Skocz do zawartości

Su 29 elektro-1250mm


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie tak do końca zrobione. Brakuje wzmocnienia przodu i wzmocnienia łoża tylnego podwozia. Wygiętym węglem się nie przejmuj. Łatwo się prostuje.

 

W następnej kolejności należy zmontować domek silnika i nasunąć od tyłu pierwszą wręgę. Wszystko bez kleju. Klejenie tych elmentów należy wykonać po złożeniu kadłuba o czym napiszę potem.

 

wrzucam przekrój kadłuba jako ogólną koncepcję żeby było wiadomo z czym się walczy.

Jedna bardzo ważna sprawa : wręgi garba kadłuba składają się z częsci dolnej i górnej. Części górne dokleja się do dolnych dopiero po całkowitym ukończeniu dolnej części kadłuba, włącznie z węglowymi elementami profilującymi poszycie i pokryciu go w częsci przedniej balsą 1,5mm.Garb z wręgami robiony jest na końcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ostatnia grafika po schematach domku to chyba trochę na wyrost jeszcze ;)  ale domek gotowy:

 

post-13780-0-50529300-1422136933_thumb.jpg

 

Przy przymiarce boków do domu okazało się, że nie dopatrzyłem na schemacie, do końca której ścianki ma iść węgiel...  <_<

 

post-13780-0-33205700-1422137079_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby dojść do końca ale nie ma to znaczenia. Za godzinę wrzucę kolejne rysunki złożeniowe.

 

Kolejną czynnością jest montaż  drugiej wręgi. Należy ścisnąć domek w tylnej części palcami z obu stron, trzeba zrobić to delikatne i nawlec wręgę  na domek odsuwając ją od dolnej półki w taki sposób żeby wypust o nią nie zahaczył.  Kiedy wręga będzie już we właściwej pozycji należy dopchnąć ją do półki a taki sposób żeby dolny wypust się w niej schował. Potem należy dopchnąć ścianki do wręgi .  W taki sam sposób przebiegał będzie montaż następnej wręgi. Wysokość wypustów   które stykają się z domkiem można przyciąć o połowę tak żeby miały 1,5mm , ich zadaniem jest tylko i wyłącznie pozycjonowanie wręgi we właściwym miejscu a przycięcie ułatwi nawlekanie wręg na domek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnie należy wsunąć w szczelinę półkę podwozia sklejoną z dwóch elementów: sklejki balsowo lipowej i brzozowej. Botem nawlekamy wręgę nr3 i zamykamy całość ostatnią wręgą . Warto dopasować otwory kieszeni łącznika skrzydeł do wymiarów zewnętrznych samej kieszeni. Może okazać się że będzie trzeba te otwory  delikatnie podszlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne etapy to sklejenie półki na odbiornik. Składa się ona z deseczki balsowej (wycięta laserem) Do jej boków nalezy dokleić  płaskowniki węglowe 1x3 dłuższe o 3 mm z każdej strony.

 Czerwona wręga składa sie całkowicie z balsy i złożona jest z czterech oddzielnych elementów które należy skleić ze sobą jak na rysunku. Ponieważ miała być lekka a wycięcie ze względu na układ słojów z jednego kawałka balsy odpadało zrobiłem ją z czterech części, dodatkowo połączenie ich na rzadki CA powoduje wzrost wytrzymałości poprzez wniknięcie kleju głęboko w balsę w miejscach klejenia. Pomysł okazał się bardzo dobry a wręga jest sztywna i lekka.Drugą wręgę należy wzmocnić płaskownikami węglowymi 1x3mm.  Płaskowniki nadają sztywność poprzeczną wrędze i mają za zadanie przeciwdziałać zgnieceniu kadłuba przy zahaczeniu skrzydłem o ziemię ( tego brakowało w Katanie PL) Oczywiście nie mówię tu o pionowym walnięciu w glebę gdzie jako pierwsza dotyka ziemi jedna z końcówek skrzydła.


Na screenie widać ideę montazu półki na odbiornik.


Kolejne opisy będę zamieszczał na screenach.


.


.


.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj padłem na pysk po pracy i nie miałem siły już rysować. Kończę akurat zaległy projekt Kobuza 3500mm i tak trochę rozerwany jestem pomiędzy projektami tym bardziej że Extra 1.8czeka na rozrysowanie. Jeszcze muszę rozrysować dwustronne hamulce aerodynamiczne a trzeba najpierw złapać koncepcję na ich mechanikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wrzucę kolejne screeny.  Reszta elementów dołu kadłuba takich jak : półka tylnego podwozia, okrągłe podłużnice węglowe, pokrycie balsowe przedniej części kadłuba mają znaczenie pod kątem sztywności. Nim jednak co do czego trzeba przykleić jeszcze kilka detali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.