Gość Jerzy Markiton Opublikowano 11 Września 2017 Opublikowano 11 Września 2017 Raczej powiedziałbym - bardzo (!) krótkotrwały ! Przy 3 wciągu temperatura silnika przeniosła się na wręgę silnikową, puściła żywica i silnik wypadł przodem razem z regulatorem w locie..... ------------------------------ Te 70W w Starlingu ??? Sorry, nie wierzę ! Nawet, jeżeli udało Ci się zejść z masą startową na 1200g - co, nawet w przypadku Starlinga bez klap jest dla mnie nieosiągalne, i tak - nie uwierzę ! Jeden z pierwszych - Silentius Graupnera, napędzany Jumbo 550 z przekładnią, ze śmigłem 15x13, na 7 ogniwach NiCd brał ponad 30A i wznosił się tylko przy delikatnym wiaterku - na rzęsach..... Masa startowa coś koło 1100g.... - Jurek
latacz Opublikowano 11 Września 2017 Opublikowano 11 Września 2017 kiedyś w latach 90tych liczyło się, że ciąg 1/3 wagi modelu motoszybowca już jest wystarczający... teraz są troszkę inne założenia. jumbo miał kiepską sprawność. końcówka lat 90tych - " samochodowa pięćsetka" z zewnętrznymi szczotkami, przekładnią i śmigłem 13x8" bardzo ładnie ciągnęła fornirowca 1400g wagi -pobierając z 7 cel ni-cd max 18A.
wojcio69 Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?p=91163#p91163 A lata tak
Stanisław z Gdańska Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Dzięki za opinię Jerzego Moje pytanie nadal jest aktualne: "Jakim prądem 30-to sekundowym mogę obciążyć silnik Jeti PHASOR 45-3 (45/3)? Producent podaje 40A i prawdopodobnie jest to prąd długotrwale dopuszczalny. Mam zamiar zelektryfikować swój stary F3F Trinity od Baudisa. Szacuję, że mogę go przeciążyć do 70A przez 30-40s". Zakup innego, nowego silnika PHASOR za około 1000,-zł jest w zasięgu moich możliwości, ale nie jestem radosny z tego powodu. Z góry dziękuję za konstruktywne opinie. pozdrawiam Staszek (POL-1577)
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 12 Września 2017 Opublikowano 12 Września 2017 Zapomniałem napisać - silnik taki sam, pobór prądu w pierwszym szarpnięciu ok.45A, po 5sek. stabilizował się na ok.36-37A. Wciągi maks.15-20 sek. Potem 5-10min szybowania.... Raz zrobiłem wciąg i szybko na klapach w dół. Silnik (na oko) - ze 40 -50 st.C - czyli O.K. Ale kilka razy sprawdzałem po kilkuminutowym wożeniu się po niebie i silnik był wyraźnie gorący - 80 st. ?? Mimo turbo kołpaka fi 45mm. Dość wolno przenosił temperaturę na płaszcz ! Sądząc po temperaturze - dane o sprawności tego silnika tak z przymrużeniem oka.... - Pozdrawiam - Jurek 1
Stanisław z Gdańska Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 Jurku, dziękuję za wyczerpującą informację. Mój elektryfikowany szybowiec nie jest lekki i dlatego będę musiał kupić i zamontować lepszy silnik. pozdrawiam Staszek
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 Mój to był 1-szy zelektryfikowany przeze mnie Jantar F3J i ważyło to do lotu z 4 ogniwami LiFe jakieś 2,5 kg. Pozdrawiam - Jurek
latacz Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 padło pytanie o silnik Jeti PHASOR 45-3 -co prawda nie miałem takiego -tylko troszkę mniejszy Jeti PHASOR 30-3 -ale przez porównanie może coś się przyda. Silnik grzał się dość mocno przy prądzie 70% dopuszczalnego. Producent pisał o 35A -napęd brał na starcie 30-32A -w locie 22-25A . latanie -model 1400g wagi -start na max -po 10 s lekkie przydławienie -minuta wznoszenia na 3/4 drąga -3 min szybowania -i kolejno 30s pracy lekko zdławionej i znowu szybowanie 3-4min itd.. po 20 min lotu silnik parzył -nie dawał się dotknąć. sprzedałem- zmieniłem na podobną parametrami megę -po locie była tylko ciepła. Phasor grzał się wyraźnie mocniej niż inne silniki. Więc raczej bałbym się przekraczać parametry producenta...
