Skocz do zawartości

Jak zmierzyć siły na sterach (popychaczach) w locie?


TeBe

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do pewnego rozwiązania, ale chciałbym zweryfikować jego działanie. W tym celu potrzebuję zmierzyć siły na sterach (popychaczach) w locie.

 

Na razie nic mądrego mi do głowy nie przychodzi oprócz zasilenia serwa z oddzielnego pakietu i po wykonaniu standardowego planu lotu zmierzenie zużycia energii. Ale taki pomiar będzie obarczony dużym błędem.

 

Ideałem byłoby takie rozwiązanie:

- pomiar prędkości modelu (airspeed)

- pomiar wychylenia serwa (wystarczyłby zapis danych z kanału sterującego serwem)

- pomiar prądu pobieranego przez serwo

- zapis tych trzech parametrów próbkowanych w miarę często

 

Czy takie rozwiązania są możliwe z wykorzystaniem telemetrii i karty pamięci w apce MX-20? 

Szukałem w sieci, ale nie udało mi się znaleźć gotowych klocków do tego, zapewne mam za małe doświadczenie w telemetrii, a instrukcja jest dla mnie mało czytelna.

 

Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie bardziej doświadczonych Kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek a nie prosciej i dokładniej jest nakleic jakis tensometr na popychacz?

 

W MX-20 Hott mozesz mierzyc predkosc z GPSa jezeli podlaczysz ktorys z dostepnych modulow, poziom sygnalu takze jest dostepny (zapisywany), prad tez poprzez jeden z czujnikow GR lub firmy zew. np http://www.sm-modellbau.de/shop/index.php?cPath=18

problem pojawia sie z synchronizacja tych danych. Z tego co pamietam dane sa wysylane w paczkach ale nie sa zsynchronizowane tzn. w jednej ramce wysylana jest tylko czesc danych telemetrycznych. Jak bede w domu to wyeksportuje taki plik i bedziesz mogl podejrzec go.

Wydaje mi sie ze pomiar pradu jest realizowany nie tak dokladnie jak bys chcial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jednak chciałbyś zmierzyć rzeczywiste siły w locie testowym czy innym – możesz wykorzystać do tego tensometry.

Będziesz potrzebował układu wzmacniającego, którego schemat masz w tym linku: http://www.industrologic.com/sga2man.htm

Do tego potrzebujesz jeszcze rejestratora np. tak jak w tym linku: http://www.pololu.com/product/1623

No i oczywiście tensometr lub kilka.

W podanej konfiguracji rejestrujesz odkształcenia na karcie i odczyt masz dopiero po locie testowym. Kilka prostych wzorków i otrzymasz siły jakie działały w trakcie pomiarów. Jest jeszcze możliwość przechwytu danych pomiarowych bezpośrednio w trakcie lotu.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może pomiary z jadącego samochodu. Jedziesz z określoną prędkością - jaką zawsze wiesz - skrzydło czy co tam masz wystawić przez okno i sprawdzasz co tam chcesz :)

Tak testowałem pierwsze samodzielne hamulce do szybowca.Przy 110km/h zacinały się. W lataniu całkowicie sprawdziły się.Pamiętaj , że struga powietrza przy karoserii ma większą prędkość niż samochód. Ja używałem wiatromierza do określenia realnej prędkości powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

samochód nie jest zły, ale zagrożenie realne a pomiar ... czego pomiar?

 

a słyszeliście o tunelu?

aerodynamicznym "tunelu" nawet "otwartym".

 

nie doczytałem jaki to ma być model? jakie prędkości realne?

może dobry, przemysłowy wentylator wystarczy ?

statecznik, dynamometr i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.