Grzesiek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Witam w Nowym roku i pozdrawiam A teraz pytanko gdzie w polsce jest najlepiej zaopatrzony sklep jezeli chodzi o gwiazdy. pojemnosc tak miedzy 20-35 w benzynie no i oczywiscie cenowo również kożystnie.
RenoFlo Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Tak "kożystnie" to nie będzie. sensownie pracujący silnik benzynowy (2 takt) powinien mieć min 6-10 ccm na jeden cylinder. obawiam się, że gwiazdy mniejszej niż 100 ccm nie znajdziesz w rozsądnej a nie tylko korzystnej cenie.
Paweł Prauss Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 A ta gwiazda to ile cylinderków ma mieć? Dwutakt czy też czterotakt?
RomanJ4 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Może któryś z tych? http://www.craftsman...om/KnappCol.htm http://www.scalemoto...aft-engine.html
Major Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 A ta gwiazda to ile cylinderków ma mieć? Dwutakt czy też czterotakt? w 2-takcie gwiazda ? chyba ze stałym wałem
Grzesiek Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Planuje zakup do PO-2 1800mm rozp,myslalem o saito FG33R3.bo 5 cylindrówki juz powalaja ceną.Co do 2-sówa to cox kiedys produkował.
RomanJ4 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 w 2-takcie gwiazda ? chyba ze stałym wałem http://www.homemodelenginemachinist.com/f12/098-v-twin-using-2-cox-049-cylinder-assemblies-22013/index2.html
Paweł Prauss Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 w 2-takcie gwiazda ? chyba ze stałym wałem O co chodzi bo nie zrozumiałem wypowiedzi Kolegi??
Grzesiek Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Zapewne kolega myśli o rozrządzie ale sam do konca nie wiem co grane
RomanJ4 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 może kolega myślał o rozwiązaniu jak w silnikach rotacyjnych z I wojny światowej, kiedy to wał stał w miejscu, a obracały się cylindry? http://www.youtube.com/watch?v=jag8ouuyGZ0 piękny model, prawda? Dodatkową trudnością w sterowaniu modelem z takim silnikiem jest (podobnie jak w oryginale) precesyjny moment żyroskopowy od obracającej się masy silnika, starający się niwelować skręty wykonywane przez pilota. http://www.youtube.com/watch?v=34uee2M9_FI przy okazji, jak to można dla zadziwienia znajomych swą tężyzną fizyczną wykorzystać... http://www.sadistic.pl/eksperyment-vt119353.htm
Adam P. Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Skąd się bierze mieszanka w cylindrach w takiej gwieździe 2T?
kojani Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Na schemacie wklejonym prżez Romana widać to dokładnie. Paliwo podawane jest przez karburator (stara nazwa gaźnika) i mieszane dodakowo za nim z olejem.
Adam P. Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Ten schemat jest chyba dla silnika 4t, a mnie ciekawi co pcha mieszankę do cylindrów w 2t. Przy jednym cylindrze tłok robi za pompkę i silnik sam sobie zasysa, ale przy kilku ten system już chyba nie działa.
stan_m Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Ten schemat jest chyba dla silnika 4t, a mnie ciekawi co pcha mieszankę do cylindrów w 2t. Przy jednym cylindrze tłok robi za pompkę i silnik sam sobie zasysa, ale przy kilku ten system już chyba nie działa. Słusznie. Schemat przedstawia silnik 4-suwowy, rotacyjny w układzie gwiazdy...Pokazana tutaj dwusuwowa gwiazda COX ma rozrząd realizowany przez dysk co jest widoczne wyraźnie na fotografii. Taki system rozrządu miały niektóresilniki samozapłonowe Carl Ziess z Jeny co umożliwiało łatwą konwersję z prawoobrotowych na lewoobrotowe.
RomanJ4 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 i przez podciśnienie w cylindrze powstałe po wyrzucie gorących spalin. Jednocześnie tłok otwiera kanały dolotowe ze skrzyni korbowej w której znajduje się taki oto mechanizm sprężający wstępnie mieszankę.
stan_m Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Tłok jest źródłem podciśnienia, które zasysa mieszankę paliwowo-powietrzną ale kanały dolotowe (zamykane czterema płytkami, które mogą się przesuwać w czerech kanałach) są otwierane przez siłę odśrodkową a zamykane po zetknięciu się ze ścianką mimośrodowego otworu w którym obraca się wspomniany mechanizm.
RomanJ4 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Nie zrozumiałeś mnie kolego, kanał w cylindrze prowadzi z karteru do cylindra, i otwiera go tłok w pobliżu DZP, tak więc mieszanka sprężona przez tę swoistą pompę skrzydełkową przepływa z karteru nad tłok, gdzie po wylocie gorących spalin (przez nieco wyżej znajdujące się kanały wylotowe odsłonięte prędzej) powstaje również lekkie podciśnienie (ale tak małe, że nie napełniłoby wystarczająco cylindra.). Wypływająca z kanałów dolotowych zimna mieszanka wypłukuje równocześnie przez otwarte wyżej kanały wylotowe resztki spalin (część tej mieszanki również się traci, dlatego 2-suwy więcej palą) W tym akurat wielocylindrowym silniku wstępnie sprężający mieszankę efekt przesuwających się ku karterowi tłoków, równoważony jest przez te przesuwające się w przeciwna stronę, wiec bez sprężającej "skrzydełkowej' pompy w karterze zasilanie by nie działało. w klasycznym silniku mieszankę wstępnie w karterze spręża tłok,
Rekomendowane odpowiedzi