyjęło się podawanie momentu serwa w jednostkach spoza SI - w SI jednostką momentu jest Nm (niutonometr) stare jednostki to kGcm kilogramocentymetry gdzie kG - to tzw kilogram siła == 9,81N. Jednostki, które Kolega pozwolił sobie podać, nie wiem jaką wielkość oznaczają (masa przez długość). Pozdrawiam 1
f-150 Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Kolego jpd spamuj gdzie indzie.Jak Cię boli to nie czytaj.Jak nie masz wiedzy to ucz się.Moment w serwach jest wszędzie podawany w tych jednostkach kg
stan_m Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Przepraszam, że się wtrącę, ale mniemam iż jest to forum techniczne. Uważam, iż powyższy wpis wymaga sprostowania (na pewno tutaj są młodzi - uczący się ludzie - i podawanie momentu w tak chorych jednostkach aż boli). Ok przyjęło się podawanie momentu serwa w jednostkach spoza SI - w SI jednostką momentu jest Nm (niutonometr) stare jednostki to kGcm kilogramocentymetry gdzie kG - to tzw kilogram siła == 9,81N. Jednostki, które Kolega pozwolił sobie podać, nie wiem jaką wielkość oznaczają (masa przez długość). Pozdrawiam "Chore jednostki" tylko dlatego, że są spoza Międzynarodowego Układu Jednostek Miar? Nic podobnego... Zgodnie z Ustawą "Prawo o Miarach" Rada Ministrów określiła w drodze rozporządzenia, że jednostka miary 1 kGcm może być stosowana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Nie jest to zatem jednostka nielegalna metrologicznie jak również jest zupełnie poprawna technicznie...Warto o tym wiedzieć przed wygłoszeniem krytyki lub złożeniu wniosku np. o legalizację pierwotną lub ponowną jakiegoś przyrządu pomiarowego. W modelarskich dyskusjach odnośnie najważniejszego parametru serwomechanizmu bardzo często występuje pojęcie "kilogram na jeden centymetr", które jest niezwykle obrazowe i przydatne w komunikacji albowiem mówi ile kilogramów-siły może dać serwo na jeden centymetr długości swego ramienia. Można powiedzieć, że jest to pojęcie warsztatowe o którym wszyscy wiedzą co oznacza ale też wszyscy wiedza, że w dokumentach musi być kGcm.
mgd4-2 Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Co lepsze - kilogramy czy niutony - kwestia dyskusji. Ale tak czy inaczej, kGcm, to nie to samo co kG/cm i głównie o to, jak przypuszczam, chodziło Jackowi.
jpd Opublikowano 31 Października 2013 Opublikowano 31 Października 2013 Co lepsze - kilogramy czy niutony - kwestia dyskusji. Ale tak czy inaczej, kGcm, to nie to samo co kG/cm i głównie o to, jak przypuszczam, chodziło Jackowi. Dokładnie o to mi chodziło - dziękuję za zrozumienie. Hint : 10kG/cm == 1000kG/m. kG czy N jest zdecydowanie tu kwestią wtórną.
Johny88 Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 Przepraszam, za tak ogromny błąd , obiecuję, że więcej tego błędu nie popełnie, przepraszam również, że przyczyniłem się do zatrzymania rozwoju w kierunku modelarskim młodych uczących się osób. Jednak myślę, że twoje sprostowanie mogę sprostować bo zapis np 12kg/cm możemy odczytać również że serwo z ramieniem 1cm działa siłą 12kg. A moment to siła razy ramie czyli gdy działamy siłą 12kg na orczyku 1cm tj. 12x1=12kg.
Irek M Opublikowano 2 Listopada 2013 Opublikowano 2 Listopada 2013 W moim myśliwcu o rozp prawie 190cm i masie do oblotu 6,5 kg na lotkach i sterach siedzą właśnie standardy Hiteca i to plastikowymi trybami. Jeden raz musiałem wymienić serwo lotki . W modelu ciut większym - dwupłacie i masie 7kg też siedzą standardy na lotkach - ale na wysokość dałem już serwo -"13kg" z uwagi na opory i chyba ciężkie stery. Te serwa to - Tower Pro czy jakoś tak - są już na metalowych trybach ale kosztują od 20 paru zł w zwyż. Niektórzy powiedzą, że to szmelc i taklich by nie instalowali ale one są instalowane i spisują się chyba dobrze bo w dziale kraksa nic nie napisano o negatywnych skutkach ich użycia.
Grifon Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 Dziekuje wszystkim za odpowiedzi, po mojemu to standardy by wystarczyły, ale dla bezpieczeństwa wezmę większe jak zalecał johny88. Pozdrawiam G.
michal888 Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 Potwierdzam użytkownika Irek M , chodzi o serwa Tower Pro mg 996R - tanie i w miare nie zawodne , za tą cene rewelacja. Wiekszość benzynek 30 cm3 3D u nas na nich lata , i to dłuuuugo .
Rekomendowane odpowiedzi