Skocz do zawartości

Pasażerska łódź latająca Short S-21 “ Maja “


Rekomendowane odpowiedzi

No i nareszcie odsłona trzecia .

 

Tym razem bardzo krótko .

 

Podstawowe dane techniczne ;

 

silniki 4x Turnigy G15 710 KV
śmigła 4x 3 łopatowe 10x6 dwa lewe i dwa prawe
bateria LiPol 3250mAh 4S2P
regulatory Red Brick 50 A
serwa Corona 5x DS939HV lotki, ster wysokości i ster kierunku
serwa Corona 4x DS238HV klapy
Zasilanie odbiornika i serw LiPol 2s 850mAh

 

i na koniec bardzo krótki film z oblotu ;

 

 

Na filmie brak lądowania ponieważ nie ja filmowałem . Film dostałem grzecznościowo ,

i pozwolono mi go zamieścić , osobiście nie miałem zaszczytu być zaproszonym na uroczystość pierwszego lotu , cóż przykro mi z tego powodu .

 

Pozdrowienia Joker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to jesteśmy pierwszy raz z modelem Short Sunerland na wodzie .

Dla potomnych jezioro Ukiel zwane też Krzywym przystań harcerska . Dla uściśnienia poniedziałek późne popołudnie co by wiatr był słabszy .

 

Ciężkie życie modelarza , rozładunek modelu ;

 

post-12379-0-84275600-1399918460_thumb.jpg

 

post-12379-0-32278400-1399918462_thumb.jpg

 

Jeszcze tylko złożenie modelu ;

 

post-12379-0-46299800-1399918465_thumb.jpg

 

post-12379-0-61308600-1399918468_thumb.jpg

 

Oraz ostatnie sprawdzenie elektroniki ;

 

post-12379-0-34583200-1399918459_thumb.jpg

 

No i nareszcie na wodę .

 

 

Proszę pamiętać że to pierwszy lot z wody . Model jeszcze nie poznany . A operator filmowy do d ...

 

 

 

Kapitalny model. Świetnie wygląda po oklejeniu folią. A klapy rewelacja. Gratulacje!

 

Rozumiem, że będzie go można zobaczyć w Skarżysku?

 

 

Tak model będzie w Skarżysku .

 

 

Pozdrowienia Joker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam

 

 

 

Lato się skończyło za oknem ciemno i jeszcze jakimś tam  Aleksandrem straszą . Dlatego czas zabrać się do pracy modelarskiej .

 

 

 

MERKURY

 

 

 

Druga część relacji z budowy ;

 

 

 

Do tej pory wykonaliśmy dopiero połowę  zaplanowanych prac . No może trochę więcej bo Short Sunderlant jest jednak zdecydowanie większy od Merkurego .

W Internecie jest stosunkowo mało materiałów poświęconym Merkuremu .

Konstrukcja powstała na podstawie zdjęć danych technicznych i tylko jednych planów znalezionych przy pomocy „ wujka Google „ .

 

post-12379-0-65356000-1418485926_thumb.jpg

 

post-12379-0-45932900-1418485950_thumb.jpg

 

post-12379-0-72029500-1418485985.jpg

 

post-12379-0-50382300-1418486003.jpg

 

Wykonawcą modelu jest jak poprzednio kolega Filip Szymański z Pieniężna . Natomiast konstruktorem kolega Andrzej Bryska z Olsztyna , który również jest autorem planów Merkurego . Natomiast ja zostałem poproszony o wycięcie kompletu styropianowych rdzeni skrzydła i relacjonowanie budowy tego modelu . Nadmienię jeszcze  że w tym modelu pływaki pochodzić będą z formy kolegi kesto z Ełku przygotowanej do modelu RWD .

 

O ile się orientuje będzie to pierwszy w Polsce tak duży model i do tego tandem rozdzielany w locie .

I jeszcze do tego mający czterech ojców . W prawdzie o różnym stopniu zaangażowania ale jednak czterech . Ja osobiście chyle czoło przed kolegą Filipem Szymańskim który jest praktycznie głównym wykonawcą modelu jak i głównym sponsorem finansowym przedsięwzięcia .

