robertus Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Sądzę, że 40 stopni to bardzo dużo w takim układzie sterowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Endrju- to by tak mniej więcej było. Co do wielkości wychyleń, to faktycznie mogą być za duże- wszak są to stery płytowe, a te zazwyczaj wymagają niewielkich kątów. Można to zniwelować w prosty, mechaniczny sposób- na serwie popychacz bliżej osi obrotu, na tym przejściowym orczyku do linek- przeciwnie- dalej od osi. Tak się to kiedyś robiło, jak nie było tyle elektroniki co teraz, nawierć więcej dziurek i próbuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Takie próby robiłem przepinając popychacz, wychylenia sterów jakie podałem są największe jakie mogłem uzyskać, jeżeli ustawię wychylenia na 25-30 stopni to czy będą to wystarczające? Dodam że w jednym jak i drugim przykładzie wszystko działa poprawnie. Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Moim zdaniem będą za duże- skuteczność takich sterów jest większa niż normalnych- krawędziowych. Ale ponieważ tak z góry niczego nie można przesądzić, to optymalnie byłoby pozostawić sobie pole do zmian w czasie prób. Dla bezpieczeństwa, jak zawsze pierwsze podrygi zaczynałbym od małych wartości, które można potem powiększyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Ustawiłbym też DR na 50% od tych 30st wychyleń na jakimś przełączniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Myślę że użyteczne wychylenia będą w okolicach 15 stopni max... Potem zerwiesz strugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Dzięki Panowie za pomoc,teraz wiem jak to ustawić i mogę się zabrać za dalszą prace z tym układem sterowania. Dopracuję ten układ orczyków tu maksymalne wychylenie dochodziło do 25 stopni w takim razie w zupełności wystarczy. Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Witam wszystkich. Troszkę czasu minęło i pewnie niektórzy pomyśleli że budowa modelu poszła w zapomnienie ale tak nie jest bo budowa rozpoczęta i musi być ukończona przynajmniej ja mam taką zasadę. Podobno model brzydki ale ni się spodobał,następny jaki postaram się zrobić będzie też z tamtych czasów,mam kilka planów ale na razie trudno się zdecydować. Kadłub prawie gotowy,muszę dorobić jakieś wzmocnienia do mocowania skrzydła. Zamontowałem serwa Redox 9 g nie wiem czy nie będą za słabe bo jak na razie tylko takie posiadam,całe wyposażenie schowam w tym pudełku może to nie orginalne ale wydaje mi się że praktyczne i łatwy dostęp do pakietu. Tak to wygląda na tą chwilę. Skrzydła na ukończeniu pozostało dorobić kilka wzmocnień,zbiornik paliwa i imitacja silnika zrobiona troszku farbki i gotowe za parę dni przymiarka całości,sam jestem ciekaw jak to będzie wyglądać. Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCichy Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Zaczyna nabierać kształtów, mam pytanie jak się sprawują serwa redoxa? Taka sama jakość jak w towerpro? Rurki skrzydeł giąłeś na ciepło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 , mam pytanie jak się sprawują serwa redoxa? Taka sama jakość jak w towerpro? Rurki skrzydeł giąłeś na ciepło? Serwa Tower Pro nigdy nie używałem,a jakość pewnie taka ja wszystkich w tej cenie. Dwa lata temu kupiłem 10 Turnigy TG9 po sprawdzeniu dwa uszkodzone do dziś pozostało cztery które jeszcze działają może po prostu tak trafiłem,w zeszłym roku 6 sztuk Redox 9g jak na razie sprawne.Wydaje mi się że lepiej dołożyć parę złotych kupić coś lepszego ja przy następnym zamówieniu tak zrobię,od kilku lat mam serwa Futaba mogę powiedzieć że swoje wylatały ale sprawne do dziś. Rurki gięte na zimno, główna o średnicy 10 mm druga 6 mm. Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCichy Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Dzięki za info O rurki pytałem bo gdzieś czytałem że jak na zimno to najlepiej odprężać później w piekarniku ale nie wiem w jakiej temperaturze z racji że to aluminium to pewnie w niskiej a do gięcia nad palnikiem jest fajny stary gokartowy patent czyli najlepiej wsypać wcześniej piachu do rurki żeby podczas gięcia nie wpychała się do wewnątrz i grzejemy ale to taki offtop . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Albo piach albo sprężyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Przepraszam że nie na pisałem o tym że rurkę wypełniłem piaskiem bo wydaje mi się że tak najlepiej to zrobić jeśli wygina się na zimno. Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Witam wszystkich. Po małej przerwie w budowie modelu z powodu braku czasu i obowiązków w pracy budowa modelu dobiega końca. Cały model pomalowałem lakierobejcą,nie bardzo podobały mi się nie lakierowane listewki a tak wygląda troszkę inaczej i bardziej staro tak mi się przynajmniej wydaje. Został zamontowany silnik emax 28 22,śmigło GWS 9/4,7 i serwa Redox 9g Kilka zdjęć jak wygląda model przed oklejeniem. Przepraszam za jakość zdjęć ale wszystkie robię telefonem. Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Podoba mi się ten pomysł z bejcowaniem. Faktycznie bardzo dodaje realizmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 W Bleriocie też zastosowałem lakierobejcę, nie pamiętam nazwy- mogę sprawdzić- nawet znalazłem taką nie wyżerającą depronu i styroduru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Mam mały problem. Zaczynam składać cały model i nie bardzo wiem jak ustawić statecznik poziomy względem skrzydła. Czy sugerować się planami i zrobić to tak jak na rysunku? Nigdy nie robiłem modelu z takim profilem skrzydła i nie bardzo wiem jak to ustawić, Pozdrawiam Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Statecznik masz jako płytowy, więc jako taki nie będzie miał stałego kąta zaklinowania. Przy oblocie podtrymujesz trochę i ustawisz dobry kąt zaklinowania do latania. Skrzydło ma dość wyraźny dodatni kąt, ja bym wstępnie ustawił statecznik na kąt 0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Zgadzam się tu z Robertem- jak tak patrzę na ten rzut boczny, to dość podobnie jest w Bleriocie ,podobny profil skrzydeł i kąty, tylko poziomy nie płytowy, ale to szczegół. Mam tam wszystko na sztywno posklejane od początku i się dobrze sprawdza- nic nie musiałem regulować. Coś trzeba przyjąć, żeby iść dalej- ja bym zrobił, jak na rysunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Witam wszystkich. Pomyślałem że przydało by się sterowane tylne koło i tak sobie to wykombinowałem. Sterowanie koła jest podpięte do orczyka steru kierunku,oczywiście linkami [sznurkami] jak wszystko w tym modelu. Całość wygięta ze szprychy rowerowej. Stateczniki oklejone japonką i zamontowane w kadłubie,po woli zaczynam wiązać te wszystkie sznurki i mam cichą nadzieję że to wszystko będzie działać.Jak się uporam z tymi linkami pokarze jak to wygląda. Pozdrawiam Andrzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi