Skocz do zawartości

F-14 twinEDF 70mm (post edytowany + zdjęcia w poście)


Rekomendowane odpowiedzi

Szukałbym jakiegoś serwa ~~5 kg. To jednak 3-3.5 kg modelu. Polecam te http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11627__TGY_390DMH_High_Performance_MG_Digital_Servo_Extra_Strong_5_4kg_11sec_22_5g.html albo Hitec 5245. Bardzo dobry jest Graupner DES 678 BB ale dość drogi.

Budujesz dość kosztowny i pracochłonny model biorąc pod uwagę wyposażenie dlatego użyj dobrych, mocnych serw na sterolotkach. To tylko 2 serwa.

Mam za słabe serwa w Migu 21. Przez jakiś czas ostro zastanawiałem się dlaczego raz reaguje na stery a raz nie... Hextronik Mg14 2.2 kg. Model 1.7 kg obecnie. Planuję wymienić na Power HD 2213.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego jeszcze daleko :-) chodzi mi o wyposażenie, narazie siedzę w piwnicy i dumam nad duktami.... Karton czy okładka ze skoroszytu ewentualnie kupię jeszcze balse 1mm. Chce zrobić dukty żeby zacząć już poszycie, a nie chce żeby je wessalo. Rodzi mi się myśl o kartonie który później pomaluje zywica. Zdjęcie na dropbox

 

Sącząc piwo, wpadł mi pomysł do glowy, puszka od piwa, wykonana z aku :) a za puszka wpadł pomysł opakowania od napoju gazowanego w butelce :0 oba materiały posmarowałem żywicą i zobaczymy czy jutro nie odpadnie :) troche glupie ale może wypali

 

A depron, i tak jak bede kupował balse, to moze kupie depron, jeszcze nigdy nie roblem nic z niego, będzie dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyj kartonu. Po co wyważać otwarte drzwi? Nawet impregnacja nie jest konieczna chyba ,że to all weather fighter.

Żywica odpada od PET - nie musisz czekać. Do klejenia PET dobry jest Canopy Glue Great Planes lub inne podobne jak Super Phatic etc.

Napiszę tak - jeśli chodzi o samodzielne wloty (takie nie łapane do wręg) to ciężko coś dobrać oprócz kompozytu lub balsy. Ale jeśli istnieje możliwość połapania tego do wręg to wiele materiałów spełni swoje zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge podklejac do wregi, wiec ide kartonem robic :) Dzieki za info :)

 

I Robimy dukty :) oczywiście nie obejdzie sie bez przeróbek, albo nie obeszło sie

Chodzi o to że pierwotnie miały by wymiar przykładowo 3cm szeroko i 5 wysoke takie troche wąskie gardło patrząc na resztę więc deko to przerobiłem.

Miedzy czerwonymi liniami odstęp był 1cm wygladało tak :

post-14483-0-33841100-1395322872_thumb.jpg

A teraz będzie tak :)

post-14483-0-09301000-1395322935_thumb.jpg

post-14483-0-76140500-1395322984_thumb.jpg

co zrobiłem na pierwszym obrazku miedzy wregą a balsą był 1cm roznicy, więc naciałem czerwone kreski jak na 2 obrazku i balsę nagąłem do wręgi więć pole się zwiekszyło z 3x5 na 3x6.

No i dukty robię z kartonu, przyklejam na wikol do wręg, albo na CA zależy czy to jest jakieś zaokrąglenie czy prosta, później i tak do okoła jeszcze podlewam wikolem jak widać :)

 

post-14483-0-64385000-1395323054_thumb.jpg

post-14483-0-20750300-1395323121_thumb.jpg

 

Dukty już prawie, jakieś foty na dropie

 

Dukty są, mimo iz karton kleiłem do wręg na klej CA postanowilem jeszcze zalać lączenia wikolem :)

post-14483-0-96821000-1395443233_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mały update tematu :) Skonczone dukty wraz z cześcią poszycia dolnego.
Do latawca powedruje ten konfig serw: Ogon  i dreczy mnie myśl skladanych skrzydeł...
tzn

Dać jedno serwo HXT 6,9 KG

Dać dwa te HXT 6,9 KG serwa, po jednym na skrzydło

Dać jedno ale 12 KG

W planie mam jedno serwo 5-6 KG

 

