zbjanik Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Całkowicie się z tobą zgadzam. Do zrobienia tego modelu przekonała mnie budowa samolotu BLERIOT budowanego przez Zbyszka [Piękna i Staranna Robota] Za pewne mój taki nie będzie ale każdy robi jak potrafi w miarę swoich możliwości. Andrzej. Andrzej- dzięki za dobre słowo- zawsze się to przyda. Mój Bleriot, to taka mikro pochodna innego marzenia, ktre miałem kiedyś- budowa repliki latającej 1:1. W dalekim tle była setna rocznica przelotu przez Kanał, dobre uzasadnienie- tak sobie wtedy myślalem, ale jak to w życiu: inne, bardziej przyziemne priorytety wygrały (to nie znaczy, że jestem jakimś życiowym frustratem)- ale przynajmniej w ten sposób, jakoś to zrealizuję. Od tego mamy pzrecięż to nasze, piękne i twórcze, nie zawsze przez wszystkich zrozumiałe i akceptowane hobby, prawda? Żeby wrócić do tematu właściwego, to zapoznanie się z bliższymi zdjęciami oryginału, ale też odtworzonych replik, pokazuje, że konstrukcja była całkiem, całkiem złożona, sama zaś koncepcja była przebłyskiem tego, co za kilkadziesiąt lat ujawniło się jako ULM-y, te wcześniejsze, bo aktualnie jakieś coraz bardziej laminatowe się robią (wiem, wiem- coraz lepsze).
SOSNA_NS Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 ja planuje zrobić Morane scout i jak narazie na planach się skończyło:P bo plany wydrukowane i czekają na lepsze czasy ale kocham samolty z tego okresu:] bo jak nie kochać czegoś co było z drewna trzymało się kupy na słowo honoru a silniki miało słabsze niż przeciętny obecnie produkowany samochód:]
rajaner Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 Zbyszek - budowa repliki samolotu 1:1 to ogromne przedsięwzięcie szkoda że nie doszła to skutku podziwiam zamiary i marzenia moje uznanie a marzenia zawsze można zrealizować w miarę możliwości.
rajaner Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 Kadłub sklejony tak to na razie wygląda Według planów jakie posiadam kadłub jest o przekroju prostokątnym zachowałem wszystkie wymiary zgodne z rysunkiem ale skleiłem go w trójkąt. Myślę że takie coś w niczym nie zaszkodzi a model będzie bardziej podobny do orginału. Stateczniki posklejane przypięte do deski czekam cierpliwie jak wyschnie klej,bo chciał bym zobaczyć jak to razem wygląda. Andrzej.
Bartek Piękoś Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Andrzej, gorąco Ci kibicuję, bo moim zdaniem, projekt jest bardzo ambitny. To balsa? Jakie przekroje listewek?
rajaner Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 To balsa? Jakie przekroje listewek? Cała konstrukcja kadłuba to listewki sosnowe takie nie pełne 7/7 mm sam wycinałem i jakoś tak wyszły, nie użyłem balsy bo nie chcę żeby model był przesadnie lekki. A tak przy okazji co do układu sterowania chyba zostanę pokonany,stateczniki mam prawie gotowe ale przy sklejaniu przewidziałem możliwość zrobienia ich w sposób jak to mówią uproszczony. Andrzej.
SOSNA_NS Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 bedziesz robić olinowanie tej kratownicy? kibicuje i zasiadam do widowni:]
rajaner Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 bedziesz robić olinowanie tej kratownicy? Olinowanie jakieś tam zrobię ale do tego jeszcze daleko na razie staram się coś zrobić z tymi piekielnymi sterami,dla odprężenia zaczynam wycinać żeberka. Na początku miałem zamiar zmienić profil skrzydła ale po przemyśleniu postanowiłem że będzie jak na planach bo z innym to by nie był by już ten samolot,a chciałbym żeby przynajmniej w locie przypominał Demoiselle. Andrzej.
f-150 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Na planie to ja nie widzę aby był prostokątny ,jest trójkątny.Mało tego jak zrobiłeś z rzutu na planie to kratownicę nasz za niską.
kojani Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Na planie to ja nie widzę aby był prostokątny ,jest trójkątny.Mało tego jak zrobiłeś z rzutu na planie to kratownicę nasz za niską. Niestety tak: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/42704-demoiselle/page__view__findpost__p__474954
rajaner Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 Dzięki za zwrócenie uwagi.czyżbym strzelił gafę zaraz to sprawdzę i pomierzę jeszcze raz,jeśli faktycznie tak jest to taki kadłub zrobię od nowa w końcu to tylko kilka listewek i za wiele roboty z tym nie ma. Andrzej.
kojani Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Polecam przejrzeć tę stronę: http://www.sport-pil...os/demoisel.htm I jeszcze jedna uwaga - nie poddawaj się jeśli chodzi o usterzenie to wygląda skomplikowanie, ale takie nie jest. Kojani
SOSNA_NS Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 DOBRE! oryginał był zrobiony z bambusa:] niezłe mieli wtedy pomysły:] tu daje linki może pomogą: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=601935 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1347251&page=4 w tym poscie, na jednym ze zdjęć jest bardzo ładnie pokazane rozwiązanie sterowania ogonkiem:] ew. możesz pójść na skróty jak w tym linku: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=906891
rajaner Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 Wielkie dzięki za pomoc coś takiego próbuję zrobić ale to wszystko wydaje mi się strasznie elastyczne. To zdjęcie to nie z mojego modelu. Andrzej.
Bartek Piękoś Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 DOBRE! oryginał był zrobiony z bambusa:] niezłe mieli wtedy pomysły:] Pewnie, że niezłe. Bambus ma doskonały stosunek wytrzymałości do gęstości (ciężaru). Ciśnij Andrzej, dasz radę!
marcelizor Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Podobają mi się takie konstrukcje retro. Nie ma miejsca na pomyłkę i od razu widać umiejętności budującego, żaden nadmiar kleju się nie ukryje wewnątrz kadłuba .Spore wyzwanie, trzymam kciuki.
kojani Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Wielkie dzięki za pomoc coś takiego próbuję zrobić ale to wszystko wydaje mi się strasznie elastyczne. .... Andrzej. A może rurki węglowe i nić kevlarowa?
JacekCichy Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Ja też bardzo kibicuje żeby nie było a zmaganie się z problemami uszlachetnia Zastanawia mnie jednak jedno, a mianowicie jak wychylisz maksymalnie dajmy na to SK to w tym momencie będzie Ci Chciało albo wyłamać bowden od SW albo obrócić go w dół lub w górę w zależności od strony przymocowania dźwigienki i tu moje pytanie jak planujesz to rozwiązać? Mi przychodzi na razie jeden pomysł do głowy czyli miks V-tail ale czy to rozwiąże problem to nie wiem.
kojani Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 ...Zastanawia mnie jednak jedno, a mianowicie jak wychylisz maksymalnie dajmy na to... Otóż to - tutaj nie ma rozdzielonych sterów!! Jest jeden ster do wysokości i kierunku w formie dwóch płaszczyzn krzyżowych nie przemieszczających się względem siebie. Sterujemy tymi płaszczyznami jednocześnie. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem w takim układzie są napędy linkowe. Mankamentem jest koniczność uzyskania w miarę sztywnego szczątkowego kadłuba. Układy kratownicowe są jednak doskonałym złotym środkiem pomiędzy sztywnością a niską wagą.
Rekomendowane odpowiedzi