Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio dużo pływaliśmy spalinowo-parowo-elektrycznie,ślizgowo i wypornościowo !  B)

Teraz żagle czas zacząć - przedsezonowe przygotowania do pływania !!  :)

"ODYSEY" REWITALIZACJA !! 

Podrasowałem balast i zmieniłem układ wybierania szotów grota - teraz elegancko można wybrać "na ostrym" !! :D 

post-3419-0-88476800-1529590906.jpg

post-3419-0-19655200-1529590919.jpg

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środę okazało się, że moja żaglówka, ta z czarnym kadłubem, argentyńska JIF 65 dobrze pływa przy silnym wietrze. No nie takim jak zawiał w czwartek popołudniu. Pływanie na kanale polega na halsowaniu potem z wiatrem i od nowa. Dobrze robi zwroty. Przy silnym podmuchu kładzie się ale płynie. Konstruktor zadbał o możliwość regulacji, przestawiania masztu i want.

post-419-0-23659900-1529662915_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam film z dzisiejszego, przedpołudniowego krótkiego rejsu.

Drugie wypłynięcie i chyba podpłynęła za blisko brzegu i zahaczyła o łodygę od liścia i ściągnęło bliżej brzegu. Kijem wyprowadziłem żaglówkę i na kursie z wiatrem dostała silny wiatr, nabrała prędkości aż na dziobie zrobiła się fala jak przy kajakach wyczynowych. Zdziwiłem się, nie poszła dziobem pod wodę. Wielki plus.

Po południu, po deszczu wiatr ucichł. Chciałem popływać ślizgiem ale woda na kanale była z zielskiem. Zrobiłem powolne, dwa kółka i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie powstaje bliźniaczy model do mojego pomarańczowego . Niedługo będzie gotowy i będzie miał sporo więcej mocy niż mój . Właściciel poprosił mnie o wykonanie zabieraka do śrub . Wykonałem go z brązu bo jest to twardy materiał i kły zabieraka na pewno wytrzymają . Lepszy byłby stalowy ale niestety na mojej frezarce to męczarnia .

post-4076-0-22192100-1529786777_thumb.jpeg

post-4076-0-86391400-1529786789_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie koszty zabijają takie pomysły.. W Polsce modelarstwo poszło w zła stronę, w małe modele klas mini, które często są topione, praktycznie na każdych zawodach coś tonie. Klasy Mono 3 i Hydro 3, które kiedyś były rozgrywane zostały zlikwidowane, to samo czeka klasę mono 2 i hydro 2.. Są to konsekwencje durnych decyzji włodarzy Navigi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to my dzisiaj z Januszem dla obniżenia kosztów i ekologicznie - siłami natury - w marinie klubu Pasat w Pieczyskach odpaliliśmy "Emirata"  !! :D

Muszę nadmienić że po tuningu przeprowadzonym przez Janusza ( przesunięcie balastu do przodu, powiększenie steru i zmiana trymu żagli ) łódka zachowuje się bardzo dobrze, pływa nawet bez wiatru ( prawie :P ) !

Sam sprawdzałem bo dał mi się "gaznąć" !!  :) Ładnie robi zwroty i  nie ciągnie wody za rufą !!  B)

 

post-3419-0-06213500-1529863461_thumb.jpg

post-3419-0-24989500-1529863478_thumb.jpg

post-3419-0-39478400-1529863491_thumb.jpg

post-3419-0-94330900-1529863501_thumb.jpg

post-3419-0-65353900-1529863516_thumb.jpg

post-3419-0-93119800-1529863528_thumb.jpg

post-3419-0-06266400-1529863546_thumb.jpg

post-3419-0-43263400-1529863558_thumb.jpg

post-3419-0-40991000-1529863588_thumb.jpg

post-3419-0-62657400-1529863608_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.