Skocz do zawartości

Projekt micro quada "H" pod FPV, koncept nowej ramy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Masz rację, znajomy lubi przekręcać nazwy a i ja czasami nie dosłyszę czy przekręcę. Nie wiem czy dobrze myślę ale 12,16 euro kosztuje

1,27 m x 1 m, 1,27 jest szerokością a każdy kolejny metr długości to kolejne 12,16 euro. No czyli podobna cena co w Polsce z tego co wiem, niewiele tańsze. Górna płytka ramy to zwykł laminat bez pianki, sama rama jest zrobiona albo z 2 mm albo 3 mm - muszę zmierzyć tak na oko.

http://www.easycomposites.co.uk/products/core-materials/lantor-soric-SF-2mm.aspx

http://www.easycomposites.co.uk/products/core-materials/lantor-soric-SF-3mm.aspx

 

Zastanawiam się czy jest jakiś tańszy odpowiednik sonic'u tzn. coś co również można zalaminować i da podobną wytrzymałość za może mniejszą cenę (i lepszą dostępność tegoż materiału).

 

Póki co rama na razie schnie tzn. druga strona, wieczorem postaram się wstawić fotki.

Opublikowano

Cały spryt w tych przekładkach polega na tym że żywica penetruje dookoła kształtu komórek co stwarza sztywną strukturę trójwymiarową. 

Opublikowano

Tutaj masz całkowitą rację, mechanicznie się to "zazębia" dlatego jest takie sztywne, ciekawe czy jest jeszcze jakiś podobny piankowy materiał do sonicu, ciężko w ogóle szukać bo nie wiadomo gdzie. W każdym razie wychodzi lekko i sztywno oraz w miarę niedrogo - lepiej się nie da. Gładka strona to chyba kwestia tylko tego, że od tej strony laminowany materiał leżał na tej plastikowej płycie z rozdzielaczem. Gdyby to docisnąć szybą lub czymś innym + rozdzielacz to obie byłyby gładkie. W każdym razie trzeba przetestować jak to się będzie cięło na cnc frezem bądź laserem.

 

Przede wszystkim czy ktoś miał styczność z podobnymi materiałami co sonic? Szukam alternatywy.

Opublikowano

Górna płytka ma 1,3 mm grubości, główna rama 3,5 mm i ma 55 mm szerokości (w sensie główna środkowa półka). Jest oczywiście "kwadratowa" tzn. odległość między wszystkimi motorkami (po bokach od wału do wału) wynosi około 202 mm. Szerokość ramion to 30 mm, spokojnie można zmniejszyć z 4-5 mm ponieważ silnik ma około 24 mm średnicy. Resztę widać mniej więcej na zdjęciach. Malowałem tak "na odpieprz", po prostu nie chciałem aby była taka goła biała, ten efekt mnie zadowala i nie wymagam więcej od pierwszej testowej ramy. Malowane lakierem w sprayu czarnym matowym.

post-4826-0-95518800-1420915996.jpg

post-4826-0-00751000-1420916014.jpg

post-4826-0-39097100-1420916027.jpg

post-4826-0-56549500-1420916040.jpg

post-4826-0-76583500-1420916054.jpg

post-4826-0-92773300-1420916070.jpg

post-4826-0-29902500-1420916090.jpg

post-4826-0-13509900-1420916114.jpg

post-4826-0-29976300-1420916127.jpg

post-4826-0-52340700-1420916140.jpg

post-4826-0-13617100-1420916185.jpg

post-4826-0-98665200-1420916199.jpg

post-4826-0-30622700-1420916213.jpg

post-4826-0-94101400-1420916227.jpg

post-4826-0-76972400-1420916241.jpg

post-4826-0-99081900-1420916256.jpg

Opublikowano

Zapowiada sie fajnie.

 

Wrzuc fotki jak juz wszystko poskladasz do kupy. Ciekaw jestem jak z wytrzymaloscia - robiliscie jakies testy statyczne tej konstrukcji z takiego materialu? Skad wezmiesz dystanse laczace gorny poklad z dolnym?

Opublikowano

Dystanse są w abcrc i kosztują niewiele, ja akurat chcę jak najniższe i 40tki są akurat, znajomy ma 50tki :

abc-rc.pl/p/19/3192/tuleja-dystansowa-40mm-z-gwintem-m3-poliamid-sruby-blokady-i-zawleczki-materialy-konstrukcyjne.html

 

To pół biedy, nie mam jak zamontować regulatora tak aby był w miarę bezpieczny ... znajomy ma na dystansach i okleił regulator jakąś folią od góry i dołu, ja myślę nad obudową choćby częściową.

 

Zawsze można namierzyć jakąś rurkę plastikową czy pręcik i pociąć go na kawałki a potem nawiercić delikatnie aby można było wkręcić śrubkę 3kę. Wytrzymałość - nie ma tutaj nic do gadania, sztywne jak góralska ciupaga, możesz tym rzucać o betonową ścianę. Osobiście nie widzę możliwości aby tak przywalić żeby cokolwiek (np. ramię) ułamać w tej ramie, musiałaby spaść chyba pionowo z kilkudziesięciu metrów na asfalt.

Na pewno nie jest mniej sztywna od wszelkich węglowych ram klasy 250. Myślałem żeby zrobić próbną ramkę i dać komuś chętnemu z forum po kosztach wysyłki aby zrobił testy najpierw obciążeniowe a potem wyposażył i podzielił się opinią (taka recenzja, test ...)  ale to taki wstęp gdybym chciał ich naprodukować kilka/naście sztuk i sprzedać chętnym, na razie tego nie planuję.

