Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Yes, yes, yes :D :D :D :D  !

Trzeba podnieść adrenalinkę zanim wody zamarzną , bo człek w sen zimowy zapadnie !

Potem wszystkie pływadła do samochodu i pływanie "hurtowe" - jak już to już !! :)

Spalinowo i elektrycznie , o godzinie,  terminie i miejscu powiadomię ! B) Może na jeziorku koło Auchana przy ul Traktorzystów , wjazd kawałek za  salonem Fiata Reiski od Fordońskiej. Kaziu Kaczma gdzieś nawet mapkę dojazdu zamieścił .

W razie czego szykować klamoty na przyszły tydzień sobota - niedziela, bo zapowiadają jeszcze "babie lato" !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten jest w sam raz, modele ze sterem za rufą są akurat najmniej zwrotne. Jeżeli chodzi o kąt wału, umiejscowienie steru, kąt jego osi, oraz miejsce wyjścia wału to podaje link ogólny, jak zrobisz mniej więcej w ten deseń to powinno pływać.

 

http://www.modelteam.com.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=176

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOOO ! :)

To się nazywa uchylenie rąbka tajemnicy "ślizgowej kuchni"  - zastosuję na pewno !

A ta śruba to jaka powinna być właściwa dla tej klasy ( skok , średnica ) model ma ok. 510 mm długości, silnik Jumbo 540 na dobry początek ) ?

Ps.

Wygrzebałem w klamotach ten właściwy ster do ECO - skleroza nie boli tylko się człowiek naszuka ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 540 zasilany z 2 S lipo ( na jakie masz go napięcie) i śruba 30mm to powinno wystarczyć i od tego celować. Śrubkę by się zdało jakąś metalową ale plastik do zabawy wystarczy. Jeżeli plastikowe to o oznaczeniu X.  Zapraszam kiedyś na kawkę to podpatrzysz sobie co chcesz w ślizgach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to nie ma planu, jest ogólny schemat i są niuanse, które decydują o stabilności, prędkości , apetycie na prąd i o wygrywaniu bądź nie. Startowałem w klasie Eco mini Expert i co nieco mogę powiedzieć. Nawet 2 razy stałem na podium Mistrzostw Polski, na MŚ byłem 9. Trudna klasa i zawodnicy cudują żeby modele Eco pływały dobrze. Praktycznie  każde dno jest poprawiane , decydujący jest kąt osi steru i miejsce wyjścia wału z kadłuba. Jak to jest nietrafione to model ryje w zakrętach i za bardzo wyłazi z wody na prostej. Trudna sprawa te Eco i ja sobie odpuściłem. Nie potrafiłem po wyrwaniu wału dość do ładu z modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś na zaproszenie Mike'a217 odwiedziłem go w jego pracowni aby podejrzeć trochę "kuchni ślizgowej" i podpytać o kilka rozwiazań które stosuje !

Trzeba przyznać , że pracownia imponująca , wyposażona w sprzęt wszelaki tak że konkurencjo drżyj - pewnie jeszcze nie jeden raz na pudle Mike zawita ! :) :)

Bogatszy o kilka pomysłów z cyklu " szef kuchni poleca " zabrałem się za swoje pływadło , próbujac wykorzystać zdobytą wiedzę.

Co z tego wyjdzie zobaczymy na wodzie ale na razie myślę że światowa czołówka może spać spokojnie - popływam sobie rekreacyjnie !! :D :D

Poniżej kilka fotek - produkcja w trakcie , pływanie może w sobotę !! :)

post-3419-0-52774500-1412812451_thumb.jpg

post-3419-0-69428000-1412812463_thumb.jpg

post-3419-0-59874500-1412812475_thumb.jpg

post-3419-0-49722800-1412812491_thumb.jpg

post-3419-0-68207500-1412812570_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W widzisz, jestem nie wszystko podpatrzyłeś. wlot wody jest do wywalenia. To koszmarny hamulec w tej wersji z Twoich zdjęć. Rurkę trzeba wkleić w dno pod kątem i na równo zaszlifować z dnem. Nie ma prawa nic wystawać. Wlot wody w tym modelu robi się z boku wału.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=4300&postdays=0&postorder=asc&start=240 tu jest szczegółowa relacja  z budowy ślizgu FSR 3,5. Spaliniak  ale zasady podobne. Nie widzę przegrody do mocowania silnika http://www.modelteam.com.pl/forum/viewtopic.php?p=19210#19210 . Ta rurka z boku to wylot chłodzenia czy rozpylacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike - sprawdzę najpierw jak to pływa w wersji aktualnej ! Przeróbka potem  nie będzie skomplikowana a chcę sprawdzić jak to wpłynie na osiągi tego modelu i zdobyć parę własnych doświadczeń.

Łódka jest bardziej do rekreacji niż do zawodów więc na żyłowaniu wyników specjalnie mi nie zależy - ale za zwrócenie uwagi na ten szczegół dziękuję ! :)  

Kaziu to jest wylot wody chłodzącej regler i silnik ( do wykończenia jak i cała reszta ! )

Pozdrowienia !

Ps.

W piatek wieczorem przy dobrym drinku zmontowałem do końca " Blue Worriora" B)

Dziękuję Michał  za wszystkie porady - JUTRO PRÓBA GENERALNA  NA JAKIMŚ BAJORZE !! :lol: :lol: :lol:

Trzyma trym i w wannie pływa zaje ..fajnie !!!! :) :) :) :) ! Na razie wyważenie naturalne, wynikajace z rozmieszczenia osprzętu - ale prawidłowe, lekko pochylony na lewą burtę, rufa leciuko przegłębiona  przy włączeniu silnika łapie poziom !!

Kilka fotek poniżej , jutro wstawię z pierwszego pływania i trymowania na "wolności" !

Może nie zagrozi czołówce ECO ale i tak sie cieszę !! :P

post-3419-0-14172600-1412974432_thumb.jpg

post-3419-0-80766000-1412974443_thumb.jpg

post-3419-0-97927900-1412974451_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.