dukeroger Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 szkoda twojej pracy, zrob w popoludnie rzutke w skali 1/3 testera, bedziesz wiedzial cokolwiek, teraz jak jest bardzo zle to sie bardzo szybko rozwali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Ty to potrafisz pozytywnie motywowac ;_) Wysłane z mojego GT-S7562 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Tak mowiac szczerze to troche racji w tym jest. W sumie to przeoczylem twoje plany odnosnie rozpietosci, trzeba bylo cos mniejszego wystrugac. Teraz bedzie troche bolalo w najgorszym wypadku. W kazdym badz razie wysoka trawa bedzie potrzebna. Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 No przecież tester jest malutki, 172cm. Docelowy model będzie miał 275cm około. I w sumie obciążenie dobrze wyszło, model docelowy planowałem na 50g/dm2. Trzeba będzie we wtorek spiąć pośladki i polecieć z podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Moim zdaniem tester nie powinien ważyć więcej niż 1,5kg, aby obciążenie pow nośnej nie było większe niż 30-40g/dm2. Kadłub jest niby nośny, ale nie liczyłbym go tak dla100% skuteczności w tym aspekcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Robert, już po ptokach. Może uda mi się zejść do 1850g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Wiem, będę trzymał kciuki. W stopach też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Moj easyglider przy podobnej rozpietosci ma mniejsza wage. 1,8m i waga cos kolo 1kg. Obciazenie powierzchni chyba cos kolo 34g/dm2 wedlug tego co podaje producent. U Ciebie jest prawie dwa razy tyle, tak wiec jak na "prototyp" troche duzo. A przydalo by Ci sie zeby lepiej szybowal. Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Przygotowuję plan oblotu, proszę o ewentualne uwagi: Loty będą ze stabilizatorem, ale start będzie bez stabilizacji. Powód jest taki, że model na podwoziu ma oś kadłuba podniesioną o 5% w stosunku do poziomu, a stabilizator jest ustawiony na 2%. Czyli podczas startu stabilizator wychylałby SW na wartości ujemne. Włączenie stabilizatora nastąpi na wysokości około 20m. Zastanawiam się nad zainstalowaniem żyra Futaby (mam jedno wolne) na SK i kółko przednie, w celu utrzymania linii startu. Model ma dużą rozpiętość, a końcówki skrzydeł są 12cm nad ziemią, ryzyko cyrkla przy starcie jest duże. 1. Pierwszy start zamierzam robić bez klap. Nie mam pojęcia jaką proporcję kątów ustawić na skrzydle głównym i przednim, więc nie będę ryzykował. Oblot będzie na Koczargach, mam tam długi pas z niską trawą, więc mam szansę się rozpędzić. 2. Jeśli uda się wystartować i ustabilizować lot, to zamierzam wykonać 2 niskie przeloty nad pasem w celu sprawdzenia ustawionego przez stabilizator wychylenia SW. Ujemne wychylenie SW będzie sugerowało konieczność zmniejszenia kąta zaklinowania płata przedniego lub przesunięcia SC do przodu, dodatnie wychylenie SW będzie sugerowało konieczność zwiększenia kąta zaklinowania płata przedniego, lub przesunięcia SC do tyłu. Decyzję o zmianie zaklinowania lub SC podejmę w zależności od zachowania modelu. 3. Jeżeli wychylenia SW będą dramatycznie duże i zauważalne, to zamierzam wylądować i dokonać korekt, jeśli nie, to przejdę do następnego punktu. 4. Zamierzam ustawić 2 pozycje klap, na przełączniku 3-położeniowym - na początek 0 stopni/10 stopni/20 stopni, jednakowe na skrzydle głównym i przednim. Zamierzam wykonać 2 niskie przeloty nad pasem z dwoma ustawieniami klap, na 50% gazu, w celu zrobienia zdjęć wychylenia SW, ustawionego przez stabilizator. Ujemne wychylenie steru kierunku będzie sugerowało zmniejszenie wychylenia klap przednich, dodatnie wychylenie SW będzie sugerowało zwiększenie wychylenia klap przednich. 