Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Odpowiaqdając na temat malowania, to przejrzyj tę stronę:http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=%3D%28%22piper+j-3+cub+%28l-4%2Fne%29%22+OR+%22piper+pa-11+cub+special+%28l-18%29%22%29&page_limit=30&page=1&sid=eecc6c83f3f210729a94b9165e1aec6b&sort_order=country+asc .

Chcesz polski i wojskowy to masz w załączeniu oraz malowanie mojego Fan Cuba z pokazaniem podwozia.

Malowanie to lakier wodny Aqua Motip Dupli Color.

                                                          Powodzenia

 

 

 

post-3595-0-76095800-1409602470.jpg

post-3595-0-61470500-1409602483.jpg

post-3595-0-95399600-1409602498.jpg

post-3595-0-02202500-1409602528_thumb.jpg

post-3595-0-60323700-1409602551_thumb.jpg

post-3595-0-37060300-1409602566.jpg

post-3595-0-73270400-1409602587_thumb.jpg

Opublikowano

Fajne byłoby malowanie, tez nabyłem FunCub-a od kolegi z forum, może i ja się skuszę ?  Ten mój już był malowany, oj przybyło by mu wagi. Ten oryginalny jest fajniejszy, jest przeszklony.

 

Pozdrawiam Paweł

Opublikowano

Żeby ożywić trochę temat tego wspaniałego samolociku i jako przykład, podaję swoje wyposażenie jakie mam w Funcubie:
- silnik E-MAX GT2812/10; 970 RPM/V
- śmigło APC 11*5.5
- regulator FOXY 45A
- 2 pakiety 3S 2200 mah: Ray i Turnigy

 

Pakiety mam przymocowane na rzep, który jest wklejony zarówno na dno kadłuba jak i do pakietów. Dodatkowo po bokach pakietów dokleiłem kawałki miękkiej gąbki tak aby ciasno wchodziły we wnękę kadłuba - to w zupełności wystarcza.

Nic nie musiałem doważać, jedynie pakiet mam przesunięty max wstecz, tak, że aż trochę wystaje nad otwór w spodzie kadłuba.
Samolot lata idealnie, nie musiałem nawet nic trymować w locie. Mimo iż rok temu solidnie przyp... w ziemię, tak, że aż pękł wał silnika. Potwierdza to solidność Multiplexa.
Lot na klapach ustawionych na 60% - super, prawie stoi w miejscu chociaż trzeba oczywiście trochę zdusić go SW (planuję zmiksować go z klapami).

Co do podwozia to potwierdzam, że konieczne jest wzmocnienie, ja tego jeszcze nie zrobiłem ale planuję bo już wyłamał mi się ten plastikowy element naklejony od spodu kadłuba, go którego się przykręca podwozie.

Opublikowano
Co do podwozia to potwierdzam, że konieczne jest wzmocnienie...

A ja temu zaprzeczam :) Niech się wyrwie ten plastikowy element i zmniejszy obciążenia reszty konstrukcji. Jego wklejenie to parę minut. Nie wiem, ile mój FC zaliczył lądowań, lata z nie najlżejszym wyposażeniem i nigdy nie wyłamało mu się podwozie. Nic bym tu nie zmieniał.

 

Za to jeśli ktoś ma cięższe wyposażenie lub ląduje na równym i twardym (beton, asfalt) - polecam usztywnić nieco golenie, bo inaczej model na pasie pływa i kółka mu się rozjeżdżają, dodatkowo się krzywiąc. Akurat ta przeróbka wśród użytkowników FC jest bardzo częsta. Podobnie jak usztywnienie goleni kółka ogonowego. Drut najlepiej wymienić na nieco grubszy, cieńszy szybko traci wszelką geometrię.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po dłuższej przerwie wróciłem do modelarni. Już myślałem, że na jutro ulotnię FunCuba, ale natknąłem się na problem braków zaopatrzeniowych. Niestety, gniazda na serwa są wycięte tak, że z kabelka Y nie da się serw klap zasilić. Wymagane jest zasilanie z dwóch kanałów, albo przez odwracaczkę. Ponieważ w moim FunCubie zastosowałem odwracaczkę/spowalniaczkę klap, to brakło mi 2 przedłużek JR 30cm. Zamówienie poszło :-)

 

Edit: Sprułem wraka Piaggio, odzyskałem kable, przelutowałem. Może na jutro się uda.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Płaszczyzny sterowe ustawiłem delikatnie, wychylenie SK +/10mm, SW +/10mm, lotki +15/-5mm, klapy 0/20/40 stopni. Nie za ostrożnie?

