Elkojote Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 A co my mamy w tym czasie czytać i oglądać ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Będziecie musieli jakoś z tym żyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICHAL_1100 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Podrzucilibyście jakiś fajny pomysł na malowanie FunCuba? Może jakaś wersja wojskowa? To mój EASYCUP - jeszcze nie doczekał oblotu http://pfmrc.eu/index.php?/topic/7690-easycub-multiplex/page-4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bfis Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Witam Odpowiaqdając na temat malowania, to przejrzyj tę stronę:http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=%3D%28%22piper+j-3+cub+%28l-4%2Fne%29%22+OR+%22piper+pa-11+cub+special+%28l-18%29%22%29&page_limit=30&page=1&sid=eecc6c83f3f210729a94b9165e1aec6b&sort_order=country+asc . Chcesz polski i wojskowy to masz w załączeniu oraz malowanie mojego Fan Cuba z pokazaniem podwozia. Malowanie to lakier wodny Aqua Motip Dupli Color. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Fajne byłoby malowanie, tez nabyłem FunCub-a od kolegi z forum, może i ja się skuszę ? Ten mój już był malowany, oj przybyło by mu wagi. Ten oryginalny jest fajniejszy, jest przeszklony. Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbapfmrc Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Żeby ożywić trochę temat tego wspaniałego samolociku i jako przykład, podaję swoje wyposażenie jakie mam w Funcubie:- silnik E-MAX GT2812/10; 970 RPM/V- śmigło APC 11*5.5- regulator FOXY 45A- 2 pakiety 3S 2200 mah: Ray i Turnigy Pakiety mam przymocowane na rzep, który jest wklejony zarówno na dno kadłuba jak i do pakietów. Dodatkowo po bokach pakietów dokleiłem kawałki miękkiej gąbki tak aby ciasno wchodziły we wnękę kadłuba - to w zupełności wystarcza. Nic nie musiałem doważać, jedynie pakiet mam przesunięty max wstecz, tak, że aż trochę wystaje nad otwór w spodzie kadłuba.Samolot lata idealnie, nie musiałem nawet nic trymować w locie. Mimo iż rok temu solidnie przyp... w ziemię, tak, że aż pękł wał silnika. Potwierdza to solidność Multiplexa.Lot na klapach ustawionych na 60% - super, prawie stoi w miejscu chociaż trzeba oczywiście trochę zdusić go SW (planuję zmiksować go z klapami). Co do podwozia to potwierdzam, że konieczne jest wzmocnienie, ja tego jeszcze nie zrobiłem ale planuję bo już wyłamał mi się ten plastikowy element naklejony od spodu kadłuba, go którego się przykręca podwozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Co do podwozia to potwierdzam, że konieczne jest wzmocnienie... A ja temu zaprzeczam Niech się wyrwie ten plastikowy element i zmniejszy obciążenia reszty konstrukcji. Jego wklejenie to parę minut. Nie wiem, ile mój FC zaliczył lądowań, lata z nie najlżejszym wyposażeniem i nigdy nie wyłamało mu się podwozie. Nic bym tu nie zmieniał. Za to jeśli ktoś ma cięższe wyposażenie lub ląduje na równym i twardym (beton, asfalt) - polecam usztywnić nieco golenie, bo inaczej model na pasie pływa i kółka mu się rozjeżdżają, dodatkowo się krzywiąc. Akurat ta przeróbka wśród użytkowników FC jest bardzo częsta. Podobnie jak usztywnienie goleni kółka ogonowego. Drut najlepiej wymienić na nieco grubszy, cieńszy szybko traci wszelką geometrię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 19 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Po dłuższej przerwie wróciłem do modelarni. Już myślałem, że na jutro ulotnię FunCuba, ale natknąłem się na problem braków zaopatrzeniowych. Niestety, gniazda na serwa są wycięte tak, że z kabelka Y nie da się serw klap zasilić. Wymagane jest zasilanie z dwóch kanałów, albo przez odwracaczkę. Ponieważ w moim FunCubie zastosowałem odwracaczkę/spowalniaczkę klap, to brakło mi 2 przedłużek JR 30cm. Zamówienie poszło :-) Edit: Sprułem wraka Piaggio, odzyskałem kable, przelutowałem. Może na jutro się uda. