kaszalu Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 OK ! A ten by się nadał ? Będzie bardziej zwrotny niż na tym wysuniętym za rufę ?
Kross Opublikowano 4 Października 2014 Autor Opublikowano 4 Października 2014 Czyżby szykowało się szybciej na wodzie, niż w powietrzu? Fajnie 1
kaszalu Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Yes, yes, yes :D :D ! Trzeba podnieść adrenalinkę zanim wody zamarzną , bo człek w sen zimowy zapadnie ! Potem wszystkie pływadła do samochodu i pływanie "hurtowe" - jak już to już !! Spalinowo i elektrycznie , o godzinie, terminie i miejscu powiadomię ! Może na jeziorku koło Auchana przy ul Traktorzystów , wjazd kawałek za salonem Fiata Reiski od Fordońskiej. Kaziu Kaczma gdzieś nawet mapkę dojazdu zamieścił . W razie czego szykować klamoty na przyszły tydzień sobota - niedziela, bo zapowiadają jeszcze "babie lato" !!
mike217 Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 No ten jest w sam raz, modele ze sterem za rufą są akurat najmniej zwrotne. Jeżeli chodzi o kąt wału, umiejscowienie steru, kąt jego osi, oraz miejsce wyjścia wału to podaje link ogólny, jak zrobisz mniej więcej w ten deseń to powinno pływać. http://www.modelteam.com.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=176
kaszalu Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 OKI ! Dzięki za fachowe doradztwo i linka - "biere się" !!
mike217 Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Wał daj jak najbliżej kadłuba jak się da, byle tylko śruba wlazła, przy klejenie podłóż pod śrube 1 kartkę papieru i wystarczy. Serwo daj z prawej strony modelu, lewą zostaw wolną na akumulator i ewentualny balast do trymu.
kaszalu Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 OOOO ! To się nazywa uchylenie rąbka tajemnicy "ślizgowej kuchni" - zastosuję na pewno ! A ta śruba to jaka powinna być właściwa dla tej klasy ( skok , średnica ) model ma ok. 510 mm długości, silnik Jumbo 540 na dobry początek ) ? Ps. Wygrzebałem w klamotach ten właściwy ster do ECO - skleroza nie boli tylko się człowiek naszuka ....
mike217 Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Silnik 540 zasilany z 2 S lipo ( na jakie masz go napięcie) i śruba 30mm to powinno wystarczyć i od tego celować. Śrubkę by się zdało jakąś metalową ale plastik do zabawy wystarczy. Jeżeli plastikowe to o oznaczeniu X. Zapraszam kiedyś na kawkę to podpatrzysz sobie co chcesz w ślizgach. 1
kaszalu Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Z przyjemnością - może w przyszłym tygodniu po południu ok 16 - 18 - jak wyglądasz z czasem ?
mike217 Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Akurat mam pracę do 14, więc, poniedziałek, lub środa zapraszam.
kaszalu Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 To umówmy się na środę ok 16 jeśli można ! Do zobaczenia .
mike217 Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Ok jesteśmy umówieni na środę. Jak by co wypadło komuś to na telefon.
kaczma2 Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Andrzej,budujesz bez planu? Mailem prześlę mały plan Sharka i skan artykułu Kukorelli1.
mike217 Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Na to nie ma planu, jest ogólny schemat i są niuanse, które decydują o stabilności, prędkości , apetycie na prąd i o wygrywaniu bądź nie. Startowałem w klasie Eco mini Expert i co nieco mogę powiedzieć. Nawet 2 razy stałem na podium Mistrzostw Polski, na MŚ byłem 9. Trudna klasa i zawodnicy cudują żeby modele Eco pływały dobrze. Praktycznie każde dno jest poprawiane , decydujący jest kąt osi steru i miejsce wyjścia wału z kadłuba. Jak to jest nietrafione to model ryje w zakrętach i za bardzo wyłazi z wody na prostej. Trudna sprawa te Eco i ja sobie odpuściłem. Nie potrafiłem po wyrwaniu wału dość do ładu z modelem.
kaszalu Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 Kaziu - Jakiś planik Qkorellego miałem ale Sharka planiku nie mam ! Jak masz konkretnie do Sharka to podeślij na meila, bo kadłub jest od niego ! Ps. Kaziu - wyślij planik Sharka jescze raz bo nic nie doszło !!
kaszalu Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Dziś na zaproszenie Mike'a217 odwiedziłem go w jego pracowni aby podejrzeć trochę "kuchni ślizgowej" i podpytać o kilka rozwiazań które stosuje ! Trzeba przyznać , że pracownia imponująca , wyposażona w sprzęt wszelaki tak że konkurencjo drżyj - pewnie jeszcze nie jeden raz na pudle Mike zawita ! :) Bogatszy o kilka pomysłów z cyklu " szef kuchni poleca " zabrałem się za swoje pływadło , próbujac wykorzystać zdobytą wiedzę. Co z tego wyjdzie zobaczymy na wodzie ale na razie myślę że światowa czołówka może spać spokojnie - popływam sobie rekreacyjnie !! :D Poniżej kilka fotek - produkcja w trakcie , pływanie może w sobotę !!
mike217 Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 W widzisz, jestem nie wszystko podpatrzyłeś. wlot wody jest do wywalenia. To koszmarny hamulec w tej wersji z Twoich zdjęć. Rurkę trzeba wkleić w dno pod kątem i na równo zaszlifować z dnem. Nie ma prawa nic wystawać. Wlot wody w tym modelu robi się z boku wału.
kaczma2 Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=4300&postdays=0&postorder=asc&start=240 tu jest szczegółowa relacja z budowy ślizgu FSR 3,5. Spaliniak ale zasady podobne. Nie widzę przegrody do mocowania silnika http://www.modelteam.com.pl/forum/viewtopic.php?p=19210#19210 . Ta rurka z boku to wylot chłodzenia czy rozpylacz?
kaszalu Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 Mike - sprawdzę najpierw jak to pływa w wersji aktualnej ! Przeróbka potem nie będzie skomplikowana a chcę sprawdzić jak to wpłynie na osiągi tego modelu i zdobyć parę własnych doświadczeń. Łódka jest bardziej do rekreacji niż do zawodów więc na żyłowaniu wyników specjalnie mi nie zależy - ale za zwrócenie uwagi na ten szczegół dziękuję ! Kaziu to jest wylot wody chłodzącej regler i silnik ( do wykończenia jak i cała reszta ! ) Pozdrowienia ! Ps. W piatek wieczorem przy dobrym drinku zmontowałem do końca " Blue Worriora" Dziękuję Michał za wszystkie porady - JUTRO PRÓBA GENERALNA NA JAKIMŚ BAJORZE !! :lol: Trzyma trym i w wannie pływa zaje ..fajnie !!!! :) :) ! Na razie wyważenie naturalne, wynikajace z rozmieszczenia osprzętu - ale prawidłowe, lekko pochylony na lewą burtę, rufa leciuko przegłębiona przy włączeniu silnika łapie poziom !! Kilka fotek poniżej , jutro wstawię z pierwszego pływania i trymowania na "wolności" ! Może nie zagrozi czołówce ECO ale i tak sie cieszę !!
Rekomendowane odpowiedzi