mavo Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 Piękna robota Piotrze. Poniżej dwa linki do filmów ze startu i lądowania mojego SE 5a. Podczas startu prawe koło odpadło (brak nacięcia na osi dla zablokowania śruby) i lądowanie byłem zmuszony wykonywać w zaroślach. Na szczęście obyło się bez strat, model nawet nie zarysowany. Pozdrawiam
sławek Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 Troszkę dziwna linia poszycia kokpitu -powinna być w linii prostej (w widoku z boku) z częścią maski przed nią a wyszło w linii prostej z ogonem. przykład :
pacek Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 Troszkę dziwna linia poszycia kokpitu -powinna być w linii prostej (w widoku z boku) z częścią maski przed nią a wyszło w linii prostej z ogonem. przykład : obserwując temat nasuwa się jedno spostrzeżenie, ten zestaw jest zrobiony bardzo mało makietowo , ale jak pisał wcześniej Piotrek nie o budowę makiety mu chodzi.
Pioterek Opublikowano 17 Września 2014 Autor Opublikowano 17 Września 2014 W niektórych wykonaniach poszycie przed kabiną było podniesione bo tam mieścił się częściowo zabudowany karabin maszynowy. Dzisiaj powstała konstrukcja maski silnika. W zestwaie jest maska wykonana z laminatu, ale jak chciałem mieć maskę dobrze pasującą do modelu z możliwością stopniowego dodawania elementów makietyzacji silonika, więc postanowiłem wykonać ją samemu, tym bardziej że jej kształty są nieskomplikowane. Maska będzie mocowana do kadłuba na magnesy. Wygląda to tak: Szkielet maski: Szkielet zatrzaśnięty na magnesach: Widok od przodu: Przy okazji korzystając z możliwości poprawiłem trochę kształt maski zwężając ją nieznacznie ku przodowi. Linia kadłuba troszkę przez to wyładniała.
pacek Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 jeśli chodzi o górną linię kadłuba to wszystko jest ok, ostatnia sekcja za zbiornikiem paliwa unosi sie do góry. Linia kadłuba troszkę przez to wyładniała. ale cały urok SE5 polega na tym że jest taki trochę pokraczny
Pioterek Opublikowano 18 Września 2014 Autor Opublikowano 18 Września 2014 Maska silnika cd. Zrobiłem pokrycie boczne maski i jej spód. Linia kadłuba w całości Teraz czas na wyoblony przód maski z chłodnicą
Emhyrion Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 A ja wciąż nie rozumiem, czemu do zmiany pakietu chcesz odkręcać śmigło i zdejmować całą maskę, jeśli wystarczyłoby zrobić otwierane drzwiczki z boku pokrywy sinika. Tym bardziej teraz, kiedy już zrobiłeś bardzo ładną konstrukcję zamiast laminatowej maski.
Pioterek Opublikowano 18 Września 2014 Autor Opublikowano 18 Września 2014 A ja wciąż nie rozumiem, czemu do zmiany pakietu chcesz odkręcać śmigło i zdejmować całą maskę, jeśli wystarczyłoby zrobić otwierane drzwiczki z boku pokrywy sinika. Tym bardziej teraz, kiedy już zrobiłeś bardzo ładną konstrukcję zamiast laminatowej maski. Nie wystarczyłoby, bo jeszcze nie wiem dokładnie w którym miejscu znajdą się pakiety napędowe.
Irek M Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 Piotr - uwierz na słowo, że wystarczyłby otwierany wziernik z prawej i lewej. W nosie jest tyle miejsca, że aż prosi się o takie wykonanie.
Pioterek Opublikowano 19 Września 2014 Autor Opublikowano 19 Września 2014 Maska w końcu wystrugana Wyoblenie przodu: Maskownica przodu Maska silnika w złożeniu Maska z kadłubem: Waga kompletnej maski wyszła 155 g.
sławek Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 Nie zrozumieliśmy się Piotrze- chodzi mi o przód sekcji kokpitu ,powinien być w linii z uniesioną maską kmu a zamiast tego opada w dół równo z ogonem tworząc przed "pilotem" garb. Wiem że nie makieta....ale taki drobiazg a gryzie
gregory Opublikowano 19 Września 2014 Opublikowano 19 Września 2014 Piotr idziesz jak burza model rośnie trzymam kciuki , jak to u Ciebie porządna robota juz nie moge się doczekać następnego modelu recznej roboty na naszym lotnisku i kręcenia filmu i robienia fotek z lotów :-) Pozdrawiam !!!
Pioterek Opublikowano 20 Września 2014 Autor Opublikowano 20 Września 2014 Piotr idziesz jak burza model rośnie trzymam kciuki , jak to u Ciebie porządna robota juz nie moge się doczekać następnego modelu recznej roboty na naszym lotnisku i kręcenia filmu i robienia fotek z lotów :-) Pozdrawiam !!! Tak, jak widać że modelu przybywa to się aż przyjemnie robi. Ale teraz przede mną urządzanie wnętrza kadłuba już nie będzie takie spektakularne. Dzisiaj zrobiłem i wkleiłem klocki do których jest mocowane podwozie modelu. Klocki w dokumentacji określone jako bukowe 20x10 zamieniałem z braku materiału dwoma sklejonymi ze sobą paskami sklejki modelarskiej 20x5 mm. Mocowanie podwozia będzie na 2 i 4 wrędze.
Irek M Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 Jeśli chodzi o wnętrze to możesz ściągnąć ze strony Arizona...większe fragmenty wyposażenia wnętrza. Sprzedają to jako kit ale równocześnie prezentują całą zawartość w PDF, którą można sobie ściągnąć. To samo dotyczy karabinów Vickers i Lewis łącznie z mocowaniem Fostera.
Pioterek Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 Jeśli chodzi o wnętrze to możesz ściągnąć ze strony Arizona...większe fragmenty wyposażenia wnętrza. Sprzedają to jako kit ale równocześnie prezentują całą zawartość w PDF, którą można sobie ściągnąć. To samo dotyczy karabinów Vickers i Lewis łącznie z mocowaniem Fostera. Tak się składa że w przyszłym miesiącu przylatuje syn z Kanady więc wysłałem mu informację o KIT wyposażenia do SE5a więc jak się sprawi to może będę miał wyposażenie kabiny w prezencie. Dzięki za informację. :-)
Irek M Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Nie musisz kupować !!! ale możesz. Dostepna jest wersja elektroniczna, którą ściągasz.
Pioterek Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 Piękna robota Piotrze. Poniżej dwa linki do filmów ze startu i lądowania mojego SE 5a. Podczas startu prawe koło odpadło (brak nacięcia na osi dla zablokowania śruby) i lądowanie byłem zmuszony wykonywać w zaroślach. Na szczęście obyło się bez strat, model nawet nie zarysowany. Dziękuję, że zamieściłeś film z lotu modelem, ale pomyśl może nad czymś co ma zoom bo niewiele widać, model malutki a bardzo chętnie obejrzałbym dokładnie jak Twój model lata. Dzisiaj powstał moduł elektroniki. Płyta wykonana jest z dwu warstw sklejki 0,8 z warstwą balsy po środku ułożone słojami w poprzek i sklejone sztywnym klejem. W ten sposób powstała b. mocna płyta i w miarę lekka, w którą dobrze wkręca się śruby mocujące serwa. Uzbrojona w elektronikę płyta będzie w całości mocowana w modelu na 4 wkręty pod zdejmowanym kokpitem pilota. Rzepy nie wykorzystane przewidziane są dla mocowania żyroskopów dla SK na pewno dla SW jeżeli będzie taka potrzeba. Anteny odbiornika będą wchodziły do środka sekcji poprzedzającej i tam zostaną ułożone wg wymagań. Okrągłe otwory służą do przeciągania kabli i zachowania "optycznego" porządku.
Pioterek Opublikowano 22 Września 2014 Autor Opublikowano 22 Września 2014 Elektronika umieszczona w modelu:
Pioterek Opublikowano 22 Września 2014 Autor Opublikowano 22 Września 2014 Ponieważ serwa SW i SK są już zamontowane zabrałem się do przymiarki napędów sterów. Mój ster wysokości jest cieńszy o 4 mm niż przewidywał projekt, więc musiałem dopasować część ogonową do tego zmniejszonego wymiaru. Przy okazji sprawdziłem zgranie linii SW i skrzydeł - jest ok. Cały kadłub (dzięki zmniejszeniu szerokości końca maski o 10 mm na stronę) wygląda na smukły. Zaczyna mi się to coraz bardziej podobać
Pioterek Opublikowano 22 Września 2014 Autor Opublikowano 22 Września 2014 Do powierzchni sterowych lubię używać zawiasów kołkowych. Proste i praktyczne w montażu, można budować prawie bez szczelinowe połączenia. Do SW użyłem zawiasów kołkowych fi=4mm. Dla dobrego działania zawiasu oś obrotu zawiasu musi być schowana w części ruchomej steru. Efekty na zdjęciach Uzyskane maksymalne wychylenia SW:
Rekomendowane odpowiedzi