Opublikowano

No to wygląda na to, że jestem gotowy do lotu. Tylko pogody nie ma i prędko nie będzie  :angry:

Ciekawostka - musiałem dołożyć na ogon 40g ołowiu  :blink:  To zapewne przez silnik.

No i w pudle brakowało jednego arkusza z naklejkami, więc skrzydło ma numer rejestracyjny tylko na górze.

Opublikowano
 

Za duży silnik to tylko problem z wyważeniem, trudno, dołożę te 5-10g na ogonie. 

 

Ciekawostka - musiałem dołożyć na ogon 40g ołowiu 

 

Przez analogie do budownictwa kilo w tą czy w tą to nie różnica  :D

Przy 110g silniku nie trzeba doważać ogona i pakiety 2200 lub 3700 wychodza praktycznie w tym samym miejscu.

Klapy na ok 40 i max czyli jakies 90 stopni. Zaczerpniete z ustawien kolegi, 90 bardzo dobrze sie spisują gdy trzeba szybko na krotkim odcinku usiąść np. między drzewkami

Opublikowano

Mam pewne obawy, że w silniku FunCuba mam padnięte łożysko. Przy ręcznym obracaniu wyczuwam coś jakby mechaniczne "chrupania", inne od "ciągnięcia" magnesów. 

 

Nagrałem dźwięk silnika, który mnie niepokoi. Proszę Kolegów o posłuchanie i uwagi.

 

Opublikowano

Mam tak brzmiący silnik, podobno po kilku lotach (kupiony jako używka) - pomogło lekkie "ściśnięcie" łożysk osią silnika.

Chyba typowa przypadłość tego typu silniczków, łożyskowanie jest najsłabszym ogniwem, zaraz po użytkowniku.

Opublikowano

Wymieniłbym prewencyjnie.

1. Zna ktoś wymiary/typ łożysk w Turnigy Aerodrive C3548-800?

2. Dam radę to zrobić nie psując silnika?

Opublikowano

Wymieniłbym prewencyjnie.

1. Zna ktoś wymiary/typ łożysk w Turnigy Aerodrive C3548-800?

2. Dam radę to zrobić nie psując silnika?

Łożyska wyjdą w palcach.

Wymiana ma sens tylko wtedy jeśli trafisz cos lepiej wykonanego. Łożyska w tej skali dostępne w sklepach modelarskich są tak samo kiepskie jak oryginalne. Z ogromnymi luzami aby tolerować błędy w wykonaniu silników i fabrycznie bijących osi.

Moim zdaniem nie warte zachodu. Trzebaby szukać dobrze wykonanych części. A po kilku godzinach pracy i tak wyjdzie nieosiowość wykonania silnika i precyzję trafi...

Wiem dobrze, że i tak postawisz na swoim więc proszę o sprawozdanie po czasie jak wyszło. W to, że zdobędziesz dobrej jakości części nie wątpie, da się.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na siłę nic nie będę robił. Zapewne ten silnik się nie rozleci ani nie zatrze, po prostu łożyska będą wyły coraz bardziej.

Po wstępnych poszukiwaniach znalazłem coś takiego http://www.e-poltechcnc.pl/lozyska-kulkowe-c-78_79.html i patrząc na ceny, to nie spodziewam się cudów ;)

Zatem polatam jak jest, trudno. Będzie mnie tylko bolała dusza inżynierska, bo większy brat tego Turnigy w Wicherku chodzi bezszelestnie.

Niech ja sobie przypomnę, kto mi ten silnik jako nówkę sprzedał  :P

Opublikowano

Łożyska zdecydowanie bym kupił. Aerodrive to nie jest jakaś pierwsza lepsza seria, mają raczej dobrą opinię. Jesli to łożyska, i faktycznie nie trafisz na straszny chłam - różnica po wymianie powinna być znacząca. Znajdziesz duży wybór m. in. w modelemax.

U mnie czeka komplet łożysk do silnika w moim FC. Wpadał w wibracje, ale pomogła zmiana piasty.

 

Jak nie masz bić, a pobór prądu w normie - to na razie lataj.

Opublikowano

A to niczym nie grozi? Jakieś zatarcie łożyska i upalenie silnika? Tak pytam, bom młody i nie mam doświadczeń tego typu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.