Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Raczej powiedziałbym - bardzo (!) krótkotrwały !

Przy 3 wciągu temperatura silnika przeniosła się na wręgę silnikową, puściła żywica i silnik wypadł przodem razem z regulatorem w locie.....

------------------------------

Te 70W w Starlingu ??? Sorry, nie wierzę ! Nawet, jeżeli udało Ci się zejść z masą startową na 1200g - co, nawet w przypadku Starlinga bez klap jest dla mnie nieosiągalne,  i tak - nie uwierzę !

Jeden z pierwszych - Silentius Graupnera, napędzany Jumbo 550 z przekładnią, ze śmigłem 15x13, na 7 ogniwach NiCd brał ponad 30A i wznosił się tylko przy  delikatnym wiaterku - na rzęsach..... Masa startowa  coś koło 1100g....

- Jurek

Opublikowano

kiedyś w latach 90tych liczyło się, że ciąg 1/3 wagi modelu motoszybowca  już jest wystarczający...

teraz są troszkę inne założenia.

 

jumbo miał kiepską sprawność.

końcówka lat 90tych  - " samochodowa pięćsetka" z zewnętrznymi szczotkami, przekładnią i śmigłem 13x8" bardzo ładnie ciągnęła fornirowca 1400g wagi -pobierając z 7 cel ni-cd  max 18A.

Opublikowano

Dzięki za opinię Jerzego 

 

Moje pytanie nadal jest aktualne

"Jakim prądem 30-to sekundowym mogę obciążyć silnik Jeti PHASOR 45-3 (45/3)? Producent podaje 40A i prawdopodobnie jest to prąd długotrwale dopuszczalny. Mam zamiar zelektryfikować swój stary F3F Trinity  od Baudisa. Szacuję, że mogę go przeciążyć do 70A przez 30-40s".

 

Zakup innego, nowego silnika PHASOR za około 1000,-zł jest w zasięgu moich możliwości, ale nie jestem radosny z tego powodu.

Z góry dziękuję za konstruktywne opinie.

 

pozdrawiam Staszek (POL-1577)

 

 

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Zapomniałem napisać - silnik taki sam, pobór prądu w pierwszym szarpnięciu ok.45A, po 5sek. stabilizował się na ok.36-37A. Wciągi maks.15-20 sek. Potem 5-10min szybowania.... Raz zrobiłem wciąg i szybko na klapach w dół. Silnik (na oko) - ze 40 -50 st.C - czyli O.K. Ale kilka razy sprawdzałem po kilkuminutowym wożeniu się po niebie i silnik był wyraźnie gorący - 80 st. ?? Mimo turbo kołpaka fi 45mm. Dość wolno przenosił temperaturę na płaszcz ! Sądząc po temperaturze - dane o sprawności tego silnika tak z przymrużeniem oka....

- Pozdrawiam - Jurek

  • Lubię to 1
Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Mój to był 1-szy zelektryfikowany przeze mnie Jantar F3J i ważyło to do lotu z 4 ogniwami LiFe jakieś 2,5 kg.

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano

 padło pytanie o silnik Jeti PHASOR 45-3 -co prawda nie miałem takiego -tylko troszkę mniejszy Jeti PHASOR 30-3 -ale przez porównanie może coś się przyda.

Silnik grzał się dość mocno przy prądzie 70% dopuszczalnego. Producent pisał o 35A -napęd brał na starcie 30-32A -w locie 22-25A .

latanie -model 1400g wagi  -start na max -po 10 s lekkie przydławienie -minuta wznoszenia na 3/4 drąga -3 min szybowania -i kolejno 30s pracy lekko zdławionej i znowu szybowanie 3-4min itd..    po 20 min lotu silnik parzył -nie dawał się dotknąć.

sprzedałem- zmieniłem na podobną parametrami megę -po locie była tylko ciepła. Phasor grzał się wyraźnie mocniej niż inne silniki.

Więc raczej bałbym się przekraczać parametry producenta...

Opublikowano

 Dziękuję za opinie    

 

Najprawdopodobniej kupię silnik MEGA ACn 22/35/4S 0.85kW. Wybór padł na ten silnik, bo już mam odpowiednie Lipole 4s i Spina 66.

Szaleństwa nie będzie, bo Baudis przegiął z wytrzymałością mojego Trinity F3F. Węgla i żywicy nie żałował. Dlatego jest on znacznie cięższy od innych F3F/F3B

Myślę, że po elektryfikacji będzie ważył trochę poniżej 3 kg. Liczę na to, że pod kątem 45-50 stopni, dość żwawo będzie nabierał wysokości, .

