Skocz do zawartości

PWS-26


agadoskat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ktoś wie ile waży gotowy model w wersji 2m .

Model w wersji 2m ma ok 2kg i pierwszy prototyp lata na silniku 33ccm, jest zupełnie wystarczający.

Model w wersji 2m ma ok 2kg i pierwszy prototyp lata na silniku 33ccm, jest zupełnie wystarczający.

Przepraszam za błąd- ma być 9kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, m. in. to, cała masa detali, z których tak chętnie rezygnowałeś, nasycając swoją półmakietę rekreacyjnym duchem ;).

 

No prawie 2kg na detale makietyzujące to dużo - a dokładniej poza linkami, których ja nie mam to co takiego makietowego w tym modelu jest więcej czego ja nie uwzględniłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem "m. in."

Sam wiesz, że to nie tylko linki, ale i ich kotwiczenie, sporo blachy umożliwiającej odwzorowanie przetłoczeń (przepiękna maska silnika), w tym sporej ilości nitów. Popatrz na samo mocowanie śmigła i ilość śrub. Poza tym, zgodnie ze starą dobrą szkołą robienia (pół)makiet, kryty jest nie leciutką i gładziutką folią, tylko materiałem, wymagającym przygotowania i wykończenia, a to też waży.

Do tego grubszy kadłub, z, o ile widzę, jakąś atrapą silnika gwiazdowego.

A tak poza wszystkim, 9kg w 2m dwupłacie o profilu płasko-wypukłym to wcale nie jest dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem "m. in."

Sam wiesz, że to nie tylko linki, ale i ich kotwiczenie, sporo blachy umożliwiającej odwzorowanie przetłoczeń (przepiękna maska silnika), w tym sporej ilości nitów. Popatrz na samo mocowanie śmigła i ilość śrub. Poza tym, zgodnie ze starą dobrą szkołą robienia (pół)makiet, kryty jest nie leciutką i gładziutką folią, tylko materiałem, wymagającym przygotowania i wykończenia, a to też waży.

Do tego grubszy kadłub, z, o ile widzę, jakąś atrapą silnika gwiazdowego.

A tak poza wszystkim, 9kg w 2m dwupłacie o profilu płasko-wypukłym to wcale nie jest dużo.

 

Ok, nie ma sensu się sprzeczać. To jest zestaw KIT, więc ciężar końcowy modelu będzie zależał od każdego modelarza indywidualnie, jeden da więcej "nitów" drugi mniej. Przy spalinie nie jest to takie istotne. Ja zastanawiałem się bardziej  pod katem napędu EP i dlatego ciężar modelu jest dla mnie sprawą ważną.   Myślę, że model można by pod  EP trochę odchudzić. 

 

Ten model na zdjęciach ze strony producenta wcale nie jest mocno "zmakietyzowany".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też pytalem o wagę z myślą o napędzie elektrycznym . Ale 9 kg to już dużo ale taki model wstyd było by wykonać w uproszczonej wersji .

 

Już sam nie wiem gdzie większy ten wstyd, czy wykonać model uproszony (a fe te wszystkie zestawy ARF co nimi latamy) czy wykonać model wzorowo i nigdy nim nie polecieć lub wystawić na Allegro ?  ;)

 

A przez chwilę myślałem, że jestem w dziale półmakiet  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No 2m dwupłat to dla napędu elektrycznego już niezłe wyzwanie.

PWS w wersji 2 m został zaprojektowany do napedu elektrycznego. Prototyp, bez pokrycia i pakietu zasilajacego waży 5,5 kg. Gotowy do lotu, nie powinien przekroczyć wagi 7 kg (nawet z dużą ilością nitów ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na moje ten model w wersji 2 czy 3 m to wyłącznie na silnik spalinowy i z odpowiednią wagą inaczej to latawiec nic nie mający wspólnego z tym pięknym samolotem.

Powiedz to tym, którzy chcą jednak latać z napedem elektrycznym :) .

Konstrukcja jest tak zaprojektowana, że bez trudu wytrzymuje napęd spalinowy. Mówię cały czas o podstawowej wersji 2 m. Wersja 3 m została bardzo dobrze przeskalowana już przez producenta, z uwględnieniem wszelkich dodatkowych wzmocnień, również z myślą o napędzie spalinowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.