DarekRG Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Tomaszu, podaj mi na prywata adres maila do siebie to Ci podeśle wszystkie dokumentacje świnki jakie posiadam
paulusr Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Viper, z tymi 5-cioma latami to żartowałem. Model mam zamiar oblatać na wiosnę 2015. A silniki są ciężkim kawałkiem, który muszę uwzględnić w wyważeniu. To prawda: 690 g przy średniej w tej klasie 450 g. Mając na pokładzie cegłę 10S i to pewnie z 8-10 Ah problemów z wyważeniem mieć raczej nie będziesz. Pomyśl też o zmianie profilu. Bo może to być bolesne przy takiej redukcji. 15 st. dla klap to mało ale w praktyce pewnie wystarczy - zwiększ do 30 stopni - to Ty doklejasz przecież te listwy Albo zmień lokalizację zawiasu na spód skrzydła. Czy lotko - hamulce tez będą? Fajne są - chociaż zmiksowane z hamulcami kół - efektowne zółto-czarne pasy na dobiegu - bo w locie to nie wiem czy byłyby przydatne. Kibicuję - świetny projekt.
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2014 Profilu zmieniać nie zamierzam. Choć rzeczywiście czytając zagraniczne fora miałem wcześniej taki pomysł. Ale zostanę na oryginalnym, niech się dzieje, co ma się dziać :-) Model będzie miał na pewno mechanizację skrzydła podstawową, czyli lotki klapy. Zastanawiam się nad klapohamulcami zgodnymi z oryginałem, ale raczej nie widzę takiej konieczności. No chyba, że po głębszym zastanowieniu zrobię mechanizację skrzydłą w 100% odpowiadającą oryginałowi. Jeszcze nie wiem. Na razie jestem na etapie rozczytywania planów, rysowania detali i przygotowywania listy materiałowej. Nie mam zatem nic do pokazania, na razie. Jak coś się urodzi, to oczywiście pokażę.
hubert_tata Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Model będzie wykonany w technologii z ubiegłego wieku, czyli sklejka, świerk, balsa. Dziś w nocy udało mi się w końcu dostać plany wykonane w latach 90-tych przez Josha Harela. Josh zaprojektował to dla napędu spalinowego tunelowego, ale przeróbka na EDF nie powinna być większym problemem. Nie wiem, czy znasz tą stronę http://www.poweredmodelairplanes.com/pma/a10/mya10project.html ; Dużo zdjęć modelu budowanego z planów bardzo ciekawego gościa. Tu natomiast można zobaczyć, że autor planów, George Miller pracował dla Lucas Film http://www.poweredmodelairplanes.com/pma/a10/georgemiller.html
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2014 Hubert, tak znam tę stronę. Przeczytałem od deski deski cały internet :-) George Miller robił w skali 1:9, Josh Harel w 1:6. Ja długo zastanawiałem się nad skalą. Zdecydowałem się na 1:8, używam planów Josha Harela zmniejszonych przy wydruku 75%, co daje wynikową skale papierową 1:8. Josh robił 1:6 ze względu na średnicę śmigła. Robił to na spalinie, wtedy nie było jeszcze EDFów. Moje silniki mają średnicę turbiny 90mm, a średnicę zewnętrzną 107mm. W skali 1:8 powinny mieć 130mm zewnętrzną, ale takich nie znalazłem :-) Troszkę oszukam na konstrukcji wlotu, mam nadzieję, że nie będzie rzucało się to w oczy. Teraz tak naprawdę mam problem, czy robić ten model z detalami, czy raczej zabawić się w półmakietę. I tak sobie myślę, że lepsi ode mnie już pokazali co potrafią, to jednak zrobię półmakietę. Bedzie mniejszy żal po pierwszym krecie :-)
hubert_tata Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 W skali 1:8 powinny mieć 130mm zewnętrzną, ale takich nie znalazłem :-) Czyli zmieściłyby się EDF120 ? PS Kibicuję Twojemu projektowi, bo samolot bardzo wdzięczny i swego czasu miałem dużo frajdy z jednym takim prosiakiem z GWS To był taki mały modelik styropianowy, ale akurat EDF i silniki bezszczotkowe dopiero poznawałem, więc emocje były. Dla zainteresowanych jakąś tam już historią modeli GWS (firma chyba pada...), krótki filmik ; długi filmik Filmy z mojej kolekcji :]
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2014 EDF 120 by się zmieściły :-) Tak czy inaczej robię go z wymiennymi gondolami ;-) Jestem otwarty na propozycje.
hubert_tata Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 To mnie właśnie zaskoczyło w założeniach - duży model i małe turbinki. Moim zdaniem zawsze warto dać max duże EDF - to jest zupełnie jak ze śmigłem => większe jest sprawniejsze. Zwykle ograniczeniem w tunelowcach jest geometria/proporcje " prawdziwego odrzutowca'", więc stosuje się mniej lub bardziej widoczne oszustwo, najczęściej dotyczące powiększenia powierzchni wlotu (ale też wylotu) - odwrotnej sytuacji nie pamiętam.
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2014 Hubert, turbiny 90mm to wszystko na co mnie stać finansowo. Stąd przeskalowanie do 1:8. Taki kompromis.Teoretycznie się uda, będę miał ciąg 2x50kN.
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2014 Staszku, tyle wynika z danych fabrycznych. W przyszłym tygodniu odpalę i zweryfikuję.
f-150 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Raczej 50N.Z EDF tych rozmiarów można wykrzesać od 1,2-6,5 kG ciągu .Oczywiście zależy od wykonania wentylatora i włożonej mocy. Z tych nie sądzę aby więcej niż 3-4KG
TeBe Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2014 Zweryfkowałem i przepraszam. Ciąg deklarowany fabrycznie z tej turbiny to 5,2kG czyli 51N. Całe moje obliczenia biorą zatem w łeb :-)
MASK Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Teraz tak naprawdę mam problem, czy robić ten model z detalami, czy raczej zabawić się w półmakietę. I tak sobie myślę, że lepsi ode mnie już pokazali co potrafią, to jednak zrobię półmakietę. Bedzie mniejszy żal po pierwszym krecie :-) Wykonanie makietowe niestety pochłania ogromną ilość czasu i generuje dużo dodatkowej masy. Półmakieta daje Ci przyjemność latania modelem bardzo podobnym do oryginału z zachowaniem bardzo dobrych własności lotnych. Moim zdaniem nie powinieneś zmieniać parametrów (np.kątów wychylenia klap) tylko dlatego, że przyjęło się inaczej. Osobiście nie raz się przekonałem, że model zrobiony zgodnie z dobrymi planami nie wymaga poprawek, mimo że początkowo niektóre wartości wydawały się niedoszacowane.
TeBe Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Dziś odważyłem się odpalić turbinę. Jest moc :-)
Michał K. Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Profesjonalna Hamownia musi być
hubert_tata Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Jak ja się znam, to masz tam z 1,5kg może trochę więcej ciągu.
Rekomendowane odpowiedzi