I jakieś zdjecia ( w max jakości i rozdzielczośći na dropbox)

post-14483-0-34758000-1396083796_thumb.jpg

post-14483-0-30190500-1396083799_thumb.jpg

post-14483-0-22844100-1396083803_thumb.jpg

post-14483-0-56650300-1396083805_thumb.jpg

post-14483-0-35356300-1396083808_thumb.jpg

post-14483-0-99679500-1396083810_thumb.jpg

post-14483-0-02184700-1396083814_thumb.jpg

post-14483-0-77751100-1396083817_thumb.jpg

post-14483-0-30819100-1396083821_thumb.jpg

post-14483-0-44250400-1396083823_thumb.jpgpost-14483-0-84022800-1396084584_thumb.jpgpost-14483-0-61725300-1396084599_thumb.jpgpost-14483-0-93240300-1396084613_thumb.jpgpost-14483-0-50315800-1396084624_thumb.jpgpost-14483-0-00396900-1396084638_thumb.jpgpost-14483-0-52113100-1396084646_thumb.jpgpost-14483-0-25679500-1396084654_thumb.jpgpost-14483-0-29833900-1396084662_thumb.jpgpost-14483-0-24501500-1396084674_thumb.jpgpost-14483-0-71295600-1396084684_thumb.jpgpost-14483-0-55689000-1396084692_thumb.jpgpost-14483-0-16215500-1396084701_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Su-22 również myślałem nad dwoma serwami, zrezygnowałem z tego pomysłu, ponieważ istnieje szansa awarii jednego z nich, lub nierównomiernej pracy, co będzie skutkować nierównomiernym konfigiem skrzydeł. Skłaniałbym się do jednego bardzo mocnego serwa. Ja mam 10kg w modelu o wadze 1kg. Może za duże, wystarczyłoby 6kg, ale pomyślałem, że serwo musi również wytrzymać nierówne przyziemienie, gdzie zahaczam jedną końcówką skrzydła o kępkę trawy. Su-22 nie ma podwozia i ląduje na brzuchu. Myślę, że u Ciebie 6kg to zdecydowanie za mało. Złożyć to skrzydła się złożą, bo pomaga wiatr, a czy się rozłożą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze napisales o awarii jednego z serw... nawet o tym nie pomyslalem :) wiec szukam jakiegos 10+

Serwo do skladania skrzydeł  H-King Metal Geared Ball Bearing Waterproof Servo 58g/12.8kg

Serwo na skrzydełka tył: Corona CS238MG Metal Gear Servo 4.6kg/ 22g/ 0.14sec

Serwa na lotki: TowerPro SG-90 (1 serwo na dwie lotki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ze napisales o awarii jednego z serw... nawet o tym nie pomyslalem :) wiec szukam jakiegos 10+

Serwo do skladania skrzydeł  H-King Metal Geared Ball Bearing Waterproof Servo 58g/12.8kg

Serwo na skrzydełka tył: Corona CS238MG Metal Gear Servo 4.6kg/ 22g/ 0.14sec

Serwa na lotki: TowerPro SG-90 (1 serwo na dwie lotki)

 

Lepiej poszukaj czegoś innego na sterolotki, sam miałem ochotę na te Corony, ale od dłuższego czasu wszędzie są niedostępne, a w HobbyKingu na towar, który jest na backorderze można czekać miesiącami.

 

Co do lotek, to jedno micro serwo z plastikowymi trybami to stanowczo za mało na obie lotki w takim dużym modelu. Poza tym na lotki zawsze warto dać dwa serwa, bo po ustawieniu różnicowych wychyleń model robi ładniejsze, bardziej poprawne zakręty.

 