 

Jeszcze parę poglądowych zdjęć dokumentacji wykonanej przez kolegę Andrzeja Bryska .

 

post-12379-0-26719500-1418486019_thumb.jpg

 

post-12379-0-50232500-1418486030.jpg

 

post-12379-0-64144200-1418486041_thumb.jpg

 

post-12379-0-11940400-1418486057_thumb.jpg

 

Dokumentacja powstała metodą tradycyjną na papierze liczone na kalkulatorze . Chyle czoło podziwjając umiejętność godne pozazdroszczenia .

 

Pozdrowienia Joker

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis przekazałem koledze Filipowi wypalone rdzenie skrzydeł , w zamian dostałem pare zdjęć z budowy modelu Merkurego .

Z kronikarskiego obowiązku je zamieszczam ;

 

post-12379-0-09424700-1418671451.jpg

 

post-12379-0-23675300-1418671464_thumb.jpg

 

post-12379-0-07430800-1418671476.jpg

 

post-12379-0-26575700-1418671487.jpg

 

post-12379-0-49175100-1418671497.jpg

 

post-12379-0-10346400-1418671509.jpg

 

Całość wycinana tradycyjnie , czyli podkładka do piłowania i piłka włośnicowa . Montarz bespośrednio na arkuszach z rysunkami .

 

Pozdrowienia Joker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

W założeniach ma to wyglądać jak w oryginale , czyli tak ;

 

post-12379-0-92241700-1418911760_thumb.jpg

 

Oczywiście to jest oryginał .

W naszym modelu chcemy zrezygnować z centralnego stojaka ( widać go na zdjęciach ) . Merkury będzie stał pływakami na skrzydłach Maji . Zaczepy do rozłączenia będą w skrzydłach i pływakach .

Jak to wyjdzie to zobaczymy przy próbach montażu dwóch modeli .

A może ktoś ma pomysł na takie połączenie i doradzi sposób wykonania .

 

Tak jak pisałem rdzenie skrzydeł przekazałem koledze Filipowi , Tak wyszły .

 

post-12379-0-12972800-1418911775_thumb.jpg

 

post-12379-0-82702900-1418911785_thumb.jpg

 

post-12379-0-04753900-1418911798_thumb.jpg

 

post-12379-0-57692900-1418911820_thumb.jpg

 

Dane skrzydeł ;

 

Rozpiętość 1700 mm .

Profil clark Y

 

Skrzydło wykonane jest z trzech części . Centropłat o szerokości 104 mm . Profil clark Y 14 % i cięciwa 330 mm .

Skrzydła każde o szerokości 700 mm . Przy kadłubie profil clark Y 14 % i cięciwa 330 mm .

Natomiast końcówka clark clark Y 11,7 % i cięciwa 1600 mm . zwichrzenie geometryczne + 1,5 stopnia , wznios 3.5 stopnia .

 

Natomiast przy kadłubie trwają prace ;

 

post-12379-0-25619300-1418911830.jpg

 

post-12379-0-75517600-1418911838.jpg

 

post-12379-0-13041400-1418911850.jpg

 

post-12379-0-07352400-1418911864.jpg

 

Konstrukcja kadłuba w dalszej części tradycyjna . Konstrukcja wręg i wzdłużnic oklejona listwami z balsy , dziób wykonany z balsy . Całość będzie oklejona folią .

 

Pozdrowienia Joker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadłub już oklejony folią prawie gotowy .

Podoba się prawda .

 

post-12379-0-76470600-1419164892.jpg

 

post-12379-0-84016900-1419164909.jpg

 

post-12379-0-59647000-1419164924.jpg

 

post-12379-0-89503100-1419164937.jpg

 

post-12379-0-08816600-1419164950.jpg

 

post-12379-0-54860300-1419164966.jpg

 

Miałem tu mały dylemat które zdjęcie wybrać do postu . Do pozowania byki chętni wszyscy , wobec tego postanowiłem zamieścić ni tylko jedno zdjęcie ale wszystkie które były w miarę dobre . Serce rośnie jak widzi się modelarnie gdzie coś się dzieje .

