Skocz do zawartości

Chinczyki 20-25cc - opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zamierzam nabyć silniczek około 25cc do modelu Su26 o rozpiętości 1.63m

 

Po pierwsze czy pojemność 20cc do tej rozpiętości będzie ok ? Według mnie raczej tak, nie ma chyba sensu ładować tam 30cc chociaż z drugiej strony byłby to silnik bardziej uniwersalny.

 

Poszukuję czegoś z niższej półki za niewielkie pieniądze.

 

Rozważam kupno :

RCG 20CC 2.2HP9.800

NGH GT25  2,7hp/11.000

JC23 najmocniejszy z nich 3,5hp 9000

 

Znalazłem na forum pozytywne opinie na temat silników RCGF (z tego co wiem to kopia RCG, który jest kopią DLE:) )

 

Czy używacie któregoś z tych silników? Możecie podzielić się opiniami?

Jest trochę opinie na zachodnich serwisach i zwykle są one różne raczej pozytywne odnośnie wszystkich chińczyków - jak już chodzi to chodzi dobrze.

Wiadomo, że za tą cenę nie ma czego się spodziewać po jakości, nie zamierzam eksploatować tego silnika latami ani wyjechać 100l paliwa, ważne dla mnie aby nie gasł i łatwo się odpalał.

Znawców tematów którzy polecą mi DA/DLE/MVVS czy ROTO proszę o konstruktywne treści :]

 

Z góry dzięki i pozdrawiam!

Opublikowano

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem silnika RCGF 20cc i moc tego ze strony producenta to 2,9 hp i raczej temu daję wiarę bo zrobiłem model deskolota coś na wzór Katany V2 70 ze sklejki i styropianu o wadze 4,8 kg więc troszkę przyciężkawy a silnik spokojnie dawał radę. Odpala bezproblemowo i tylko raz zgasł mi w locie ale to moja wina bo źle wyregulowałem gaźnik, za bardzo spieszyłem się żeby polatać. Polecam ten silnik każdemu kto szuka czegoś w tej pojemności a i cena kupując w HK jest atrakcyjna.

Opublikowano

Akurat w przypadku RCGF 20cc sprzedawcy podają iż mocą przewyższa silniki klasy 26cc. Ale przecież silniki o pojemności 26cm nie są identyczne mocą. 4,8kg to chyba bardzo lekki nawet jak pod silnik 20cc. Mam i RCGF 20cc i DLE 30 oraz XYZ 26cc.Ten ostatni zakupiony był do modelu 2płata jakieś 7kg do lotu. Później zamieniłem go DLE 30. Teraz znowu zastanawiam się czy nie wykonać lotu na RCGF. Mam jeszcze Kalt 22cc i Homelite 32cc ale RCGF 20 chyba jest mocniejszy od tych dwóch ostatnich. 

Opublikowano

DA nie produkuje tak małych silniczków :) SU 26 to model akrobacyjny i z tego względu musi być lekki. Szczególnie przy tak małych rozpiętościach trza powalczyć o ciężar. Jak wypada porównanie wagowe benzyna- metyl ? Moc to nie wszystko.

Opublikowano

Mam dosyć dużo silników benzynowych,mam też dwa silniki DLE 20 cm3 jeden silnik jest już eksploatowany trzy lata,jest on w modelu o rozpiętości 180 cm 3D,odpala od kopa i jeszcze ani razu nie zgasł,pięknie wchodzi na obroty,kiedyś mierzyłem mu ciąg to miał 6,4 Kg.

Ja bym polecał właśnie ten silnik,ma wylatane już sporo godzin,nadal spisuje się świetnie,ma dobrą kompresje i żadnych luzów na łożyskach.

Opublikowano

Jeśli chodzi o silniki żarowe to wagowo benzyna będzie około 100-200g cięższa + pakiet

Mimo wszystko 20cc silnik żarowy będzie mi palić jak smok więc podziękuję.

Wielkość śmigła przy silniku żarowym to porażka 13-14" śmigło bedzie ledwo wystawać za owiewkę:)

Jak bym miał kasę to dle było by 100% wyborem ale niestety.

Chcę kupić chinola za 300-400zł taniej a kasę przeznaczyć na wyposażenie.

Opublikowano

13''-14'' przy 20 ccm żarowym ?? sprawność napędu jak dobrej maszyny parowej .. 2% nie dziwota ze Ci takowy pije ile zdąży.

Opublikowano

Ok ASP 120 śmigło 15*6 waga jak benzyna:)

W OS FS 91 mam śmigło 16", w ASP FS 80 śmigło 14". W benzynie 22cm śmigło 16 czy 18 calowe. Nie wiem jakie silniki oglądasz, że dedykowane są do nich tak małe śmigła.
Opublikowano

A po co w takim modelu silnik 120 ? 90 nie starczy ? Uważasz,że przyrost masy o 300g -400g nie odbije się na właściwościach lotnych modelu ? Czy dużo latasz w sezonie ? Ile zaoszczędzisz na paliwie ? W akrobatach stosowanie benzyn poniżej 1900-2000mm rozpiętości nie jest zbyt rozsądne coś mnie się wydaje.

Opublikowano

Kiedyś ktoś tu na forum usilnie próbował pozbyć się RCG 15 ale raczej nie było chętnych. Podana moc 2,1HP... RCGF 20 ma moc podawaną na różnych stronach - 2,2HP więc czy ten 15cm jest taki mocny czy 20cm taki słaby :D.

Opublikowano

Przesada z tą mocą - to jest chłyt reklamowy. Myślę, że realnie może rozwijać 1,5KM - to i tak jest sporo. Nie kręci się jakoś rekordowo -10tys to standard przy takiej pojemności. Spręż też "klasowy". Sterowanie zasilania membraną i płukanie poprzeczne z tej pojemności więcej nie dadzą.

 

Ale i tak uważam, że jest korzystny cenowo. Pytanie jak z trwałością, bo duży stopień wysilenia nie służy nikasilowi...

Opublikowano

"Pytanie jak z trwałością, bo duży stopień wysilenia nie służy nikasilowi..." Powiedz to  tym co budują silniki do crosu i mają tuleje kryte nikasilem. Oni się na pewno mylą wszyscy i powinni przyjść do Ciebie po nauki.  

Opublikowano

"Pytanie jak z trwałością, bo duży stopień wysilenia nie służy nikasilowi..." Powiedz to  tym co budują silniki do crosu i mają tuleje kryte nikasilem. Oni się na pewno mylą wszyscy i powinni przyjść do Ciebie po nauki.  

Miałeś kiedyś do czynienia z naprawą silnika motocyklowego? Wiesz co to nikasil od wujka googla? szukasz zaczepki? 

Zaśmiecaj inne forum, tutaj dyskutujemy, aby pomóc innym.

Opublikowano

Bardzo dziękuję za mnóstwo odpowiedzi nie dotyczących żadnego z silników o które pytałem

Temat uważam za zamknięty, jak tylko kupie któryś z nich opiszę początki na forum.

Pozdrawiam

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.