Taka uwaga na marginesie - nie pomyśl, że się czepiam, ale "skrzydełka tył" to mocno niefachowe określenie, wiadomo że na początku wielu rzeczy się nie wie, ale lepiej poznawać od razu prawidłowe nazewnictwo różnych rzeczy "z branży" bo wtedy łatwiej porozumieć się z innymi i łatwiej szukać informacji w wyszukiwarce wpisując właściwe słowa. W przypadku Twojego modelu z tyłu masz płytowy ster wysokości, lub po prostu ster wysokości [po angielsku elevator], jeśli będziesz używał go również w funkcji lotek programując odpowiedni miks w aparaturze, to będziesz miał sterolotki [ang. elevons]. Tak to wygląda w większości nowoczesnych myśliwców, w tym również w F15. Innym, bardziej tradycyjnym rozwiązaniem stosowanym powszechnie w samolotach latających z prędkościami mniejszymi od prędkości dźwięku jest tylne usterzenie dzielone na część nieruchomą - statecznik [fin] wysokości i kierunku i część ruchomą - ster (również odpowiednio wysokości [elevator] i kierunku [rudder]).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz tak walimy teorią to tak trochę poprawię. Elevons to sterowanie w samolocie typu delta. Gdy samolot ma statecznik poziomy, to takie sterowanie nazywa się tailerons. W sumie to szczegół bo mikser w aparaturze jest ten sam. Miksuje ster wysokości z lotkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje kolego vowthyn za info :) Serva Corony w momencie zamówienia były IN STOCK wiec raczej problemu nie będzie. Oczywiście stery wysokości będą miksowane, tzn gora razem dół razem i i mozliwość beczki :)

 

Pierwsze przymiarki do kanopki :) Usztywnie pewnie żywicą i pomysle nad jakimś wykonaniem

post-14483-0-55468900-1396366758_thumb.jpg

post-14483-0-25276400-1396366869_thumb.jpg

post-14483-0-65950700-1396367002_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, dopiero zobaczyłem że masz taki układ wlotowy.

Na zdjęciach wygląda kiepsko, ale może to złudzenie.

 

Policz i napisz jakie jest pole powierzchni w miejscu wlotu (chyba 3x6cm=18cm2) i jakie jest FSA Twojego napędu.

FSA jest to powierzchnia czynna wentylatora (powierzchnia wewnętrzna tunelu odjąć powierzchnie zasłoniętą przez silnik i jego mocowanie).

 

Miałem bardzo złe doświadczenia z osiągami napędu, gdzie wlot był za mały ( w stosunku do FSA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gips "schnie" w ciągu kilkudziesięciu minut. Może to nie gips? Nawet z wodą trudno przesadzić. Może staroć jakaś?

Może masz kawałek styroduru - mógłbyś spróbować przygotować kopyto z tego materiału - chociaż pod obkurczanie butelki musiałbyś go wzmocnić.

 

W następnym projekcie sugeruje uniezależnienie się od HK w kwestii orczyków itp.  ;)

Super rozwiązaniem są zawiasy poliestrowe, drut i Z-pliers. Będzie jeszcze taniej  i na pewno lepiej bo te przeguby kulowe nie budzą zaufania.

 

A w ogóle to piękna maszyna - zdj. nr 3 6 postów wyżej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok... udało mi się skończyć włazy na dukty :) miedzy nimi zrobiłem jeszcze jeden, bo umieszczę tam serwa na lotki ;)na szczęście jakoś to wszyło. Ciągle zastanawiam się jak poprowadzic bowdeny, ale cos wymyślę. Jeden napewno jeden będzie szedł przez całość modelu i będzie sterował jednocześnie lotką i podwoziem :) zastanawiam sie nad zabezpieczeniem tych włazów zeby same nie nie otworzyły po zamknieciu.

Zrobiony jest też pierwszy model kabiny, ale nie ma jej na zdjęciach:) fotki w większej rozdziałce oczywiście na dropbox (link w pierwszym poście)

Dodalem jeszcze raz zdjęcia bo znikły  z serwera.

post-14483-0-58004400-1397207999_thumb.jpg

post-14483-0-21682400-1397208005_thumb.jpg

post-14483-0-13885400-1397208011_thumb.jpg

post-14483-0-42466600-1397208016_thumb.jpg

post-14483-0-18927300-1397208022_thumb.jpg

post-14483-0-76329100-1397208027_thumb.jpg

post-14483-0-22958200-1397208032_thumb.jpg

post-14483-0-30371600-1397208037_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włazy - świetne rozwiązanie. Myślę, że magnesy neodymowe będą odpowiednie do zabezpieczenia włazów przed otwarciem, ale należałoby wzmocnić od spodu krawędzie tych włazów aby się nie połamały lub powyginały podczas otwierania. A żeby łatwo było włazy otworzyć to na tej krawędzi na której będą montowane magnesy neodymowe podklej od spodu kawałek jakiejś taśmy i niech wystaje na np: 5mm poza zewnętrzną krawędź.
Ile waży model w obecnym stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.