Skocz do zawartości

Ku pochwale "fail safe"


bjacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ostatnio ulotniłem Spitfire z gazety (zbudował znajomy i niedrogo sprzedał :-) - za co wielkie dla niego dzięki - jeszcze raz dziękuję Kaziku!!). W pierwszym locie zabrakło niestety paliwa, ale na szczęście udało się "wylądować" bez strat własnych (jeśli będą chętni to zmieszczę film z tego "lądowania"). To spowodowało, że zacząłem myśleć o bezpieczeństwie modelu. I tu pytanie o radę do kolegów - czy w tym modelu nie będzie nadmiarem jednoczesny montaż:

 

http://www.rcskorpion.pl/towar/p/id/1519/ - na wypadek rozładowania jednego pakietu będzie zasilanie awaryjne;

http://www.ef3m.pl/1786,modul-podtrzymania-zarzenia-swiecy.html – na wypadek problemów z temperaturą świecy.

 

Łącznie z dodatkowym pakietem dołożę pewnie ze 120 gram... :-( Nie jest to nadmiar ostrożności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 250g ci dojdzie jak nie lepiej. Pakiet do ogrzania świecy + moduł grzania+ moduł zasilania+ pakiet. Podwójne zasilanie zawsze jest dobre. A grzwnie świecy jest niepotrzebne. Dobrze ustawiony silnik cię nie zawiedzie a jak ci paliwa zabraknie to moduł i tak nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszłoby równo 140g bo chcę dać taki pakiet do podtrzymania żarzenia:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__32562__Turnigy_nano_tech_2100mAh_2S1P_20C_LiFePo4_Transmitter_Pack_Futaba_T14SG_EU_warehouse_.html

a może nawet mniej - bo wyjmę pakiet NiMh i włożę dwa takie...

 

a co do paliwa to się zgadzam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam 

Wtrącę się jeśli chodzi ,,fail safe" :D

Kiedyś latam sobie Pioneerem. Lece prosto nic nie skręcałem (jak leciał tak leciał) I w pewnej chwili na około 25m korkociąg,Z dziwiłem się bo dlaczego nagle wpada w korkociąg sam z niczego, Probuję skorygować kurs ale wo gule nie reaguje (tak jak by stracił połączenie)  i gleba .Podchodzę i drugie zdziwienie lotki ustawione na lewą stronę i ster wysokokości ma maxa w górę. Myślę że zakłócenia ale jak to przecież w promieniu 15 km nie ma żadnego modelarza i jeszcze moje aparatura procuje w trybie 2.4 GHz.Doszedłem że silnik był sprawcą ale niewiedziałem dlaczego sam w pad taki dziwny korkociąg. I czytam w tym temacie fail safe.

No to zaraz włonczam apke i szukam w ustawieniach fail safe i jest w dodatku włączone.I już wszystko rozumiem. Silnik był wadliwy przez co zżerał anergie + grzał regulator doszło do zaniku napięcia w odbiorniku i włączyło się fail safe.Model cały tylko przód pogięty :P

I już wiem że warto czytać tematy na forum :D  :D

 

Pozdrawiam OP

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam 

Wtrącę się jeśli chodzi ,,fail safe" :D

Kiedyś latam sobie Pioneerem. Lece prosto nic nie skręcałem (jak leciał tak leciał) I w pewnej chwili na około 25m korkociąg,Z dziwiłem się bo dlaczego nagle wpada w korkociąg sam z niczego, Probuję skorygować kurs ale wo gule nie reaguje (tak jak by stracił połączenie)  i gleba .Podchodzę i drugie zdziwienie lotki ustawione na lewą stronę i ster wysokokości ma maxa w górę. Myślę że zakłócenia ale jak to przecież w promieniu 15 km nie ma żadnego modelarza i jeszcze moje aparatura procuje w trybie 2.4 GHz.Doszedłem że silnik był sprawcą ale niewiedziałem dlaczego sam w pad taki dziwny korkociąg. I czytam w tym temacie fail safe.

No to zaraz włonczam apke i szukam w ustawieniach fail safe i jest w dodatku włączone.I już wszystko rozumiem. Silnik był wadliwy przez co zżerał anergie + grzał regulator doszło do zaniku napięcia w odbiorniku i włączyło się fail safe.Model cały tylko przód pogięty :P

I już wiem że warto czytać tematy na forum :D  :D

 

Pozdrawiam OP

 

 

 

 

Patryku .. popraw proszę pisownię i zadbaj o ortografię bo aż żal, że w wieku 14 lat nasz system edukacji ponosi taką klęskę .. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo przepraszam staram się ale mam  z  tym problemy przepraszam bardzo. -_-  -_-  -_-  -_-  -_-  -_-  -_-  -_-  -_-

Postaram się poprawić ( wszytko co mi pokreśliło to poprawiłem to  nwm jak się przedostały błędy) :rolleyes:

 

 

Przepraszam i pozdrawiam OP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryku nie przepraszaj bo nic się nie stało. Włącz słownik albo weź ten "papierkowy" i od razu zobaczysz, że "Z dziwiłem" się pisze razem a "wo gule" to już wyższa szkoła jazdy ... nie zraź się proszę do moich uwag tylko zadbaj następnym razem by było ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W moim radiu mam możliwość ustwienia fail-save na dowolne położenia sterów. Ustawienie modelu na lekkie krążenie z opadaniem jest zasadne o ile model leci sobie poziomo. A jak model kręci figurę akrobacyjną lub leci na plecach? Żadne ustawione w FS położenie wtedy nie pomoże. Jedynie skteczne wydaje się tylko odcięcie silnika i model "obniża" lot.

 

Spadochrony rzecz dobra ale jak je wyzwolić skoro radio przestało działać?

 

Z FS silnika trzeba uważać przy jego aktywowaniu. Z reguły nadajnik przyjmuje domyślnie wartość 100% lub - 100% i może się okazać że FS włączy na silnik na max. Dlatego ustawiając tę funkcję zdejmuję śmigło i sprawdzam wyłączając nadajnik. Obroty silnika winny spaść do 0 niezależnie od położenia gazu w radiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównym zasilaniem można na stałe wysterować przekaźnik. Jak padnie zasilanie to przekaźnik się rozłączy wyzwalająć osobny prosty układ ze swoim zasilaniem, by aktywować otwarcie spadochronu. Ten drugi układ byłby bardzo lekki łącznie z jakimś minimalnym i lekkim źródłem zasilania. Teraz pytanie - dyskutujemy o FS i braku sygnału czy o padniętym zasilaniu. Jak nagle padnie zasilanie to przecież i FS nie zadziała ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównym zasilaniem można na stałe wysterować przekaźnik. Jak padnie zasilanie to przekaźnik się rozłączy wyzwalająć osobny prosty układ ze swoim zasilaniem, by aktywować otwarcie spadochronu. Ten drugi układ byłby bardzo lekki łącznie z jakimś minimalnym i lekkim źródłem zasilania. Teraz pytanie - dyskutujemy o FS i braku sygnału czy o padniętym zasilaniu. Jak nagle padnie zasilanie to przecież i FS nie zadziała ...

W moim radiu FS działa i przy braku zasięgu i przy odcięciu zasilania odbiornika FBS. Z tym że odbiornik wystawi w ostatnim tchnieniu odpowiednie sygnały położenia serw ale ich nie obróci. Dlatego stosuje sie managery zasilania, albo osobne zasilanie serw. W przypadku silnika wystawiony sygnał wystarczy do jego zatrzymania gdy jest to silnik elektryczny sterowany regulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.