Skocz do zawartości

silnik gwiazdowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w Nowym roku i pozdrawiam

A teraz pytanko gdzie w polsce jest najlepiej zaopatrzony sklep jezeli chodzi o gwiazdy.

pojemnosc tak miedzy 20-35 w benzynie no i oczywiscie cenowo również kożystnie.

Opublikowano

Tak "kożystnie" to nie będzie.

sensownie pracujący silnik benzynowy (2 takt) powinien mieć min 6-10 ccm na jeden cylinder.

obawiam się, że gwiazdy mniejszej niż 100 ccm nie znajdziesz w rozsądnej a nie tylko korzystnej cenie.

Opublikowano

może kolega myślał o rozwiązaniu jak w silnikach rotacyjnych z I wojny światowej, kiedy to wał stał w miejscu, a obracały się cylindry?

 

800px-Gnome-GA_section.png

 

http://www.youtube.com/watch?v=jag8ouuyGZ0

 

piękny model, prawda? Dodatkową trudnością w sterowaniu modelem z takim silnikiem jest (podobnie jak w oryginale) precesyjny moment żyroskopowy od obracającej się masy silnika, starający się niwelować skręty wykonywane przez pilota.

 

http://www.youtube.com/watch?v=34uee2M9_FI

 

 

przy okazji, jak to można dla zadziwienia znajomych swą tężyzną fizyczną wykorzystać... :D

http://www.sadistic.pl/eksperyment-vt119353.htm

Opublikowano

Na schemacie wklejonym prżez Romana widać to dokładnie.

Paliwo podawane jest przez karburator (stara nazwa gaźnika) i mieszane dodakowo za nim z olejem.

 

Opublikowano

Ten schemat jest chyba dla silnika 4t, a mnie ciekawi co pcha mieszankę do cylindrów w 2t. Przy jednym cylindrze tłok robi za pompkę i silnik sam sobie zasysa, ale przy kilku ten system już chyba nie działa.

Opublikowano

Ten schemat jest chyba dla silnika 4t, a mnie ciekawi co pcha mieszankę do cylindrów w 2t. Przy jednym cylindrze tłok robi za pompkę i silnik sam sobie zasysa, ale przy kilku ten system już chyba nie działa.

 

Słusznie. Schemat przedstawia silnik 4-suwowy, rotacyjny w układzie gwiazdy...Pokazana tutaj dwusuwowa gwiazda COX ma rozrząd realizowany przez dysk co jest widoczne wyraźnie na fotografii. Taki system rozrządu miały niektóresilniki samozapłonowe Carl Ziess z Jeny co umożliwiało łatwą konwersję z prawoobrotowych na lewoobrotowe.

Opublikowano

i przez podciśnienie w cylindrze powstałe po wyrzucie gorących spalin. Jednocześnie tłok otwiera kanały dolotowe ze skrzyni korbowej w której znajduje się taki oto mechanizm sprężający wstępnie mieszankę.

 

DSCN0887.jpg

DSCN0888.jpg

Opublikowano

Tłok jest źródłem podciśnienia, które zasysa mieszankę paliwowo-powietrzną ale kanały dolotowe (zamykane czterema płytkami, które mogą się przesuwać w czerech kanałach) są otwierane przez siłę odśrodkową a zamykane po zetknięciu się ze ścianką mimośrodowego otworu w którym obraca się wspomniany mechanizm.

Opublikowano

Nie zrozumiałeś mnie kolego, kanał w cylindrze prowadzi z karteru do cylindra, i otwiera go tłok w pobliżu DZP, tak więc mieszanka sprężona przez tę swoistą pompę skrzydełkową przepływa z karteru nad tłok, gdzie po wylocie gorących spalin (przez nieco wyżej znajdujące się kanały wylotowe odsłonięte prędzej) powstaje również lekkie podciśnienie (ale tak małe, że nie napełniłoby wystarczająco cylindra.). Wypływająca z kanałów dolotowych zimna mieszanka wypłukuje równocześnie przez otwarte wyżej kanały wylotowe resztki spalin (część tej mieszanki również się traci, dlatego 2-suwy więcej palą)

W tym akurat wielocylindrowym silniku wstępnie sprężający mieszankę efekt przesuwających się ku karterowi tłoków, równoważony jest przez te przesuwające się w przeciwna stronę, wiec bez sprężającej "skrzydełkowej' pompy w karterze zasilanie by nie działało.

Two-Stroke_Engine.gifw klasycznym silniku mieszankę wstępnie w karterze spręża tłok,

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.