 

Znajomy przewidział wszystko - otwory na śrubki są tak aby kable z silnika wyszły idealnie równolegle do ramienia, w dodatku porobił malutkie dziurki aby można było cienkim drucikiem przywiązać przewody do ramy - żadne brzydkie trytytki które szpecą, widać to wyraźnie na tym zdjęciu powyżej na którym jest rama z silnikiem i kontrolerem.

 

Jak taką ramę najprościej "przerysować" do cada? Mógłbym ją odrysować i zeskanować ... ale czy taki skan w czymkolwiek pomoże czy po prostu trzeba ręcznie przerzucić wymiary? Są jakieś patenty na to? W jakim programie będzie to w miarę najprostsze i najwygodniejsze do zrobienia (dawno się nie bawiłem w cadzie i niewiele pamiętam)?

Opublikowano

...

Jak taką ramę najprościej "przerysować" do cada? Mógłbym ją odrysować i zeskanować ... ale czy taki skan w czymkolwiek pomoże czy po prostu trzeba ręcznie przerzucić wymiary?

...

Wystarczy zeskanować i podać kilka wymiarów.

Opublikowano

....

Nie wiem czy dobrze myślę ale 12,16 euro kosztuje

1,27 m x 1 m, 1,27 jest szerokością a każdy kolejny metr długości to kolejne 12,16 euro. No czyli podobna cena co w Polsce z tego co wiem, niewiele tańsze. 

....

Można kupić w Polsce za 26,40PLN netto za 1mb.

 

Opublikowano

 

Można kupić w Polsce za 26,40PLN netto za 1mb.

 

 

Masz jakieś namiary gdzie można dostać?

 

Update taki, że zamówiłem dystanse do ramy i regulatora, podkładki, śrubki i inne pierdoły. Złożyć jedno, potem przyjdzie mi to wszystko poustawiać a z tym pieruństwem jeszcze styczności nie miałem więc będzie sporo pracy.

Opublikowano

Zamówiłem parę pierdółek, bez tego nic więcej bym nie zdziałał. Rama montowana na pozycjach nr 1 i 7, regulator na tych tulejkach z bolcem, zrobię otwory w ramie i bolce albo wkleję na żywice i nadmiar bolca odetnę lub ewentualnie jeśli bolec ten ma gwint to przykręcę nakrętką nylonową a sam regulator będzie przykręcony tymi krótkimi nylonowymi śrubami do tulejek. Nie wiem niestety jaki szeroki mają łeb, może się okazać za duży dla płytki regla. Druga opcja to tulejki dystansowe 10 mm + śruba nylonowa + nakrętka.

 

 

 

post-4826-0-89446000-1421504057_thumb.jpg

Opublikowano

Wstępnie poleciał, ustawiłem, polutowałem i zrobiłem krótki zawis na parunastu centymetrach. Szału nie ma, wibracje są, oscylacje dość mocne w osi roll także. Oraz jest źle wypoziomowany ale to kwestia paru minut ustawień. Najważniejsze, że oderwał się od ziemi.

 

Jak polecacie wyważyć silniki? Jest na to jakiś patent ułatwiający zadanie? Bo śmigła śmigłami, trafią się raz lepsze raz gorsze a silniki wypadałoby wyważyć raz a porządnie. Pidy i resztę magicznych zaklęć ogarnę ze znajomym,

 

Jakie tryby lotu mam wgl do dyspozycji w przypadku gołego cc3d bez baro, gps itp? Na razie mam ustawione 2, stabilizację i manual, w jednym trzyma zawsze (powraca do niej) pozycję poziomą a w drugim model pozostaje w takiej pozycji w jakiej zostawię go na drążku. Czy jest jeszcze jakieś akro itp z którego mogę skorzystać czy tylko te 2 tryby?

Opublikowano

Ja silniki wyważałem metodą prób i błędów. Kawałek taśmy izolacyjnej przyklejanej po obwodzie i słuchanie kiedy wibracje są najmniejsze i potem trochę zabawy w tym konkretnym miejscu. Oczywiście każdy silnik osobno bo inaczej nic nie usłyszymy. 

Opublikowano

Wstępnie można trytką plus program na androida mierzący drgania. A potem taśmą.

Próbowałem, mimo bardzo małej trytytki i tak była za duża jak na tak małe silniczki i powodowała niemiłosierne drgania, więc nic nie pomogła. 

Opublikowano

Śmigła wyważam magnetycznie tzn. za pomocą zwykłej wyważarki jak na zdjęciu + 2 magnesy które sobie nakleiłem na pudełkach a pudełka obciążyłem aby nie jeździły. Aby mieć jak najmniejsze opory to jedna spiczasta strona dotyka magnesu a druga wisi w powietrzu, już lepiej tego w domowych warunkach bym nie zrobił bo nie mam magnetycznej wyważarki ze stojakiem itp. wywazarka-do-smigiel-reczna.jpg

Silniki chyba wyważę na oko tzn. taśma izolacyjna i wyczucie w palcach, teraz czujnika acc nie wyczaruję. Znajomy mówił, że !podobno! sam kontroler ma funkcję wyważania silników tzn. coś tam niby pokazuje ale pojęcia nie wiem o co może chodzić i jak to działa, muszę poszperać w programie od kontrolera.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.