Bartek Piękoś Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Wzrost wagi raczej niewielki jak na 2kg model. Zyski ewidentnie przeważają. Mam ochotę spróbować kiedyś tej techniki. Ciekawe ile przytyło by skrzydło oklejone papierem na wikol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Z doświadczenia wiem, że ok 100g, ale wytrzymałość znacznie mniejsza, no i na pewno bardziej czasochłonne w wykonaniu. Papier na wikol, to po prostu najtańsza wersja poszycia . Pomijając oczywiście taśmę pakową, ale ta nie wygląda zbyt estetycznie, więc nie ma o czym mówić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 28 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 Ach te drobiazgi... Zaczyna się najbardziej upierdliwa i czasochłonna część budowy, a mianowicie dorabianie detali. Na początek zabrałem się za przejście kadłuba w skrzydło . Zawsze mam problemy z takimi drobiazgami,ale jakoś wychodzę z opresji. Mimo wszystko nigdy nie jestem pewien czy aby na pewno wyszło dobrze. Do tego wymyśliłem sobie, że zrobię to przejście z kilku warstw podkładu 3mm, a potem jak zwykle szlifowanko... Jeszcze tego nie okleiłem, więc jeśli wam się nie podoba, to jest jeszcze czas aby to przerobić Niby wszystko ładnie wyokrąglone, przejście w skrzydło żyletka, a jednak coś mi nie pasuje. Może po szpachlowaniu i oklejaniu będzie to trochę lepiej wyglądało... Jeszcze fotki półki na pakiet wklejonej niedawno Niby wiele już nie zostało, ale ta końcówka zajmie mi pewnie sporo czasu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Trochę podłubałem. Całość prysnąłem podkładem i przeszlifowałem Potem jeszcze raz podkład i całość gotowa do malowania Przejście kadłuba w skrzydło wyszło ok, tylko same końcówki muszę trochę poprawić. Po dzisiejszej przymiarce okazało się, że blokują klapy trochę za nisko. Mam nadzieję, że da się to po prostu trochę podszlifować. Jutro będę z tym walczył. W końcu udało mi się postawić go na kołach. Co prawda prowizorycznie, ale mogłem sprawdzić czy wszystko do siebie pasuje. Całość, łącznie z podwoziem waży w tej chwili 1330g. Jeszcze nie rozpaczam, ale lekko nie będzie. Do zakładanej wagi zostało 670g, na pakiet, silnik ,regulator i malowanie. Jedno jest pewne, wiatru nie będzie się bał 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Bardzo estetyczne wykończenie powierzchni. Jednak pokryta pianka to jest to. Napęd 4S, dobrze pamiętam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Dzięki Bartek. Pianka jest tanim materiałem, ale trzeba się niestety sporo napracować żeby jakoś to wyglądało. Sam zresztą najlepiej o tym wiesz . Napęd 4s, przy tej wadze to chyba najrozsądniejsze rozwiązanie. Ogólnie myślę nad tym, żeby zaadoptować kilka rzeczy z Mustanga FMS http://www.motionrc.com/fms-p-51d-mustang-v8-petie-2nd-1450mm-57-wingspan-pnp/#specifications Identyczne rozmiary, a i waga będzie pewnie podobna. Śmigło 4-łopatowe, owiewka i takie tam pierdoły, za parę złotych. Wszystko powinno pasować, a ja zaoszczędzę trochę czasu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Tu masz w miarę dużo części, w miarę tanich, dostępnych i z niskimi kosztami przesyłki: http://www.trade4me.de/Airplane/FMS008-1400mm-P51D-V8-Petie-2nd-PNP::66002.html?XTCsid=920e3cc49b27e9e558d38111866e4e85 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 ...Ogólnie myślę nad tym, żeby zaadoptować kilka rzeczy z Mustanga FMS ... Ha! A więc przyjąłeś podobną strategię jak ja. Części masz jeszcze tu: PW-RC i tu Hobby Paradise Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 A ja myślałem, że zarzucicie mi nieróbstwo i chodzenie na łatwiznę . Dzięki za linki, zaraz sprawdzę, ile mnie to lenistwo będzie kosztowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 A ja myślałem, że zarzucicie mi nieróbstwo i chodzenie na łatwiznę . Jakbyś chciał sam strugać śmigło to moglibyśmy Ci zarzucić coś innego . Zainstaluj dobry regiel, będziesz miał prądy ponad 50A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Paweł, widzę że masz takie mustangi FMS. Możesz mi powiedzieć jaka jest w nich średnica kołpaka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Jakbyś chciał sam strugać śmigło to moglibyśmy Ci zarzucić coś innego . Zainstaluj dobry regiel, będziesz miał prądy ponad 50A. Kurcze, dopiero teraz zobaczyłem Twój post. Właściwie to, że przesiadujemy godzinami nad stertą podkładów pod panele i usiłujemy wystrugać z tego jakieś latadło, jest już dla niektórych wystarczającym powodem aby wysłać nas do wariatkowa . Co do regla to będzie 70A, wiem, że to będzie prądożerny napęd. Nie miałem dzisiaj natchnienia do dłubania w piance, więc postanowiłem odkurzyć aerograf. Wlałem do kubła wszystkie farby jakie miałem, wymieszałem i powstało coś takiego Na razie pomalowałem górę skrzydła, i część ogona. Zamówiłem też kilka drobiazgów