WALDENGERD Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 Endriu .....Pomalutku - będzie dobrze (pomimo 18-tki), wytrzymaj - niech Moc będzie z Tobą ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 6 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2020 (edytowane) Obyś miał rację Waldek ....? Kilka fotek Janusza - naciągi szotociągów, nadbudówka i jego naklepszy płyn do dezynfekcji koronawirusów !! ? zamierzam skorzystać z tego środka dziś wieczorem !! ? Edytowane 6 Marca 2020 przez kaszalu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Jeszcze śródokręcie .....?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcini59 Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 Witam wszystkich U mnie kolejny etap prac nad kociołkiem, jak widać na zdjęciach gwizdek zamontowany oraz dalsze prace nad ociepleniem. Motorowka też idzie do przodu przymiarka do montażu szybki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Zaruski pięknieje z każdym dniem !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcini59 Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Witam Kolejny etap pracy nad napędem parowym, dotarł silnik SAITO T1DR-L , jakość wykonania bardzo dobra w porównaniu z Chińskim silnikiem MICROCOSM M2B. W teście pracy z boilerem DIY pracował równomiernie przy ciśnieniu 1 bar bez spadku ciśnienia, czas pracy około 25 min i jeszcze by mógł pracować jakieś kilka min bo woda jeszcze była powyżej poziomu płomienicy. Silnik M2B potrzebuje bardziej wydajnego boilera lub dotarcia pewnie go wykorzystam w następnym projekcie kto wie . Brakuje jeszcze zaworka regulacji pary który zamówiłem u Chińczyków ale w dobie panującej epidemii i dzisiejszych informacji o wstrzymaniu dostaw zagranicznych do kraju nie wiadomo kiedy dotrze Ocieplenie do poprawki bo niektóre listewki się odkształciły pod wpływem ciepła a były suche ? Ogólnie jestem bardzo zadowolony jak na moje umiejętności Proponuję w kwestii walki z koronawirusem pozamykać się w swoich modelarniach co będzie z pewnością skutkowało powstaniem wspaniałych modeli na wiosnę a i pomoże nam się uchronić przed tym świństwem Poniżej filmik i kilka fotek z przymiarek , czas się zająć remontem kadłuba , śruba, wał oraz ster już dotarły 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 (edytowane) SUPER ? Zestawik jak od tego kadłuba - pan Wojciechowski ( autor planów "Bałtyka") byłby mile zaskoczony !!! ? Czekam na efekt końcowy i pływanie !! Witamy w klubie "parówkowo zakręconych" !!!! ? A SAITO - wiadomo - jakość na najwyższym poziomie, podobnie jak w silnikach czterotaktowych których jestem zagorzałym fanem !! ? I ten dźwięk !!! ? Ja na razie nadal walczę z chorobą kotki i trochę czasu na modele brakuje .. Ps. Marcin - chyba musisz przesunąć siłownię do przodu bo będziesz miał kłopot z kątem wyjściem wału z kadłuba - ale może się mylę bo zdjęcie zmienia perspektywę ! Wyporności kadłuba z przodu wystarczy na pewno, nawet kosztem przeniesienia zbiornika gazu w kierunku rufy i wydłużenia przewodu gazowego ( wstawka z rurki miedzianej np.) !! Sprawdź to dokładnie !! Edytowane 15 Marca 2020 przez kaszalu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 (edytowane) Alternatywa dla szybkiego napędu żaglowego na hydrofoilu ( podwodne skrzydło hudrodynamiczne) ? Edytowane 16 Marca 2020 przez kaszalu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 Model wygląda na skończony. Jeszcze czynności sprawdzające i próby na wodzie. Brakuje połączenia linką rufowego masztu z głównym ale to utrudni zdejmowanie nadbudówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 ELEGANCKO wygląda - ładne modele dobrze pływają !! ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 17 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2020 (edytowane) Janusz smaży już model na drugim boku !! ? Skrzynia mieczowa, płetwa balastowa i takie tammmm ... A na koniec ciekawostka - kto wie do czego służy machina na dwóch pierwszych zdjęciach ? ?? Edytowane 18 Marca 2020 przez kaszalu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J-23 Opublikowano 18 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2020 W dniu 16.03.2020 o 18:26, kaczma2 napisał: Brakuje połączenia linką rufowego masztu z głównym ale to utrudni zdejmowanie nadbudówki. można by zrobić linkę na haczyk, łączyć maszty po zamknięciu nadbudówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomTech Opublikowano 18 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2020 Andrzej do wycinania kółek lub do szlifowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 18 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2020 Bingo - Tomek wygrywa konkurs !! ? To jest historyczna już zegarmistrzowska wycinarka różnej wielkości szkiełek do zegarków ! Po wycięciu kółka ze szkła lub plexi krążki były podgrzewane do temperatury plastyczności i kształtowane w specjalnych matrycach za pomocą stempla ( różne wypukłości) !! ? No i tu muszę się pochwalić, że dzięki mojemu kuzynowi Tomkowi z Kołobrzegu - oby żył wiecznie - wkrótce stanę się szczęśliwym posiadaczem tego urządzenia !!!! ?? W modelarni jak znalazł !!! PS . Kocicy Loli po miesięcznej kuracji jakby trochę lepiej !! Pewnie zacznę trochę nadrabiać opóźnienia ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcini59 Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Witam Proszę o pomoc jeżeli ktoś ma i mógłby mi sprawdzić wymiary Holownika Odys zawarte w planach nr133 z 1986 roku pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Marcin - mam te plany - podać Ci wymiary modelu wg. planów, czy może wymiary rzeczywiste holownika? Pozdrawiam Ryszard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcini59 Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Wymiary według planów poproszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Podaję wymiary: - podz. 1:100 - długość 36,5 cm, wyporność 0,59 kg - podz. 1: 75 - długość 50 cm, wyporność 1,4 kg, - podz. 1:50 - długość 73 cm, wyporność 4,72 kg, - podz. 1:25 - długość 146 cm, wyporność ok. 37 kg, - podz. 1:20 - długość 182 cm, wyporność 73-75 kg, - podz. 1:15 - długość ok. 243 cm, wyporność 177,8 kg. W cytowanych PM wymiary skali 1:50: - długość kadłuba - 70 cm, - szerokość kadłuba - 18 cm (na wysokości pokładu) - wysokość części dziobowej (od stępki do górnej części nadburcia) - 16,6 cm, Skala 1:25 - długość kadłuba - 146 cm, - szerokość kadłuba - 37,5 cm (na wysokości pokładu), wysokość części dziobowej (od stępki do górnej części nadburcia) - 33, 4 cm Marcin - co zmierzyć jeszcze? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcini59 Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 I to jest fachowa odpowiedź, bardzo dziękuję, to mi wystarczy, wielkie dzięki pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcini59 Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Kolejny etap pracy nad motorówką, montaż szybki oraz uruchomienie napędu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi