JOKER 2 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Żeby nie zaśmiecać tylko trzy zdjęcia ; Modele nie moje ale ciekawe . Pozdrawiam Joker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Jak wagowo wychodzi takie skrzydło wydrukowane 3D? Ma to sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOKER 2 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 No i nareszcie odsłona trzecia . Tym razem bardzo krótko . Podstawowe dane techniczne ; silniki 4x Turnigy G15 710 KVśmigła 4x 3 łopatowe 10x6 dwa lewe i dwa prawebateria LiPol 3250mAh 4S2Pregulatory Red Brick 50 Aserwa Corona 5x DS939HV lotki, ster wysokości i ster kierunkuserwa Corona 4x DS238HV klapyZasilanie odbiornika i serw LiPol 2s 850mAh i na koniec bardzo krótki film z oblotu ; Na filmie brak lądowania ponieważ nie ja filmowałem . Film dostałem grzecznościowo , i pozwolono mi go zamieścić , osobiście nie miałem zaszczytu być zaproszonym na uroczystość pierwszego lotu , cóż przykro mi z tego powodu . Pozdrowienia Joker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Kapitalny model. Świetnie wygląda po oklejeniu folią. A klapy rewelacja. Gratulacje! Rozumiem, że będzie go można zobaczyć w Skarżysku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOKER 2 Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 No to jesteśmy pierwszy raz z modelem Short Sunerland na wodzie . Dla potomnych jezioro Ukiel zwane też Krzywym przystań harcerska . Dla uściśnienia poniedziałek późne popołudnie co by wiatr był słabszy . Ciężkie życie modelarza , rozładunek modelu ; Jeszcze tylko złożenie modelu ; Oraz ostatnie sprawdzenie elektroniki ; No i nareszcie na wodę . Proszę pamiętać że to pierwszy lot z wody . Model jeszcze nie poznany . A operator filmowy do d ... Kapitalny model. Świetnie wygląda po oklejeniu folią. A klapy rewelacja. Gratulacje! Rozumiem, że będzie go można zobaczyć w Skarżysku? Tak model będzie w Skarżysku . Pozdrowienia Joker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xeo Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Model pierwsza klasa, no i gratulacje oblotu :-) Wysłane z GT-N7100 przy użyciu Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Ja już widzę oczami wyobraźni, jak ten model krąży nad Rejowem Jak latająca gaśnica i podobne duże modele w zeszłym roku. Pięknie wygląda w locie, taki majestatyczny. Duże jest ładne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 pieknosci! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOKER 2 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Witam Lato się skończyło za oknem ciemno i jeszcze jakimś tam Aleksandrem straszą . Dlatego czas zabrać się do pracy modelarskiej . MERKURY Druga część relacji z budowy ; Do tej pory wykonaliśmy dopiero połowę zaplanowanych prac . No może trochę więcej bo Short Sunderlant jest jednak zdecydowanie większy od Merkurego . W Internecie jest stosunkowo mało materiałów poświęconym Merkuremu . Konstrukcja powstała na podstawie zdjęć danych technicznych i tylko jednych planów znalezionych przy pomocy „ wujka Google „ . Wykonawcą modelu jest jak poprzednio kolega Filip Szymański z Pieniężna . Natomiast konstruktorem kolega Andrzej Bryska z Olsztyna , który również jest autorem planów Merkurego . Natomiast ja zostałem poproszony o wycięcie kompletu styropianowych rdzeni skrzydła i relacjonowanie budowy tego modelu . Nadmienię jeszcze że w tym modelu pływaki pochodzić będą z formy kolegi kesto z Ełku przygotowanej do modelu RWD . O ile się orientuje będzie to pierwszy w Polsce tak duży model i do tego tandem rozdzielany w locie . I jeszcze do tego mający czterech ojców . W prawdzie o różnym stopniu zaangażowania ale jednak czterech . Ja osobiście chyle czoło przed kolegą Filipem Szymańskim który jest praktycznie głównym wykonawcą modelu jak i głównym sponsorem finansowym przedsięwzięcia . Jeszcze parę poglądowych zdjęć dokumentacji wykonanej przez kolegę Andrzeja Bryska . Dokumentacja powstała metodą tradycyjną na papierze liczone na kalkulatorze . Chyle czoło podziwjając umiejętność godne pozazdroszczenia . Pozdrowienia Joker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOKER 2 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2014 Dzis przekazałem koledze Filipowi wypalone rdzenie skrzydeł , w zamian dostałem pare zdjęć z budowy modelu Merkurego . Z kronikarskiego obowiązku je zamieszczam ; Całość wycinana tradycyjnie , czyli podkładka do piłowania i piłka włośnicowa . Montarz bespośrednio na arkuszach z rysunkami . Pozdrowienia Joker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOKER 2 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Witam W założeniach ma to wyglądać jak w oryginale , czyli tak ; Oczywiście to jest oryginał . W naszym modelu chcemy zrezygnować z centralnego stojaka ( widać go na zdjęciach ) . Merkury będzie