od Mustanga FMS 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magilla Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 No no bardzo równa i gładka ta powierzchnia teraz to dopiero widać jak pojawił się kolor. Pikny panie! Edit: Tak z ciekawości ale ciekawy jestem ile przybędzie wagi po malowaniu. Masz to jak sprawdzić na końcu? Ostatnio chyba ważyłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Mateusz, "pikny" to on będzie jak sobie na niego popatrzę w powietrzu , ale dzięki. Ciężko mi będzie powiedzieć ile gram przybędzie po malowaniu, bo oprócz malowania dojdzie jeszcze kilka drobiazgów w tym samym czasie. W tej chwili mogę Ci powiedzieć, że skrzydło po pomalowaniu górnej powierzchni przytyło równe 10g, tak więc całość malowania szacuję na 50, max.60g. A co tam słychać u Pilatusa, czym w końcu będziesz oklejał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magilla Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Jeśli tylko tyle przybędzie po malowaniu to będzie to bardzo dobry wynik. Pilatus poszedł na chwilową odstawkę bo musiałem zająć się trzema innymi modelami. Model zostanie przetestowany w powietrzu bez wykończenia. Może okazać się nielotem dlatego wstrzymam się przed oklejaniem. Jeśli przeżyje crashtest zdecyduje się na Eze Kote + tkaninę 17/25 g/m2. Napatrzyłem się ostatnio fajnych artykułów z wykończeniami deproniaków Eze i mnie teraz kusi jak cholerka... Boję się wzrostu wagi ale chcę przetestować taką technikę wykończenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 ...W tej chwili mogę Ci powiedzieć, że skrzydło po pomalowaniu górnej powierzchni przytyło równe 10g, tak więc całość malowania szacuję na 50, max.60g. A co tam słychać u Pilatusa, czym w końcu będziesz oklejał? Corsair po malowaniu przybrał ok. 40-50g. Gorzej będzie z tymi dodatkami FMS. O ile pamiętam, śmigło 3-łopatowe z kołpakiem to ok. 100 (130?)g, silnik ok. 230, regiel ok. 70g... Tylko czy będzie finalnie ważył 2000 czy 2100g - jakie to ma znaczenie poza ambicjonalnym? A, jeszcze jedno Marcin (umknęło mi): regiel 70A może być mało. Dałbym 80. Na śmigle 4łopatowym, silnik 540 kV ciągnie w pomiarach statycznych ponad 60A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Żadne Bartek. FMS waży gotowy do lotu ponad 2300, więc już się niczego nie boję no może poza tym, że będę musiał dokładać ołów na ogon... Mam regiel 100A, jak przyjdzie silnik to pomierzę prądy i zamówię odpowiedni regiel do tego napędu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Kołpak w mustsngu FMS ma 90 mm Ja mam V8. W poprzednich są inne, mogą być drobne różnice FMS do lotu waży więcej. 2400 yo golas bez pakietu. Jsk wrzucam 4s4000 to dochodzi kilkaset gramów więcej Dokładnie to gotowe do lotu ważą 2880g jeden, a drugi 2915g Ponad fabrycxny standard mają ruchome głowy pilotów, oświetlane zegary kokpicie i światła do lądowania. Do tego przybyło kilka gram na takich dodatkach jak celownik czy kilka atrap tego czy tamtego w kokpicie. Mają silniki 4250 kv540 i regle 75A. Moim zdaniem do makietowego latania wystarcza. Ten Twój to będzie rakietą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Dzięki za precyzyjne info. Kołpak będzie pasował idealnie. Zamówiłem taki sam silnik, więc jeśli napęd będzie za mocny to zastosuję pakiet 3s. Przyjdą zabawki, to pomierzę wszystko na hamowni i będę wiedział co dalej robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 No nie mogłem się powstrzymać Kołpak pasował prawie idealnie, musiałem go lekko przetoczyć, dosłownie jakieś 0,5mm i dać lekki naddatek na nosie. Od początku planowałem kołpak 90 mm, a różnica wynikła w trakcie obróbki kadłuba. Cienka warstwa szpachlówki załatwiła sprawę .Muszę to jeszcze delikatnie przeszlifować. Teraz wygląda to tak Kabinka nie pasuje już tak dobrze i będę musiał trochę pokombinować, ale to elastyczny materiał i nie będzie z tym problemu Zamontowałem też ster kierunku i jego napęd. Zastosowałem popychacz z pręta węglowego 2mm. Taki sam popychacz będzie napędzał ster wysokości Popsikałem też trochę sreberkiem i jak dobrze pójdzie to jutro położę resztę kolorów. Przyszedł też silnik , więc może podam jeszcze trochę danych wagowych. Tak więc silnik 240g, a kołpak ze śmigłem 130g. Zmontowałem wszystko na szybko w modelu, dołożyłem pakiet 4400 3s i SC wychodzi teraz w miejscu montażu podwozia, więc delikatnie przedni. Dojdzie jeszcze półka na serwa i same serwa za SC, do tego wylot chłodnicy i pokrywy tylnego podwozia, więc powinno być dobrze. W razie czego mogę jeszcze przesunąć półkę na pakiet do tyłu. P.S. Części od FMS zamawiałem w sklepie z linku który podał Paweł (Emhyrion). Przesyłka ok. 8 EUR. A w paczce znalazłem jeszcze paczuszkę miśków Haribo . Było co pogryźć przy przeglądaniu zawartości 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi