Łuszpiński Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 Niekoniecznie. Zwykła przepustnica pary, maszyna nawrotna, a między wałem kół łopatkowych a wałem maszyny skrzynia mechanicznego zasprzęglenia. Można też zrezygnować z maszyny nawrotnej, a zmianę kierunku obrotów zrealizować w tej skrzyni. Oczywiście potrzebne są dodatkowe 1 lub 2 kanały rc.
kaszalu Opublikowano 18 Lutego 2018 Opublikowano 18 Lutego 2018 .... no i odpowiednia skrzynia przekładniowa oczywiście , dająca takie możliwości, czyli chociażby oba naprzód, oba wstecz, prawy naprzód lewy wstecz i odwrotnie oraz opcjonalnie prawy naprzód/wstecz - lewy stop i odwrotnie ! Było by trochę zabawy ale oczywiście do wykonania !
marcini59 Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Przesyłka od naszych skośnookich przyjaciół, dzięki Tomek za zorganizowanie paczki jeszcze tylko kadłub odpowiedni, Proszę jak ktoś z Kolegów ma ciekawe plany lub namiary na gotowy gdzie taki nabyć pod taki napęd, myślę o ślizgu lub motorówce Ktoś już taki na naszym forum prezentował jak dobrze pamiętam. Znalazłem coś takiego ale może ktoś ma jeszcze coś podobnego ? https://modelemax.pl/pl/kadluby-laminatowe/10600-mm-kadlub-laminatowy-hydrolift.html 1
kaszalu Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Cześć Marcin ! Właśnie w Maxie były fajne kadłuby pod ten silnik - nabyłem sobie właśnie taki ! Ewentualnie jeszcze Vampire - ten katamaran ! https://modelemax.pl/pl/kadluby-laminatowe/10609-mm-kadlub-laminatowy-vampire.html albo STING tego samego producenta - też kiedyś był w Maxie ! Może można sprowadzić ! http://mmproducts.cz/products/models/8-sting/ W sumie taki też by się nadał - byłby "trochę szalony" i w Maxie jest ... http://mmproducts.cz/products/models/7-hot-shot-k2/ Plany np. drewniaka powyżej : http://pfmrc.eu/index.php/topic/46400-p%C5%82ywanie-bydgoszcz-i-okolice/page-127 Powodzenia !
paweln7 Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Witam albo drewniaczek http://pulling-gz.blogspot.com/2015/07/rcm-stingray-boat-article-and-plan.html 1
kaszalu Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Fajny !!! Już ściągnąłem do bazy !!! Mam nawet odp. jednostkę napędową .... Ps. Marcin - wrzuć foto "Bałtyka" w obecnym stanie, mówiłeś że koniec budowy !!
mike217 Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Fajny, pokaż fotkę, która zobrazuje jego wielkość np na dłoni.
kaszalu Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Proszę bardzo - OsMax 3,5 cm3 w pełnej krasie !! Smarowanie wału giętkiego olejem odpadowym po procesie spalania - dwa punkty ! Jeden przy łożysku dolnym ( krótka rurka duralowa bezpośrednio z tłumika, drugi wyżej - silikonowym przewodem z tłumika ). Dobry pomysł !
mike217 Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Fajny, smarowanie takiego wału to konieczność. U mnie się grubo oleju leje a i tak wszystko się wyciera i zużywa w ekspresowym tempie. To jeszcze poproszę zdjęcie tego elektryka.
kaszalu Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Ja sobie do tego elektryka zorganizowałem "STINGA" - 645 mm długi kadłub ! Żółtego - cokolwiek to znaczy ! A silnik taki sam jak Marcina ! Regler z HK 90A chłodzony wodą.. http://mmproducts.cz/products/models/8-sting/
marcini59 Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Bałtyk już prawie , prawie ostatnio uczyłem się gwintować wał 1
kaszalu Opublikowano 24 Lutego 2018 Opublikowano 24 Lutego 2018 Każde doświadczenie osobiste jest cenne, a umiejętność gwintowania często się u nas przydaje !! Bałtyk wygląda obiecująco - niedługo więc "Bałtyk day" - wypłyniemy we wszystkie dwa Bałtyki na szerokie wody kanału bydgoskiego jak rozmarznie !!! Chyba że jeszcze jest gdzieś Bałtyk na chodzie ( miał też kolega z Nakła) to zapraszamy do kompanii a także inne pływadła !! JAMYK z widłami ratowniczymi i Halnym - OBOWIĄZKOWO !!!
kaczma2 Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Marcin, z jakiego materiału robisz wał? Ze swojego doświadczenia, wał nie zawsze wyszedł dobrze po gwintowaniu. Szczególnie po gwintowaniu kwasówki. Po takim mocowaniu w imadle, dalej od gwintu pręt ulegał skrzywieniu i trudno nagwintować centrycznie. Z tych powodów daję do gwintowania na tokarce.
mike217 Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Można zrobić gwint na tokarce przy pomocy narzynki i konika. Wyjdzie prosto ale warto pod gwint z dwie dychy pręt przetoczyć. Gwint wykonany taką metodą jak powyżej oczywiście przy takim modelu da sobie radę ale na wyższych obrotach na pewno dobrze nie będzie.
marcini59 Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Starałem się gwintować delikatnie aby nie odkształcić wału a kupowałem tu: https://www.conrad.pl/p/stalowy-wal-modelcraft-4-x-500-mm-237060
Łuszpiński Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Marcini. Jestem cały czas do Twojej dyspozycji i pomogę Ci przy tym modelu.
kaszalu Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Niskie temperatury na zewnątrz sprzyjają pracom kameralnym ! W końcu znalazłem trochę czasu na dokończenie izolacji kociołka "hand made" !
pawel4090 Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 To nie kociołek tylko kocioł, jak zawsze bardzo ładnie wykonane. Zbieram się na pierwszy kocioł, ale jakoś ciężko... , nie wspominając o silniku
kaszalu Opublikowano 25 Lutego 2018 Opublikowano 25 Lutego 2018 Zacznij Paweł , chociażby od kotła na początek - dalej jakoś pójdzie !!! A radocha i satysfakcja super !! W razie czego - pomogę !! Ps. A tak to się zaczęło ....( od strony 105 PFM) I gotowy zestaw z kominem do tylnokołowca - np. takiego !!
Rekomendowane odpowiedzi