Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

OK !

Dzięki za podpowiedzi i pomoc! Ja bym wstawił chętnie bezszczotkę do tego modelu ale taką, żeby nie trzeba było przerabiać kołnierza mocującego silnik - może RAY inrunner by się nadał albo jakiś podobny !

Mik'e - wrzuć parametry i jakąś fotkę silnika i regla który by podpasował - pomyślę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik powinien mieć 28mm średnicy i 40-50 długości. Obroty na 2 cele 4100-4300 obroty na 3 cele 3300-3500. Śruba do tego mała 30-33mm metalowa najlepiej ukraińska albo ruska. Wiem, że ze śrubą może być problem, nie mam niestety dojścia.  Regulator minimum 80A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,a mogli byście powiedzieć mi jak bardzo grzeje się silnik szczotkowy w modelu?.Konkretnie pytam czy chłodzenie rurkowe jest konieczne.Chodzi o to że mam kilka gratów i wymarzyłem sobie motorówkę,a że regiel szczotkowy mam,silnik co prawda od wkrętarki firmy Makita też mam to chciałbym spróbować swoich możliwości na wodzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wiertarce się nie grzeje (zależy od obciążenia) to i w modelu nie powinien się grzać. Do motorówki wycieczkowej i modeli redukcyjnych się nadaje, szybka nie będzie. Małe obroty silnika ale i małe zużycie prądu a przy tym niezła moc. Można dać większą śrubę. Długość powinna być około 700mm. Mniejsza będzie miała duże zanurzenie. Jeśli motorówka nie ma być dziełem sztuki jak np. Riva Aqarama to polecam Alice z płyty polistyrenowej HIPS. Plany w 2-3 wersjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motoróweczka - proszę bardzo ! W sam raz pod taką szczotkę i długość jak podaje Kaziu .  :)

Prosta , dasz radę a radocha spora - tylko odpowiednio powiększyć planik !

No i widzimy się wkrótce na kanale bydgoskim !!! :D  :D

Ps.

Jak ją odpowiednio wykończyć drzewem egzotycznym i mosiądzem może być niezłym hiciorem !

Coś jak niżej ...

post-3419-0-43160400-1413417159_thumb.gif

post-3419-0-80563000-1413417858.jpg

post-3419-0-68827900-1413418021.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ostatnie zdjęcie to właśnie dzieło sztuki. Z tego typu motorówkami są kłopoty z rozmieszczeniem bebechów, woda chlapie do środka i rosną wymagania względem prędkości. Jak na 1 łódkę lepiej na prostym kadłubie postawić nadbudówkę  (tu można pofantazjować) i będzie jacht motorowy. Mam plany łodzi motorowej do morskiego wędkowania. To jest coś innego bo ma wieżę i w modelu wieża powinna być lekka, z rurek węglowych.

post-419-0-85004500-1413437004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to nie znaczy żeby wcale nie spróbować ... :rolleyes:

A może akurat kolega podłapie "bakcyla" !

To może coś prostego z nadbudówką i jeszcze jedna łódka do "szycia i laminowania".

Ta ostatnia jest do zrobienia w dwa wieczory - trzeba powiększyć tylko rysunek do odp. rozmiarów, wyciąć ze sklejki albo HIPsu  kształtki "zszyć" na odp. krawędziach drutem miedzianym ( kształty i profile zrobią się same !) , zalaminować łączenia tkaniną szklaną , wstawić wzmocnienia , wykończenie,wyposażenie i gotowe. Szczegół konstrukcyjny "węzła szytego" na dole.

Jak ktoś jest zainteresowany szczegółami tej technologii to w internecie jest sporo na ten temat.

Można np. wpisać maderskijacht i opis technologii oraz budowy jachtów jest b. szczegółowy.

Stosowałem to wielokrotnie, nawet przy budowie dużej łodzi żaglowej na 3 osoby ( fota powyżej na 2 stronie, żółta z piracką flagą ).  Dla ułatwienia opis technologii w linku poniżej ! szybko, sprawnie i przyjemnie . B)

http://www.maderskiyachts.alpha.pl/jachty.htm

post-3419-0-38214000-1413462831.jpg

post-3419-0-15888400-1413462857.jpg

post-3419-0-09832400-1413462912.gif

post-3419-0-94923100-1413465563.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, jakoś cicho. Mike ładnie malujesz dużego. Nad morzem był facet i malował sprejem obrazy. Pomyślałem, że niektóre jego techniki przydałyby się do malowania modeli.

Kaszalu z tego planu mam zbudowaną wersję rakietową co mi latem fiknął na pełnej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike,wyczyn to będzie dla mnie jak zbuduję i opłynę model.Kadłub robię z głowy podpatrując zdjęcia ze stron internetowych.szkielet zrobiłem z pianki do wygłuszania ścian,i całość teraz okleję balsą twardą 1.5 mm.rufę zrobiłem ze sklejki 10mm,chłodzenie regla mam już teoretycznie zrobione,problemem jest teraz chłodzenie silnika.nigdzie nie mogę dostać orginalnego radiatora na silnik o średnicy 36 mm.Cały model chcę pomalować podkładem,farbą w kolorze białym na spodzie i jaskrawą pomarańczą z akcentami czarnymi na górze i na to wszystko położyć klar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie balsa tylko laminat. Jedna warstwa tkaniny na piankę czy styropian wystarczy o ile pod nią pozostanie ścianka 10mm. Podszlifować, na to szpachlówka i szlifowanie na gładko.

 

Wpadł mi pomysł, że przecież do krótkiego transportu i wodowania modeli pływających może się nadawać wózek a zakupy. Wystarczy zdjąć torbę i podstawę przystosować do stawiania kadłuba. Do tego jakieś zabezpieczenie.

 

post-419-0-10046400-1413480466.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł - nie trzeba samemu stojaka montować ! :)

Wlot wody w Sharku  przerobiony , sprzęciory przygotowane na sobotę lub niedzielę w zależności od pogody ! Są chętni na pływanko ??

Parę fotek poniżej !

Ps.

Damiano - kup w Castoramie mosiężną rurkę fi 3 mm , wygrzej ją mocno mad płomieniem z kuchenki gazowej i owiń po prostu po ostygnięciu ( bez chłodzenia !!) na korpusie silnika.Trzy - cztery pełne zwoje wystarczą . Jak to powinno wyglądać widać na zdjęciach  części Sharka na stronie 9 - tak to było robione ! :)

post-3419-0-23469000-1413494850_thumb.jpg

post-3419-0-53894900-1413494870_thumb.jpg

post-3419-0-21277100-1413494889_thumb.jpg

post-3419-0-90901400-1413494903_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zegną się , trzeba giąć powoli i płynnie , do środka nic nie trzeba wsypywać.

Możesz najpierw zrobić próbę na kawałku i zobaczyć jak się układa.

Ważne - rurkę trzeba wyżarzyć przed tą operacją i schłodzić na powietrzu do całkowitego ostygnięcia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.