Stanisław z Gdańska Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 Dziękuję za opinie Najprawdopodobniej kupię silnik MEGA ACn 22/35/4S 0.85kW. Wybór padł na ten silnik, bo już mam odpowiednie Lipole 4s i Spina 66. Szaleństwa nie będzie, bo Baudis przegiął z wytrzymałością mojego Trinity F3F. Węgla i żywicy nie żałował. Dlatego jest on znacznie cięższy od innych F3F/F3B Myślę, że po elektryfikacji będzie ważył trochę poniżej 3 kg. Liczę na to, że pod kątem 45-50 stopni, dość żwawo będzie nabierał wysokości, . Staszek
Jacek Walenciak Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 Ja miałem w modelu Vampir 3,6 m rozpiętości i wadze do startu 3,1 kg Megę 22/45/3 zasilaną 4S Lipol i po 3 startach ją upaliłem. Na śmigle RF 13×10" dawał 1kW i brał ok. 70A. Obciążałem go krótko max 10s pracy i ciągnął model pod kątem 40-45 stopni. W wątku o Vampirze zamieściłem film z oblotu. Obecnie wymieniłem na silnik Jeti Phasor Race 2026/3600 i na śmigle RF 16×10" idzie bez problemu pod kątem 70 stopni co mi w zupełności wystarcza, chociaż bez problemu można założyć większe śmigło o większym skoku ale może to się skończyć złożeniem modelu w locie na silniku bo skrzydła mam z forniru. Może nowe silniki Mega są teraz lepiej wykonane ja jednak bym trochę nabrał dystansu do mocy podawanej przez producenta. Zresztą wszystko zawsze wychodzi w praniu.
latacz Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 nic dziwnego, że upaliłeś -zdaje się, że producent tej medze pisze max 40A i chyba na 4s zalecane jest śmigło max 13x8. obciążenie 70A to było prawie 200% normy... ta mega jest gabarytowo większa -w celu troszkę niższych obrotów i albo większych śmigieł albo więcej S -albo a nie i -jak spotkało się jednocześnie 4s i większe śmigło -to prąd poszedł poza zakres i zrobiło się ciepło... direkty są mocno wrażliwe na przeciążenie. żeby było ciekawiej -identyczną megę mam w łódce - pobór 70A -kilka lat gania w każde wakacje -gania po 4-5 minut na ful mocy. ale ma płaszcz wodny założony. zamieniłeś na napęd z przekładnią -a to już można poszaleć -napęd przekładniowy mało reaguje prądem na zwiększanie śmigieł. Proponuję patrzeć na oporność uzwojeń silnika -i pomnożyć to sobie przez kwadrat prądu.... wyjdzie ile mocy się w nim wydziela jako ciepło.... mega 22/45/3 20mom x70A x 70A -wychodzi prawie 100W grzałka. dojdą straty na łożyskach... i się grzeje błyskawicznie. 2x wiekszy prąd -to 4x więcej mocy zamieniającej się w ciepło....
Jacek Walenciak Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 Wszystko się zgadza. Na forum niemickim znalazłem taki przykład zasilania krótko trwałego tej Megi przez niemieckiego modelarza więc wpróbowałem u siebie. Ale się nie sprawdziło.
latacz Opublikowano 14 Września 2017 Opublikowano 14 Września 2017 mega inrunner Acn22/****** dość dobrze oddaje ciepło do obudowy -ale można je przeciążać tylko jeśli mają bardzo dobre chłodzenie . Przypuszczam, że taka sama która usmażyła się przy 70A w szybowcu -bez problemów grała by w jakimś pylonie z szerokimi wlotami i wylotami powietrza zwłaszcza jeśli na korpus założyć by jeszcze jakiś radiator.
MrMichal Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Opublikowano 27 Sierpnia 2021 W dniu 11.06.2017 o 18:16, Kristoferbp napisał: Witam Mojego napędza Dualsky XM3548EA-4, śmigło Graupner 13x7, pakiet 3S 300gram, wyważa się bez dodatkowego dociążenia. Wspina się pod kątem ok 70stopni (może więcej) do 16m/s. Prąd silnika ok 45-48A (zmierzony) Jak chcesz szybciej, zastosuj Dualsky XM3548EA-5 i pakiet 4S ze śmigłem 13x6,5 - "Będzie Pan Zadowolony" A co do w/w silników, są naprawdę przyzwoitej jakości, pracują cicho, bez wibracji i nie przegrzewają się w porównaniu do E-max, Redox-a itp. Pozdrawiam Witam serdecznie. Jak sprawują się Wasze Falcony? Ja ostatnio polatałem swoim, co prawda to Falcon Evo 2 metrowy, już trochę staruszek ale śmiga ładnie. Ale mógłby lepiej Postanowiłem więc go trochę ożywić i zmienić silnik. Posiadam w innym modelu właśnie silnik Dualsky XM3548EA-4 i do Falcona by pasował idealnie bo w tym co jest teraz jest po prostu za mocny (Sereno od Artex) i ciężkawy. Jednak producent przewiduje do niego zasilanie tylko 3s, a mnie korci napęd na 4s, oczywiście z mniejszym śmigłem. Co o tym myślicie? Próbowałeś może zastosować pakiet 4s? Pozdrawiam
Oko 007 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 A czy ktoś się orientuje czy Pan Leszek producent modelu działa jeszcze w temacie modelarstwa i produkuje modele ??
Rekomendowane odpowiedzi