TeBe Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Przymierzam się do pewnego rozwiązania, ale chciałbym zweryfikować jego działanie. W tym celu potrzebuję zmierzyć siły na sterach (popychaczach) w locie. Na razie nic mądrego mi do głowy nie przychodzi oprócz zasilenia serwa z oddzielnego pakietu i po wykonaniu standardowego planu lotu zmierzenie zużycia energii. Ale taki pomiar będzie obarczony dużym błędem. Ideałem byłoby takie rozwiązanie: - pomiar prędkości modelu (airspeed) - pomiar wychylenia serwa (wystarczyłby zapis danych z kanału sterującego serwem) - pomiar prądu pobieranego przez serwo - zapis tych trzech parametrów próbkowanych w miarę często Czy takie rozwiązania są możliwe z wykorzystaniem telemetrii i karty pamięci w apce MX-20? Szukałem w sieci, ale nie udało mi się znaleźć gotowych klocków do tego, zapewne mam za małe doświadczenie w telemetrii, a instrukcja jest dla mnie mało czytelna. Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie bardziej doświadczonych Kolegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Tomek a nie prosciej i dokładniej jest nakleic jakis tensometr na popychacz? W MX-20 Hott mozesz mierzyc predkosc z GPSa jezeli podlaczysz ktorys z dostepnych modulow, poziom sygnalu takze jest dostepny (zapisywany), prad tez poprzez jeden z czujnikow GR lub firmy zew. np http://www.sm-modellbau.de/shop/index.php?cPath=18 problem pojawia sie z synchronizacja tych danych. Z tego co pamietam dane sa wysylane w paczkach ale nie sa zsynchronizowane tzn. w jednej ramce wysylana jest tylko czesc danych telemetrycznych. Jak bede w domu to wyeksportuje taki plik i bedziesz mogl podejrzec go. Wydaje mi sie ze pomiar pradu jest realizowany nie tak dokladnie jak bys chcial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Jest też prosty program wyliczający siły na sterach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Sa tez proste wzory , przy pomocy wykresow dla danego typu profilu etc mozna oszacowac te wielkosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Ale ja nie chcę wyliczać tych wartości, tylko chce je zmierzyć. Zamierzam bowiem zastosować klapkę Flettnera na SW i chcę sprawdzić jej skuteczność w czasie lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moriq Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 To może pomiary z jadącego samochodu. Jedziesz z określoną prędkością - jaką zawsze wiesz - skrzydło czy co tam masz wystawić przez okno i sprawdzasz co tam chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 I to jest genialne rozwiązanie :-) Zamocuję model na dachu samochodu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 lol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taras Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Jeśli jednak chciałbyś zmierzyć rzeczywiste siły w locie testowym czy innym – możesz wykorzystać do tego tensometry. Będziesz potrzebował układu wzmacniającego, którego schemat masz w tym linku: http://www.industrologic.com/sga2man.htm Do tego potrzebujesz jeszcze rejestratora np. tak jak w tym linku: http://www.pololu.com/product/1623 No i oczywiście tensometr lub kilka. W podanej konfiguracji rejestrujesz odkształcenia na karcie i odczyt masz dopiero po locie testowym. Kilka prostych wzorków i otrzymasz siły jakie działały w trakcie pomiarów. Jest jeszcze możliwość przechwytu danych pomiarowych bezpośrednio w trakcie lotu. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 To może pomiary z jadącego samochodu. Jedziesz z określoną prędkością - jaką zawsze wiesz - skrzydło czy co tam masz wystawić przez okno i sprawdzasz co tam chcesz Tak testowałem pierwsze samodzielne hamulce do szybowca.Przy 110km/h zacinały się. W lataniu całkowicie sprawdziły się.Pamiętaj , że struga powietrza przy karoserii ma większą prędkość niż samochód. Ja używałem wiatromierza do określenia realnej prędkości powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Taras ale jak chcesz zamocować ten tensometr do popychacza, żeby z jednej strony dawał wiarygodny odczyt, a z drugiej nie stanowił słabego ogniwa w połączeniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Z tego co wiem, to tensometry nakleja się NA popychacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RenoFlo Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Cześć, samochód nie jest zły, ale zagrożenie realne a pomiar ... czego pomiar? a słyszeliście o tunelu? aerodynamicznym "tunelu" nawet "otwartym". nie doczytałem jaki to ma być model? jakie prędkości realne? może dobry, przemysłowy wentylator wystarczy ? statecznik, dynamometr i gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taras Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 TeBe jeśli będziesz zainteresowany pomiarami z wykorzystaniem tensometrów (i pomocą przy ich realizacji) proszę o kontakt na PW. Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi