Skocz do zawartości

Nieuport 17


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi, kątomierz dopracuję - jeszcze nie sprawdzałem czy mam 2 stopnie. Przód na pewno muszę dociążyć i startować z niskiej trawy aby uzyskać dużą prędkość. Czekam na pogodę... Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc w budowie. Nieuport nie wygląda zbyt ładnie ale mam przeczucie że poleci ;-)

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Wygląda super :) tym kątomierzem to raczej nie sprawdzisz czy masz dobry kąt ale możesz spróbować :) ... u nas jest na lotnisku bardzo niska trawa ;)

Opublikowano

Mówisz masz ale nie wszędzie - nie chcę przypalić  ;) Dopracowałem też kątomierz  :):

 

Nieu-ACES53.jpg.e8ff03d8fcd2a5f1093a217fb5f90c29.jpg

i sprawdziłem zaklinowanie górnego płata korzystając z poziomicy - są 2 stopnie więc powinno być dobrze. Silnika jeszcze nie odpalałem ale nauczyłem się kontrolować luz zaworowy - listek 0,05mm się mieści, a 0,1 nie więc wygląda OK. Zmartwiło mnie jednak coś innego - zakręciłem kilka razy śmigłem i sprężanie jest wiele razy mniejsze niż w 2 suwowym OS MAX 2,5cm. Powinienem zadać to pytanie w innym dziale ale czy tak powinno być w 4-suwie?

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jak z silnikiem będzie wszystko OK to może w łikend spróbuję...

Niestety musiałem mu dać ciężarek 50g z przodu więc waży już 1150 - mam nadzieję że to wystarczy.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Kompresja w takim silniku jest prawie niewyczuwalna  więc jest  jak najbardziej OK

Silnik masz nowy czy używany.

Jeśli używany to powiększ wylot tłumika jak najwięcej się uda .

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, silnik używany. Ale tej końcówki tłumika to się chyba nie uda ani trochę powiększyć  ;)

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Co to za nieregulaminowe sugestie ? :wacko:

Silniki mają być oryginalne bez tuningowania wydechu. Wiadomo, że najlepiej silnik kręci bez wydechu ale proponuje jednak trzymać się fabrycznych zestawów.

 

ms

Opublikowano

Nie wiem jak jest u innych producentów ale w tym ASP to choćby ktoś chciał to się nie da bo blacha z ktorej jest końcówka jest za cienka.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Krzysiek nie zwróciłem uwagi że to ASP - tu się nie da.

Mirek

Widzę że masz kupę kasy na nowe silniki bo bez rozwiercania tłumika żadna Osa nie polata więcej jak trzy sezony ( Czesi rozwiercają nawet w nowych) .

No i regulamin jakiś czytasz inny niz pozostali zawodnicy bo na stonie ACES nie znajduje się nic o modyfikacji silników.

Masz mieć odpowiednie śmigło i obroty -na tym koniec .Reszta to sprawa zawodnika.

Ja O.S.-y   poprawiam jak już nie dają rady ,ale inni poprawiaja też nowe .Niektórzy mówią jak , inni nie.  ;)

Chyba że masz na myśli regulamin WWII a i tu nie napisali że nie można modyfikować silnika lub tłumików a jedynie zabronione jest stosowanie większych gardzieli gażnika i poprawianie tłumików tak aby chodziły na rezonansie.

Opublikowano

Zarówno w WWI ACES jak i WWII ACES nie ma nigdzie mowy o zakazie rasowania. Jedynym wyjątkiem jest zakaz modyfikacji gaźnika w WWII. Konieczne jest również stosowanie tłumików ale nigdzie nie ma mowy o zakazie ich rozwiercania. Chociaż należy mieć na uwadze to co to jest tłumik :)

 

Wylot tłumika w OS 4t jest standardowo rozwiercany i duża część kłopotów znika, zwłaszcza przy starszych jednostkach.

 

Generalnie to co napisał Marian :)

Opublikowano

Mala dygresja odnosnie rasowania silnikow - to w USA jest zasada chroniaca przed zbednym wyscigiem zbrojen, http://www.rccombat.net/documents/2010docs/2010%20Provisional%20Rules%202548%20v2010-2.pdf

3.2.7 Engine Claiming. All pilots entering the contest agree that in the event of their winning the contest that their engine(s) may be put up for sale to the highest bidder with a minimum bid of $100 for .25 engines and $150 for both twin engines. The owning pilot may not bid on their own engines(s). All engines flown in the contest by the winner are subject to this rule.

W skrocie: "kazdy zawodnik ma prawo kupic/wylicytowac silniki z modeli, ktorymi latal zwyciezca tego dnia, za nie wiecej niz 100 baksow, lub 150 za obydwa silniki z modeli dwusilnikowych".

Opublikowano

Czytałem ostatnio projekty zmian do regulaminu i tam był zapis o zakazie modyfikacji gaźnika oraz konieczności stosowania oryginalnych tłumików. Ja to interpretuję, że nie wolno przerabiać tłumika ale może jestem zbyt nadgorliwy ;)

Mam w modelu Saito a nie Os-Max-a i nawet się nie zastanawiałem ile może dać przyrostu mocy przyspieszenie wylotu spalin - czy ktoś to kiedyś sprawdzał, czy to tylko taka zasada .... że jak się rozwierci to lepiej?

 

Generalnie w obu kategoriach ACES bardziej mnie interesuje likwidowanie oporu szkodliwego płatowca niż szukanie dodatkowej mocy przy rasowaniu silnika. Dlatego też latam na małej ilości nitro i staram się nie katować silnika zbyt wysokimi obrotami oraz przeróbkami na których się nie znam.

 

ms

Opublikowano

Jeszcze nie latałem ale zacząłem robić "malowanie" według wzoru przedstawionego wcześniej. Z kolorowych reklamówek i taśmy dwustronnej powstały polskie szachownice:

 

Nieu-ACES54.jpg.0fa2c0d2b3567f2b4f4edbb75afc491a.jpg

 

Nieu-ACES55.jpg.8a55f752e4d1b600f2caa2878a7c11e3.jpg

 

Nie wiem jeszcze czy te naklejki będzie się dało umieścić na górnym skrzydle, którego powierzchnia nie jest płaska.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na teym etapie budowy modelu (dekoracja) to proponuje jeszcze tą osłone silnika czymś prysnąć bo sztucznie wygląda a najlepiej byłoby go wreszcie ulotnic :D

- może najbliższa sobota lub niedziela?

 

ms

Opublikowano

Jak poleci dokończę detale. Mirku, taki jest plan, wstępnie niedziela rano na Czyżynach lub Rybitwach.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.