Skocz do zawartości

F-14 twinEDF 70mm (post edytowany + zdjęcia w poście)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie mocowanie skrzydeł nie przeniesie sił podczas startu i lądowania i skrzydła wyrwie. Tak mi się wydaje po tym co widzę na filmie, ale mogę się mylić. Zrób test, obciąż kadłub przewidywaną wagą i złap za skrzydła w połowie ich długości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę. Zawias skrzydła oprócz zapewnienia osi obrotu przenosi tez obciążenia. U Ciebie zawiasy to tylko takie małe oczko i jeśli skrzydło nie będzie się mogło zaprzeć ogórną pokrywę to skrzydła odłamią się w locie.

mechanizm_skrzydla.JPG

U mnie jest ten dźwigar łączący punkty obrotu, ale wg mnie ważniejsze jest zamocowanie skrzydła w punktach obrotu. Wokół osi obrotu mam wzmocnienie ze sklejki na skrzydle. Skrzydło pracując w pionie ma wokół osi obrotu na czym się zaprzeć. Wszystko jest skręcone z delikatnym luzem. Zobrazuję to obrazkiem

wzmocnienie.jpg

Im więcej jest tej otoczki wokół osi obrotu tym lepiej będą przenoszone siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiasy sa ze sklejki 3mm i sa tak zamocowane do modelu

post-14483-0-78083700-1398410342_thumb.jpg ale mysle jeszcze o przerobieniu tego na cos takiego

Czerwone kreski obrazuja jak jest teraz, czarne nad czym mysle

To obrazuje jeden z elementów szkeletu który jest sklejony z zawiasami

post-14483-0-91935200-1398411170.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie mocowanie skrzydeł nie przeniesie sił podczas startu i lądowania i skrzydła wyrwie. Tak mi się wydaje po tym co widzę na filmie, ale mogę się mylić. Zrób test, obciąż kadłub przewidywaną wagą i złap za skrzydła w połowie ich długości. 

Zrobiłem tak jak mowileś, obciązyłem model waga 3 kg(+ waga samego modelu) i skrzydła się nie powyrywały, sądze że powinno byc ok. Walczyłem z tą geometrią, ale nie moge dojść jakoś do tego, żeby to działało jak należy ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chciałem zaczać troche pokrywac model lakierem, wczesniej paulusr podrzucił mi pomysł jak to wykonać... czyli tkanina 25h + lakier wodny albo eze kot, Zdecydowałem sie na lakier wodny bo jest tanszym wyjściem mam tylko pytanie bo nie wiem który wziąść

 

wybiore cos z tej strony tylko nie wiem czy kupić "Lakiery wodne PLAQUADUR" wiem ze jest jedno skladnikowy i jest dość tani  27 zł za litr czy to ma byc Lakiery poliuretanowe „PLATHAN” on ma juz dwa skladniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak mowileś, obciązyłem model waga 3 kg(+ waga samego modelu) i skrzydła się nie powyrywały, sądze że powinno byc ok. Walczyłem z tą geometrią, ale nie moge dojść jakoś do tego, żeby to działało jak należy ;/

 

3kg to 1G. Model przy ladowaniu o twardym przyziemieniu odczuje 10G... Chwyc model na kadlub i potrzasnij nim bardzo energicznie w "gora- dol". Oryginalny F14 mial takie zawiasy ale one byly z metalu i zawias przechodzil bezposrednio w dzwigar.  Do tego zawias jest zdecydowanie za blisko krawedzi natarcia - w locie oprocz obciazeni statycznych, jak bedziesz mial za daleko punkt podparcia, mozesz liczyc sie z wystapieniem flatteru i wtedy skrzdla odmaszeruja juz po kilkuset metrach... Dlaczego nie chciales zrobic tego mocowania w np w takim stylu:

tru_3210_16t.jpg lub F-14-4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie robiłem tego w/g własnego planu, tylko z planu z którego widzłem juz 2 modele i wersje 125% wieksza na edfy 90mm, plany ogolnie dostepne w sieci. Nie zrobilem tak jak na 2 obrazku zeby nie przysłonić tuneli na EDF które i tak juz sa prawie za małe na wlocie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ok masz racje, ale.... przeczytałem ten temat strona po stronie i to co pokazałeś na obrazku jest do (jak to autor nazwał) prop version... czyli pierwotnego pushera. Na planie który jest pod linkiem jest też swing wing box który jest podobny do tego co pokazał kolega japim kilka postów wyżej, ale w/g planów ten BOX jest do prop version czyli pusher. W wersji EDF ma być tak jak u mnie :P tu podam link do wersji 90mm EDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam nadzieje, bo sie lekko **** jak to nie zda egzaminu, na wszelki wypadek troche dzis jeszcze przy tym podłubałem i delikatnie model oszpachlowałem, teraz bawie sie z bowdenami i skrzydłami ponowymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pivot-laminate.jpg

 

I am very concerned that the wing pivots will be strong enough.  So, I obtained some aircraft composites to reinforce them.  Carbon-fiber-nomex, reinforced with kevlar cord to keep the nomex from delaminating.

 

 

No nie tylko my mamy wątpliwości. Jeśli masz możliwość zalaminowania tego zawiasu a konkretnie tego radełka - to zrób to porządnie bo się rozleci. Jeśli chcesz mam tkaninę kevlar lub węglowo - kevlarową. Możesz zalaminować szkłem i obwiązać nicią kevlarową jak na rys. Nić pozyskasz z tkaniny. Tylko użyj dobrej żywicy np. LH160.

Jeśli chcesz mogę ci odstąpić składniki i wysłać z tą 25tką co chciałeś (przygotuję ci porcję w strzykawkach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.