songo78 Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Opublikowano 14 Marca 2015 Dzięki za podpowiedzi, kątomierz dopracuję - jeszcze nie sprawdzałem czy mam 2 stopnie. Przód na pewno muszę dociążyć i startować z niskiej trawy aby uzyskać dużą prędkość. Czekam na pogodę... Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc w budowie. Nieuport nie wygląda zbyt ładnie ale mam przeczucie że poleci ;-) Pozdrawiam, Krzysiek
przemo Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Wygląda super tym kątomierzem to raczej nie sprawdzisz czy masz dobry kąt ale możesz spróbować ... u nas jest na lotnisku bardzo niska trawa
magilla Opublikowano 14 Marca 2015 Opublikowano 14 Marca 2015 Krzychu weź że dociągnij tą folię.. Te zmarszczki aż mnie bolą po oczach
songo78 Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Opublikowano 16 Marca 2015 Mówisz masz ale nie wszędzie - nie chcę przypalić Dopracowałem też kątomierz : i sprawdziłem zaklinowanie górnego płata korzystając z poziomicy - są 2 stopnie więc powinno być dobrze. Silnika jeszcze nie odpalałem ale nauczyłem się kontrolować luz zaworowy - listek 0,05mm się mieści, a 0,1 nie więc wygląda OK. Zmartwiło mnie jednak coś innego - zakręciłem kilka razy śmigłem i sprężanie jest wiele razy mniejsze niż w 2 suwowym OS MAX 2,5cm. Powinienem zadać to pytanie w innym dziale ale czy tak powinno być w 4-suwie? Pozdrawiam, Krzysiek 1
przemo Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 no to Twój poleci kiedy planujesz oblot?
songo78 Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Opublikowano 16 Marca 2015 Jak z silnikiem będzie wszystko OK to może w łikend spróbuję... Niestety musiałem mu dać ciężarek 50g z przodu więc waży już 1150 - mam nadzieję że to wystarczy. Pozdrawiam, Krzysiek
TooM Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Kompresja w takim silniku jest prawie niewyczuwalna więc jest jak najbardziej OK Silnik masz nowy czy używany. Jeśli używany to powiększ wylot tłumika jak najwięcej się uda .
songo78 Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Opublikowano 16 Marca 2015 Dzięki za odpowiedź, silnik używany. Ale tej końcówki tłumika to się chyba nie uda ani trochę powiększyć Pozdrawiam, Krzysiek
mirolek Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Co to za nieregulaminowe sugestie ? Silniki mają być oryginalne bez tuningowania wydechu. Wiadomo, że najlepiej silnik kręci bez wydechu ale proponuje jednak trzymać się fabrycznych zestawów. ms
songo78 Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Opublikowano 16 Marca 2015 Nie wiem jak jest u innych producentów ale w tym ASP to choćby ktoś chciał to się nie da bo blacha z ktorej jest końcówka jest za cienka. Pozdrawiam, Krzysiek
TooM Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Krzysiek nie zwróciłem uwagi że to ASP - tu się nie da. Mirek Widzę że masz kupę kasy na nowe silniki bo bez rozwiercania tłumika żadna Osa nie polata więcej jak trzy sezony ( Czesi rozwiercają nawet w nowych) . No i regulamin jakiś czytasz inny niz pozostali zawodnicy bo na stonie ACES nie znajduje się nic o modyfikacji silników. Masz mieć odpowiednie śmigło i obroty -na tym koniec .Reszta to sprawa zawodnika. Ja O.S.-y poprawiam jak już nie dają rady ,ale inni poprawiaja też nowe .Niektórzy mówią jak , inni nie. Chyba że masz na myśli regulamin WWII a i tu nie napisali że nie można modyfikować silnika lub tłumików a jedynie zabronione jest stosowanie większych gardzieli gażnika i poprawianie tłumików tak aby chodziły na rezonansie.
Olorin Opublikowano 17 Marca 2015 Opublikowano 17 Marca 2015 Zarówno w WWI ACES jak i WWII ACES nie ma nigdzie mowy o zakazie rasowania. Jedynym wyjątkiem jest zakaz modyfikacji gaźnika w WWII. Konieczne jest również stosowanie tłumików ale nigdzie nie ma mowy o zakazie ich rozwiercania. Chociaż należy mieć na uwadze to co to jest tłumik Wylot tłumika w OS 4t jest standardowo rozwiercany i duża część kłopotów znika, zwłaszcza przy starszych jednostkach. Generalnie to co napisał Marian
japim Opublikowano 17 Marca 2015 Opublikowano 17 Marca 2015 Mala dygresja odnosnie rasowania silnikow - to w USA jest zasada chroniaca przed zbednym wyscigiem zbrojen, http://www.rccombat.net/documents/2010docs/2010%20Provisional%20Rules%202548%20v2010-2.pdf 3.2.7 Engine Claiming. All pilots entering the contest agree that in the event of their winning the contest that their engine(s) may be put up for sale to the highest bidder with a minimum bid of $100 for .25 engines and $150 for both twin engines. The owning pilot may not bid on their own engines(s). All engines flown in the contest by the winner are subject to this rule. W skrocie: "kazdy zawodnik ma prawo kupic/wylicytowac silniki z modeli, ktorymi latal zwyciezca tego dnia, za nie wiecej niz 100 baksow, lub 150 za obydwa silniki z modeli dwusilnikowych".
mirolek Opublikowano 17 Marca 2015 Opublikowano 17 Marca 2015 Czytałem ostatnio projekty zmian do regulaminu i tam był zapis o zakazie modyfikacji gaźnika oraz konieczności stosowania oryginalnych tłumików. Ja to interpretuję, że nie wolno przerabiać tłumika ale może jestem zbyt nadgorliwy Mam w modelu Saito a nie Os-Max-a i nawet się nie zastanawiałem ile może dać przyrostu mocy przyspieszenie wylotu spalin - czy ktoś to kiedyś sprawdzał, czy to tylko taka zasada .... że jak się rozwierci to lepiej? Generalnie w obu kategoriach ACES bardziej mnie interesuje likwidowanie oporu szkodliwego płatowca niż szukanie dodatkowej mocy przy rasowaniu silnika. Dlatego też latam na małej ilości nitro i staram się nie katować silnika zbyt wysokimi obrotami oraz przeróbkami na których się nie znam. ms
songo78 Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Opublikowano 17 Marca 2015 To może nowy wątek założymy? Pozdrawiam, Krzysiek
songo78 Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Opublikowano 18 Marca 2015 Jeszcze nie latałem ale zacząłem robić "malowanie" według wzoru przedstawionego wcześniej. Z kolorowych reklamówek i taśmy dwustronnej powstały polskie szachownice: Nie wiem jeszcze czy te naklejki będzie się dało umieścić na górnym skrzydle, którego powierzchnia nie jest płaska. Pozdrawiam, Krzysiek 1
mirolek Opublikowano 19 Marca 2015 Opublikowano 19 Marca 2015 Na teym etapie budowy modelu (dekoracja) to proponuje jeszcze tą osłone silnika czymś prysnąć bo sztucznie wygląda a najlepiej byłoby go wreszcie ulotnic - może najbliższa sobota lub niedziela? ms
songo78 Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Opublikowano 19 Marca 2015 Jak poleci dokończę detale. Mirku, taki jest plan, wstępnie niedziela rano na Czyżynach lub Rybitwach. Pozdrawiam, Krzysiek
Rekomendowane odpowiedzi