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 19 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Płaszczyzny sterowe ustawiłem delikatnie, wychylenie SK +/10mm, SW +/10mm, lotki +15/-5mm, klapy 0/20/40 stopni. Nie za ostrożnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Płaszczyzny sterowe ustawiłem delikatnie, wychylenie SK +/10mm, SW +/10mm, lotki +15/-5mm, klapy 0/20/40 stopni. Nie za ostrożnie? Za. SW 15, lotki 15/10, SK dwa razy tyle. Ewentualne korekty na aparaturze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 No to wygląda na to, że jestem gotowy do lotu. Tylko pogody nie ma i prędko nie będzie Ciekawostka - musiałem dołożyć na ogon 40g ołowiu To zapewne przez silnik. No i w pudle brakowało jednego arkusza z naklejkami, więc skrzydło ma numer rejestracyjny tylko na górze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArabaT Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Za duży silnik to tylko problem z wyważeniem, trudno, dołożę te 5-10g na ogonie. Ciekawostka - musiałem dołożyć na ogon 40g ołowiu Przez analogie do budownictwa kilo w tą czy w tą to nie różnica Przy 110g silniku nie trzeba doważać ogona i pakiety 2200 lub 3700 wychodza praktycznie w tym samym miejscu. Klapy na ok 40 i max czyli jakies 90 stopni. Zaczerpniete z ustawien kolegi, 90 bardzo dobrze sie spisują gdy trzeba szybko na krotkim odcinku usiąść np. między drzewkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Mam pewne obawy, że w silniku FunCuba mam padnięte łożysko. Przy ręcznym obracaniu wyczuwam coś jakby mechaniczne "chrupania", inne od "ciągnięcia" magnesów. Nagrałem dźwięk silnika, który mnie niepokoi. Proszę Kolegów o posłuchanie i uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Mam tak brzmiący silnik, podobno po kilku lotach (kupiony jako używka) - pomogło lekkie "ściśnięcie" łożysk osią silnika. Chyba typowa przypadłość tego typu silniczków, łożyskowanie jest najsłabszym ogniwem, zaraz po użytkowniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Wymieniłbym prewencyjnie. 1. Zna ktoś wymiary/typ łożysk w Turnigy Aerodrive C3548-800? 2. Dam radę to zrobić nie psując silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Wymieniłbym prewencyjnie. 1. Zna ktoś wymiary/typ łożysk w Turnigy Aerodrive C3548-800? 2. Dam radę to zrobić nie psując silnika? Łożyska wyjdą w palcach. Wymiana ma sens tylko wtedy jeśli trafisz cos lepiej wykonanego. Łożyska w tej skali dostępne w sklepach modelarskich są tak samo kiepskie jak oryginalne. Z ogromnymi luzami aby tolerować błędy w wykonaniu silników i fabrycznie bijących osi. Moim zdaniem nie warte zachodu. Trzebaby szukać dobrze wykonanych części. A po kilku godzinach pracy i tak wyjdzie nieosiowość wykonania silnika i precyzję trafi... Wiem dobrze, że i tak postawisz na swoim więc proszę o sprawozdanie po czasie jak wyszło. W to, że zdobędziesz dobrej jakości części nie wątpie, da się. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Na siłę nic nie będę robił. Zapewne ten silnik się nie rozleci ani nie zatrze, po prostu łożyska będą wyły coraz bardziej. Po wstępnych poszukiwaniach znalazłem coś takiego http://www.e-poltechcnc.pl/lozyska-kulkowe-c-78_79.html i patrząc na ceny, to nie spodziewam się cudów Zatem polatam jak jest, trudno. Będzie mnie tylko bolała dusza inżynierska, bo większy brat tego Turnigy w Wicherku chodzi bezszelestnie. Niech ja sobie przypomnę, kto mi ten silnik jako nówkę sprzedał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Kupowałem od niego łożyska i jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Łożyska zdecydowanie bym kupił. Aerodrive to nie jest jakaś pierwsza lepsza seria, mają raczej dobrą opinię. Jesli to łożyska, i faktycznie nie trafisz na straszny chłam - różnica po wymianie powinna być znacząca. Znajdziesz duży wybór m. in. w modelemax. U mnie czeka komplet łożysk do silnika w moim FC. Wpadał w wibracje, ale pomogła zmiana piasty. Jak nie masz bić, a pobór prądu w normie - to na razie lataj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 A to niczym nie grozi? Jakieś zatarcie łożyska i upalenie silnika? Tak pytam, bom młody i nie mam doświadczeń tego typu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi