filip_gd Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Witam Zamierzam nabyć silniczek około 25cc do modelu Su26 o rozpiętości 1.63m Po pierwsze czy pojemność 20cc do tej rozpiętości będzie ok ? Według mnie raczej tak, nie ma chyba sensu ładować tam 30cc chociaż z drugiej strony byłby to silnik bardziej uniwersalny. Poszukuję czegoś z niższej półki za niewielkie pieniądze. Rozważam kupno : RCG 20CC 2.2HP9.800 NGH GT25 2,7hp/11.000 JC23 najmocniejszy z nich 3,5hp 9000 Znalazłem na forum pozytywne opinie na temat silników RCGF (z tego co wiem to kopia RCG, który jest kopią DLE:) ) Czy używacie któregoś z tych silników? Możecie podzielić się opiniami? Jest trochę opinie na zachodnich serwisach i zwykle są one różne raczej pozytywne odnośnie wszystkich chińczyków - jak już chodzi to chodzi dobrze. Wiadomo, że za tą cenę nie ma czego się spodziewać po jakości, nie zamierzam eksploatować tego silnika latami ani wyjechać 100l paliwa, ważne dla mnie aby nie gasł i łatwo się odpalał. Znawców tematów którzy polecą mi DA/DLE/MVVS czy ROTO proszę o konstruktywne treści :] Z góry dzięki i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafitxt Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem silnika RCGF 20cc i moc tego ze strony producenta to 2,9 hp i raczej temu daję wiarę bo zrobiłem model deskolota coś na wzór Katany V2 70 ze sklejki i styropianu o wadze 4,8 kg więc troszkę przyciężkawy a silnik spokojnie dawał radę. Odpala bezproblemowo i tylko raz zgasł mi w locie ale to moja wina bo źle wyregulowałem gaźnik, za bardzo spieszyłem się żeby polatać. Polecam ten silnik każdemu kto szuka czegoś w tej pojemności a i cena kupując w HK jest atrakcyjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Akurat w przypadku RCGF 20cc sprzedawcy podają iż mocą przewyższa silniki klasy 26cc. Ale przecież silniki o pojemności 26cm nie są identyczne mocą. 4,8kg to chyba bardzo lekki nawet jak pod silnik 20cc. Mam i RCGF 20cc i DLE 30 oraz XYZ 26cc.Ten ostatni zakupiony był do modelu 2płata jakieś 7kg do lotu. Później zamieniłem go DLE 30. Teraz znowu zastanawiam się czy nie wykonać lotu na RCGF. Mam jeszcze Kalt 22cc i Homelite 32cc ale RCGF 20 chyba jest mocniejszy od tych dwóch ostatnich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 DA nie produkuje tak małych silniczków SU 26 to model akrobacyjny i z tego względu musi być lekki. Szczególnie przy tak małych rozpiętościach trza powalczyć o ciężar. Jak wypada porównanie wagowe benzyna- metyl ? Moc to nie wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Mam dosyć dużo silników benzynowych,mam też dwa silniki DLE 20 cm3 jeden silnik jest już eksploatowany trzy lata,jest on w modelu o rozpiętości 180 cm 3D,odpala od kopa i jeszcze ani razu nie zgasł,pięknie wchodzi na obroty,kiedyś mierzyłem mu ciąg to miał 6,4 Kg. Ja bym polecał właśnie ten silnik,ma wylatane już sporo godzin,nadal spisuje się świetnie,ma dobrą kompresje i żadnych luzów na łożyskach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip_gd Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Jeśli chodzi o silniki żarowe to wagowo benzyna będzie około 100-200g cięższa + pakiet Mimo wszystko 20cc silnik żarowy będzie mi palić jak smok więc podziękuję. Wielkość śmigła przy silniku żarowym to porażka 13-14" śmigło bedzie ledwo wystawać za owiewkę Jak bym miał kasę to dle było by 100% wyborem ale niestety. Chcę kupić chinola za 300-400zł taniej a kasę przeznaczyć na wyposażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 13''-14'' przy 20 ccm żarowym ?? sprawność napędu jak dobrej maszyny parowej .. 2% nie dziwota ze Ci takowy pije ile zdąży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip_gd Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Ok ASP 120 śmigło 15*6 waga jak benzyna:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Ok ASP 120 śmigło 15*6 waga jak benzyna:)W OS FS 91 mam śmigło 16", w ASP FS 80 śmigło 14". W benzynie 22cm śmigło 16 czy 18 calowe. Nie wiem jakie silniki oglądasz, że dedykowane są do nich tak małe śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 A po co w takim modelu silnik 120 ? 90 nie starczy ? Uważasz,że przyrost masy o 300g -400g nie odbije się na właściwościach lotnych modelu ? Czy dużo latasz w sezonie ? Ile zaoszczędzisz na paliwie ? W akrobatach stosowanie benzyn poniżej 1900-2000mm rozpiętości nie jest zbyt rozsądne coś mnie się wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 A może evolution: http://www.horizonhobby.com/products/20gx-20cc-1-20-cu-in-gas-engine-EVOE20GX#t2Tutaj trochę reklamy ale warto zamówić w model-fan - zwykle jest dobra cena na te silniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Czy ktoś ma/testował RCG 15cc http://hobbyking.com/hobbyking/store/__15380__RCG_15cc_Gas_engine_w_CD_Ignition_2_1HP_1_54kw.html 2.1HP i niska masa zachęcają. Niestety z opisów w sieci wynika moc prawie o połowę mniejsza. Może coś źle czytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Kiedyś ktoś tu na forum usilnie próbował pozbyć się RCG 15 ale raczej nie było chętnych. Podana moc 2,1HP... RCGF 20 ma moc podawaną na różnych stronach - 2,2HP więc czy ten 15cm jest taki mocny czy 20cm taki słaby . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Przesada z tą mocą - to jest chłyt reklamowy. Myślę, że realnie może rozwijać 1,5KM - to i tak jest sporo. Nie kręci się jakoś rekordowo -10tys to standard przy takiej pojemności. Spręż też "klasowy". Sterowanie zasilania membraną i płukanie poprzeczne z tej pojemności więcej nie dadzą. Ale i tak uważam, że jest korzystny cenowo. Pytanie jak z trwałością, bo duży stopień wysilenia nie służy nikasilowi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 "Pytanie jak z trwałością, bo duży stopień wysilenia nie służy nikasilowi..." Powiedz to tym co budują silniki do crosu i mają tuleje kryte nikasilem. Oni się na pewno mylą wszyscy i powinni przyjść do Ciebie po nauki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciachoband Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 "Pytanie jak z trwałością, bo duży stopień wysilenia nie służy nikasilowi..." Powiedz to tym co budują silniki do crosu i mają tuleje kryte nikasilem. Oni się na pewno mylą wszyscy i powinni przyjść do Ciebie po nauki. Miałeś kiedyś do czynienia z naprawą silnika motocyklowego? Wiesz co to nikasil od wujka googla? szukasz zaczepki? Zaśmiecaj inne forum, tutaj dyskutujemy, aby pomóc innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip_gd Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Bardzo dziękuję za mnóstwo odpowiedzi nie dotyczących żadnego z silników o które pytałem Temat uważam za zamknięty, jak tylko kupie któryś z nich opiszę początki na forum. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Ano miałem, chcesz podyskutować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip_gd Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 No pewnie napisz jaki i jakie wrażenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi