Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piękna robota Piotrze.

 

Poniżej dwa linki do filmów ze startu i lądowania mojego SE 5a. Podczas startu prawe koło odpadło (brak nacięcia na osi dla zablokowania śruby) i lądowanie byłem zmuszony wykonywać w zaroślach. Na szczęście obyło się bez strat, model nawet nie zarysowany.

 

Pozdrawiam

 

 

Opublikowano

Troszkę dziwna linia poszycia kokpitu -powinna być w linii prostej (w widoku z boku) z częścią maski przed nią a wyszło w linii prostej z ogonem.

przykład :

 

8641280252_e158124d56_z.jpg

Opublikowano

 

Troszkę dziwna linia poszycia kokpitu -powinna być w linii prostej (w widoku z boku) z częścią maski przed nią a wyszło w linii prostej z ogonem.

przykład :

 

obserwując temat nasuwa się jedno spostrzeżenie, ten zestaw jest zrobiony bardzo mało makietowo  :(, ale jak pisał wcześniej Piotrek nie o budowę makiety mu chodzi.

Opublikowano

W niektórych wykonaniach poszycie przed kabiną było podniesione bo tam mieścił się częściowo zabudowany karabin maszynowy.

 

 

post-5634-0-17864000-1410968561_thumb.jpg

 

post-5634-0-21316000-1410968562_thumb.jpg

 

 

Dzisiaj powstała konstrukcja maski silnika. W zestwaie jest maska wykonana z laminatu, ale jak chciałem mieć maskę dobrze pasującą do modelu z możliwością stopniowego dodawania elementów makietyzacji silonika, więc postanowiłem wykonać ją samemu, tym bardziej że jej kształty są nieskomplikowane. Maska będzie mocowana  do kadłuba na magnesy. Wygląda to tak:

 

 Szkielet maski:

 

post-5634-0-39015000-1410968836_thumb.jpg

 

post-5634-0-11834400-1410968837_thumb.jpg

 

Szkielet zatrzaśnięty na magnesach:

 

post-5634-0-14259800-1410968838_thumb.jpg

 

Widok od przodu:

 

post-5634-0-49558000-1410968834_thumb.jpg

 

Przy okazji korzystając z możliwości poprawiłem trochę kształt maski zwężając ją nieznacznie ku przodowi. Linia kadłuba troszkę przez to  wyładniała.

 

 

 

Opublikowano

jeśli chodzi o górną linię kadłuba to wszystko jest ok, ostatnia sekcja za zbiornikiem paliwa unosi sie do góry. 

 

 

 Linia kadłuba troszkę przez to  wyładniała.

 

ale cały urok SE5 polega na tym że jest taki trochę pokraczny  :) 

Opublikowano

Maska silnika cd.

 

Zrobiłem pokrycie boczne maski i jej spód. 

 

 

post-5634-0-78273900-1411036311_thumb.jpg

 

post-5634-0-11026300-1411036313_thumb.jpg

 

Linia kadłuba w całości

 

post-5634-0-02219700-1411036311_thumb.jpg

 

 

Teraz czas na wyoblony przód maski z chłodnicą

Opublikowano

A ja wciąż nie rozumiem, czemu do zmiany pakietu chcesz odkręcać śmigło i zdejmować całą maskę, jeśli wystarczyłoby zrobić otwierane drzwiczki z boku pokrywy sinika. Tym bardziej teraz, kiedy już zrobiłeś bardzo ładną konstrukcję zamiast laminatowej maski. 

Opublikowano

A ja wciąż nie rozumiem, czemu do zmiany pakietu chcesz odkręcać śmigło i zdejmować całą maskę, jeśli wystarczyłoby zrobić otwierane drzwiczki z boku pokrywy sinika. Tym bardziej teraz, kiedy już zrobiłeś bardzo ładną konstrukcję zamiast laminatowej maski. 

 

Nie wystarczyłoby, bo jeszcze nie wiem dokładnie w którym miejscu znajdą się pakiety napędowe.

Opublikowano

Maska w końcu wystrugana  :)

 

Wyoblenie przodu:

 

post-5634-0-28584900-1411146268_thumb.jpg

 

Maskownica przodu

 

post-5634-0-85311000-1411146270_thumb.jpg

 

Maska silnika w złożeniu

 

post-5634-0-41612200-1411146272_thumb.jpg

 

Maska z kadłubem:

 

post-5634-0-55955400-1411146269_thumb.jpg

 

 

post-5634-0-24574000-1411158601_thumb.jpg

 

 

Waga kompletnej maski  wyszła 155 g.

Opublikowano

Nie zrozumieliśmy się Piotrze- chodzi mi o przód sekcji kokpitu ,powinien być w linii z uniesioną maską kmu a zamiast tego opada w dół równo z ogonem tworząc przed "pilotem" garb. Wiem że nie makieta....ale taki drobiazg a gryzie :)

Opublikowano

Piotr idziesz jak burza model rośnie trzymam kciuki , jak to u Ciebie porządna robota juz nie moge się doczekać następnego modelu recznej roboty na naszym lotnisku i kręcenia filmu i robienia fotek z lotów :-) Pozdrawiam !!!

Opublikowano

Piotr idziesz jak burza model rośnie trzymam kciuki , jak to u Ciebie porządna robota juz nie moge się doczekać następnego modelu recznej roboty na naszym lotnisku i kręcenia filmu i robienia fotek z lotów :-) Pozdrawiam !!!

 

Tak, jak widać że modelu przybywa to się aż przyjemnie robi. Ale teraz przede mną urządzanie wnętrza kadłuba już nie będzie takie spektakularne. 

 

Dzisiaj zrobiłem i wkleiłem klocki do których jest  mocowane podwozie modelu. Klocki w dokumentacji określone jako bukowe 20x10 zamieniałem z braku materiału dwoma sklejonymi ze sobą paskami sklejki modelarskiej  20x5 mm. Mocowanie podwozia będzie na 2 i 4 wrędze.

 

 

post-5634-0-02308400-1411219612_thumb.jpg

Opublikowano

Jeśli chodzi o wnętrze to możesz ściągnąć ze strony Arizona...większe fragmenty wyposażenia wnętrza. Sprzedają to jako kit ale równocześnie prezentują całą zawartość w PDF, którą można sobie ściągnąć. To samo dotyczy karabinów Vickers i Lewis łącznie z mocowaniem Fostera.

Opublikowano

Jeśli chodzi o wnętrze to możesz ściągnąć ze strony Arizona...większe fragmenty wyposażenia wnętrza. Sprzedają to jako kit ale równocześnie prezentują całą zawartość w PDF, którą można sobie ściągnąć. To samo dotyczy karabinów Vickers i Lewis łącznie z mocowaniem Fostera.

Tak się składa że w przyszłym miesiącu przylatuje syn z Kanady więc wysłałem mu informację o KIT wyposażenia do SE5a więc jak się sprawi to może będę miał wyposażenie kabiny w prezencie. Dzięki za informację. :-)

Opublikowano

Piękna robota Piotrze.

 

Poniżej dwa linki do filmów ze startu i lądowania mojego SE 5a. Podczas startu prawe koło odpadło (brak nacięcia na osi dla zablokowania śruby) i lądowanie byłem zmuszony wykonywać w zaroślach. Na szczęście obyło się bez strat, model nawet nie zarysowany.

 

 

Dziękuję, że zamieściłeś film z lotu modelem, ale pomyśl może nad czymś co ma zoom bo niewiele widać, model malutki a bardzo chętnie obejrzałbym dokładnie jak Twój model lata.  :)

 

 

 

Dzisiaj powstał moduł elektroniki. Płyta wykonana jest z dwu warstw sklejki 0,8 z warstwą balsy po środku ułożone słojami w poprzek i sklejone sztywnym klejem. W ten sposób powstała b. mocna płyta i w miarę lekka, w którą dobrze wkręca się śruby mocujące serwa. Uzbrojona  w elektronikę płyta będzie w całości mocowana w modelu na 4 wkręty pod zdejmowanym kokpitem pilota. Rzepy nie wykorzystane przewidziane są dla mocowania żyroskopów dla SK na pewno dla SW jeżeli będzie taka potrzeba. Anteny odbiornika będą wchodziły do środka sekcji poprzedzającej i tam zostaną ułożone wg wymagań. Okrągłe otwory służą do przeciągania kabli i zachowania "optycznego" porządku.

 

 

post-5634-0-79492100-1411323312_thumb.jpg

Opublikowano

Ponieważ serwa SW i SK są już zamontowane zabrałem się do przymiarki napędów sterów. Mój ster wysokości jest cieńszy o 4 mm niż przewidywał projekt, więc musiałem dopasować część ogonową do tego zmniejszonego wymiaru. Przy okazji sprawdziłem zgranie linii SW i skrzydeł - jest ok. Cały kadłub (dzięki zmniejszeniu szerokości końca maski o 10 mm na stronę) wygląda na smukły. Zaczyna mi się to coraz bardziej podobać  :)

 

 

post-5634-0-01925100-1411392471_thumb.jpg

Opublikowano

Do powierzchni sterowych lubię używać zawiasów kołkowych. Proste i praktyczne w montażu, można budować prawie bez szczelinowe połączenia. Do SW użyłem zawiasów kołkowych fi=4mm. Dla dobrego działania zawiasu oś obrotu zawiasu musi być schowana w części ruchomej steru. Efekty na zdjęciach 

 

post-5634-0-36685300-1411406413_thumb.jpg

 

Uzyskane maksymalne wychylenia SW:

 

post-5634-0-93534900-1411406411_thumb.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.