Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Modele te latają pewnie nie z powodu profilu a uszu , profil który posiada Magnum czy To-masz  pozwala jedynie  zmniejszyć prędkość lotu.

 

Warstwy skrzydła sklejaj z już uformowanym  profilem !!.

 

Wagą się nie przejmuj - zauważyłem że im cięższy pakiet wkładam tym model lata bardziej majestatycznie ,SC się nie zmienia po pakiety wypadają u mnie idealnie pod nim.

 

Co do wzmocnień to radzę rurkę węglową na natarcie i pręt na spływ -od razu otrzymasz przy okazji  "nosek" natarcia

 

Jeśli możesz  to mijaj rurki z cienką ścianką -jeśli masz wybór rurek o tej samej średnicy a różnej grubości ścian.

 

Płaskownik (1szt) za to możesz wkleić na płasko między warstwy zwłaszcza  gdybyś montował Magnumowe podwozie ale przy tworzywie jakim jest podkład pod panele i planowanym rozmiarze sugerował bym podwozie druciane mocowane w kadłubie.

 

By uniknąć ewentualnych kłopotów z wyważeniem   możesz na wydrukowany plan nanieść przedłużony trochę przód kadłuba  co oddali silnik od SC  ,nie mówiąc ze możesz całkiem zmienić sylwetkę pozostawiając tylko te same pozycje skrzydła i usterzenia ....

 

Zmień klej na UHUpora -zawsze to będzie lżej i szybciej, jedynie Soudalem możesz skleić warstwy skrzydła -lepiej utrwali profil .

Opublikowano

Dzięki Sławek.

Drukarka właśnie trzaska model w skali 150% , co powinno dać około 1200mm rozpiętości, chciałem troszkę mniejszy ale program nie chce ze mną rozmawiać, albo 100% lub mniej, albo 150% nic pośrednio nawet jak wpisywałem 140% to i tak samo się zmieniało na 150%.

Mam garść płaskowników i rurek , i prętów węglowych, płaskowniki od 0,5x5mm do 1mmx5mm, rurki mam 3mm ze średnią ścianką i 4mm ze średnią ścianką i kilka niestety z cienką ścianką.

Ale nic się nie dzieje, okazało się że mam w zanadrzu tylko 3 zawiasy sterów i jeden bowden więc będę musiał coś zamówić drobnicy, to od razu zamówię jeszcze rurki węglowe, w środku ciężkości myślałem o rurce nawet 6mm.

Co do kleju to używałem soudal 66A nawet  troszkę usztywnia klejone elementy, jest bardzo wytrzymały i dość lekki po wyschnięciu, no i pięknie wypełnia nierówności i małe ubytki, niestety przez to puchnięcie wszędzie go pełno i niezbyt ładnie sie prezentuje, twardy jak diabli do oszlifowania i nie za szybko wysycha.

Zobaczymy co mi z tego wyjdzie, podwozie chyba zostawie klasyczne z magnum ale dostanie wzmocnienia ze sklejki i koła piankowe, jak zastosuję pływaki to chyba tez w nie wkomponuję koła.

Standardowy magnum uszkodził płat przy lądowaniu na pływakach nie przez gwałtowne przyziemienie, bo było delikatne, ale przez gwałtowne zatrzymanie ( druga sprawa że płat nie miał na krawędzi spływu wzmocnienia) jak dotknął ziemi to stanął jak wryty , jak przyklejony.

Pomyślałem że gdyby miał nawet małe koła to ujechał by kilkadziesiąt centymetrów i wytracanie prędkości nie było by takie gwałtowne, dla tego w tym powiększonym zastosuję jakieś koła.

A po za tym chciałem przeprosić Marka za wcięcie mu się w temat, chciałem uzyskać tylko kilka podstawowych informacji a już się rozpisałem i rozpisałem

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Jakiś czas temu szukałem modelu dla uczniów gimnazjum którzy mają zajęcia z modelarstwa lotniczego w ramach eksperymentalnej klasy o profilu lotniczym.

Zbudowali już szybowce F1N, Jaskółki, depronowy model z napędem gumowym a niektórzy depronowy model RC.

 

Kolejny projekt miał być prosty w budowie, niskobudżetowy ale musiał już lepiej wyglądać niż modele z paneli podłogowych. Zależało mi na epp aby modele przetrwały początki edukacji RC i wtedy Marek zaproponował swój projekt , model TO-Masz.

Zakupiłem dwa modele i właśnie dziś został ulotniony pierwszy z nich - drugi jest malowany i pewnie poleci w najbliższą sobotę.

Oba modele całkowicie własnoręcznie wykonali uczniowie, w dekorowaniu już trochę pomogłem.

 

20160607_085635.jpg

 

Do sterowania wystarcza najbardziej podstawowy nadajnik w tym przypadku dziesięcioletnie radio od Sky-lady a model lata bardzo przyjemnie i nad wyraz wdzięcznie prezentuje się w powietrzu. 

Jeszcze nie wyschły robione w klasie dekoracje gdy został ulotniony i wzbudził sporo emocji wsród uczniów.

W czasie budowy model nie budził pozytywnych opinii  ....takie dziwne szerokie skrzydło, wklęsło-wypukły profil i te olbrzymie uszy ale dziś stała się rzecz dziwna - trzy loty i model tak się spodobał, że na sobotę mam już kolejkę chętnych do nauki latania.

Trenujemy na kablu uczeń-trener modelem Easy-Cub ale wstawanie na 8 rano w sobotę motywowało tylko najbardziej zaangażowanych adeptów modelarstwa. Dziś na loty zapisali się Ci uczniowie którzy do tej pory woleli w sobotę wyspać się dłużej :)

 

20160607_085646.jpg

 

Marku - szacun za ten projekt!

Taki model powinien być obowiązkowy dla każdego początkującego modelarza - prosty w budowie, prosty w obsłudze, kretoodporny, ładnie się prezentuje i lata jak po sznurku.

 

ms

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

Buduje swojego Tomasza, oto zdjęcie obecnego etapu.

 

post-1869-0-86941100-1468071375_thumb.jpg

 

Mam kilka pytan: chciałbym uzyc silnika cf-2805, regulatora 20A i baterii 2s 450 mAh, czy moge użyć smigła 8x4?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie z dwóch powodów :

-silnik będzie pobierał dużo więcej niż powinien amperów co może skutkować ogromnym spadkiem osiągów nie mówiąc  o jego spaleniu 

-wydajność prądowa pakietu 450mAh też ma ograniczenia i ich przekroczenie również jest dla niego szkodliwe

 

Optymalne do tego silnika  jest śmigło 6x4 -pobiera wtedy 12A  - przelicz z wartości "C"  pakietu jaką wydajność ma pakiet , przykładowo jeśli pakiet ma 20C i pojemność 450mAh to taki pakiecik da max 9A -za mało na optymalne śmigło a co dopiero nad wymiarowe.

 

Potrzebujesz śmigła 6x4 i większego pakietu który jest w stanie z zapasem dać 12A  (chyba że masz w swoim minimum  30 C)

Opublikowano

Ogólnie tego typu modele z wklęsłym profilem lepiej się spisują  z silnikami o nie dużym KV (obroty /1v) .

 

Poczytaj temat o MAGNUM  (to pierwowzór Tomasza)  http://pfmrc.eu/index.php?/topic/48154-magnum-fff-m%C3%B3j-nowy-model/?hl=magnum

Różnice między nimi są tylko wizualne  więc masz tam kopalnie wiedzy na temat napędów.

 

 

Rozmiarem śmigła względem wielkości modelu się nie przejmuj  -w makietach jest to  ważne ale nie tu ,  tu jest bezdyskusyjnie  ważne dopasowanie go rozmiarowo do silnika .

 

Nie napisałeś jakie masz C tego pakietu.

Opublikowano

To_Masz to taki model który im wolniej leci tym bardziej przyjemnie się nim lata  :D

W ramach szkolnego projektu powstały dwa takie modele i oba świetnie latają, wybaczają wiele błędów pilotażu i są praktycznie niezniszczalne.

krótki film z latania można zobaczyć tu:

 

 

Po małym treningu wystarcza szkolne boisko aby polatać tym modelem a na większej przestrzeni radzą sobie w powietrzu nawet nie obeznani z RC uczniowie, oczywiście jedni lepiej a inni gorzej ..... ale modele wytrzymują nawet najbardziej ekstremalne sytuacje  B)

ms

Opublikowano

Witam

 

Udalo mi się wczoraj oblatac Tomasza. Wyposazenie :

 

silnik: http://radio-modele.pl/silnik-emax-gt2205-22-kv1660,532,20504.html

pakiet: 2s 450mAh

smiglo: GWS 8x4.3

regulator: Tower Pro MAG 18A

 

Niestety model skrecał w lewo, dodatkowo znosił go zachodni wiatr, przymusowe lądowanie w polu kukurydzy, minuta lotu, 20 minut szukania. Czekam na sugestie i lepszą pogode.

 

Pozdrawiam

 

PS.

Filmik: http://www.youtube.com/watch?v=uCXYLv_QNXg

Opublikowano

Nie słuchasz tych  sugestii .

 

JESZCZE RAZ:      Śmigło za duże !!- zagotujesz silnik i/lub pakiet  (a i regulator  oberwie ) nawet w linku z silnikiem masz tam podane sugerowane śmigła i jakie osiąga na nich parametry.

 

Co do znoszenia w lewo - przechył i pochył silnika zastosowałeś ? By nie wnikać w szczegóły jeśli nie znasz tych pojęć  - silnik pochylony w dół na 3stopnie i tyle samo w prawo .

Jedno niweluje/zmniejsza  zadzieranie w górę modelu na locie silnikowym ,drugie niweluje tendencje do zakręcania w przeciwnym kierunku do obrotów śmigła .

 

jeśli dalej tak zakręcał w locie bez napędu to sprawdź  czy nie są przekrzywione skrzydła lub usterzenie .

Opublikowano

Witam

 

Pierwszy link do silnika był zły. Założyłem silnik od poprzedniego modelu STC http://abc-rc.pl/silnik-Emax-2205-22 . A jeżeli chodzi o skłon i wykłon, to myślałem że o skłon zadbał producent, a do wykłonu, przyznaje się nie przyłożyłem wagi. Geometrie płatowca starałem zrobić się dobrze, co potwierdzają idealne loty szybowe. Wygląda na to że muszę dać podkładki pod silnik.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

8x4,3 to slow - flyer. Śmigło do obrotów max. 5000. Załóż GWS 8x4 i wszystko będzie latało bardzo ładnie. Mam takiego Emaxa z GWSem 8x4 i lata bardzo dobrze. Model to nieduży górnopłat o masie 460 gr.

Opublikowano

W tym przypadku ma dobrze spasowane śmigło  - wierząc tabelce silnika  dla pakietu 2S  na jakim lata Przemek

 

A Ty Michale możliwe że piszesz o konfiguracji na 3s ale jeśli się mylę to mnie popraw .

 

Skłon i wykłon nadajemy w tego typu produkcjach  zazwyczaj sami - z różnymi napędami zjawiska te występują w różnym stopniu i w różnym kierunku (np lewe śmigła)   więc Marek zostawia nam to do własnej inwencji .

 

PS  Możesz dodatkowo zwiększyć wychylenie steru kierunku - nawet na źle dobranych kątach silnika dzięki dosyć skutecznemu usterzeniu  Tomasz powinien być bardziej pod kontrolą niż widać było to na filmie.

Opublikowano

Mam problem z otwarciem filmu ale na temat skręcania modelu mogę podzielić się doświadczeniem z montażu modelu przez uczniów.

Tomasz-2 ostro skręcał początkowo i brakowało trymera aby to poprawić. Przyczyną był źle przyklejony bowden do kadłuba a dokładnie, klejony w rękach a nie na stole. Kadłub modelu jest smukły i bowdeny muszą być klejone gdy kadłub leży na stole. Epp się ugina i niestety w przypadku szkolnego modelu, to wystarczyło aby zmieniła sie geometria ogona i model miał problem z lotem prostoliniowym.

Po ponownym osadzeniu bowdenu model latał bez konieczności trymowania SK.

 

To jest prosty model i trudno w nim coś zepsuć, skłon jest prawidłowy i wykonany w kształtce epp a wykłon trzeba dobrać na wyczucie, jedna podkładka zwykle wystarcza.

 

ms

Opublikowano

Witam

 

 

 

Problem z bowdenami mnie nie dotyczy, bo zastosowałem węglowe popychacze.

 

post-1869-0-72129400-1468328890_thumb.jpg

 

Bowdeny nie wzbudziły mojego zaufania. Mam węglowe wzmocnienie w spodzie kadłuba, dołoże jeszcze boczne wzmocnienia zapobiegające zginaniu kadłuba podczas pracy serw, ale na ziemi nic takiego nie zauważyłem.

 

Pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dzień dobry, koledzy modelarze.

 

To jest mój pierwszy post, więc jeśli robię coś wbrew obyczajom (regulamin czytałem), to proszę o wyrozumiałość.

 

Kadłub i ogon obrobiłem na okrągło, bo lubię obłe kształty :)

Malowanie aerografem (to mój debiut) farbami akrylowymi z marketu mimo, że czytałem na forum, że malowanie EPP aerografem nie wychodzi dobrze. Sądzę, że jak na pierwszy raz wyszło całkiem nieźle.

Poległem na próbie ułożenia bowdenów w nacięciach w bokach kadłuba – po wciśnięciu bowdenów koszmarnie wzrastały opory ruchu cięgna. Jako wzmocnienie w nacięcia poszły więc pręciki węglowe, a bowdeny poszły wierzchem. Nie spodobał mi się pomysł umieszczenia na wierzchu regulatora i wykombinowałem przewiewną komorę w spodniej części kadłuba.

Oryginał w wykonaniu Marka ma wydech, co mi się bardzo spodobało, więc i tu nie odpuściłem :)

post-19580-0-08256900-1478343764.jpg

post-19580-0-09799500-1478343887.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.