5. Ostatnim etapem będzie lądowanie na klapach 20 stopni, chyba, że wcześniejsze próby klap wykażą niestabilność modelu, wtedy będę lądował bez klap, "na Harriera". Oblot zamierzam robić w piątek wieczorem, jeśli ktoś z Kolegów chce być świadkiem, to zapraszam :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Konstrukcja jest dość egzotyczna, więc na pierwsze loty bym się nie bawił w klapy, choć z drugiej strony masz guardiana który pewno Cię poratuje jakoś. Choć przed zwalniem się przez skrzydło na pewno nie uratuje, a model będzie wymagał trochę prędkości przy podejściu sądząc po małej powierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Radku, ale ten plan lotu ma sens? Co do zwalenia na skrzydło, to się nie boję, pierwszy lot będzie na 75% mocy, planuje łagodne zakręty bez kozakowania. Jeśli wystartuje, to już poleci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Spoko, tylko lądowanie też zrobisz na 75%? Ma sens, jak będziesz wysoko żeby testowac klapy, guardian Ci skoryguje na SW, tak żeby to leciało. Ja bym tylko zrezygnował z niskich przelotów. Sprawdź wysoko nad ziemią jak wolno może latać przy wszystkich pozycjach klap, zawsze jak Ci się zwali będziesz miał zapas by nabrać prędkości i jakoś się wyratować. Przynajmniej się nie zdziwisz przy podejściu do lądowania. Ja klapy do lądowania ustawiam powiedzmy na 80% dolnego położenia, więcej raczej nie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Ale jak nie zrobię niskiego przelotu, to nie zobaczę, jak Guardian ustawia SW. Tak wiem, mogę nabrać wysokości, wyłączać Guardiana i trymować. Jeszcze się zastanowię. EDIT: Hehe, zakładamy, że w ogóle uda się wystartować, a to nie jest pewne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Kamerę przyklej na skrzydło aby patrzyło na ster wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Robert, ale to dopiero w drugim locie :-) Jeśli pierwszy będzie udany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Tomku, oczywiście będę trzymał kciuki żeby był kolejny oblot. Chyba będziesz oblatywał jak będę w pracy, więc w najgorszym wypadku czeka mnie bezproduktywne 8 godzin . Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. A nie lepiej kamerę dać gdzieś na kadłub? Tak by zerkała na SW. Jak da na skrzydło to teoretycznie powinien doważyć przeciwne skrzydło, by nie kompensować tego na lotkach, a jak da na kadłub to sobie poprawi wyważenie pakietem. Nie wiem jak tam z tym SC Ci wyjdzie, ale lepiej przesadzić i dać zbyt przednie wyważenie, jak zbyt tylne. Masz co prawda pomocnika w postaci guardiana, ale przy tylnym wyważeniu model robi się dość nerwowy, przy przednim bardziej przewidywalny, no i przednie wyważenie guardian pewno skompensuje na SW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2014 Robert, ale to dopiero w drugim locie :-) Jeśli pierwszy będzie udany. Dobrze, moim zdaniem, że zdecydowałeś się na start z podwozia. Wydaje mi się to dużo bezpieczniejsze, niż wyrzut. Na twoim miejscu chcąc uniknąć niespodzianki, dałbym najpierw wyważenie mocno przednie w odniesieniu do tego co piszą o modelu. Najwyżej nie będzie chciał wystartować. Potem sukcesywnie przesuwać w tył. Trzymam kciuki. Szkoda, że do Warszawy nie mam bliżej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luko Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 W sumie ja juz mam sobote, a relacji z oblotu jak nie bylo tak nie ma. Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Wieje. Nie odważę się na oblot, dopóki nie ucichnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Tomku, daj jakieś zdjęcia. Model chyba już gotowy do lotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi