Skocz do zawartości

jak Feniks z popiołów ZLIN 50L


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Dobrze Jędrek napisal.Na drewnianym kopycie powstanie,, amelinowy ''tłumik, a następnie korniki zjedzą rdzeń od środka.

 Nie udawaj, że nie znasz technologii ,,traconego" rdzenia :)

Nastepne zdjęcia modeli w wykonaniu moim, oraz innych kolegów, będziemy robić na złomowisku.

Będzie to zdecydowanie lepsze tło niz nasza klubowa modelarnia :( ktora niestety niebawem idzie pod młotek. Może to chociaz trochę wytłumaczy jej obecny stan. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zdjęcia Jędrka są trochę jak z piekła rodem i  niekorzystnie przedstawiają..... właściwie wszystko!!!!!

Może to wina światła, ale to tlo!! ( a właściwie syf) spędza mi sen z powiek:( Jedynym wytłumaczeniem jest fakt, że już sporadycznie spotykamy sie w naszej klubowej modelarni... Dowiedziałem sie właśnie od prezesa aeroklubu, ze budynek wraz z modelarnią idzie na sprzedaż.) No coż, oto właśnie kończy żywot ostatnia modelarnia  w Słupsku, oraz w calym jej byłym wojewódzkim obszarze.

A teraz wracam do metaloplastyki.

Tłumik wykonałem na drewnianym wzorcu. Blachę aluminiową 1,5 mm porządnie wygrzalem, żeby była bardziej plastyczna.

post-1964-0-17591300-1451938329.jpg

Następnie przylutowałem od wewnętrznej strony wzmocnienie mocowania kolanka tlumika

post-1964-0-54981200-1451938392.jpg

Pierwsza przymiarka przed lutowaniem

post-1964-0-38270100-1451938443.jpg

Pozdrawiam Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zastosowałem po raz pierwszy technologię  lutowania aluminium. Dla pewności użyłem zrywalne nity, a lutowanie ma jedynie uszczelnić połączenie części tłumika.

Przetestowałem przy okazji 2 rodzaje lutowia do aluminium:

Pierwsze kupiłem w Obi (Castorama) Rolot 604    aluminiowe pałeczki do spawania z topnikiem.

Są bardzo dobre , dają dosyć twardy lut, lecz wymagają większej temperatury( przy lutowaniu w cienkiej blaszce można niechcący wypalić dziurę)

AlumWeld  są łatwiejsze w zastosowaniu i nie jest potrzebna wysoka temperatura. Nie będe opisywac całej techniki lutowania, poniewaz są bardzo dobre filmiki instruktażowe na YouTube. 

post-1964-0-51881900-1452023307.jpg

post-1964-0-95658900-1452023361.jpg

post-1964-0-29293900-1452023392.jpg

post-1964-0-94602900-1452023421.jpg

post-1964-0-96910500-1452023437.jpg

post-1964-0-12998100-1452023457.jpg

post-1964-0-56016500-1452023473.jpg

Otwory w nitach rownież zalutowalem

Ciężar tłumika jest lżejszy od oryginalnego o 80 g. A jak będzie tlumić?  To się okaże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik w moim wykonaniu wyszedł troszeczkę lżej od oryginalnego. Celowo nie zastosowałem  przegrody poniewaz z poprzednich doswiadczeń wolę większy hałas niz mniejsz ą moc...Komora rozprężeniowa powinna wystarczyć, a ponieważ mam coraz słabszy wzrok, to przynajmniej odgłos silnika pomoże mi w lokalizacji modelu...

post-1964-0-96010400-1452031708.jpg

post-1964-0-99542300-1452031731.jpg

Pozdrawiam Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 Zlin 50l.

Pierwsza przymiarka tablicy przyrządow. 

post-1964-0-12082200-1454434673.jpg

zakrętomierz w pierwszej kolejności idzie do poprawki. trzeba zrobić coś bardziej realistycznego!!

post-1964-0-33409600-1454434692.jpg

 Pozostało jeszcze kilka drobiazgow do uzupełnienia. 

post-1964-0-74268300-1454434781.jpg

Pozdrawiam Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wg IKCSP wykonałem dzisiaj 1 % samolotu- czyli śmigło .

post-1964-0-39121300-1455739234.jpg

Ta kreska we wlocie powietrza, to sugestia Jędrka, żeby powiększyć otwór chłodzenia silnika.  Rzeczywiście trzeba to będzie zrobić..

post-1964-0-04022700-1455739258.jpg

 

Tabliczka znamionowa śmigla w trakcie rysowania...jak się wydrukuje to dołączy do kompletu

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.