Skocz do zawartości

New Falcon by L.Kwarciński - idzie nowe


piotralski

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton

Raczej powiedziałbym - bardzo (!) krótkotrwały !

Przy 3 wciągu temperatura silnika przeniosła się na wręgę silnikową, puściła żywica i silnik wypadł przodem razem z regulatorem w locie.....

------------------------------

Te 70W w Starlingu ??? Sorry, nie wierzę ! Nawet, jeżeli udało Ci się zejść z masą startową na 1200g - co, nawet w przypadku Starlinga bez klap jest dla mnie nieosiągalne,  i tak - nie uwierzę !

Jeden z pierwszych - Silentius Graupnera, napędzany Jumbo 550 z przekładnią, ze śmigłem 15x13, na 7 ogniwach NiCd brał ponad 30A i wznosił się tylko przy  delikatnym wiaterku - na rzęsach..... Masa startowa  coś koło 1100g....

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś w latach 90tych liczyło się, że ciąg 1/3 wagi modelu motoszybowca  już jest wystarczający...

teraz są troszkę inne założenia.

 

jumbo miał kiepską sprawność.

końcówka lat 90tych  - " samochodowa pięćsetka" z zewnętrznymi szczotkami, przekładnią i śmigłem 13x8" bardzo ładnie ciągnęła fornirowca 1400g wagi -pobierając z 7 cel ni-cd  max 18A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię Jerzego 

 

Moje pytanie nadal jest aktualne

"Jakim prądem 30-to sekundowym mogę obciążyć silnik Jeti PHASOR 45-3 (45/3)? Producent podaje 40A i prawdopodobnie jest to prąd długotrwale dopuszczalny. Mam zamiar zelektryfikować swój stary F3F Trinity  od Baudisa. Szacuję, że mogę go przeciążyć do 70A przez 30-40s".

 

Zakup innego, nowego silnika PHASOR za około 1000,-zł jest w zasięgu moich możliwości, ale nie jestem radosny z tego powodu.

Z góry dziękuję za konstruktywne opinie.

 

pozdrawiam Staszek (POL-1577)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Zapomniałem napisać - silnik taki sam, pobór prądu w pierwszym szarpnięciu ok.45A, po 5sek. stabilizował się na ok.36-37A. Wciągi maks.15-20 sek. Potem 5-10min szybowania.... Raz zrobiłem wciąg i szybko na klapach w dół. Silnik (na oko) - ze 40 -50 st.C - czyli O.K. Ale kilka razy sprawdzałem po kilkuminutowym wożeniu się po niebie i silnik był wyraźnie gorący - 80 st. ?? Mimo turbo kołpaka fi 45mm. Dość wolno przenosił temperaturę na płaszcz ! Sądząc po temperaturze - dane o sprawności tego silnika tak z przymrużeniem oka....

- Pozdrawiam - Jurek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 padło pytanie o silnik Jeti PHASOR 45-3 -co prawda nie miałem takiego -tylko troszkę mniejszy Jeti PHASOR 30-3 -ale przez porównanie może coś się przyda.

Silnik grzał się dość mocno przy prądzie 70% dopuszczalnego. Producent pisał o 35A -napęd brał na starcie 30-32A -w locie 22-25A .

latanie -model 1400g wagi  -start na max -po 10 s lekkie przydławienie -minuta wznoszenia na 3/4 drąga -3 min szybowania -i kolejno 30s pracy lekko zdławionej i znowu szybowanie 3-4min itd..    po 20 min lotu silnik parzył -nie dawał się dotknąć.

sprzedałem- zmieniłem na podobną parametrami megę -po locie była tylko ciepła. Phasor grzał się wyraźnie mocniej niż inne silniki.

Więc raczej bałbym się przekraczać parametry producenta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Dziękuję za opinie    

 

Najprawdopodobniej kupię silnik MEGA ACn 22/35/4S 0.85kW. Wybór padł na ten silnik, bo już mam odpowiednie Lipole 4s i Spina 66.

Szaleństwa nie będzie, bo Baudis przegiął z wytrzymałością mojego Trinity F3F. Węgla i żywicy nie żałował. Dlatego jest on znacznie cięższy od innych F3F/F3B

Myślę, że po elektryfikacji będzie ważył trochę poniżej 3 kg. Liczę na to, że pod kątem 45-50 stopni, dość żwawo będzie nabierał wysokości, .

Staszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w modelu Vampir 3,6 m rozpiętości i wadze do startu 3,1 kg Megę 22/45/3 zasilaną 4S Lipol i po 3 startach ją upaliłem. Na śmigle RF 13×10" dawał 1kW i brał ok. 70A. Obciążałem go krótko max 10s pracy i ciągnął model pod kątem 40-45 stopni. W wątku o Vampirze zamieściłem film z oblotu. Obecnie wymieniłem na silnik Jeti Phasor Race 2026/3600 i na śmigle RF 16×10" idzie bez problemu pod kątem 70 stopni co mi w zupełności wystarcza, chociaż bez problemu można założyć większe śmigło o większym skoku ale może to się skończyć złożeniem modelu w locie na silniku bo skrzydła mam z forniru.

Może nowe silniki Mega są teraz lepiej wykonane ja jednak bym trochę nabrał dystansu do mocy podawanej przez producenta. Zresztą wszystko zawsze wychodzi w praniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic dziwnego, że upaliłeś -zdaje się, że producent tej medze pisze max 40A i chyba na 4s zalecane jest śmigło max 13x8.

obciążenie 70A to było prawie 200% normy... ta mega jest gabarytowo większa -w celu troszkę niższych obrotów i albo większych śmigieł albo więcej S -albo a nie i

-jak spotkało się jednocześnie 4s i większe śmigło -to prąd poszedł poza zakres i zrobiło się ciepło... direkty są mocno wrażliwe na przeciążenie.

   żeby było ciekawiej -identyczną megę mam w łódce -  pobór 70A -kilka lat gania w każde wakacje -gania po 4-5 minut na ful mocy. ale ma płaszcz wodny założony.

 

zamieniłeś na napęd z przekładnią -a to już można poszaleć -napęd przekładniowy mało reaguje prądem na zwiększanie śmigieł.

 

Proponuję patrzeć na oporność uzwojeń silnika -i pomnożyć to sobie przez kwadrat prądu.... wyjdzie ile mocy się w nim wydziela jako ciepło....  mega 22/45/3        20mom   x70A x 70A   -wychodzi prawie 100W grzałka.  dojdą straty na łożyskach...  i się grzeje błyskawicznie.  2x wiekszy prąd -to 4x więcej mocy zamieniającej się w ciepło....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   mega inrunner Acn22/******   dość dobrze oddaje ciepło do obudowy -ale można je przeciążać tylko jeśli mają bardzo dobre chłodzenie .

Przypuszczam, że taka sama która usmażyła się przy 70A w szybowcu -bez problemów grała by w jakimś pylonie z szerokimi  wlotami i wylotami powietrza zwłaszcza jeśli na korpus założyć by jeszcze jakiś radiator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 11.06.2017 o 18:16, Kristoferbp napisał:

Witam

Mojego napędza Dualsky XM3548EA-4, śmigło Graupner 13x7, pakiet 3S 300gram, wyważa się bez dodatkowego dociążenia.

Wspina się pod kątem ok 70stopni (może więcej) do 16m/s. Prąd silnika ok 45-48A (zmierzony)

Jak chcesz szybciej, zastosuj Dualsky XM3548EA-5 i pakiet 4S ze śmigłem 13x6,5 - "Będzie Pan Zadowolony" :)

 

A co do w/w silników, są naprawdę przyzwoitej jakości, pracują cicho, bez wibracji i nie przegrzewają się w porównaniu do E-max, Redox-a itp.

 

Pozdrawiam

 

Witam serdecznie. Jak sprawują się Wasze Falcony? Ja ostatnio polatałem swoim, co prawda to Falcon Evo 2 metrowy, już trochę staruszek ale śmiga ładnie. Ale mógłby lepiej :) Postanowiłem więc go trochę ożywić i zmienić silnik. Posiadam w innym modelu właśnie silnik Dualsky XM3548EA-4 i do Falcona by pasował idealnie bo w tym co jest teraz jest po prostu za mocny (Sereno od Artex) i ciężkawy. Jednak producent przewiduje do niego zasilanie tylko 3s, a mnie korci napęd na 4s, oczywiście z mniejszym śmigłem. Co o tym myślicie? Próbowałeś może zastosować pakiet 4s?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.