Staszek

Opublikowano

Ja miałem w modelu Vampir 3,6 m rozpiętości i wadze do startu 3,1 kg Megę 22/45/3 zasilaną 4S Lipol i po 3 startach ją upaliłem. Na śmigle RF 13×10" dawał 1kW i brał ok. 70A. Obciążałem go krótko max 10s pracy i ciągnął model pod kątem 40-45 stopni. W wątku o Vampirze zamieściłem film z oblotu. Obecnie wymieniłem na silnik Jeti Phasor Race 2026/3600 i na śmigle RF 16×10" idzie bez problemu pod kątem 70 stopni co mi w zupełności wystarcza, chociaż bez problemu można założyć większe śmigło o większym skoku ale może to się skończyć złożeniem modelu w locie na silniku bo skrzydła mam z forniru.

Może nowe silniki Mega są teraz lepiej wykonane ja jednak bym trochę nabrał dystansu do mocy podawanej przez producenta. Zresztą wszystko zawsze wychodzi w praniu.

Opublikowano

nic dziwnego, że upaliłeś -zdaje się, że producent tej medze pisze max 40A i chyba na 4s zalecane jest śmigło max 13x8.

obciążenie 70A to było prawie 200% normy... ta mega jest gabarytowo większa -w celu troszkę niższych obrotów i albo większych śmigieł albo więcej S -albo a nie i

-jak spotkało się jednocześnie 4s i większe śmigło -to prąd poszedł poza zakres i zrobiło się ciepło... direkty są mocno wrażliwe na przeciążenie.

   żeby było ciekawiej -identyczną megę mam w łódce -  pobór 70A -kilka lat gania w każde wakacje -gania po 4-5 minut na ful mocy. ale ma płaszcz wodny założony.

 

zamieniłeś na napęd z przekładnią -a to już można poszaleć -napęd przekładniowy mało reaguje prądem na zwiększanie śmigieł.

 

Proponuję patrzeć na oporność uzwojeń silnika -i pomnożyć to sobie przez kwadrat prądu.... wyjdzie ile mocy się w nim wydziela jako ciepło....  mega 22/45/3        20mom   x70A x 70A   -wychodzi prawie 100W grzałka.  dojdą straty na łożyskach...  i się grzeje błyskawicznie.  2x wiekszy prąd -to 4x więcej mocy zamieniającej się w ciepło....

Opublikowano

   mega inrunner Acn22/******   dość dobrze oddaje ciepło do obudowy -ale można je przeciążać tylko jeśli mają bardzo dobre chłodzenie .

Przypuszczam, że taka sama która usmażyła się przy 70A w szybowcu -bez problemów grała by w jakimś pylonie z szerokimi  wlotami i wylotami powietrza zwłaszcza jeśli na korpus założyć by jeszcze jakiś radiator.

  • 3 lata później...
Opublikowano
W dniu 11.06.2017 o 18:16, Kristoferbp napisał:

Witam

Mojego napędza Dualsky XM3548EA-4, śmigło Graupner 13x7, pakiet 3S 300gram, wyważa się bez dodatkowego dociążenia.

Wspina się pod kątem ok 70stopni (może więcej) do 16m/s. Prąd silnika ok 45-48A (zmierzony)

Jak chcesz szybciej, zastosuj Dualsky XM3548EA-5 i pakiet 4S ze śmigłem 13x6,5 - "Będzie Pan Zadowolony" :)

 

A co do w/w silników, są naprawdę przyzwoitej jakości, pracują cicho, bez wibracji i nie przegrzewają się w porównaniu do E-max, Redox-a itp.

 

Pozdrawiam

 

Witam serdecznie. Jak sprawują się Wasze Falcony? Ja ostatnio polatałem swoim, co prawda to Falcon Evo 2 metrowy, już trochę staruszek ale śmiga ładnie. Ale mógłby lepiej :) Postanowiłem więc go trochę ożywić i zmienić silnik. Posiadam w innym modelu właśnie silnik Dualsky XM3548EA-4 i do Falcona by pasował idealnie bo w tym co jest teraz jest po prostu za mocny (Sereno od Artex) i ciężkawy. Jednak producent przewiduje do niego zasilanie tylko 3s, a mnie korci napęd na 4s, oczywiście z mniejszym śmigłem. Co o tym myślicie? Próbowałeś może zastosować pakiet 4s?

Pozdrawiam

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.