 

Jeszcze jedno zdjęcie co by ktoś nie pomyślał że nasza młodzież tylko prezentuje modele starszych kolegów .

 

post-12379-0-99092800-1419164976.jpg

 

Te modele wykonali osobiście . Więcej tu ;

 

http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=86&t=7011

 

Pozdrawiam Joker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Kadłub nareszcie gotowy . Parę zdjęć gotowego kadłuba ;

 

post-12379-0-68356900-1421842861.jpg

 

post-12379-0-49064700-1421842875.jpg

 

Wyraźnie widać konstrukcje kadłuba , kabiny i skrzydła .

Dostęp do kadłuba przez zdejmowaną kabinę .

Oczywiście po demontażu skrzydeł ten dostęp będzie dużo większy .

 

post-12379-0-58826200-1421842885.jpg

 

post-12379-0-86084900-1421842894.jpg

 

Kabina po oklejeniu , widać wnętrze . Będzie znajdował się tam menadżer zasilania .

 

Pozdrowienia Edward

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super projekt, myslac o sposobie wyczepiania; ja bym to widzial tak ze tam gdzie redan Merkurego opiera sie o skrzydlo nosiciela powinien byc zamek geomtryczny blokujacy gorny samolot na ruch do tylu i w pionie (czyli mozliwe wysuniecie do przodu), w przedniej czesci plywakow Merkurego powinny byc gniazda w ktore wchodzil by pin(lub piny) blokujacy poruszany serwem w skrzydle nosiciela. Wyczepienie wygladalo by nastepujaco; przed startem gorny samolot wsuwa sie w tylne mocowania i blokowany jest pinem blokujacym z przodu. Po wystartowaniu i osiagnieciu zamierzonej predkosci i wysokosci do wyczepienia, odblokowywany jest pin przedni, Merkury dodaje gazu i podpierajac sie wyskoscia odrywa sie od nosiciela ktory w tym momencie lekko zdejmuje "gaz". W zamysle tylna blokada jest tak blisko srodka ciezkosci Merkurego (bo redan jest w jego poblizu) ze odpiecie pina przedniego nie powinno spowodowac niekontrolowanego wyczepienia sie modelu. To wszystko teoria oczywiscie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

 Maja to zespół dwóch samolotów i fotki Merkurego jak najbardziej pasują do podpisu. Tak samo jak zespół Mistel. Chyba, że to ja nadinterpretuję ;).

Nadinterpretujesz :P

Maia, to nie nazwa zespołu, a nazwa łodzi latającej Short S.21 Maia.

Na zdjęciu jest wodnosamolot Short S.20 Merkury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się . Krzysiu masz całkowitą racje , to jest Short S 20 Merkury . Mój błąd przepraszam .

 

Poniżej przedstawiam parę zdjęć z pierwszego połączenia obu modeli oraz oczywiści próby ich wyważenia .

Chciałbym jeszcze dodać że każdy model oddzielnie został oblatany .

Moim zdaniem jest to chyba największy zestaw w Polsce , osiem silników dwie aparatury i masa elektroniki oraz innego wyposażenia wewnątrz modeli .

Poniżej zdjęcia . Przepraszam że w ten sposób ale mam kłopoty z edytorem na forum i nie mogę sobie z nim poradzić .

Więcej na RcClub.eu , tam jakoś nie mam kłopotów z wstawianiem zdjęć czy kopiowaniem tekstu .

post-12379-0-76737100-1446414078.jpg

post-12379-0-69948300-1446414146.jpg

post-12379-0-76142500-1446414165.jpg

post-12379-0-94540900-1446414185.jpg

post-12379-0-28796400-1446414209.jpg

post-12379-0-84350700-1446414228.jpg

post-12379-0-83852100-1446414251.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.