herkristo Opublikowano 18 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2015 Następnym etapem budowy modelu, było wytoczenie elementów kołpaka śmigla. rdzeń oraz forma kołpaka Ogólny plan komory silnika Pozostal montaż silnika... ale to nastapi za kilka dni pozdrawiam Krzysztof 1
kesto Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Ładny kołpaczek. Ta zębatka to do rozrusznika? Chyba nie będziesz go stosował w modelu?
herkristo Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2015 Ta zębatka jest widoczna i dla tego warto ją było pokazać. Jest to niestety tylko atrapa. Rozrusznika nie przewiduję, chociaz? kto wie...
herkristo Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2015 Dzisiaj wykonałem podstawę łoża silnika. Uwzględniłem w niej skłony silnika 1,5% w prawo i 1,5 % w dół. Nie wiem jak powinno sie nazwać ten element? No to niech będzie na razie że dzisiaj zrobilem to coś? pozdrawiam Krzysztof
Michal3013 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Mistrzostwo;-) lecz jeszczw widać, kawałek zębatki rozrusznika i pasek klinowy. Ale nie podpuszczam:-D
jędrek Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Dzisiaj Cristof "El Fagotto" odwiedził modelarnię ze swoim modelem. Na żywo szału niema i doopy nie urywa . Parę fotek, kiepskie oświetlenie trochę, ale cosik widać 1
Gość horn3t Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Heniu ładnie pozuje z modelem , krótko mówiąc kontrola dopuszczająca do dalszych prac zaliczona
kesto Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Tłumik- mistrzostwo świata , tylko gdzie jest wylot spalin?
herkristo Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2015 Dobrze Jędrek napisal.Na drewnianym kopycie powstanie,, amelinowy ''tłumik, a następnie korniki zjedzą rdzeń od środka. Nie udawaj, że nie znasz technologii ,,traconego" rdzenia Nastepne zdjęcia modeli w wykonaniu moim, oraz innych kolegów, będziemy robić na złomowisku. Będzie to zdecydowanie lepsze tło niz nasza klubowa modelarnia ktora niestety niebawem idzie pod młotek. Może to chociaz trochę wytłumaczy jej obecny stan.
herkristo Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zdjęcia Jędrka są trochę jak z piekła rodem i niekorzystnie przedstawiają..... właściwie wszystko!!!!! Może to wina światła, ale to tlo!! ( a właściwie syf) spędza mi sen z powiek:( Jedynym wytłumaczeniem jest fakt, że już sporadycznie spotykamy sie w naszej klubowej modelarni... Dowiedziałem sie właśnie od prezesa aeroklubu, ze budynek wraz z modelarnią idzie na sprzedaż.) No coż, oto właśnie kończy żywot ostatnia modelarnia w Słupsku, oraz w calym jej byłym wojewódzkim obszarze. A teraz wracam do metaloplastyki. Tłumik wykonałem na drewnianym wzorcu. Blachę aluminiową 1,5 mm porządnie wygrzalem, żeby była bardziej plastyczna. Następnie przylutowałem od wewnętrznej strony wzmocnienie mocowania kolanka tlumika Pierwsza przymiarka przed lutowaniem Pozdrawiam Krzysztof
herkristo Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2016 Zastosowałem po raz pierwszy technologię lutowania aluminium. Dla pewności użyłem zrywalne nity, a lutowanie ma jedynie uszczelnić połączenie części tłumika. Przetestowałem przy okazji 2 rodzaje lutowia do aluminium: Pierwsze kupiłem w Obi (Castorama) Rolot 604 aluminiowe pałeczki do spawania z topnikiem. Są bardzo dobre , dają dosyć twardy lut, lecz wymagają większej temperatury( przy lutowaniu w cienkiej blaszce można niechcący wypalić dziurę) AlumWeld są łatwiejsze w zastosowaniu i nie jest potrzebna wysoka temperatura. Nie będe opisywac całej techniki lutowania, poniewaz są bardzo dobre filmiki instruktażowe na YouTube. Otwory w nitach rownież zalutowalem Ciężar tłumika jest lżejszy od oryginalnego o 80 g. A jak będzie tlumić? To się okaże
herkristo Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2016 Tłumik w moim wykonaniu wyszedł troszeczkę lżej od oryginalnego. Celowo nie zastosowałem przegrody poniewaz z poprzednich doswiadczeń wolę większy hałas niz mniejsz ą moc...Komora rozprężeniowa powinna wystarczyć, a ponieważ mam coraz słabszy wzrok, to przynajmniej odgłos silnika pomoże mi w lokalizacji modelu... Pozdrawiam Krzysztof
herkristo Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Opublikowano 2 Lutego 2016 Zlin 50l. Pierwsza przymiarka tablicy przyrządow. zakrętomierz w pierwszej kolejności idzie do poprawki. trzeba zrobić coś bardziej realistycznego!! Pozostało jeszcze kilka drobiazgow do uzupełnienia. Pozdrawiam Krzysztof
herkristo Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Opublikowano 7 Lutego 2016 orczyk steru wysokości - ( tym razem zastosowałem lut srebrny)
herkristo Opublikowano 7 Lutego 2016 Autor Opublikowano 7 Lutego 2016 Drobiazgi średnica dyszy nawiewu do poprawki....!.będzie trochę większa 2
kesto Opublikowano 8 Lutego 2016 Opublikowano 8 Lutego 2016 Pierdółki zawsze zabierały mnóstwo czasu, ale dla efektu warto się pomęczyć. Zwłaszcza jak się robi taki model
herkristo Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 Wg IKCSP wykonałem dzisiaj 1 % samolotu- czyli śmigło . Ta kreska we wlocie powietrza, to sugestia Jędrka, żeby powiększyć otwór chłodzenia silnika. Rzeczywiście trzeba to będzie zrobić.. Tabliczka znamionowa śmigla w trakcie rysowania...jak się wydrukuje to dołączy do kompletu 1
Gość horn3t Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Że tak powiem wymuskany ten model znaczy piękne rzemiosło tylko opony ubabrane
herkristo Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Opublikowano 18 Lutego 2016 Rzeczywiście wstyd.. opony wyczysciłem ale kilkunastoletniej patyny na felgach nie tknę....ten brudzik jest już zabytkowy..
Rekomendowane odpowiedzi