stał pływakami na skrzydłach Maji . Zaczepy do rozłączenia będą w skrzydłach i pływakach . Jak to wyjdzie to zobaczymy przy próbach montażu dwóch modeli . A może ktoś ma pomysł na takie połączenie i doradzi sposób wykonania . Tak jak pisałem rdzenie skrzydeł przekazałem koledze Filipowi , Tak wyszły . Dane skrzydeł ; Rozpiętość 1700 mm . Profil clark Y Skrzydło wykonane jest z trzech części . Centropłat o szerokości 104 mm . Profil clark Y 14 % i cięciwa 330 mm . Skrzydła każde o szerokości 700 mm . Przy kadłubie profil clark Y 14 % i cięciwa 330 mm . Natomiast końcówka clark clark Y 11,7 % i cięciwa 1600 mm . zwichrzenie geometryczne + 1,5 stopnia , wznios 3.5 stopnia . Natomiast przy kadłubie trwają prace ; Konstrukcja kadłuba w dalszej części tradycyjna . Konstrukcja wręg i wzdłużnic oklejona listwami z balsy , dziób wykonany z balsy . Całość będzie oklejona folią . Pozdrowienia Joker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOKER 2 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Kadłub już oklejony folią prawie gotowy . Podoba się prawda . Miałem tu mały dylemat które zdjęcie wybrać do postu . Do pozowania byki chętni wszyscy , wobec tego postanowiłem zamieścić ni tylko jedno zdjęcie ale wszystkie które były w miarę dobre . Serce rośnie jak widzi się modelarnie gdzie coś się dzieje . Jeszcze jedno zdjęcie co by ktoś nie pomyślał że nasza młodzież tylko prezentuje modele starszych kolegów . Te modele wykonali osobiście . Więcej tu ; http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=86&t=7011 Pozdrawiam Joker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOKER 2 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Kadłub nareszcie gotowy . Parę zdjęć gotowego kadłuba ; Wyraźnie widać konstrukcje kadłuba , kabiny i skrzydła . Dostęp do kadłuba przez zdejmowaną kabinę . Oczywiście po demontażu skrzydeł ten dostęp będzie dużo większy . Kabina po oklejeniu , widać wnętrze . Będzie znajdował się tam menadżer zasilania . Pozdrowienia Edward Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 super projekt, myslac o sposobie wyczepiania; ja bym to widzial tak ze tam gdzie redan Merkurego opiera sie o skrzydlo nosiciela powinien byc zamek geomtryczny blokujacy gorny samolot na ruch do tylu i w pionie (czyli mozliwe wysuniecie do przodu), w przedniej czesci plywakow Merkurego powinny byc gniazda w ktore wchodzil by pin(lub piny) blokujacy poruszany serwem w skrzydle nosiciela. Wyczepienie wygladalo by nastepujaco; przed startem gorny samolot wsuwa sie w tylne mocowania i blokowany jest pinem blokujacym z przodu. Po wystartowaniu i osiagnieciu zamierzonej predkosci i wysokosci do wyczepienia, odblokowywany jest pin przedni, Merkury dodaje gazu i podpierajac sie wyskoscia odrywa sie od nosiciela ktory w tym momencie lekko zdejmuje "gaz". W zamysle tylna blokada jest tak blisko srodka ciezkosci Merkurego (bo redan jest w jego poblizu) ze odpiecie pina przedniego nie powinno spowodowac niekontrolowanego wyczepienia sie modelu. To wszystko teoria oczywiscie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOKER 2 Opublikowano 31 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Trochę się ostatnio obijałem , trzeba to nadrobić . Maja oblatana a ja nic nie pisałem . Oto zdjęcia z końcowych prac przy Mai ; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Edek, to są zdjęcia Merkurego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Edek ma rację, że to zdjęcia z prac nad Mają. Maja to zespół dwóch samolotów i fotki Merkurego jak najbardziej pasują do podpisu. Tak samo jak zespół Mistel. Chyba, że to ja nadinterpretuję . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Maja to zespół dwóch samolotów i fotki Merkurego jak najbardziej pasują do podpisu. Tak samo jak zespół Mistel. Chyba, że to ja nadinterpretuję . Nadinterpretujesz Maia, to nie nazwa zespołu, a nazwa łodzi latającej Short S.21 Maia. Na zdjęciu jest wodnosamolot Short S.20 Merkury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JOKER 2 Opublikowano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Zgadza się . Krzysiu masz całkowitą racje , to jest Short S 20 Merkury . Mój błąd przepraszam . Poniżej przedstawiam parę zdjęć z pierwszego połączenia obu modeli oraz oczywiści próby ich wyważenia . Chciałbym jeszcze dodać że każdy model oddzielnie został oblatany . Moim zdaniem jest to chyba największy zestaw w Polsce , osiem silników dwie aparatury i masa elektroniki oraz innego wyposażenia wewnątrz modeli . Poniżej zdjęcia . Przepraszam że w ten sposób ale mam kłopoty z edytorem na forum i nie mogę sobie z nim poradzić . Więcej na RcClub.eu , tam jakoś nie mam kłopotów z wstawianiem zdjęć czy kopiowaniem tekstu . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Wygląda imponująco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi