leszek-bart Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 A ktoś wie ile waży gotowy model w wersji 2m .
semp Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 A ktoś wie ile waży gotowy model w wersji 2m . Model w wersji 2m ma ok 2kg i pierwszy prototyp lata na silniku 33ccm, jest zupełnie wystarczający. Model w wersji 2m ma ok 2kg i pierwszy prototyp lata na silniku 33ccm, jest zupełnie wystarczający. Przepraszam za błąd- ma być 9kg
Pioterek Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Tak się zastanawiam mój SE 5a ma też 2 m a waży tylko 7kg z ogonkiem - co w tym PWS tak waży ?
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Piotrze, m. in. to, cała masa detali, z których tak chętnie rezygnowałeś, nasycając swoją półmakietę rekreacyjnym duchem .
Pioterek Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 Piotrze, m. in. to, cała masa detali, z których tak chętnie rezygnowałeś, nasycając swoją półmakietę rekreacyjnym duchem . No prawie 2kg na detale makietyzujące to dużo - a dokładniej poza linkami, których ja nie mam to co takiego makietowego w tym modelu jest więcej czego ja nie uwzględniłem ?
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 Napisałem "m. in." Sam wiesz, że to nie tylko linki, ale i ich kotwiczenie, sporo blachy umożliwiającej odwzorowanie przetłoczeń (przepiękna maska silnika), w tym sporej ilości nitów. Popatrz na samo mocowanie śmigła i ilość śrub. Poza tym, zgodnie ze starą dobrą szkołą robienia (pół)makiet, kryty jest nie leciutką i gładziutką folią, tylko materiałem, wymagającym przygotowania i wykończenia, a to też waży. Do tego grubszy kadłub, z, o ile widzę, jakąś atrapą silnika gwiazdowego. A tak poza wszystkim, 9kg w 2m dwupłacie o profilu płasko-wypukłym to wcale nie jest dużo.
Pioterek Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 Napisałem "m. in." Sam wiesz, że to nie tylko linki, ale i ich kotwiczenie, sporo blachy umożliwiającej odwzorowanie przetłoczeń (przepiękna maska silnika), w tym sporej ilości nitów. Popatrz na samo mocowanie śmigła i ilość śrub. Poza tym, zgodnie ze starą dobrą szkołą robienia (pół)makiet, kryty jest nie leciutką i gładziutką folią, tylko materiałem, wymagającym przygotowania i wykończenia, a to też waży. Do tego grubszy kadłub, z, o ile widzę, jakąś atrapą silnika gwiazdowego. A tak poza wszystkim, 9kg w 2m dwupłacie o profilu płasko-wypukłym to wcale nie jest dużo. Ok, nie ma sensu się sprzeczać. To jest zestaw KIT, więc ciężar końcowy modelu będzie zależał od każdego modelarza indywidualnie, jeden da więcej "nitów" drugi mniej. Przy spalinie nie jest to takie istotne. Ja zastanawiałem się bardziej pod katem napędu EP i dlatego ciężar modelu jest dla mnie sprawą ważną. Myślę, że model można by pod EP trochę odchudzić. Ten model na zdjęciach ze strony producenta wcale nie jest mocno "zmakietyzowany".
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 No 2m dwupłat to dla napędu elektrycznego już niezłe wyzwanie.
Pioterek Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 No 2m dwupłat to dla napędu elektrycznego już niezłe wyzwanie. Nie takie bardzo wyzwanie, mój SE 5a też ma 2m i o ile pamiętam napęd elektryczny .
leszek-bart Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 Ja też pytalem o wagę z myślą o napędzie elektrycznym . Ale 9 kg to już dużo ale taki model wstyd było by wykonać w uproszczonej wersji .
Pioterek Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 Ja też pytalem o wagę z myślą o napędzie elektrycznym . Ale 9 kg to już dużo ale taki model wstyd było by wykonać w uproszczonej wersji . Już sam nie wiem gdzie większy ten wstyd, czy wykonać model uproszony (a fe te wszystkie zestawy ARF co nimi latamy) czy wykonać model wzorowo i nigdy nim nie polecieć lub wystawić na Allegro ? A przez chwilę myślałem, że jestem w dziale półmakiet
Emhyrion Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 Zależy co kto lubi. Ja wolę na przykład makietowe dodatki, przynajmniej na zdjęciach samolot się lepiej prezentuje. :-) Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 Piotrze, Leszek zrobił uwagę ogólną a nie personalną, a Ty od razu w skrajności (nigdy nie lecieć) i chyba nawet z osobistą wycieczką (allegro)... Po co? Każdy robi jak lubi, nie?
MarekJ Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 No 2m dwupłat to dla napędu elektrycznego już niezłe wyzwanie. PWS w wersji 2 m został zaprojektowany do napedu elektrycznego. Prototyp, bez pokrycia i pakietu zasilajacego waży 5,5 kg. Gotowy do lotu, nie powinien przekroczyć wagi 7 kg (nawet z dużą ilością nitów ).
Gość horn3t Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 Na moje ten model w wersji 2 czy 3 m to wyłącznie na silnik spalinowy i z odpowiednią wagą inaczej to latawiec nic nie mający wspólnego z tym pięknym samolotem.
MarekJ Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 Na moje ten model w wersji 2 czy 3 m to wyłącznie na silnik spalinowy i z odpowiednią wagą inaczej to latawiec nic nie mający wspólnego z tym pięknym samolotem. Powiedz to tym, którzy chcą jednak latać z napedem elektrycznym . Konstrukcja jest tak zaprojektowana, że bez trudu wytrzymuje napęd spalinowy. Mówię cały czas o podstawowej wersji 2 m. Wersja 3 m została bardzo dobrze przeskalowana już przez producenta, z uwględnieniem wszelkich dodatkowych wzmocnień, również z myślą o napędzie spalinowym.
Rekomendowane odpowiedzi